Skocz do zawartości

Pompa Ciepła DIMPLEX 300D


Recommended Posts

Witam
Mam stary dom, który nadbudowałem.
Piwnica nieogrzewana, parter z cegły 40cm + będzie 5cm styropiany, góra z pustaka solbet 24cm + będzie 20cm styropianu.
Na dole są grzejniki, na górze podłogówka w trakcie wykonania.
Dom ma koło 250m2 powierzchni użytkowej z poddaszem bez piwnic. Do ogrzewania domu jest 7 letni piec na ekogroszek bio wulkan sławków 25KW.
Szukam rozwiązania grzania wody w okresie letnim..
Nie chcę przepalać węglem bo mam dość wyciągania popiołu, zasypywania itd.. poza tym wydaje mi się, że ten piec zużycie węgla będzie miał znaczne.
Zastanawiam się nad pompą ciepła powietrzną DIMPLEX 300D+ http://dimplex.pl/product/dhw-300d/
Pompa jest razem ze zbiornikiem (i tak bym musiał kupić) - koszt pompy i montażu z wszystkimi rurkami itd nie całe 14tys...
Jest jakieś lepsze rozwiązanie? kwota niemała lecz podobno w tym nowym modelu koszt ogrzewania 300L dziennie ma się zmieścić w przedziale 30-50zł miesięcznie. Mam licznik dwutaryfowy więc można ustawić grzanie w danych godzinach.
Myślałem jeszcze nad podgrzewaczem gazowym na butle lecz koszt instalacji ze zbiornikiem wyjdzie koło 5-6tys plus większy koszt miesięczny..
Link do komentarza
Gość arturo72
Jednym słowem głupota.
Weź kalkulator do ręki i licz. 30zł miesięcznie zużyte przez tą pompę w taniej taryfie to jest ok.100kWh,zakładając COP3 czyki miesięcznie na cwu pojedzie Ci 300kWh czyli gdybyś grzał prądem też w drugiej taryfie wyjdzie 90zl.
Zakładamy że grzejesz pół sezonu czy 6 miesięcy czyli 60zl razy 6 miesięcy wyjdzie 360zl taniej pompą.
Ale inwestycja w tą pompę to 14000zl a w bojler 1000zl.
Różnica w inwestycji 13000zl co przy 360zł rocznie oszczednosci powtórzę że jest głupota nawet myślenie o tym.

Jarzysz już tok myślenia i przyswoiles cyferki co do czego ?
Link do komentarza
Cytat

Jednym słowem głupota.
Weź kalkulator do ręki i licz. 30zł miesięcznie zużyte przez tą pompę w taniej taryfie to jest ok.100kWh,zakładając COP3 czyki miesięcznie na cwu pojedzie Ci 300kWh czyli gdybyś grzał prądem też w drugiej taryfie wyjdzie 90zl.
Zakładamy że grzejesz pół sezonu czy 6 miesięcy czyli 60zl razy 6 miesięcy wyjdzie 360zl taniej pompą.
Ale inwestycja w tą pompę to 14000zl a w bojler 1000zl.
Różnica w inwestycji 13000zl co przy 360zł rocznie oszczednosci powtórzę że jest głupota nawet myślenie o tym.

Jarzysz już tok myślenia i przyswoiles cyferki co do czego ?



Bojler 300L firmowy stojący z możliwością grzania wody w sezonie zimowy z pieca to raczej 3000+zł
Chcesz powiedzieć, że grzanie wody prądem jest tańsze od gazu? bo przy gazie trzeba liczyć do 3 butli miesięcznie(kuzyn tak ma)

Rozumiem o co Ci chodzi.., że inwestycja się nie zwróci nawet za 20lat.
Czyli nie ma sensu myśleć o solarach, ani pompie ciepła bez dotacji do samego grzania wody.
Jedynym rozsądnym wyjściem byłoby przejść na ogrzewanie całego domu z pompy ciepła?

