przemty Napisano 10 kwietnia 2016 Udostępnij #1 Napisano 10 kwietnia 2016 (edytowany) Działka posiada dostęp do drogi publicznej ale nie ma zjazdu. I właśnie o ten zjazd chciałbym zapytać.Na ta chwilę wiem:- droga powiatowa- zjazd nie wymaga posiadania pozwolenia na budowę tylko zgłoszenie.Na ta chwilę mam następujące pytania:- czy w takiej sytuacji trudne jest uzyskanie zgody załatwiając sprawę samemu czyli lepiej wspomóc się kimś z branży?- jakie dokumenty dokładnie potrzebuje do zgłoszenia, czy są gotowe wnioski ?- ile oczekuje się na zgodę ?- czy początek prac i zakończenie trzeba zgłaszać do "urzędu"? Edytowano 10 kwietnia 2016 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 10 kwietnia 2016 Udostępnij #2 Napisano 10 kwietnia 2016 Najlepiej odwiedź powiatowy zarząd dróg i zapytaj. Aha, nie zapomnij zapytać o wysokość opłaty skarbowej, bo mnie, cholery, dwa razy przetargami przez całe miasto za znaczkami.To było sześć, czy siedem piećdziesiąt, ale gotówki nie wezmą, muszą być znaczki. Link do komentarza
przemty Napisano 10 kwietnia 2016 Autor Udostępnij #3 Napisano 10 kwietnia 2016 To może ogólnie zapytam, czy wszystko można samemu narysować, opisać czy i tak trzeba skorzystać z usług branżysty ? Link do komentarza
retrofood Napisano 10 kwietnia 2016 Udostępnij #4 Napisano 10 kwietnia 2016 Nic nie wiem o branzyście, kiedyś pisało się wniosek, trzeba było podać nr działki, jakieś prawo własności, ale to kilkanascie lat temu. 1 Link do komentarza
przemty Napisano 25 maja 2016 Autor Udostępnij #5 Napisano 25 maja 2016 Rozmawiałem dzisiaj z jedną osobą co robi projekty i tak; do zjazdu z drogi powiatowej potrzebuję, projekt zjazdu naniesiony na mapę (przez uprawnionego projektanta), następnie całość z wnioskiem składam do Zarządu dróg. Po otrzymanej zgodzie muszę mieć jeszcze projekt zajęcia pasa ruchu zgłoszony do Zarządu dróg, starostwa i na Policję.Czy jest to prawdą?Pytam bo w internecie znajduję sprzeczne informację i chcę poznać jeszcze zdanie osób postronnych bo powyższe co napisałem kosztuje ładnych parę stówek i chcę być pewny, że muszą one być na 100% wydane... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 maja 2016 Udostępnij #6 Napisano 25 maja 2016 A pytałeś u źródła? znaczy się u zarządcy drogi, w gminie i w powiecie. Bo to że jakiś projektant ci wmawia, że projekt musi być nie oznacza, że musi być w twoim przypadku. Nie chcesz naciąć się na dodatkowe i niepotrzebne koszty to pytaj u źródła a nie po kątach. Link do komentarza
przemty Napisano 25 maja 2016 Autor Udostępnij #7 Napisano 25 maja 2016 Projektant = Zarząd dróg więc pytałem u samego źródła.Jedynie moje wątpliwości wzbudziły artykuły w sieci bo większość z nich mówi o odręcznych szkicach a nie o "projekcie". - no i dlatego pytam. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 maja 2016 Udostępnij #8 Napisano 25 maja 2016 Cytat Projektant = Zarząd dróg więc pytałem u samego źródła.Jedynie moje wątpliwości wzbudziły artykuły w sieci bo większość z nich mówi o odręcznych szkicach a nie o "projekcie". - no i dlatego pytam. Chwileczkę, najpierw pisałeś, że Cytat Rozmawiałem dzisiaj z jedną osobą co robi projekty i tak; do zjazdu z drogi powiatowej potrzebuję, projekt zjazdu naniesiony na mapę (przez uprawnionego projektanta), a teraz piszesz jak dobrze domniemywam, że to projektant pracujący w urzędzie zarządcy tej drogi, dobrze rozumuję?Jeżeli tak ci tam powiedzieli to tak musisz zrobisz, bo jak pisałem mamy jedno prawo ale różnych urzędników w jednej gminie można a w drugiej nie i nic na to nie wskórasz, no chyba że chcesz się sadzić. Link do komentarza
