Skocz do zawartości

Wystające szyny z podłogi - problemy z nową wylewką


Recommended Posts

Napisano
Witajcie,
zwykle nie piszę po forach bo jest na nich tyle wiedzy, że wystarczy szukać. Jednakże tym razem muszę sięgnąć po Waszą poradę.

Remontuję kuchnię + pokój (który ma być salonem).

Niestety stara wylewka była popękana i jakiś 1cm za wysoko w porównaniu do reszty pomieszczeń, więc postanowiłem ją skuć i dać nową, a przy okazji wstawić tam ogrzewanie podłogowe. Skuwanie poszło w miarę sensownie, niestety nie spodziewałem się zobaczyć tego co zobaczyłem.
Otóż po skuciu wylewki i zebraniu trocin mieszanych z wapnem, ukazały się wystające ze stropu na 6-7 cm dwuteowniki stalowe (szyny). Wiedziałem że strop jest na szynach, ale spodziewałem się że będzie on zalany (zabudowany) do wysokości szyn tak jak to było na strychu. Niestety tak nie jest co rodzi moje następujące problemy:

1. Szyny tylko w jedną stronę są w miarę poziomo, w drugą na niecałych 4mb jest 3 cm różnicy. Po wstępnym mierzeniu wychodzi, że im bardziej do ściany zewnętrznej to szyny idą w górę. Gdybym wyrównał poziom nowej wylewki do reszty pomieszczeń (a tak chcę zrobić), to ta najbliższa ściany zewnętrznej szyna nie zakryje się wylewką. Wyjdzie albo na styk albo nawet 2-3mm będzie wystawać.
Gdyby tu miały być położone panele podłogowe, to raczej nie miałbym obaw. Ale przy płytkach obawiam się pękania w miejscach szyn, tymbardziej nie zalanych powyżej ich wysokości, a jeszcze z podłogowym ogrzewaniem wstawionym.

2. Podłogówka też jest skomplikowana, bo nie ma całej ładnej powierzchni, tylko pętle trzeba by rozkładać pomiędzy szynami. Pomysły mam 2 na opanowanie tego:
a) tyle pętli ile "niecek" między szynami
b) 1 pętla ale z tylu "ślimaków" ile "niecek" między szynami

Zastanawiam się który lepszy.

3. Ostatnio wpadł znajomy fachowiec, i powiedział że skoro są kaloryfery to można by podłogówkę wpiąć w powrót z kaloryfera. Z tego co zrozumiałem, to miałoby to wyglądać w taki sposób, że rozcinamy obecny powrót z kaloryfera, a w powstałe miejsce wpinamy się z pętlą podłogówki. Czyli powrót z kaloryfera szedłby przez podłogówkę i dopiero potem wracał do obiegu.

Czy takie podłączenie byłoby poprawne i działałoby sensownie? Obawiam się zbyt wysokich temperatur na wejściu podłogówki, bo: kaloryfery są stare żeliwne a piec jest na paliwa stałe i czasem może przez nieuwagę do 70 stopni na piecu temperatura może skoczyć. A druga sprawa, to prawdopodobnie przy wpięciu podłogówki w powrót stracę grawitację na kaloryferach, czy dobrze myślę ?


Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Napisano
O ogrzewaniu podłogowym przy takiej instalacji i podłodze to zapomnij. Przy utrzymaniu istniejącego poziomu podłogi nie ma miejsca na ułożenie izolacji pod rurami grzewczymi, a instalacja grawitacyjna absolutnie nie może współpracować z podłogówką.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witajcie,
zwykle nie piszę po forach bo jest na nich tyle wiedzy, że wystarczy szukać. Jednakże tym razem muszę sięgnąć po Waszą poradę.

Remontuję kuchnię + pokój (który ma być salonem).




Rozumiem, że to jest podłoga na gruncie ?? Czy pomieszczenia między piętrami ?

Jak na gruncie to szyny możesz ponacinać i zrobić przejścia dla podłogówki
Na piętrze to bym radził się kogoś "miejscowego" doradzić - aczkolwiek sądzę że dałoby radę - o ile rozpiętość nie jest jakaś powyżej 6 metrów - ale zaznaczam, nie znam obciążenia tego stropu ! Można miejsca przecięte wzmocnić dospawając poniżej jakieś płaskowniki.

Przejście z grzejnika na podłogówkę:
1) nie wiem czy moze ta sama woda płynąć w podłogówce ( układ otwarty/naczynie wzbiorcze )
2) temperatura - ja bym pomyślał o termostacie
PS
Instalacja opisana tutaj Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Draagon ma rację a ty kolego woxy niestety nie napisałeś co to za strop, ale obawiam się, że pod nim jeszcze coś jest (parter lub piwnica).

Jeśli tak to nie robiłbym na Twoim miejscu podłogówki, bez porządnego przeliczenia wytrzymałości stropu - chyba, że robisz jakieś lekkie ogrzewanie (lekki system).

Co do wpięcia podłogówki za grzejnikiem - musisz się zastanowić czy jest sens mieszać ogrzewanie podłogowe z grzejnikami - jakie jest ich zdanie - dogrzewanie?
Jeśli tak to sensowniej jest połączyć je równolegle tak, żeby dało się np. zakręcić grzejnik w celu obniżenia temperatury lub odkręcić w celu podniesienia temp. pomieszczenia.
Można zasilać również szeregowo, tak jak piszesz ale wtedy raczej pojedyncze pętle i nie o takiej temp.
(ale nie w układzie grawitacyjnym tak jak to masz w tej chwili)

Jeśli mówimy o grzejnikach w zupełnie innych pomieszczeniach to w ogóle jest to inna bajka.

