Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

kajloren

Uczestnik
  • Posty

    15
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O kajloren

  • Ranga
    Początkujący
  1. Wybrałem Ruukki, model Adamante. Całość materiałów oryginalne od Ruukki. Dach gotowy, klient zadowolony. Prezentuje się super i układało się równie dobrze.
  2. Bzdura, właśnie mam stan surowy otwarty, o ile pogoda pozwoli założę okna jeszcze za niedługo i prąd zrobią i taki stan (tzn surowy zamknięty + prąd z podciągnięciem do bramy i garażu), wyjdzie mnie niecałe 110 tyś. Do tego dołożę 140 tyś na resztę i mogę się wprowadzać... Czyli za 250 tyś można mieszkać w wykończonym domu. Za jakieś 6-1- miesięcy potwierdzę to publicznie... PS. Fundamenty ocieplone 10 cm styropianu hydro, okna 3-szybowe Vetrex + rolety + ciepłe podkąłdy parapetowe, poddasze pianka PUR 20-25 cm, elewacja 20 cm grafitowego Termoorganiki. Wg mnie b dobrze ocieplony i bez fuszerk
  3. Zrobię zdjęcia dzisiaj i wrzucę wieczorem lub jutro rano. Pokrycie z blachodachówki Ruukki Adamante. Okuciem wcinali się oczywiście w komin i w tym właśnie miejscu wcinki położyli silikon (podczas prac i teraz po moim telefonie, że ciekło). Teraz już nie cieknie tam, gdzie poprzednio, ale pojawił się ten zaciek widoczny na zdjęciu... Co do rynienki do odprowadzenia wody poza komin, to chyba rzeczywiście nie ma czegoś takiego. Kropinos czy jakoś tak się to nazywa... dzięki za uwagi i do później pozdrawiam
  4. Witam, mam problem z kominami (albo teraz już tylko z jednym kominem). Kominy w domu nowo postawionym, systemowe z Leiera. Ponad dachem otynkowane, na to siatka i tynk taki mozaikowy, żywiczny. Jeden komin wentylacyjny ( 4 kanały), drugi tak samo i dodatkowo kanał spalinowy przy nim. Dach kryty blacho-dachówką, okucia porządnie zrobione, czapa kominowa dosyć szeroka - ekipa była solidna. Po pierwszej większej ulewie, jakiś miesiąc temu, okazało się, że kominy ciekną, przy jednym woda skądś przedostawał się do środka i skapywała sobie po membranie w stronę rynny a przy drugim skapywała z widocz
  5. witam, co powinno zrobić się wcześniej: ścianki działowe na poddaszu czy postawić więźbę? Czy wcześniej zrobione ścianki działowe nie utrudnią cieślom kładzenia więźby? pozdrawiam
  6. No przecież pisałem, że 2800 zł dałem za komin spalinowy i dwa wentylacyjne. Jakieś 1700 wyszedł mnie sam spalinowy a obrobienie nad dachem mam w cenie postawienia ścian. Gdzie tutaj te pańskie 4-5 tyś? A więc komin w kotłowni 1700! Jakie 10 tyś za kotłownię?! No przecież pisałem, że to pomieszczenie i tak inaczej bym nie używał. Gdyby stała tam pompa ciepła, to byłoby tak samo pomieszczenie gospodarcze, tak samo wykończone (płytki, półeczki), więc tak sama cena. To już jakiś argument wyssany z palca... Cena przedstawiona przez Pana nijak się ma do tego, co się dowiadywałem i szuka
  7. No cóż, sprawę przemyślę, jeszcze mam czas... Natomiast co do pytania dlaczego nie pompa ciepła: przede wszystkim cena. Otrzymałem wycenę na kwotę 38 tyś złotych i to jak dla mnie zdecydowanie za dużo, podczas gdy piec z podajnikiem, o mocy 10-12 kW, zakupię w cenie od 5500-7000 zł, do tego ew pompa ciepła do CWU w cenie max 6000 a mogę mieć jeszcze troszkę taniej, przy Vacie 8% a nie 23%. Komin wyszedł mnie (1 dymowy, 2 wentylacyjne) 2800 zł, pomieszczenie na kotłownię i tak nie przeznaczyłbym na nic innego, jak gospodarcze, bo i pralnię i suszarnię będę mieć na górze, więc tego nie liczę. Ni
