Skocz do zawartości

Zaparowana łazienka


Kuba1999

Recommended Posts

Napisano
Witam, posiadam małą łazienkę w bloku bez okien, podczas kąpieli łazienka szybko robi się zaparowana . Jak rozwiązać ten problem? wentylator wyciągowy , jakiś osuszacz ? co polecicie ?icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Tiaaa.

Aby wylatało, musi równocześnie wlatać - a u niego, wszystko wskazuje na to, że zbyt mało wlata.

Jak będzie dużo wylatać, to może różnica wlatania, wlatać kominem np. z kuchni tzw. cofka.

Wniosek : nie jest to ani proste, ani oczywiste - z zastosowaniem tego wentylatora - jego (wentylatora) inteligencja temu nie sprosta.
Napisano
Cytat

Witam, posiadam małą łazienkę w bloku bez okien, podczas kąpieli łazienka szybko robi się zaparowana . Jak rozwiązać ten problem? wentylator wyciągowy , jakiś osuszacz ? co polecicie ?icon_smile.gif


a musisz się kąpać? :scratching:
  • 6 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jakimś sposobem wentylacja.. lub uchylone drzwi jak najwięcej się da icon_smile.gif
Napisano
wentylacja grawitacyjna po prostu sprawdzała się w szałasach a nie nowoczesnym budownictwie.

Dlatego w nowych domach tylko wielbiciele prehistorii rezygnują z wentylacji mechanicznej.
Napisano
skoro zaparowana to znaczy, że brakuje w niej właściwej wentylacji. Nawet jeśli jest w niej grawitacyjne wentylacja to gdy bierze się prysznic jest to niewystarczające. Trzeba zamontować wyciąg w postaci wentylatora albo na czujnik albo włączane włącznikiem.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
W blokach, to ciężka sprawa. Nie mamy takich możliwości jak w przypadku domów. Najlepiej było, by otwierać okno w pobliżu łazienki, ale nawet, to może nie wystarczyć ;/
  • 3 tygodnie temu...
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Dnia 17.10.2015 o 12:03, Kuba1999 napisał:

Witam, posiadam małą łazienkę w bloku bez okien, podczas kąpieli łazienka szybko robi się zaparowana . Jak rozwiązać ten problem? wentylator wyciągowy , jakiś osuszacz ? co polecicie ?:icon_smile:

wentylator wyciągowy, hydrofobowy, włącza się gdy w łazience jest określona wilgoć i działa tak długo jak trzeba, sam ustawiasz mu parametry. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Porozmawiałem sobie z osobą kompetentną i takie konkluzje:

  • stosowanie wentylatora wywiewnego bez zapewnienia nawiewu nie ma sensu, bo nie będzie i tak wywiewu po osiągnięciu minimalnego podciśnienia w pomieszczeniu. Wentylator będzie się krecił, ale nie bedzie wyciągał więcej powietrza.
  • żeby działał ten wentylator, łazienka musi mieć nawiew przez drzwi 200cm2 przy równoczesnym zapewnieniu nawiewu przez np. pokój w postaci co najmniej jednego, lepiej dwóch nawietrznikow okiennych. Drzwi z pokoju nie mogą być szczelne (zakłada się też szparę między drzwiami i podłogą. To powinno wystarczyć.  
  • w łazience musi być zapewniona wymiana powietrza ok 50m
  • Jeśli nie ma tego nawiewu, przy wentylacji mechanicznej wywiewnej powietrze wyrówna samo ciśnienie w mieszkaniu, szukając sobie źródła  - i może to być np. wentylacja wywiewna w kuchni. Jeśli w kuchni jest kuchenka gazowa lub piec gazowy - jest wtedy niebezpieczeństwo cofki spalin.
  • W określonych warunkach, przy dłuższym przebywaniu w łazience - przy braku nawiewu zwyciągiem mechanicznym - jest odczuwalne podciśnienie powietrza i mniejsza zawartość tlenu potęgowana przez brak wymiany powietrza (dlatego tak ważne jest to ustawowe 50 m3 wymiany powietrza). 

Wnioski sobie wyciągnij sam.

Napisano

Ale jest i plus - naumiał się :icon_biggrin:

Co prawda, twierdzi, że rozmawiał z osobą kompetentną, (w domyśle z poza Forum).

To że mu inni wbijali dokładnie to samo - przeoczył.:icon_rolleyes:

Ps. W tej opisywanej łazience może być (i pewnie jest) zapewniona minimalna (50m3), a może nawet większa, wymiana powietrza.
Co wcale nie wyklucza wystąpienia efektu zaparowania łazienki - bo to jest normalna przypadłość małych łazienek.  
Zaparowanie zniknie po kilku/kilkunastu minutach.
Wszelkie "innowacje" (otwarcie okna w najbliższym pomieszczeniu, czy zainstalowanie wentylatora łazienkowego (jeśli jest to możliwe)) mogą mieć tylko na celu skrócenia tego czasu - nic więcej.

Warto mieć tego świadomość.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Fajne - ze strony:
 

Cytat

OnyX Sky 3000 to klasyczna centrala przeznaczona do wentylacji domów o powierzchni do 200 m3. Jej konstrukcja umożliwia montaż zarówno na poddaszu jak również w pomieszczeniach gospodarczych na dolnych kondygnacjach budynku.

powierzchnia w m3 - fajne.
 

Cytat

Dane techniczne:

Maksymalny strumień powietrza  [m3/h]   3200
Znamionowy przepływ powietrza [m3/h]   3000
Pobór mocy przez napęd wentylatora (znamionowy)  [W]    1200
Pobór mocy przez napęd wentylatora (maksymalny)  [W]     2000

to też fajne.

Ergo:
Jak ktoś umieszcza takie babole na stronie internetowej, to aż strach się zapytać o fachowość tej firmy - raczej trzeba omijać szerokim łukiem (moim zdaniem - oczywiście). :icon_rolleyes:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...