Skocz do zawartości

Jaka podbudowa pod plac manewrowy


Recommended Posts

Napisano
Chcielibyśmy na wiosnę wyłożyć lub wylać nową nawierzchnię na plac manewrowy na którym przechowywany jest towar, elementy budowlane, stoją auta itd.
Plac o powierzchni 0,5 ha. Obecnie wysypany jest tam zwykły żwirek, ale jest to rozwiązanie tymczasowe (robią się koleiny i kałuże - szczególnie teraz, podczas roztopów). Po placu będą jeździły 2 wózki widłowe. Jaką stabilizację polecacie?
Napisano
Przede wszystkim to sam musisz wiedzieć jaki tonaż będzie się po tym placu przemieszczał i z jaka częstotliwością bo to jest główny wyznacznik jaka ma być podbudowa i nawierzchnia.
Napisano
Żwir to kiepskie rozwiązanie. Po pierwszym deszczu przy jakimś cięższym aucie, będziesz potrzebował koparki do wyrównania terenu.
Lekkie jak lekkie, ale duże i ciężkie auta, gdy zaczną kręcic po takim terenie, to szybko porobią się "góry i doliny".

Musiałbyś wybrać dobrych kilkadziesiąt cm ziemi, w to miejsce odpowiedni podkład - kruszywa i podsypki. I dopiero na to kostka lub asfat. Wtedy będzie się to dobrze trzymało. I niech to zrobi jakaś firma, aby gwarancja była przez minimum 2 lata.
Napisano
Chłopie, nie kombinuj może, może. Jak chcesz już na siłę robić to sam to jak już wspomniałem, najpierw odpowiedz sobie jaki tonaż będzie po tym placu jeździł i z jaka częstotliwością a potem popytaj po okolicznych firmach ile by to kosztowało.
Chcesz szybko to kup płyty betonowe i wyłóż ten plac nimi.
Napisano
Płyty betonowe to średni pomysł. One wybrzuszają się w miejscach łączeń. Jazda po nich autem, to karkołomna sprawa. Ich jedyną zaletą jest to, że są stosunkowo tanie.
Podjazdy pod rampy robi się z podłoża, kruszywa na kilkadziesiąt cm w głąb. Zależy jeszcze od gruntu.
Co do podsypki, to możesz zastosować takie kruszywo http://cemexbeton.pl/produkty-standardowe/...acje-i-podsypki
Jest ono stosowane zarówno pod kostkę czy asfalt.
Gdybym miał coś sugerować, to 0-31 jest lepszą opcją, bo drobna frakcja i dobrze klinuje. Robi się niemal beton z tego (prawie beton). .
Napisano
Koszta mogą dojść nawet do 50 zł za 1 m kw.
Zależy od specyfikacji terenu. Bo jak jest podmokły, to należałoby więcej zastosować.
Coś takiego jak na zdjęciu też będzie okey - ale i tak należałoby przygotować podłoże.
Napisano
Cytat

Płyty betonowe to średni pomysł. One wybrzuszają się w miejscach łączeń. Jazda po nich autem, to karkołomna sprawa. Ich jedyną zaletą jest to, że są stosunkowo tanie.
Podjazdy pod rampy robi się z podłoża, kruszywa na kilkadziesiąt cm w głąb. Zależy jeszcze od gruntu.
Co do podsypki, to możesz zastosować takie kruszywo http://cemexbeton.pl/produkty-standardowe/...acje-i-podsypki
Jest ono stosowane zarówno pod kostkę czy asfalt.
Gdybym miał coś sugerować, to 0-31 jest lepszą opcją, bo drobna frakcja i dobrze klinuje. Robi się niemal beton z tego (prawie beton). .



Płyty betonowe nie muszą się tak wybrzuszać, jeśli zastosuje się właśnie odpowiednią podbudowę, same płyty o odpowiedniej grubości oraz przeprowadzi się dobre fugowanie. Bynajmniej nie twierdzę, że zjawiska da się uniknąć całkowicie, można jednak w dużym stopniu wyeliminować.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pomalowałem kaloryfery żeliwne rozcieńczalnikową farbą Hammerite Prosto Na Rdzę (nie wodorozcieńczalną Hammerite Na Kaloryfery). Zrobiłem to na początku sierpnia, a jak zaczęli grzać na początku października, to farba zaczęła śmierdzieć. Czy jest tu ktoś, kto też użył tej farby i powie mi, jak długo u niego śmierdziało przy nagrzanych kaloryferach? Infolinia AkzoNobel nie potrafi dokładnie powiedzieć, a znajomi fachowcy mówią o ok. 2 tygodniach dla farb olejnych/ftalowych. 
    • Dzień dobry,   Nadmienię iż nie jestem budowlańcem, ale chcę zrobić to sam, być może się uda z Waszą pomocą.    Kupiliśmy dom i w pierwszej wersji w projekcie była rekuperacja, ale nie będziemy jej zakładać. W domu jest też wentylacja mechaniczna, uprzedzając pytania. W stropie zostały dziury po rekuperacji i teraz pytanie za 100 punktów jak najlepiej to zalepić, żeby później nie spadło na głowę :). Z góry dzięki za pomoc.    
    • @orxech jak się ta historia skończyła? Ja pomalowałem kaloryfery żeliwne Hammeritem Prosto Na Rdzę, bo każdy fachman mówi to samo - że kiedyś się tylko rozpuszczalnikowymi malowało i 2 tygodnie bedzie śmierdzieć ciepły grzejnik, a potem przestanie. Narazie minął tydzień i ciągle śmierdzi, ale wierzę że w końcu odparują te śmierdzące składniki (też mi tak powiedzieli na infolinii producenta farby).
    • Szerokość kosza nie ma tu znaczenia, jak jest szerszy, to łatwiej śnieg będzie się zsuwał, bo zostanie większa przestrzeń niezabudowana dachówkami.   To nie pchaj się z dachówkami tak głęboko w kosz.   Dachówki w koszu, jak wytniesz choć jeden występ (tzw. nosek) do zawieszania jej na łacie, to musisz przykręcić dachówkę do łaty wkrętami. Jak łaty już nie starcza na przykręcenie trójkąta wyciętego z dachówki, to wieszasz ten trójkąt na drucie, przykręcając go do łaty, która znajduje się jeden rząd wyżej.   Dasz radę, pamiętaj, chodząc po dachu, łatach musisz założyć zabezpieczenie, szelki i zapiąć do nich linę asekuracyjną.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...