Skocz do zawartości

Budowa domu na dwóch działkach


wosieq

Recommended Posts

Napisano
Witajcie

Posiadam działkę ok 700m2 i jest podzielona na dwie części. Jedna działka była pierwotna moja, a druga została kupiona po podziale działki brata. Dom będzie umieszczony na dwóch działkach, czyli granica będzie przebiegać przez dom.

Właśnie dowiedziałem się że muszę scalić działkę, mieć jedną KW jak chce budować na działce - tak mi powiedział architekt.
Niestety mam już większość pozałatwianych warunków przyłączy, umowę na gaz, prąd podłączą za miesiąc.

Proszę o jakąś opinie czy faktycznie jest potrzebne scalenie działki oraz czy o te warunki trzeba na nowo się starać?

Napisano
Zmień/zamień byle jakiego architekta, na kumatego projektanta.
Pierdzieli głupoty.\

Dokonując zgłoszenia budowy, lub występując o PnB, wskazujesz 2 działki, na których będziesz budował.
Napisano
Cytat

Zmień/zamień byle jakiego architekta, na kumatego projektanta.
Pierdzieli głupoty.\

Dokonując zgłoszenia budowy, lub występując o PnB, wskazujesz 2 działki, na których będziesz budował.



Dokładnie tak jak bajbaga pisze - ja dom mam postawiony na 2 działkach bezproblemowo.
Odrolnienie tylko pod budynek miałem.
Napisano
Przepisy wyraźnie określają odległości budynku od granicy działki i nie jest istotne, kto jest właścicielem sąsiednich - jeśli dom będzie stać okrakiem na dwóch konieczne jest scalenie gruntu. Jedynie przy zabudowie zagrodowej bez wydzielonego geodezyjnie siedliska starostwa pozwalają na budowanie bez konieczności scalania. Co do przyłączy - umowy dotyczą konkretnej nieruchomości (adresu) i nie ma znaczenia czy działka będzie powiększona po scaleniu. Trzeba jedynie uzgodnić lokalizację przyłączy dostosowując ją do przyszłej zabudowy.
Napisano (edytowany)
Cytat

Przepisy wyraźnie określają odległości budynku od granicy działki i nie jest istotne, kto jest właścicielem sąsiednich - jeśli dom będzie stać okrakiem na dwóch konieczne jest scalenie gruntu.



Nie jest to prawdą.
Nie ma przepisu który wymaga, aby budowa była możliwa tylko na jednej działce.

Przy wypełnianiu wniosku o PnB druk PB-1, w rubryce 77 wpisujemy numery działek, których wniosek dotyczy.

lub:

Przy wypełniani wniosku zgłoszenia budowy druk PB-4 w rubryce 72 wpisujemy numery działek których wniosek dotyczy.

W obu przypadkach:

Przy wypełnianiu Oświadczenia, druk PB-3, w rubryce 19 wpisujemy numery działek, których Oświadczenie dotyczy.



Proponuję także, aby na druku PB-5 (informacje uzupełniające) narysować obie działki (podając ich numery) i nanieść na nich sposób posadowienia budynku.

I finito.

dopisałem:

Cytat

Jedynie przy zabudowie zagrodowej bez wydzielonego geodezyjnie siedliska starostwa pozwalają na budowanie bez konieczności scalania.



Ciekawe - bo czym w świetle Prawa Budowlanego, rożni się budowa budynku mieszkalnego jednorodzinnego, od budynku mieszkalnego jednorodzinnego w zabudowie zagrodowej?

Czyli przy zabudowie zagrodowej obowiązują inne wymogi co do odległości od granic, dla budynku mieszkalnego jednorodzinnego ?

I tak na marginesie: art.29.z PB:

Cytat

„1a) wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane;”,

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...