Nie wiem czy to problem czy bojlerze elektrycznym, ale mamy zrobioną cyrkulację więc trochę bardziej woda będzie się wychładzać?
Dałeś mi do myślenia bo na pierwsze lata gdzie mieszkałbym tylko z żoną zamontowałbym bojler elektryczny ~150L dla dwóch osób i pomyślałbym nad pompą ciepła do ogrzania całego domu..
Ewentualnie mam możliwość zakupu butli z gazem po 30zł.
Piec już ma swoje lata i kto wie ile pożyje..
Pytanie ile taka inwestycja w pompę ciepła ziemną by mnie wyniosła? Edytowano przez iron87 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Pompa ciepła powietrze-woda i mnie kusi. Problem z nią jest taki, że nie ma osoby, która by rzetelnie podała koszty ogrzewania taką pompą. Sami pasjonaci i fascynaci ortodoksyjni, a takim gościom, cholera, nie sposób wierzyć, bo nie wiadomo, czy w swojej miłości nie są zaślepieni. icon_biggrin.gif
Niemniej, pompa powietrze woda wydaje i mi się sensowna, trzeba tylko znaleźć rzeczowego recenzenta. (Kolega arturo z pewnością do nich nie należy, jest zbyt emocjonalny)

Niemniej, kilkanaście tysięcy to lekko przydużo w zamian za kilkaset złotych rocznych oszczędności. Czyż nie?

W tym sensie arturo ma rację.
Link do komentarza
Jeśli chodzi o rzetelne koszty to temat mi zaproponował brata kolega, który jest kierownikiem w pewnej firmie i sam mi bardziej poleca PC niż kolektory.
Montowali już sporo takich urządzeń i twierdzi, że koszty są potwierdzone. Sam u siebie ma.
Co do bojlera elektrycznego.. poczytałem trochę i ludzie nastawiali się na 100-150zł miesięcznie za prąd, a kończy się nawet na 300zł..
problemem okazuje się między innymi zrobiona cyrkulacja .. Edytowano przez iron87 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Bojler 300L firmowy stojący z możliwością grzania wody w sezonie zimowy z pieca to raczej 3000+zł
Chcesz powiedzieć, że grzanie wody prądem jest tańsze od gazu? bo przy gazie trzeba liczyć do 3 butli miesięcznie(kuzyn tak ma)

Rozumiem o co Ci chodzi.., że inwestycja się nie zwróci nawet za 20lat.
Czyli nie ma sensu myśleć o solarach, ani pompie ciepła bez dotacji do samego grzania wody.
Jedynym rozsądnym wyjściem byłoby przejść na ogrzewanie całego domu z pompy ciepła?

Nie wiem czy to problem czy bojlerze elektrycznym, ale mamy zrobioną cyrkulację więc trochę bardziej woda będzie się wychładzać?
Dałeś mi do myślenia bo na pierwsze lata gdzie mieszkałbym tylko z żoną zamontowałbym bojler elektryczny ~150L dla dwóch osób i pomyślałbym nad pompą ciepła do ogrzania całego domu..
Ewentualnie mam możliwość zakupu butli z gazem po 30zł.
Piec już ma swoje lata i kto wie ile pożyje..
Pytanie ile taka inwestycja w pompę ciepła ziemną by mnie wyniosła?


Po pierwsze zasobnik 300l dobrej firmy a za taką uważam Galmet to ok.1500zl. Od 3 lat mam taki sgws i bez zarzutu się sprawdza.
Po drugie do prądu nie konieczny jest tak duży zasobnik. Ja swój grzeje do 46st.C i na 3 osoby korzystające z wanny całkowicie wystarcza grzany jedynie w II taryfie a ciepłej wody nigdy nie zabrakło.
Do prądu wystarczy zatem bojler ok.140l grzany wysoko a koszt ok.800zl.
Po trzecie pompa ciepła gruntowa przy obecnych parametrach pomp powietrznych w żaden sposób nie jest zasadna ekonomicznie.