przemty Napisano 25 maja 2016 Autor Udostępnij #9 Napisano 25 maja 2016 No tak napisałem na wstępie bo była to rozmowa prywatna, poza godzinami pracy i myślałem, żę nie wnosi to nic do sprawy, że ta osoba jest pracownikiem zarządu.Nie chcę się sądzić i też nie podważam tego co mi powiedziano no ale jeżeli to ja mam wydać swoje pieniądze to zawsze staram się być pewnym tego, że muszę je wydać... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 maja 2016 Udostępnij #10 Napisano 25 maja 2016 Cytat No tak napisałem na wstępie bo była to rozmowa prywatna, poza godzinami pracy i myślałem, żę nie wnosi to nic do sprawy, że ta osoba jest pracownikiem zarządu.Nie chcę się sądzić i też nie podważam tego co mi powiedziano no ale jeżeli to ja mam wydać swoje pieniądze to zawsze staram się być pewnym tego, że muszę je wydać... Oczywiście, że masz racje co do wydawania pieniążków. Ale nie pytaj na boku tylko idź do urzędu, do urzędnika w godzinach pracy. Życie różne pisze scenariusze i kto wie czy ten projektant udzielił ci rady na prawdę najbardziej korzystnej dla ciebie. Bo może okazać się tak, że ten pan projektant weźmie cię na boczek i zaproponuje wykonanie projektu powiedzmy za przysłowiowe pół ceny prywatnie, ma w tym interes? oczywiście że ma.Więc jeżeli masz za coś płacić to musisz być pewien, że to konieczność.Na moim przykładzie powiem ci , że jak wykonałem przyłącze wody to mapkę po wykonawczą po tym nie musiałem dostarczyć, kierownik wodociągów powiedział aby nie narażać mnie na koszty mogę tą mapkę dostarczyć po odbiorze domu. Natomiast znajomy budując się w innej gminie taką mapkę musiał dostarczyć zaraz po wykonaniu przyłącza. Jak widzisz takie samo zagadnienie a dwa różne rozwiązania,a wszystko zależy od człowieka. Link do komentarza
aaaa Napisano 26 maja 2016 Udostępnij #11 Napisano 26 maja 2016 Cytat Rozmawiałem dzisiaj z jedną osobą co robi projekty i tak; do zjazdu z drogi powiatowej potrzebuję, projekt zjazdu naniesiony na mapę (przez uprawnionego projektanta), następnie całość z wnioskiem składam do Zarządu dróg. Po otrzymanej zgodzie muszę mieć jeszcze projekt zajęcia pasa ruchu zgłoszony do Zarządu dróg, starostwa i na Policję.Czy jest to prawdą?Pytam bo w internecie znajduję sprzeczne informację i chcę poznać jeszcze zdanie osób postronnych bo powyższe co napisałem kosztuje ładnych parę stówek i chcę być pewny, że muszą one być na 100% wydane... kilka lat temu przerabiałem dokładnie ten sam temat - czyli zjazd z drogi powiatowejo ile dobrze pamiętam to trzeba mieć- projekt zastępczej komunikacji zatwierdzony przez Wydział komunikacji w UM, zaopiniowany pozytywnie przez Policję.- zgodę na zajęcie pasa drogowego (w moim przypadku wydział dróg w UM - do tego wymagany jest ten projekt zastępczy) z zaznaczeniem, na jaki okres- wypożyczenie znaków,wygrodzeń itp lub wynajęcie firmy która to obstawi- wykonanie zjazdu w terminie na który jest zgoda- odbiór zjazdu - w UM zanim odbiorą zjazd, skrupulatnie sprawdzą czy było pozwolenie na zajęcie pasa drogowego ;)Ja projekt zjazdu miałem w projekcie budowlanym, więc nie musiałem robić osobnego projektu zjazdu. Projekt zastępczy organizacji ruchu robiłem SAM, nie jest wymagane, żeby robił to projektant. Na mapie 1:500 zaznaczyłem gdzie będą jakie znaki, wygrodzenia, na dołączonej kartce z opisem wszystko opisałem. nie bylo żadnych zastrzeżeńtutaj na stronie też piszą, że każdy może to sam zrobićhttp://projektorganizacjiruchu.info/documents.html Cytat Na moim przykładzie powiem ci , że jak wykonałem przyłącze wody to mapkę po wykonawczą po tym nie musiałem dostarczyć, kierownik wodociągów powiedział aby nie narażać mnie na koszty mogę tą mapkę dostarczyć po odbiorze domu. Natomiast znajomy budując się w innej gminie taką mapkę musiał dostarczyć zaraz po wykonaniu przyłącza. Jak widzisz takie samo zagadnienie a dwa różne rozwiązania,a wszystko zależy od człowieka. różnie to chyba wygląda w różnych regionach. Ja po wykonaniu przyłacza wody i odebraniu go dostałem pismo, że jak w ciągu bodajże 2 miesięcy nie dostarczę aktualizacji mapy z naniesionym przyłączę, to oni to wykonają i mnie obciążą kosztami (podali przy tym koszt, który był większy niż gdybym zrobił to sam) Więc nie było wyboru. Tak samo było, gdy podlączyłem się do kanalizacji - tylko że wtedy był to już koniec budowy i zrobiłem wspólną mapę do inwentaryzacji powykonawczej i dla wodociągów 2 Link do komentarza
