Skocz do zawartości

Skuwać tynk czy frezować?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
jestem w trakcie remontu domu z lat 80-tych.
Sciany sa z cegły dziurawki i na nich tynk cementow-wapienny gaszony.
Tynk jest dobry, nie odchodzi, nie pęka.
Natomiast ściany i sufity sa całe pokrzywione i chcę, żeby wyglądały jak nowe. Remont jest wszystkiego, więc i tynki chciałem połozyć od nowa. Natomiast wykonawcy zasugerowali, zeby zamiast skuwać to frezować.
Co mi radzicie?
Opcja 1 - skuwać stary tynk do cegły, położyć nowy tynk. Wykonawcy ostrzegają, że stary tynk jest na tyle mocny, ze moga być duże zniszczenia cegieł + kolejne kucia i drgania (a było ich dużo) nie wpływają dobrze na całośc budynku + będą potrzebowali więcej materiału później na położenie równych ścian.
Opcja 2 - frezować stary tynk i na to rzucić nowy. Opcja rekomendowana przez wykonawów, ale nie jestem pewien czy nie wynika z mniejszej pracochłonności.
Dodam, że nowy tynk będzie wapienno-gipsowy.

Z gory dziekuje za pomoc.
Marek
Napisano
Cytat

Jak się dobrze trzyma to ja bym zostawił.
Porządnie bym sfrezował i zagruntował.

Jak gruby jest ten tynk?



zależy od miejsca. od 1 do 2,5 cm.
Napisano
2,5 cm to już sporo.
Musiałbyś przyjrzeć się jak te krzywizny przebiegają.
Duże te krzywizny?
Co jeśli trzeba będzie dołożyć jeszcze tynku w miejscu gdzie najgrubiej?

Wysoko tam masz?
Nie myślałeś o jakimś podwieszanym suficie?
Napisano
Wysokiej klasy tynki, te co składają się z trzech albo i czterech warstw, mają grubość coś koło 2,5 cm. Tak więc myślę, że szkoda skuwać skoro nie odpada. Szpece niech wyrównają ubytki, a potem wykończenie.

Szkoda skuwać.
Napisano
Cytat

Przyklej na to płyty gipsowe ;)


W sytuacji o jakiej pisze masterg powyższa rada uważam, że jest jak najbardziej na miejscu.
Policz ile czasu zmarudzisz na skuwaniu czy frezowaniu, o totalnym syfie w domu nie wspomnę, dolicz do tego teraz materiał na tynk, robociznę, a może jeszcze i gładź.
Z płytami jest czyściutka robota, a przede wszystkim szybka a efekt finalny bardzo, bardzo zadowalający.
Napisano
Cytat

2,5 cm to już sporo.
Musiałbyś przyjrzeć się jak te krzywizny przebiegają.
Duże te krzywizny?
Co jeśli trzeba będzie dołożyć jeszcze tynku w miejscu gdzie najgrubiej?

Wysoko tam masz?
Nie myślałeś o jakimś podwieszanym suficie?



krzywyziny niewielkie w pomieszczeniach o wys 265. Tylko jedna ma odchylenie az 3,5 cm ale to w pomieszczeniy o wysokosci 420cm. Sufitow podwieszanych nie planuje.
Napisano
Nic nie kombinuj z płytami, Twoi wykonawcy wiedzą co mówią, zdaj się na ich doświadczenie.
Będą wiedzieli, że trzeba sfrezować najbardziej wystające ""brzuchy" starego tynku, wypionować ściany listwami, narożnikami i po odpowiednim zagruntowaniu narzucić - czy to ręcznie, czy też maszynowo - warstewkę tynku gipsowego.
Tylko, że jakoś nigdy nie słyszałem o tynku wapienno-gipsowym icon_rolleyes.gif icon_redface.gif ...

Zacytuję kolegę z forum atlasfachowca.pl bez nazwisk, może się nie obrazi, ale mam dokładnie takie samo zdanie na temat stosowania płyty g/k. :

"Podzielę się swoim poglądem na ten temat. Dla Klienta, mogę wklejać GKBI gdzie się tylko da, bo to daje mi pieniądze na utrzymanie rodziny. To rozwiązanie gwarantuje szybkość wykonania (w 10 minut mamy 2.5m2 równej powierzchni), niski koszt i łatwość w dalszej obróbce.
Ale robiąc własny dom, nie wyobrażam sobie takich studyjnych improwizacji, pustych przestrzeni w ścianach itp. Możliwe, że mamy różne podejście, ale po prostu nie wyobrażam sobie GK na ścianach tam gdzie nie trzeba, a w łazience zwłaszcza ich nie trzeba. Czy płyta zielona czy szara wcale przepaści między nimi nie ma. Jak ma Cie zalać to i tak zaleje. Od tego jest polisa, nie Woder itp. bo on na problem drzwi nie pomoże. To tak w przenośni.
Reasumując, GK to prowizorka, a Ty podobnie do mnie mam wrażenie, że jesteś lekko pedantyczny w kwestiach jakości. Mógłbyś żyć w domu, w którym ZA płytami lęgnie się robactwo, grzyby itp? Mi Klienta nie szkoda. Siebie natomiast tak."
Napisano
Cytat

Nic nie kombinuj z płytami, Twoi wykonawcy wiedzą co mówią, zdaj się na ich doświadczenie.
Będą wiedzieli, że trzeba sfrezować najbardziej wystające ""brzuchy" starego tynku, wypionować ściany listwami, narożnikami i po odpowiednim zagruntowaniu narzucić - czy to ręcznie, czy też maszynowo - warstewkę tynku gipsowego.
Tylko, że jakoś nigdy nie słyszałem o tynku wapienno-gipsowym icon_rolleyes.gif icon_redface.gif ...