  8. No nie urzekły mnie niczym, ale podchodzę do sprawy praktycznie: na górze to będą łóżka, szafy itp, czyli rzeczy zajmujące jednak nieco miejsca na powierzchni podłogi. Tak więc np w sypialni, gdzie spora część będzie zastawiona łóżkiem, to co mi s podłogówki, która będzie pod nim (tyk się w ogóle chyba nie powinno robić) i pozostanie niewielka część pustej podłogi i czy w takiej sytuacji tylko tyle wystarczy by odpowiednio (do temp 0k 21 st) zagrzać pomieszczenia...? Dzieci często, jak to dzieci. lubią dla urozmaicenia pozmieniać układ pokoju. To potem też będzie problem, aby czymś nie zastawi
  9. witam, mam takie pytanie: czy da się kotłem z podajnikiem na ekogroszek grzać w lecie CWU? Tzn zakładam, że tak, przy odpowiednio małym piecu. I czy dobrze myśle: taki piec chodziłby wtedy cały rok, w lecie wrzucałbym tam węgla na jakiś dłuższy okres czasu, ślimaczek kręciłby się powolutku, zużywając niewielką ilość węgla? Może ktoś tak robi i wykorzystuje piec do CO i CWU w całym roku? Wdzięczny byłbym za odpowiedzi. Acha, i czy piec na ekogroszek nadaje się do podłogówki (na dole, góra grzejniki)? pozdrawiam
  10. No to widzę, że ceny nadal bardzo zróżnicowane... Jakiś czas temu pisałem na temat mojego domku i zaliczono mnie do grona zapewne wielkich naiwniaków, kiedy przedstawiłem ceny, które zaproponowali mi wykonawcy... A dzisiaj mogę potwierdzić: Dom Zawoja Średnia, 8x11m PU 134 m2, dach dwuspadowy, bez żadnej jaskółki, 200 m2, 2 okna dachowe, 2 kominy Stan surowy zamknięty: 20 100 zł - oczywiście robocizna sama, bez materiałów. Fundamenty: pustaki zalewowe, izolacja przeciwwilgociowa (2Xdesperbit), ocieplone 10cm styro i folia - 1600zł (koparka moja-500zł) Drenaż, ubicie pospółki, wylanie chudziak
  11. No jak widzę rozpoczęła się niepotrzebna dyskusja... W projekcie mam: na chudziaku przewidziane 10 cm styropianu i reszta 8 cm( ta reszta to jest wylewka tylko liczona bez podłogi czy płytek, prawda?). No wiec chcąc dać podłogówkę to muszę podnieść otwory (drzwi i okna)? Poproszę o podpowiedź dzieki
  12. witam, w projekcie mam przewidziane ogrzewanie grzejnikowe, natomiast chciałbym zrobić na dole całość podłogówkę. Czy taka zmiana wiążę się ze zmianą grubości posadzki? Czy będę musiał o tym pamiętać przy stawianiu ścian parteru, aby ew podnieść wysokość czy wymiary okien? Z tego co się orientuję, to rury z wodą do grzejników idą pomiędzy styropianem, a na to wylewka? W podłogówce natomiast kładziemy styropian, na to folię, instalację i wylewka dopiero. Wychodzi na to, że będzie trzeba nieco więcej miejsca a tym samym zmieni się wymiar od finalnej podłogi do np dolnej części okien... Będ
  13. witam, stoję przed wyborem blachodachówki. Interesuje mnie tylko dobra blacha (szwedzka lub fińska SSAB/Ruukki, ew amerykańska US Steel). Otrzymałem kilka wycen i propozycji i miałbym prośbę, aby ktoś, kto czuje się na siłach i ma doświadczenie i wiedzę pomógł mi się zdecydować. Nie jestem laikiem, posiadam pewną wiedzę na temat blachodachówek (a może i coś więcej, bo temat mnie interesuje), rozumiem o co loto, ale fachowe rady zawsze mile widziane:) A więc zaproponowano mi: 1. Budmat: blacha szwedzka SSAB, model Aria Nova Matt; cena 33,95 zł/m2 całkowity, 37,21 zł/m2 krycia, gwarancja chyb
×
×
  • Utwórz nowe...