Skocz do zawartości

Podłogówka a grzejniki - zmiany w grubości posadzki


Recommended Posts

Napisano

witam,
w projekcie mam przewidziane ogrzewanie grzejnikowe, natomiast chciałbym zrobić na dole całość podłogówkę. Czy taka zmiana wiążę się ze zmianą grubości posadzki? Czy będę musiał o tym pamiętać przy stawianiu ścian parteru, aby ew podnieść wysokość czy wymiary okien?
Z tego co się orientuję, to rury z wodą do grzejników idą pomiędzy styropianem, a na to wylewka? W podłogówce natomiast kładziemy styropian, na to folię, instalację i wylewka dopiero. Wychodzi na to, że będzie trzeba nieco więcej miejsca a tym samym zmieni się wymiar od finalnej podłogi do np dolnej części okien...
Będę oczywiście dowiadywał się dokładnie i rozmawiał z kierownikiem bud i wykonawcami, ale chciałbym tak sam mieć pewność w pewnych rzeczach
pozdrawiam serdecznie

Napisano
Przede wszystkim, jaką grubość wylewki przewiduje projekt? I czy ściany już są?
W wersji z grzejnikami projekt może przewidywać różny sposób prowadzenia rur (w podłodze lub ścianach). Nawet jeżeli w podłodze, to mogą być schowane w warstwie styropianu, a wylewka będzie cienka.
Typowa grubość wylewki przy ogrzewaniu podłogowym wynosi ok. 6,5 cm. Wylewka bez rurek może mieć i 4 cm.
Jeżeli ścian jeszcze nie ma to podwyższenie otworów z racji grubszej wylewki nie jest problemem.
Odnośnie zaś folii pomiędzy styropianem i jastrychem, polecałbym jej ułożenie zawsze. Tworzy warstwę poślizgową i zapobiega wnikaniu jastrychu w ewentualne szczeliny.
Napisano
Grubość wylewki w przypadku obu rozwiązań jest porównywalna -7cm. Problemem może być grubość izolacji pod wylewką - o ile przy grzejnikach jest to ok. 10cm to przy ogrzewaniu podłogowym musi być 15-20cm.
Napisano
Można też wykonać wylewkę anhydrytową, która będzie te o 2 cm cieńsza jeśli będzie gardłowo z wysokością.
Zamiast styropianu można dać styrodur o lepszych właściwościach i też urwać te kilka cm.
Tylko koszt, koszt ....
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Grubość wylewki w przypadku obu rozwiązań jest porównywalna -7cm. Problemem może być grubość izolacji pod wylewką - o ile przy grzejnikach jest to ok. 10cm to przy ogrzewaniu podłogowym musi być 15-20cm.


Roznica strat do gruntu będzie minimalna czy będą grzejniki czy podlogowka. Przegroda zewnetrzna jaka jest podłoga będzie miała temperaturę wyższa niż w domu o 1-2st.C a dodając do tego małą roznice temperatur między domem a gruntem straty energii będą pomijalne.


Różańca może być zredukowana przez styropian z niższa lambda a nie koniecznie grubsza warstwa.


Cytat

Zamiast styropianu można dać styrodur o lepszych właściwościach i też urwać te kilka cm.
Tylko koszt, koszt ....


Nie musi być styrodur i nawet to jest bzdura tam go dawać bo ma gorsze parametry przenikalności ciepła niż zwykły styropian.
Napisano
Cytat

Roznica strat do gruntu będzie minimalna czy będą grzejniki czy podlogowka. Przegroda zewnetrzna jaka jest podłoga będzie miała temperaturę wyższa niż w domu o 1-2st.C a dodając do tego małą roznice temperatur między domem a gruntem straty energii będą pomijalne.


Różańca może być zredukowana przez styropian z niższa lambda a nie koniecznie grubsza warstwa.



Nie musi być styrodur i nawet to jest bzdura tam go dawać bo ma gorsze parametry przenikalności ciepła niż zwykły styropian.


