Skocz do zawartości

Budowa ogrodu zimowego - krok po kroku


Recommended Posts

Gość Sebastian Łokociejewski
Napisano
Cennik usług jest dosyć przesadzony , bo zależny jest od wielu rzeczy (materiału , części , dodatkowych uzdobnień)
  • 2 miesiące temu...
Gość PiotrKubiak
Napisano
Mój znajomy ma taki ogród. Coś wspaniałego, szczególnie zimą.
Napisano (edytowany)
Mój znajomy też ma, jeszcze ma. Ale widziałem i radzę nie wchodzić w konstrukcję drewnianą bo po 10 latach wszystko zaczyna się sypać. Choć pewnie drewno egzotyczne zniesie większy upływ czasu.
Sam ogród zgadzam się że jest cacy. icon_smile.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
  • 2 lata temu...
Napisano
treść artykułu sensowna i napisana trafnie najważniejszym parametrem jest tu doświadczenie firmy której powierzymy wykonanie i montaż ogrodu zimowego i tym samym nasze pieniądze i marzenia. Proponuje sprawdzić to przed podjęciem decyzji. Ważne jest aby nie podpisywać umowy z kimś komu się tylko wydaje że umie wyprodukować ogród zimowy. Tu jest potrzebne wieloletnie doświadczenie i wsparcie systemodawców w postaci programów projektowych na bazie których można poprawnie wyliczyć statykę dachu oraz wykonać inne obliczenia dotyczące wykonania konstrukcji oraz bezpiecznego użytkowania ogrodu zimowego
Napisano

Marzy mi się taki ogród zimowy, ale w małej miejscowości gdzie mieszkam, znalezienie prawdziwych fachowców, a nie "Pana Zdziska od wszystkiego" jest naprawdę trudne. A nie chcę właśnie korzystać z pomocy "złotej rączki", bo niestety kończy się to przeważnie jak na usterce - krzywo, brzydko, byle jak.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

bardzo dobry artykuł, dużo informacji i konkretów :)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Pytanie tylko jedno pozostaje? Czy firmy z drugiego końca Polski mają zaplecze odpowiednie do prowadzenia robót dalej niż w promieniu 50 km od siedziby?

Dnia 24.07.2015 o 15:44, demo napisał:

Mój znajomy też ma, jeszcze ma. Ale widziałem i radzę nie wchodzić w konstrukcję drewnianą bo po 10 latach wszystko zaczyna się sypać. Choć pewnie drewno egzotyczne zniesie większy upływ czasu.
Sam ogród zgadzam się że jest cacy. :icon_smile:

A nasza sosna nie da rady? Chałupy z drewna stoją latami, okna drewniane wytrzymują dłużej niż 10 lat to może taka oranżeria też wytrzyma upływ czasu i po 10 latach się nie rozpadnie?

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Czy firmy z drugiego końca Polski mają zaplecze odpowiednie do prowadzenia robót dalej niż w promieniu 50 km od siedziby?

Tu raczej nie o zaplecze chodzi, a o dopłatę, którą klient poniesie w związku z dojazdem, zakwaterowaniem i delegacyjnym.

 

2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Chałupy z drewna stoją latami

A no stoją. Ale mało już takiego drzewa w lasach. A gdy się już trafi to cena adekwatna do jakości. Tarcica kupowana w granicach 700-1000 zł netto za m3 nie przeżyje trzech pokoleń. Nie oszukujmy się.

Napisano

No to albo o techniczne chodzi, albo o kadrowe...

37 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wiadomo, że zapłaci inwestor - wszystko zależy od umowy.

Cena podana, zaakceptowana, umowa na zakres oraz gwarancję spisana i można jechać choćby i 500km :)

  • 7 miesiące temu...
Napisano
Dzień dobry, Na końcu artykułu: https://budujemydom.pl/ogrod/19345-budowa-ogrodu-zimowego-krok-po-kroku jest cennik, z jakiej firmy Państwo go wzięli, będę wdzięczny za informację, bo chcę zbudować ogród zimowy i wszyscy wykonawcy oferują ceny średnio trzy razy wyższe :( Ukłony, Piotr
Napisano
52 minuty temu, Gość Piotr napisał:

Dzień dobry, Na końcu artykułu: https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/a/19345-budowa-ogrodu-zimowego-krok-po-kroku jest cennik, z jakiej firmy Państwo go wzięli, będę wdzięczny za informację, bo chcę zbudować ogród zimowy i wszyscy wykonawcy oferują ceny średnio trzy razy wyższe :( Ukłony, Piotr

Ceny proszę potraktować jako orientacyjne z rynku a nie ofertę konkretnej firmy. Oczywiście sprawdzimy ceny i zaktualizujemy, jeśli będą znaczne rozbieżności.

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anna  Gość
Napisano
Brakuje informacji o sprawach formalnych-urzędowych wykonania obiektu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...