Skocz do zawartości

Koszt wykonania tarasu - wycena 3 producentów


Recommended Posts

Napisano

Przedstawiamy wycenę wykonania tarasu (o pow. 16 m2 (4 x 4 m)): ziemnego z kostki betonowej, ziemnego z płyt betonowych, z kompozytu na legarach (system tarasowy) i z drewna egzotycznego na legarach (system tarasowy). Wycenę przeprowadziliśmy u następujących firm: POLBRUK / SILESIANA-BRUKARSTWO, PROBET DESAG i KOPP.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wokol-domu/tarasy-i-balkony/a/20368-koszt-wykonania-tarasu-wycena-3-producentow

Napisano
Chyba ktoś w zestawieniach pominął przy tarasach z desek takie drobnostki jak przygotowanie podłoża, piasek i betonowe słupki taka niby drobnostka będzie kosztowała dodatkowe 20% całej przedstawionej wyceny.
Ktoś kto pisze takie artykuły i przygotowuje zestawienie powinien weryfikować co dostaje od producenta.
Napisano
niekoniecznie, taras w wielu przypadkach jest wykonany nad garażem, więc przygotowanie podłoża wtedy odpada
Napisano
0,75 litra oleju na cały taras? A gdzie impregnat? Gdzie wsporniki i separatory? Pytam o taras z drewna
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

0,75 litra oleju na cały taras? A gdzie impregnat? Gdzie wsporniki i separatory? Pytam o taras z drewna



Taras z drewna to trochę bardziej skomplikowana sprawa. Najpierw robisz wylewke betonu, potem na to stawiasz legary(na wspornikach) , kładziesz deski, w razie potrzeby - przycinasz i co najważniejsze - używaj wkrętów z mosiądzu! Są lepsze. I równie ważna kwestia, zwróć uwage jak deski są układane, bo nie mogą się stykać ze sobą. Drewno będzie się kurczyć i pęcznieć w zależności od pogody, jak zrobisz złe odległości to deski Ci popękają.
  • 4 lata temu...
Gość Mrakalalek
Napisano
Troche przykro mi ze autor nie podal kosztu tarasu z kamienia indysjkiego, albo jakiegos innego naturalnego kamienia, moze nawet kwarcu. tak ogolnie artykul bardzo dobry. Dziekuje redakcji.
  • 4 miesiące temu...
Gość fachman
Napisano
kompletne bzdury redaktorzyny bez wiedzy!!! Nie uwzględnił nawet kołków do mocowania legarów lub szpilek!!! Olej za 93 złote????!! Chyba najtańszy szit Altax bo Sadolin 150 zł puszka 2.5 l. Legary 3.5 na 7cm??? Ku...a chyba jaja sobie robi ten redaktorzyna-minimum 8X10 na szklankach betonowych 3.5 na 7 to sobie możecie dać jak jest wylewka betonowa a to i tak cienizna zgniją raz dwa
  • 1 miesiąc temu...
Gość Mariusz Sztelmach
Napisano
Pracowałem 10 lat w Norwegii. 99% domków jednorodzinnych ma taras. Nie słyszałem ani nigdy nie robiłem wylewek pod taras drewniany. Uczył mnie byggmester, po polsku mistrz stolarz. Robi się punktowy fundament owszem ale rzadko. 90% prac to podsypka z tłucznia. Takie ceny jak w polsce majstry biorą bierze się w Norwegii. Podam przykład taras 40m2 zrobiliśmy w jeden dzien. Cena za robociznę była ok 5tys PLN. Po Polsku by tyle samo było jak po 107 za metr.
  • 6 miesiące temu...
Napisano

Bardzo ciekawy poradnik. Ja wybrałem membranę tarasową eksponowaną GT. Systemy PVC charakteryzują się wysoką trwałością, dobrą szczelnością oraz przystępną ceną. Ja jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania.

  • 7 miesiące temu...
Napisano
Stek bzdur. Jak ktoś to przeczyta to się później mocno zdziwi. Legary kompozytowe do tarasu na podbudowie palowanej. Życzę powodzenia. Mnóstwo pominiętych kosztów a technologicznie farmazony.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Gość
Napisano
Robię właśnie samodzielnie taras z deski kompozytowej na fundamencie punktowym. Wycena tu podana to żart. Dodatkowo jak już ktoś wcześniej napisał stosowanie legarów kompozytowych na fundamencie tak jak na rysunku to przepis na katastrofę. Tylko drewno i nie taki mały przekrój.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
w kompozycie legarki co 40 cm ułożone na utwardzonym podłożu(instrukcja producenta) -legarki 3,8 x 4,8 pomiędzy betonikami uginają się jak z plasteliny !!! , brak w zestawieniu wykończenia obrzeża (???), bloczkiem betonowym dopasujesz się idealnie do 1 cm do wysokości progu w drzwiach tarasowych ? ktoś pisze i nie ma pojęcia o czym.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Budowlaniec
Napisano
Ten kto robil te wyceny i zdjecia nie ma kompletnie wiedzy jak to sie robi i ile to kosztuje. Kompletna amatorka i brak doswiadczenia . Kompletnie mija sie z realiami i prawda co do kosztow takiego tarasu. Ludzie sie napalaja po przeczytaniu takich klamstw a pozniej kopary im opadaja po realnych wycenach fachowcow.
  • 9 miesiące temu...
Gość Maciej
Napisano
Ludzie kto te wyceny robi? Kominiarz? Nie czytajcie takich głupot. Kwoty co najmniej 2x zanizone
  • 2 lata temu...
Napisano

Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...