Skocz do zawartości

Cieknie z dolnospłuku


MrTomo

Recommended Posts

Napisano
Cieknie mi dolnospłuk.

Nabiera wody, pływak wyłącza dopływ ale zaraz zaczyna się "szum" i leci pomału woda.
Rozebrałem, popatrzyłem.
Nie widzę żadnego ubytku.

Nie wiem czy ta guma na dole straciła sprężystość czy co?

Ciekawostka - woda leci a licznikiem od wody ani drgnie.
Napisano
Zapewne uszczelka pod zaworem się wyrobiła. Mam na myśli ten co zamyka wodę która wylatuje z pojemnika do kibelka.
Jak woda będzie tak lecieć/kapać to licznik nie drgnie bo nie ma siły aby go poruszyć. Już dawno takie doświadczenia robiłem icon_biggrin.gif jedyny problem to jak masz szambo to szybciej je zapełnisz icon_smile.gif
Napisano
Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze (komplet uszczelek) ale też cały komplet. Wszystko zależy jaki masz rodzaj.
Kiedyś przeciekał dolnopłuk to kupiłem takie ustrojstwo co zamyka wodę bo to było walnięte.
A tak profilaktycznie spróbuj oczyścić z osadu tą uszczelkę, być może przepuszcza bo jest brudna.
Napisano
Cytat

Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze (komplet uszczelek) ale też cały komplet. Wszystko zależy jaki masz rodzaj.
Kiedyś przeciekał dolnopłuk to kupiłem takie ustrojstwo co zamyka wodę bo to było walnięte.
A tak profilaktycznie spróbuj oczyścić z osadu tą uszczelkę, być może przepuszcza bo jest brudna.


Uszczelka jest czyściutka.
Wyjąłem ją i odwróciłem nawet drugą stroną ale nic nie pomogło.
Napisano
Cytat

Uszczelka jest czyściutka.
Wyjąłem ją i odwróciłem nawet drugą stroną ale nic nie pomogło.


To może wystarczy regulacja. A jak dociśniesz ręką (tak z wyczuciem) ten powiedzmy główny tłok co zamyka i puszcza wodę to wada kapie czy nie.
Napisano
Cytat

Zapewne uszczelka pod zaworem się wyrobiła. Mam na myśli ten co zamyka wodę która wylatuje z pojemnika do kibelka.




Nie, to nie to. Problem jest z napływem, a nie odpływem, bo odpływ leci przez przelew.
Przyglądnij się dlaczego nie domyka się zawór napływu. Moze jakiś śmieć osiadł na uszczelnieniu.
Napisano
Cytat

To może wystarczy regulacja. A jak dociśniesz ręką (tak z wyczuciem) ten powiedzmy główny tłok co zamyka i puszcza wodę to wada kapie czy nie.


nie kapie

Cytat

Nie, to nie to. Problem jest z napływem, a nie odpływem, bo odpływ leci przez przelew.
Przyglądnij się dlaczego nie domyka się zawór napływu. Moze jakiś śmieć osiadł na uszczelnieniu.


No własnie nie...

W innym dolnospłuku mam tak, że jak cieknie to wystarczy nacisnąć na sekundę spłukiwanie i przestaje.
W tym cieknie non stop.
Chyba będę musiał wymienić te badziewne spłukiwaczki...
Napisano
Cytat

No własnie nie...



a pływak jest pusty? Jeśli napełnił się wodą częściowo, to siła docisku jest za mała. Tylko tam szukaj. Może jest zatkana dziureczka docisku ciśnieniem wody.
Napisano
Cytat

nie kapie


Czyli albo wymiana tego ustrojstwa co reguluje poziom albo jego regulacja. Podkręć aby więcej wody napływało, wtedy będzie większy ciężar który będzie dociskał ten tłok co zamyka odpływ.
Napisano
Cytat

Nie, to nie to. Problem jest z napływem, a nie odpływem, bo odpływ leci przez przelew.
Przyglądnij się dlaczego nie domyka się zawór napływu. Moze jakiś śmieć osiadł na uszczelnieniu.


Miałeś rację.
Napływ leci cały czas a pływak go nie odcina całkowicie.
Niestety spierniczyło się coś, bo nawet ręką jak go podciągnę wyżej i tak nie odcina.
Napisano
Cytat

Kiedyś przeciekał dolnopłuk to kupiłem takie ustrojstwo co zamyka wodę bo to było walnięte.




Cytat

Miałeś rację.
Napływ leci cały czas a pływak go nie odcina całkowicie.
Niestety spierniczyło się coś, bo nawet ręką jak go podciągnę wyżej i tak nie odcina.


Raczej to to nie jest do naprawy. Cały mechanizm kosztuje coś koło 20 zeta.
Napisano
Cytat

Napływ leci cały czas a pływak go nie odcina całkowicie.
Niestety spierniczyło się coś, bo nawet ręką jak go podciągnę wyżej i tak nie odcina.


Tam jest taki maleńki shit gumowy - membrana albo uszczelka, pęknie i potem cieknie. Tak chyba kiedyś miałem...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Prysznic na kolanach, żeby się od luksusów w głowach nie poprzewracało. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
    • Problem z nieszczelnością wewnątrz pompy nibe s2521, włączanie się alarmy 228 ,brak ciepłej wody w buforze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...