Co do prądu i gazu ziemnego z sieci.
Koszt 1kWh z prądu w II taryfie bo tak będzie grzane c.o+cwu to ok.0,30zl a z gazu koszt 1kWh to 0,22-0,25zl przy czym inwestycja w gaz jest zdecydowanie wyższa niż w prąd i to powoduje biorąc pod uwagę koszt inwestycji/koszt eksploatacji że prąd staje się tańszy niż gaz.


Cytat

Co do bojlera elektrycznego.. poczytałem trochę i ludzie nastawiali się na 100-150zł miesięcznie za prąd, a kończy się nawet na 300zł....


100-150zl miesięcznie w II taryfie to ok.300-500kWh czyli zużycie od 3-5 osób.
Ale te 300-500kWh grzane w G11 daje już 180-300zł także prąd jest dla ludzi myślących znających matematykę icon_biggrin.gif


Cytat

Pompa ciepła powietrze-woda i mnie kusi. Problem z nią jest taki, że nie ma osoby, która by rzetelnie podała koszty ogrzewania taką pompą. Sami pasjonaci i fascynaci ortodoksyjni, a takim gościom, cholera, nie sposób wierzyć, bo nie wiadomo, czy w swojej miłości nie są zaślepieni. icon_biggrin.gif
Niemniej, pompa powietrze woda wydaje i mi się sensowna, trzeba tylko znaleźć rzeczowego recenzenta. (Kolega arturo z pewnością do nich nie należy, jest zbyt emocjonalny)

Niemniej, kilkanaście tysięcy to lekko przydużo w zamian za kilkaset złotych rocznych oszczędności. Czyż nie?

W tym sensie arturo ma rację.



Tu nie ma nic do wiary PeZet jeśli chodzi o zużycie i koszty eksploatacji pompy,to nie magia ani nie technologia z kosmosu,to prosta i zwykła matematyka i nic poza tym.
Problem w tym,że musisz znać potrzeby swojego domu na energię do ogrzania i potrzeby ludziskow w tym domu na cwu i tylko tyle. Dzielisz sobie to przez 2,5 i wsio.
Wynik jaki wyjdzie i jak masz podlogowke i odpowiednią moc pompy mnożyć przez koszt 1kWh w taniej taryfie i masz w miarę dokładny roczny koszt eksploatacji,który na pewno będzie niższy bo 2,5 to mocno zanizone.
Nie jest to ciężkie do zrozumienia i policzenia i nikt Ci nie jest do tego potrzebny i nikogo nie musisz słuchać bo nikt nie ma Twojego domu i nikt nie będzie u Ciebie korzystał z cwu.
Zużycie i koszty roznorakich inwestorów z różnorakich domów z różnorakich części Polski z roznorakimi pompami w ilości kilkudziesięciu masz na FM bo tutaj ciężko.
A jak bedzie mało istnieje niemiecka stronka gdzie kilkuset czy kilka tysięcy nawet użytkowników przedstawia swoje dane i zużycia właśnie powietrznych pomp od kilku ładnych lat.
Ale co z tego jak żaden z nich nie ma Twojego domu i nie jest Tobą i twoimi wspolmieszkancami icon_smile.gif
To nie magia ani nie kosmos a jedynie w zasciankowej Polsce ludzie uważają powietrzne za wymysł szatana bo jak z temp.-20st.C zrobić ciepła wodę o temp.+56st.C icon_biggrin.gif
Takie cuda to tylko w Piśmie Świętym ;)

A arturo ma zawsze rację ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dobra to jak kupie bojler elektryczny 150L to ma dodatkowo wężownicę, żebym przez 6 miesięcy mógł grzać wodę z pieca?
Czy muszę kupić zasobnik 150L z grzałką? czy może bojler elektryczny przełączany na lato, a zasobnik na zimę bo grzałka nie będzie tak ekonomiczna jak w bojlerze elektrycznym?

Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Dobra to jak kupie bojler elektryczny 150L to ma dodatkowo wężownicę, żebym przez 6 miesięcy mógł grzać wodę z pieca?
Czy muszę kupić zasobnik 150L z grzałką? czy może bojler elektryczny przełączany na lato, a zasobnik na zimę bo grzałka nie będzie tak ekonomiczna jak w bojlerze elektrycznym?