przemty Napisano 31 maja 2016 Autor Udostępnij #12 Napisano 31 maja 2016 Potrzebuje jeszcze jednego dowiedzieć się, przepust robić z kręgów betonowych czy z rury tworzywowej ?.Która opcja jest tańsza, trwalsza, wymaga mniej pracy ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #13 Napisano 31 maja 2016 Cytat Potrzebuje jeszcze jednego dowiedzieć się, przepust robić z kręgów betonowych czy z rury tworzywowej ?.Która opcja jest tańsza, trwalsza, wymaga mniej pracy ? Rura z tworzywa, taka czarna garbowana na zewnątrz nie wiem czy jest tańsza ale na pewno jest lepsza bo kupisz na całą szerokość zjazdu w całości no i oczywiście szybciej ja położysz niż kręgi betonowe. Link do komentarza
przemty Napisano 31 maja 2016 Autor Udostępnij #14 Napisano 31 maja 2016 (edytowany) No właśnie tak myślałem, że to łatwiej położy ale znowu rurę pasuje zakończyć z obu stron oblaniem betonem, przy kręgach raczej bez tego obejdzie się.Kręgi kupowalbym na miejscu u gościa co ma sklad materialu, ciężarówkę i koparkę więc by to odrazu dowiozl i wyłożył koparką.Najgorsze jest to, że na działce nie ma jeszcze prądu ani nic i muusiałbym beton z innego miejsca dowozić.I tak źle i tak nie dobrze. Edytowano 31 maja 2016 przez przemty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
sepoy Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #15 Napisano 31 maja 2016 Możesz kupić gotowe betonowe przepusty i rury przepustowe.Ja kupowałem same betonowe rury z rozładunkiem. Dołożyłem parę złotych gościowi, który miał mi je przywieźć i on "rozładował" mi je bezpośrednio w uprzednio przygotowanym rowie od razu wprowadzając rury do kielichów. Jeśli kupisz przy okazji przepusty, to możesz "wyładować" je podobnie, ale bez problemów powinieneś sobie poradzić z własnoręcznym ich wykonaniem. Wbrew pozorom nie potrzeba do tego aż tak dużo betonu. Ja beton rozrabiałem sam w plastikowej wannie murarskiej, a przepusty wyszły mi całkiem niezłe i co najważniejsze stoją już z 7 lat. Link do komentarza
Dariusz Bielawski Napisano 4 czerwca 2016 Udostępnij #16 Napisano 4 czerwca 2016 Trzeba jednak zwrócić szczególną uwagę na wytrzymałość takich przepustów , na tych z tworzywa jest ona określona, szczególnie jeśli od razu nie wykonasz nad nim odpowiedniego wzmocnienia [ np betonowego] Link do komentarza
Buduowa Napisano 5 września 2018 Udostępnij #17 Napisano 5 września 2018 (edytowany) Witam Wszystkich na forum. Mam mały kłopot z dokończeniem budowy drogi wjazdowej na działkę. Rure fi 40 mam już włożoną ale nie zasypaną - ułożyłem ją n na podbudowie z drobnego gruzu i piachu. Dalej chciałem ukształtować zjazd z działki na drogę - jest spadek. Niestety zamówiłem kruszywo o frakcji 30-60(czyste) i wysypałem to na grubość 15-20 cm - efekt jest taki,że nie da się wjechać,bo koła "rozwalają" tą drogę. Zanim znowu zamówię koparkę chciałbym wiedzieć jak to prawidłowo zrobić aby było dobrze. Ktoś mi podpowiada aby zebrać ten kamyk na grubość 10 cm a na to wysypać kruszywo frakcji 0-60 i to wszystko ubić. Czy to dobra podpowiedz. Drugi problem to rura pcv,która za mało jest schowana - wychodzi,że nad nią będzie tylko 18 cm kruszywa. Czym ją obsypać do końca aby nie było problemu przy wjeździe samochodu ciężarowego ? Proszę o pomoc w tym temacie. Edytowano 5 września 2018 przez Buduowa (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 5 września 2018 Udostępnij #18 Napisano 5 września 2018 Do budowy drogi, podjazdów wykorzystuje się kruszywo łamane o zróżnicowanej frakcji, co pozwala na samoczynne zaklinowanie się ziaren i utwardzenie podłoża. (tzw tłuczeń drogowy). Link do komentarza
Buduowa Napisano 5 września 2018 Udostępnij #19 Napisano 5 września 2018 Rozumiem,ale co będzie lepsze w mojej sytuacji. To co już jest zebrać na grubość 10 cm i wysypać frakcje 0-60 czy może na to co jest sypnąć 0-30 ? Pierwsza opcja wydaje mi się sensowniejsza. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się