Skocz do zawartości

okna


hp54

Recommended Posts

Napisano
Witam czy moze mi ktos pomoc kto jest na etapie montazu okien czy okna w waszych domach byly jakos wzmacniane z przyczyn duzych rozmiarow jakie sa w tym projekcie????
Napisano
Cytat

Co masz na myśli? Mocowanie ramy? Oczywiście, że można dawać częściej uchwyty.



czy rama byla jakos wzmacniana na etapie wykonania okien w celu zapobiegania jakich kolwiek odksztalcen i ugiec ramy
Napisano (edytowany)
Cytat

czy rama byla jakos wzmacniana na etapie wykonania okien w celu zapobiegania jakich kolwiek odksztalcen i ugiec ramy



Przecież rama ma wewnątrz metalowy profil! Niby do czego są przykręcane wszelkie okucia, zawiasy, zamki... do plastyku? Wolne żarty!


Nie bój się, przy prawidłowym obsadzeniu, nic złego zdarzyć się nie może, konstruktorzy przewidzieli podobne sprawy. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przecież rama ma wewnątrz metalowy profil! Niby do czego są przykręcane wszelkie okucia, zawiasy, zamki... do plastyku? Wolne żarty!


Nie bój się, przy prawidłowym obsadzeniu, nic złego zdarzyć się nie może, konstruktorzy przewidzieli podobne sprawy.



Chodzi wlasnie o ten profil czy jest wzmacniany przy wiekszych rozmiarach np 250x180
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Chodzi wlasnie o ten profil czy jest wzmacniany przy wiekszych rozmiarach np 250x180


Wszystkie profile są wzmacniane. Zapytaj u sprzedawcy to pokaże Ci jak to wygląda w rzeczywistości bo każdy porządny sprzedawca ma profil pokazany w przekroju jako model a nie na kartce.
Napisano
Piszesz o oknach do jakiegoś projektu, ale nie ja nie widzę do czego się odnosisz.
Generalnie jest tak jak napisali poprzednicy: okna PCW są wzmacniane najczęściej stalą. A jak bardzo? TO zależy od producenta. Twórca systemu okiennego (tzw profili) zwykle daje producentowi instrukcję obslugi/ działania z wyliczeniami kiedy i jaką stal trzeba użyć. Zaczyna się od najprostszej, potem są opcje grubsze, następnie inaczej gięte (wiec może i sztywnijesze) a jakby tego było mało, to do zestawów największych okien stosuje się wzmocnienia statyczne (kawalisko stali) lub nawet hmm.. (wyleciała mi z głowy nazawa, ale ostatni dostałem element, który trzeba dokręcić do słupka by wzmocnić największe okna.
TYlko że... kto by czytał instrukcje? Niemal każdy robi tak jak uważa, a nawet jeśli jest świadom że powinien użyć czegoś lepszego - to czy Ci to zaproponuje kiedy wie, że 90% klientów wybiera na podstawie ceny...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Poza tym oprócz sztywności samego profilu może jeszcze warto zwrócić uwagę na dobry montaż, aby okno było najlepiej jak tylko się da osadzone w otworze w domu. Bo co Ci po solidnym oknie jeśli nie będzie dobrze izolować ciepła i niezbyt dobrze trzymać się muru?
  • 11 miesiące temu...
Napisano

Montaż to zawsze niezbędny element całości. Kupując stolarkę, płacimy za usługę z montażem. Do wyjątków należy montaż samodzielny, poza tym to się nie opłaca i nikt nam nie da na to gwarancji. Mój znajomy robił to samodzielnie ale pracował 10 lat jako monter stolarki w jednej z duzych firm okiennych.

Wracając do wzmocnień - to już zagadnienie konstrukcyjne rozpatrywane na etapie produkcji profilu. Dodatkowe wzmocnienia są zbędne. Niezbędny jest natomiast prawidłowy proces osadzenia i zakotwienia ramy okiennej w murze.

I wracamy do punktu wyjścia.

  • 8 miesiące temu...
Napisano

Ja ostatnio przy wymianie okien zdecydowałam się na ciepły montaż. Dzięki temu mam lepszą izolację termiczną i zimne powietrze z zewnątrz nie przedostaje się do pomieszczeń. 

  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
    • Tym bardziej że to nie gmina wydaje zgodę na użytkowanie obiektu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...