Możesz kupić coś takiego:
http://allegro.pl/bojler-wymiennik-solar-z...6042595371.html
Wsadzisz do niego tylko grzałkę i masz na zimę do kotła i na lato na grzałke.
Link do komentarza
Cytat

To nie magia ani nie kosmos a jedynie w zasciankowej Polsce ludzie uważają powietrzne za wymysł szatana bo jak z temp.-20st.C zrobić ciepła wodę o temp.+56st.C icon_biggrin.gif
Takie cuda to tylko w Piśmie Świętym ;)
A arturo ma zawsze rację ;)



Tak rzekł prorok Artur. Amen. icon_lol.gif

Pajacuj dalej, jak z temperatury -20st. zrobić ciepłą wodę o temp. +56st. C.
To proste a ty głuptaku robisz z tego magię i czary, trzeba podgrzać tę wodę w proporcji 1kWh za 1kWh i do niczego nie jest tu potrzebna temperatura -20 stopni.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Tak rzekł prorok Artur. Amen. icon_lol.gif

Pajacuj dalej, jak z temperatury -20st. zrobić ciepłą wodę o temp. +56st. C.
To proste a ty głuptaku robisz z tego magię i czary, trzeba podgrzać tę wodę w proporcji 1kWh za 1kWh i do niczego nie jest tu potrzebna temperatura -20 stopni.


No i widzisz jak się mylisz ? icon_smile.gif
Jednak to cud wg Ciebie a ten cud nazywa się COP icon_biggrin.gif
1:1 to by oznaczało że grzejemy grzałką a o grzalce nie pisałem icon_smile.gif


Zamiana powietrza o temp.-20st.C na wodę o temp.+56st.C to dla niektórych coś w stylu zamiany wody w wino icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Jak się będę nudził w lecie to zrobię sobie "solary" z paneli grzejnikowych http://czysteogrzewanie.pl/2015/07/sposoby...lej-wody-latem/
Myślicie, że to faktycznie coś da? hehe
Pytanie czy wtedy zbiornik na dwie wężownice?


Powinno coś dac.
Na FM kilku ludzikow pod dachowkami czarnymi pakowalo wezownice z rurek. Najlepszy efekt był jedynie przy czarnej blachodachowce natomiast przy czarnej dachowce ceramicznej efekt był marnawy.
Można spróbować jak potrafisz sam sobie przy tym pogrzebać.
Link do komentarza
Cytat

Pompa ciepła powietrze-woda i mnie kusi. Problem z nią jest taki, że nie ma osoby, która by rzetelnie podała koszty ogrzewania taką pompą. Sami pasjonaci i fascynaci ortodoksyjni, a takim gościom, cholera, nie sposób wierzyć, bo nie wiadomo, czy w swojej miłości nie są zaślepieni. icon_biggrin.gif
Niemniej, pompa powietrze woda wydaje i mi się sensowna, trzeba tylko znaleźć rzeczowego recenzenta. (Kolega arturo z pewnością do nich nie należy, jest zbyt emocjonalny)

Niemniej, kilkanaście tysięcy to lekko przydużo w zamian za kilkaset złotych rocznych oszczędności. Czyż nie?

W tym sensie arturo ma rację.


Interesuje cię pompa ciepła do grzania, chłodzenia i cwu?

Czy tylko do cwu?
Chętnie o takich urządzeniach opowiem i coś polecę icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Nie proroku, to oznacza że przy -20 twoja pompa ma COP = O, albo 1 jak kto woli.