Oczywiście, że tak. Zdjęcie najbardziej wystających garbów i zaszpachlowanie całości ściany aż do wyrównania powierzchni. Można nawet tynkiem maszynowym. Gipsowym, a nie wapienno-gipsowym.
Napisano
Zgadza się z tym tynkiem, ale nie wiadomo co autor tematu chce, czyli czy ma być dobrze czy ma być szybko i czy to tylko jedno pomieszczenie czy cały dom.
Kiedyś powiedział stary murarz, że choćby było pół metra tynku ale tynk to tynk.
Natomiast mój kolega w nowo wybudowanym domu z bk zamiast tynków położył płyty i jak twierdzi jest z tego zadowolony.
Napisano
Jeśli ściana mocno nierówna i nietynkowana, też bym położył plyty. Szybciej i taniej. Ale w sytuacji gdy tynk jest, trzyma mocno, chociaż troszkę nierówny... Dodatkowo płyta zmniejszyłaby powierzchnię pomieszczeń. O wcale nie tak mało.
Napisano
Dziękuję za wszystkie rady.
W takim razie nie skuwam starych tynkow do cegly tylko frezuje i na to klade nowy. Cienką warstwę a gdzie trzeba grubszą.
Oczywiście chodziło mi, ze kładę tynk wapienno-cementowy, nie wapienno-gipsowy icon_smile.gif
Żadnych płyt GK.
Napisano
Cytat

Jeśli ściana mocno nierówna i nietynkowana, też bym położył plyty. Szybciej i taniej.



A ja bym ją wytynkował, nie bacząc na to, że więcej roboty i że drożej - BO TO U MNIE!!! I DLA MNIE!!!
Napisano
Cytat

Oczywiście chodziło mi, ze kładę tynk wapienno-cementowy, nie wapienno-gipsowy icon_smile.gif



Po co? Zrób na gładko i tyle! Po co Ci ten nowy tynk?


Cytat

A ja bym ją wytynkował, nie bacząc na to, że więcej roboty i że drożej - BO TO U MNIE!!! I DLA MNIE!!!



Twój wybór. Ja u siebie (poodpadały fragmenty tynku) uzupełniałem ubytki kawałkami płyty g/k na klej, oczywiście z całkowitym wypełnieniem dziur i na koniec gładź szpachlowa wszystko wyrównała. Wtedy też odkryliśmy, że gipsowy tynk maszynowy doskonale nadaje się do wyrównywania ścian, mozna było kłaść w jednej warstwie nawet 10 mm i więcej. A na koniec wyszpachlowanie i wyszlifowanie.


Oczywiście tynk maszynowy kładliśmy ręcznie.
  • 7 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • 1. Вход тут: https://darkstore.cc 2. Вход тут: https://kro34.shop Onion зеркало: https://captcha-kr33.cc Кракен маркетплейс является одним из самых популярных и надежных площадок в даркнете, предлагая пользователям широкий ассортимент товаров и услуг. Если вы ищете безопасный и анонимный способ совершать покупки, то Кракен маркетплейс — это отличный выбор. В этой статье мы подробно разберем, как работает площадка, как на нее попасть через официальные ссылки и зеркала, а также какие преимущества она предоставляет. Для начала работы с Кракен маркетплейс вам понадобится кракен ссылка или кракен зеркало. Поскольку основной домен может быть заблокирован, площадка регулярно обновляет свои зеркала. Официальные ссылки всегда можно найти на darkstore.cc, либо на kro34.shop (в случае блокировки - kro35, kro36 и т.д). Эти домены обеспечивают безопасный вход на Кракен маркет без риска попасть на фишинговый сайт. Кракен вход осуществляется через специальный переходник, который шифрует соединение и защищает ваши данные. Это особенно важно для тех, кто ценит анонимность. После перехода по кракен ссылка или кракен зеркало вам нужно будет ввести логин и пароль, либо зарегистрироваться, если вы новый пользователь. Кракен маркет предлагает огромный выбор товаров: от цифровых товаров и документов до электроники и веществ. Площадка работает по системе гарантийных сделок, что минимизирует риск мошенничества. Продавцы проходят верификацию, а отзывы покупателей помогают выбрать надежного поставщика. Одним из главных преимуществ Кракен маркетплейс является его стабильность. Даже при блокировках основного домена, kro34.shop и другие зеркала позволяют пользователям всегда оставаться на связи. Кроме того, площадка поддерживает различные способы оплаты, включая криптовалюты, что делает транзакции максимально анонимными. Если у вас возникли проблемы с доступом, попробуйте использовать кракен переходник darkstore.cc или поискать актуальные зеркала на тематических форумах. Важно помнить, что только официальные ссылки, такие как darkstore.cc и kro34.shop гарантируют безопасность. Кракен маркетплейс продолжает развиваться, предлагая пользователям новые функции и улучшенную защиту. Если вы ищете надежную площадку с большим ассортиментом и высоким уровнем безопасности, то Кракен маркет — это то, что вам нужно. Не забывайте проверять актуальные кракен зеркала и соблюдать правила анонимности для безопасных покупок. Таким образом, Кракен маркетплейс остается одним из лидеров в своем сегменте, предоставляя пользователям удобный и безопасный способ совершать сделки. Используйте только проверенные kro34.shop домены и следите за обновлениями, чтобы оставаться в курсе новых возможностей площадки. 1. Основной клир для поиска безопасных ссылок, вход: https://darkstore.cc 2. Клир домен Kraken: https://kro34.shop 3. Onion сайт: https://captcha-kr33.cc
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...