Dalej żyjesz w swoim świecie icon_rolleyes.gif

Wracając do tematu. Tu mamy dopiero początek budowy i nie ma dylematu jak to upchnąć - trzeba uwzględnić na starcie 30 cm. (20n styro+ 7-8cm wylewka+płytki,panele) od chudziaka czy stanu 0 do góry i po temacie.
Napisano
Cytat

Roznica strat do gruntu będzie minimalna czy będą grzejniki czy podlogowka. Przegroda zewnetrzna jaka jest podłoga będzie miała temperaturę wyższa niż w domu o 1-2st.C a dodając do tego małą roznice temperatur między domem a gruntem straty energii będą pomijalne.


Różańca może być zredukowana przez styropian z niższa lambda a nie koniecznie grubsza warstwa.



Nie musi być styrodur i nawet to jest bzdura tam go dawać bo ma gorsze parametry przenikalności ciepła niż zwykły styropian.


W obu przypadkach jest inaczej niż napisałeś. Sadzę, że poprawisz swoje opinie w w/w tematach.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Dalej żyjesz w swoim świecie icon_rolleyes.gif

Wracając do tematu. Tu mamy dopiero początek budowy i nie ma dylematu jak to upchnąć - trzeba uwzględnić na starcie 30 cm. (20n styro+ 7-8cm wylewka+płytki,panele) od chudziaka czy stanu 0 do góry i po temacie.


Straty do gruntu w moim przypadku czyli 170m2 podłogi przy 7cm wylewce i zastosowaniu 10cm styro z lambdą 0,038 to 950W,przy zastosowaniu styro tej samej grubości ale z lambdą 0,031 spadają do 780W,przy zastosowaniu 15cm styro z lambdą 0,038 straty te wynoszą 646W czyli różnice są pomijalne.

Cytat

W obu przypadkach jest inaczej niż napisałeś. Sadzę, że poprawisz swoje opinie w w/w tematach.


EPS 80-lambda 0,031:
http://taniemurowanie.pl/pl/austrotherm-st...remium-031.html
XPS-lambda min.0,035:
http://taniemurowanie.pl/pl/austrotherm-st...0-styrodur.html

Mam nadzieję,że poprawisz swoją wiedzę icon_smile.gif
Napisano
Po co to było - to przecież twoje... .
Trzeba było dać 5cm - reszta jest pomijalna. Arturo - dzisiaj wlazłem na inne forum budowlane (wątek z PC) i zobaczyłem również twoje wpisy (wszędzie chcesz błyszczeć). Ten sam poziom, ta sama retoryka ......SZKODA.

Nawet z twoich bzdurnych danych wynika : uśredniając 1kW straty = 24kWh dziennie = 14.88zł dziennie Co przez 3.5miesiąca sezonu zimowego daje nam 1562,4zł Jeżeli ja taki okres grzania zamykam w kwocie 600zł to przy 170m było by to 927,2zł. NIE PISZ LUDZIOM IDIOTYZMÓW
Gość arturo72
Napisano
Dokładnie tak jest,24kWh na dobę zakładając 10cm styro o najgorszej lambdzie. Dalej to już koszt wytworzenia kWh.
Przy węglu będzie to 3,6zl a przy prądzie 7,2zl.
10cm styro z lambda 0,031 daje 18kWh ale już 20cm styro z dobrą labmda daje 10kWh.

Czyli 1,5zł przy węglu a 3zł przy prądzie.

Dane dla temp.gruntu pod domem 8st.C ale z biegiem lat będzie tam wyższa temperatura.
Napisano
Cytat

Dokładnie tak jest,24kWh na dobę zakładając 10cm styro o najgorszej lambdzie. Dalej to już koszt wytworzenia kWh.
Przy węglu będzie to 3,6zl a przy prądzie 7,2zl.
10cm styro z lambda 0,031 daje 18kWh ale już 20cm styro z dobrą labmda daje 10kWh.

Czyli 1,5zł przy węglu a 3zł przy prądzie.

Dane dla temp.gruntu pod domem 8st.C ale z biegiem lat będzie tam wyższa temperatura.