Dlatego wyżej pisałem,że w zasciankowej Polsce ludzie są ograniczeni jeśli chodzi o zasób wiedzy icon_biggrin.gif
Mylisz się i to nie są cuda jak sobie wyobrażasz ;)

Poniżej pompa ciepła Fujitsu lub Atlantic lub Samsung bo to jest to samo i jak kto woli może ją nazwać.
Jak widzisz lub nie dowidzisz to Ci objaśnię,że przy -20st.C ta pompa ma wydatek ciepła czyli wytwarza ciepło na poziomie 4,8kW pobierając przy tym 2,5kW czyli skoro nie potrafisz liczyć to juz Ci liczę,COP tej pompy przy -20st.C to 4,8kW/2,5kW=1,92 także cuda się zdarzają i przemiana zimna w ciepło istnieje icon_biggrin.gif
A co to oznacza przy tej temp ? To że grzejąc w taniej taryfie gdzie 1kWh wynosi 0,30zł i przy COP1,9 daje nam koszt 1kWh 0,30/1,92=0,16zł czyli w dalszym ciągu taniej niż węglem icon_smile.gif
To nie cuda,to wiedza i matematyka icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Ta "wklejka" + "udawadnianie" jest tanim chwytem marketingowych, sprzedawców pomp ciepła, dla niekumatych nabywców.

Nie podano temperatury medium - niby mały szczegół, a nie cieszy.


Czy uważasz,że na całym Świecie jest taki sam ciemnogród jak w Polsce i tam też tak prymitywnie podchodzą do tego typu danych poważnych i światowych firm i uważają podobnie jak zaściankowi,że to musi być cud ? icon_smile.gif

To masz mojego Panasa ze wszystkim:


Przy -15st.C COP to 2,54 przy zasilaniu 35st.C a takie jest max. w nowych domach czyli nie sądzę,żeby 5 stopni niżej zjechał do 1 icon_smile.gif
A nie kumatych ludzi szukaj w pokroju demopodobnych co to uważają,że pon.-20st.C pompa grzeje z minusowym COP lub nie grzeje nawet bo zamarza bo nie może być cudu przecież icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nie słuchajcie proroka bo, cytat :
Energia z powietrza

To źródło energii wciąż jest niedoceniane, mimo że należy do najtańszych (nie wymaga żadnych prac ziemnych). Obawy inwestorów wynikają z tego, że wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej spadają moc i sprawność pompy ciepła.

To niewątpliwie bardzo niekorzystne zjawisko. Im niższa temperatura powietrza zewnętrznego, tym więcej mocy potrzebujemy do ogrzania domu, a pompa ma wtedy mniejszą wydajność. Nie jest to jednak cecha dyskwalifikująca to rozwiązanie.

Producenci podają moc swoich urządzeń dla temperatury zewnętrznej 7°C (jest to moc nominalna). W tych warunkach mają one sprawność nawet ponad 4,5. Nowoczesne urządzenia tego typu pracują nawet do temperatury -20°C. Oczywiście ich sprawność jest wtedy niewielka - bliska 1 - i ich moc wyniesie jedynie 25% mocy nominalnej. Ale już przy temperaturze zewnętrznej na poziomie -10°C pompa będzie działała z COP wahającym się w okolicach 2 i pracowała z połową swojej mocy nominalnej. Przy typowej temperaturze sezonu zimowego, która oscyluje w okolicach 0°C, pompa ciepła będzie już dawała około trzy razy więcej energii niż pobiera z sieci elektrycznej, a jej moc będzie jedynie kilkanaście procent mniejsza od wymaganej.

Z tych względów tego typu pompy ciepła muszą być zawsze stosowane z dodatkowym źródłem ciepła. Najczęściej jest to po prostu grzałka elektryczna.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Obawy inwestorów wynikają z tego, że wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej spadają moc i sprawność pompy ciepła.

To niewątpliwie bardzo niekorzystne zjawisko. Im niższa temperatura powietrza zewnętrznego, tym więcej mocy potrzebujemy do ogrzania domu, a pompa ma wtedy mniejszą wydajność. Nie jest to jednak cecha dyskwalifikująca to rozwiązanie.