Musisz też zastanowić się jak będziesz zasilał grzejniki.
Możesz zasilać je niskotemperaturowo albo możesz użyć zaworu czterodrogowego mieszającego.

Najlepiej jakbyś narysował jak u Ciebie wygląda obecna instalacja c.o. bo tak to można wymyślać.

Piszesz o układzie grawitacyjnym.
Jeśli chcesz taki zostawić, to nie będzie to prosta sprawa. Takie układy mieszane często źle działają.
Można bawić się w wydzielanie obwodów, osobne pompki itd.
Można zastosować wymiennik płytowy i zrobić oddzielną instalację z pompą dla ogrzewania podłogowego.

Zacząć trzeba od porządnego projektu, a podłogówkę i tak trzeba policzyć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli to mata w typie Mapei MAPEGUARD WP 200, to ją można układać pod płytkami. Tzn. na podłoże daje się warstwę kleju, potem matę, znów klej i płytki. Jako akcesoria są systemowe taśmy, narożniki itp. Chociaż ja bym sprawdził czy nie da się ułożyć przy ścianach dwuwarstwowo i wywinąć po prostu na ścianę. Tak najpewniej da się też ukształtować przejście spod płytek pod brodzik.  W wersji, gdy mata trafia bezpośrednio na OSB nie bardzo rozumiem w czym ma być lepsza od dobrej jakości folii stosowanej w podłogach na gruncie. Oczywiście, tu potrzebna byłaby jeszcze płynna folia i taśmy pod płytkami. Ewentualnie specjalny klej do płytek, który pełni także funkcję uszczelnienia pod płytkami.  Niezależnie od wybranego wariantu pozostaje pytanie na jakim stropie to wszystko robimy? Co tam było wcześniej? Jeżeli to strop drewniany to czy nie uwięzimy w nim wilgoci, układając od góry takie warstwy. 
    • Jest zasadnicza różnica pomiędzy systemem kominowym wykonanym z tworzywa sztucznego oraz rurą kanalizacyjną. W przypadku tej drugiej nikt nie bada jej odporności na działanie spalin, trwałości tworzywa i uszczelek w takich warunkach. Taka instalacja nie powinna przejść odbioru kominiarskiego. Szanujący się instalator kotłów też nie powinien tego tak wykonać.  
    • Szanowny Panie,   Pragniemy zapewnić, że każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie i nie korzystamy z gotowych szablonów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Panu wszelkich niezbędnych informacji technicznych związanych z produktem, jego odpowiednim zastosowaniem i montażem, a także staramy się pomóc w ramach naszych możliwości. Rozumiemy, że jest Pan świadomy zaleceń dotyczących postępowania z blachą z antykondesatem. W związku z tym, nasza pomoc w tym zakresie może być już ograniczona. Nie możemy wypowiadać się w kwestii oceny jakości przeprowadzonych prac montażowych. W Pana przypadku, mając dodatkowo do czynienia z profilem trapezowym firmy Blachotrapez, zachęcamy do skorzystania z pomocy technicznej producenta lub skontaktowania się z niezależną jednostką organizacyjną – Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD).   W celu konsultacji lub inspekcji na budowie, która może skutkować wystawieniem opinii technicznej, zachęcamy do kontaktu z odpowiednim dla Pana lokalizacji oddziałem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Inspekcja ta odbywa się bezpośrednio na miejscu, a orzecznik PSD po przeprowadzeniu oględzin może wydać zalecenia wskazujące, co należy poprawić. Link do zamówienia opinii technicznej: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna  
    • Najpierw usuń samosiejki i śmieci z działki, potem wyrównaj teren i sprawdź ziemię – leśna gleba bywa kwaśna, więc może trzeba będzie dodać trochę ziemi ogrodowej albo wapna. Jak już uporządkujesz wszystko, możesz wysiać trawę (najlepiej cieniolubną) albo zrobić żwirowe ścieżki i kawałek miejsca do siedzenia. Nie musisz wszystkiego robić od razu – działaj etapami, będzie łatwiej ogarnąć.
    • Jak duży jest to budynek? Jaki jest spadek tego dachu? W dachach o małym spadku głównym czynnikiem zapewniającym wymianę powietrza pod pokryciem jest działanie wiatru. Czy ta taśma w kalenicy to taśma dekarska przeznaczona do układania w kalenicy? Bo takie są paroprzepuszczalne.  Czy te wąskie okienka-szczeliny w ścianach są czymś wypełnione, czy nimi wnika swobodnie powietrze? Im lepsza będzie wymiana powietrza w tym budynku, tym mniejsze będzie ryzyko kondensacji. Proszę sprawdzić czy do niej nadal dochodzi, gdy w tym budynku pozostawi się lekko uchylone wszystkie wejścia.  Natomiast samą blachę można próbować ratować usuwając zaprawę na styku z blachą przy zewnętrznych krawędziach (linie okapów) oraz zapewniając przepływ powietrza pod kalenicą (szczelina pod gąsiorem kalenicowym, nawet bez żadnej folii lub innego uszczelnienia). 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...