24kWh przy prądzie uwzględniając taryfę G11 i cenę 0,6267 daje nam 15,05zł. , a węglu 4,64zł.
Skąd ty bierzesz te dane? Dlaczego zmieniasz wyliczenia adekwatnie do tego co chcesz udowodnić? W jakim celu to robisz?
Pisz tak jak jest i nie zrażaj do siebie ludzi.
Nic tak szybko się nie zwraca jak dobra izolacja domu - to podstawa. System grzewczy możemy sobie zmieniać w trakcie mieszkania, ale styro pod wylewki czy na ściany już nie dołożymy.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Kto normalny grzeje prądem w G11 ?
1kWh z węgla to 0,20zl ?
Logicznym jest że im lepsza izolacja tym lepiej i niższe rachunki za ogrzewanie ale w tej sytuacji mamy dane na 10cm i nie wiemy czy jest możliwość zmiany na więcej.
Ty podawales że dla podlogowki musi być min.15cm a dla grzejników może być 10cm co nie jest prawdą bo nic nie musi.
Ja mam 20cm.ale nie ze względu że mam podlogowke.
Dane czyli straty ciepła do gruntu biorę z wyliczeń matematycznych czyli takie OZC na piechotę. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Arturo - przeczytaj pierwszy post autora, a się dowiesz że tego domu jeszcze nie ma. Z każdego twego postu dowiaduję się innych rzeczy, a niektóre nawet przeczą samym sobie. Nie będę z Tobą polemizował. Bo i po co.
Pozdrawiam
Bez odbioru.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Z każdego twego postu dowiaduję się innych rzeczy, a niektóre nawet przeczą samym sobie. Nie będę z Tobą polemizował. Bo i po co.
Pozdrawiam
Bez odbioru.


Zakwestionowałem jedynie Wasze z Tomo dwa pierwsze posty które zbytnio nie mają pokrycia w rzeczywistosci a potem to uzasadniłem.
Tylko tyle.


Cytat

Po co to było - to przecież twoje... .


Super tak sobie przypominać,piękne czasy icon_smile.gif

U mnie styro lał się strumieniami ;)

DSC01446.jpg

Napisano
No jak widzę rozpoczęła się niepotrzebna dyskusja...
W projekcie mam: na chudziaku przewidziane 10 cm styropianu i reszta 8 cm( ta reszta to jest wylewka tylko liczona bez podłogi czy płytek, prawda?).
No wiec chcąc dać podłogówkę to muszę podnieść otwory (drzwi i okna)? Poproszę o podpowiedź
dzieki
Gość Razmes
Napisano
Cytat

No jak widzę rozpoczęła się niepotrzebna dyskusja...
W projekcie mam: na chudziaku przewidziane 10 cm styropianu i reszta 8 cm( ta reszta to jest wylewka tylko liczona bez podłogi czy płytek, prawda?).
No wiec chcąc dać podłogówkę to muszę podnieść otwory (drzwi i okna)? Poproszę o podpowiedź
dzieki



Zrobi Ci różnicę, gdy okno będziesz miał 3-4 cm niżej, niż planowano w projekcie?
Pilnować trzeba głownie drzwi i schodów.
Napisano
Cytat

No jak widzę rozpoczęła się niepotrzebna dyskusja...
W projekcie mam: na chudziaku przewidziane 10 cm styropianu i reszta 8 cm( ta reszta to jest wylewka tylko liczona bez podłogi czy płytek, prawda?).
No wiec chcąc dać podłogówkę to muszę podnieść otwory (drzwi i okna)? Poproszę o podpowiedź
dzieki


Przecież Ci napisałem abyś liczył ok. 30 cm od chudziaka. 20 styropianu +7-8 wylewki i reszta panel/deska/płytka=ok 30cm.
Napisano
Czy budynek jest jeszcze w fazie projektu, czy też już jakaś jego część została wykonana? Jeżeli domu jeszcze nie ma, to najpewniej nawet z pogrubieniem izolacji w podłodze nie będzie problemu. Wystarczy dać odpowiednio cieńszą warstwę zagęszczonego piasku poniżaj chudego betonu. Oczywiście to do sprawdzenia na wszelki wypadek, bo takie przesuniecie warstw może utrudniać zrobienie izolacji przeciwwilgociowej.
Natomiast z sama grubością wylewki nie ma problemu. Skoro na wylewkę i okładzinę (posadzkę) przewidziano 8 cm, samej wylewki zostanie przynajmniej 6,5 cm, tak jak pisałem w poprzednim poście.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Sądzę, że 8 cm jest to wylewka liczona razem z płytkami. W każdym razie nie ma problemu, aby się zmieścić w tej grubości, szczególnie, gdy zastosuje Pan anhydryt, który lepiej sprawdza się przy podłogówce.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...