Producenci podają moc swoich urządzeń dla temperatury zewnętrznej 7°C (jest to moc nominalna). W tych warunkach mają one sprawność nawet ponad 4,5. Nowoczesne urządzenia tego typu pracują nawet do temperatury -20°C. Oczywiście ich sprawność jest wtedy niewielka - bliska 1 - i ich moc wyniesie jedynie 25% mocy nominalnej. Ale już przy temperaturze zewnętrznej na poziomie -10°C pompa będzie działała z COP wahającym się w okolicach 2 i pracowała z połową swojej mocy nominalnej. Przy typowej temperaturze sezonu zimowego, która oscyluje w okolicach 0°C, pompa ciepła będzie już dawała około trzy razy więcej energii niż pobiera z sieci elektrycznej, a jej moc będzie jedynie kilkanaście procent mniejsza od wymaganej.

Z tych względów tego typu pompy ciepła muszą być zawsze stosowane z dodatkowym źródłem ciepła. Najczęściej jest to po prostu grzałka elektryczna.


O czym Ty ciemnogrodzie piszesz ?
Masz wyżej podane dane,sprawnosci i moce grzewcze 4 światowych producentów z Japonii i Francji.
Jak widzisz podają oni dane dla -20st.C a nie jak piszesz do +7st.C i jak widzisz ciemnogrodzie w przypadku Panasa moc grzewcza NIE SPADA wraz z obniżeniem temperatury na zewnątrz bo wynosi do -15st.C stale 9kW a przy -15st.C ciemnogrodzie pompa ciepła działa z COP2,54.
Ty jarzysz cośklolwiek ???
Czy Ty myślisz,że oni jedynie demo z ciemnogrodu chcą zrobić w jajo ?
To się mylisz bo oni robią w jajo gorszy ciemnogród na całym świecie icon_biggrin.gif

Może najpierw naucz się odczytywać wyniki i dane a potem opowiadaj bzdury bo udowadniasz swoim pisaniem że takim właśnie zaściankiem i ciemnogrodem jestes.

Kolejny producent ciemnogrodzie oferuje stałą moc grzewczą nie zależną od temperatury zewnętrznej i nie obniżającą się.W tym przypadku 11kW,COP przy -20st.C i temp.zasilania 35st.C policzysz sobie i poprawisz swoje głupie pisanie bzdur ?
Demo,może skończ z siebie robić faceta z zaścianka icon_biggrin.gif
To naprawdę nie cud icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza



Broda mędrcem nie czyni. Co byś nie publikował nadal to nadal i tak będziesz zakompleksionym chamem nie wnoszącym nic do tematu. Bluzgasz tą zawiłą matematyka i obliczeniami w każdym temacie i starsza się dorobić teorię że tylko dla niewielu jest dana magiczna wiedza jak wybudować dom lub wybrać system ogrzewania. Problemem jest to że w ogóle nie rozumiesz tej matematyki i bezmyślnie jak małpa powtarzasz gdzieś zasłyszane slogany - często ubierasz to w swój naturalny prymitywny język jakim się posługujesz na co dzień (może tak mówi do ciebie twój szef lub ktoś inny - nie wiem).
Każdy argument poddający wątpliwości twoje zdanie (wyssane z palca lub przeczytane szybko (niekoniecznie dokładnie) na ulotce sprzedawcy) obalasz tępymi epitetami.
Wszystkie twoje dywagacje na temat COP, temperatury zasilania, kominów, kominków i innych to totalny bełkot nie mający żadnego odzwierciedlenia nawet w twoim prywatnym życiu - wystarczy przeczytać twoje dzienniki tu i na fm.
Nie kreuj siebie na mesjasza CO bo tak naprawdę jesteś w tym temacie cienki jak komara ku..s - czasami wręcz obawiam się, że ktoś przeczyta twoje wypociny bez weryfikacji i je zastosuje. Dlatego tylko włączam się do dyskusji.
Jakie COP ma twoja PC przy -20 grzejąc wodę do 56* ? Edytowano przez BIGL (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1. Jak ktoś, nawet niezbyt kumaty, wgryzie się w ostatnią tabelkę, to zrozumie o czym pisał (cytował) demo:

Cytat

Producenci podają moc swoich urządzeń dla temperatury zewnętrznej 7°C (jest to moc nominalna).



2. A jeszcze mniej kumaty, odczyta z tabelki, że dla skrajnych temperatur COP spada.

3. Powoływanie się na doświadczenia z rynku Szweckiego, jest nieporozumieniem, bo tam (+ prawie cała Skandynawia, + Niemcy) nikt nie ogrzewa domu w II taryfach, czyli w większości grzania tylko nocą. Tam jest stosowane (od lat) zupełnie inne rozwiązanie, np. specjalny licznik energii elektrycznej (powoli wprowadzany także u nas) i współpracujące z nim urządzenia grzewcze (np. pompy ciepła, grzałki).
Pomijam już to, że w niektórych rejonach Szwecji, energia zużyta do pędzenia PCi jest (była) dotowana przez państwo.

4. I nadużyciem jest, podawanie przykładów superduper wyrafinowanych i drogich powietrznych PCi, jednocześnie podając do kalkulacji, ceny, raczej "normalnych" (średnich) PCi.
Link do komentarza
Gość Razmes
Cytat

1. Jak ktoś, nawet niezbyt kumaty, wgryzie się w ostatnią tabelkę, to zrozumie o czym pisał (cytował) demo:



2. A jeszcze mniej kumaty, odczyta z tabelki, że dla skrajnych temperatur COP spada.

3. Powoływanie się na doświadczenia z rynku Szweckiego, jest nieporozumieniem, bo tam (+ prawie cała Skandynawia, + Niemcy) nikt nie ogrzewa domu w II taryfach, czyli w większości grzania tylko nocą. Tam jest stosowane (od lat) zupełnie inne rozwiązanie, np. specjalny licznik energii elektrycznej (powoli wprowadzany także u nas) i współpracujące z nim urządzenia grzewcze (np. pompy ciepła, grzałki).
Pomijam już to, że w niektórych rejonach Szwecji, energia zużyta do pędzenia PCi jest (była) dotowana przez państwo.

4. I nadużyciem jest, podawanie przykładów superduper wyrafinowanych i drogich powietrznych PCi, jednocześnie podając do kalkulacji, ceny, raczej "normalnych" (średnich) PCi.




Sorki, że się wtrącę... Za bardzo nie mam czasu wertować wszystkich postów i tematów. Weźcie się przedstawcie i opowiedzcie jak długie macie doświadczenie w projektowaniu, montażu i pomiarach instalacji grzewczych? Bo chciałbym oddzielić mniej więcej posty osób, które są stale w temacie branżowym od tych, którzy u siebie tylko zamontowali instalację i ją użytkują.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

1. Jak ktoś, nawet niezbyt kumaty, wgryzie się w ostatnią tabelkę, to zrozumie o czym pisał (cytował) demo:



2. A jeszcze mniej kumaty, odczyta z tabelki, że dla skrajnych temperatur COP spada.

3. Powoływanie się na doświadczenia z rynku Szweckiego, jest nieporozumieniem, bo tam (+ prawie cała Skandynawia, + Niemcy) nikt nie ogrzewa domu w II taryfach, czyli w większości grzania tylko nocą. Tam jest stosowane (od lat) zupełnie inne rozwiązanie, np. specjalny licznik energii elektrycznej (powoli wprowadzany także u nas) i współpracujące z nim urządzenia grzewcze (np. pompy ciepła, grzałki).
Pomijam już to, że w niektórych rejonach Szwecji, energia zużyta do pędzenia PCi jest (była) dotowana przez państwo.

4. I nadużyciem jest, podawanie przykładów superduper wyrafinowanych i drogich powietrznych PCi, jednocześnie podając do kalkulacji, ceny, raczej "normalnych" (średnich) PCi.


A co to wszystko ma wspólnego z tym że ktoś twierdzi że pon.-20st.C pompa grzeje z COP1 co jest bzdurą i to chciałem pokazać.
Nawet te najtańsze i najmniejsze grzeją zawsze z COP wyższym niż 1. Pierwszy wykres to właśnie taka najmniejsza mocowo i najtańsza pompa Atlantica 8kW za 16 klocków.

Ja i jak kazdy rozsądny i kumaty inwestor nie potrzebuje do ogrzewania +56st.C bo przy -20st.C wystarczy +35st.C
A przez ostatnie 3 lata najniżej było -18st.C.
Może demo mieszka na Syberii gdzie przez 200dni sezonu grzewczego non stop jest pon.-20st.C i stąd jego obawy ? Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

A CWU ?

Węglem ? icon_lol.gif


Jedynie w końcowej fazie grzania cwu występuje temp.zasilania 57st.C nawet czyli przez kilka minut.

A nawet przy tej temp Panas podaje przy -15st.C COP 1,7
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Ps. Sa też tacy, co zimą (nawet przy -20) potrzebuja CWU


No ja też i co w związku z tym ? U mnie jak było -18st.C 300l grzalo się w sumie 1,5h na dobę i wtedy zjadlo 4,5kWh z tego co pamiętam. I nie mam grzałki w zasobniku.
I to nie jest tak jak sobie wyobrażasz że od razu grzeje z wys.temp.zasilania. zaczyna od delty 8st.C między zasilaniem a powrotem a ze grzeje do 46st.C to pomysl jaka temp jest na powrocie na dole zasobnika... Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Pompa ciepła powietrze-woda i mnie kusi. Problem z nią jest taki, że nie ma osoby, która by rzetelnie podała koszty ogrzewania taką pompą. Sami pasjonaci i fascynaci ortodoksyjni, a takim gościom, cholera, nie sposób wierzyć, bo nie wiadomo, czy w swojej miłości nie są zaślepieni. icon_biggrin.gif
Niemniej, pompa powietrze woda wydaje i mi się sensowna, trzeba tylko znaleźć rzeczowego recenzenta. (Kolega arturo z pewnością do nich nie należy, jest zbyt emocjonalny)

Niemniej, kilkanaście tysięcy to lekko przydużo w zamian za kilkaset złotych rocznych oszczędności. Czyż nie?

W tym sensie arturo ma rację.



Dobrze że kusi, bo też nie ma się czego bać!

Koszty eksploatacyjne gruntowej pompy ciepła, przy założeniu powierzchni ogrzewanej 145m2 i zapotrzebowaniu na ciepła wodę 200l/dobę oraz temperaturze ciepłej wody użytkowej 45⁰C wahają się w zimie między 820-550 PLN miesięcznie w zależności od warunków pogodowych, a w lecie – koszty przygotowywania c.w.u. wahają się w granicach 50-80 PLN miesięcznie. W przypadku powietrznej pompy ciepła koszty eksploatacyjne uwzględniając pracę grzałki przy niższych temperaturach zewnętrznych w zimie, wahają się w zakresie 850-550 PLN miesięcznie. W lecie koszty przygotowywania c.w.u. za pomocą powietrznej pompy ciepła to koszt 30-40 PLN miesięcznie. Rocznie koszty łączne ogrzewania i przygotowania ciepłej wody wyniosą około 2100 PLN dla pompy powietrze/woda Split i 1700 PLN dla pompy solanka/woda. Dla porównania ten sam budynek ogrzewany gazem będzie kosztował 2900 PLN, olejem i propanem 3100 PLN (przy obecnych cenach) i 5000 PLN przy cenach z początku zeszłego roku. - takie nasze szacunki

Co do samego ogrzewania wody - mamy pompę dedykowaną do współpracy z kotłem istniejącym - Vitocal 060A i wyliczenia i badania pokazują ze koszt przygotowania cwu dla 4 osób miesięcznie to 42 PLN.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, interesuje mnie wykopanie w skarpie podziemnych piwniczek, na wzór tych popularnych na Węgrzech i w Mołdawii (w których trzymano wino). Pytanie jak zrobić to bezpiecznie i sucho, no i czy są w Polsce firmy, które specjalizują się w tego typu realizacjach.  
    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...