Skocz do zawartości

Jak wykonać ogrodzenie?


Recommended Posts

Napisano
Cześć,

Chcę wykonać ogrodzenie, jak na załączonym obrazku.


Efekt końcowy ma wyglądać mniej więcej tak:


więc sztachety muszą być kręcone do stalowych profili (rygli). Potrzebuję rozwiązać parę kwestii technologicznych:
- sposób montażu rygli do stalowych słupków
- wybrać słupki - jaka grubość ścianki i jaki przekrój? Cynkowane? Malowane?
- jaki przekrój, grubość itd. słupków pod furtki (standardowa + do śmietnika)?
- lać fundament pod bramę przesuwną od razu, czy zostawić to na później ekipie?

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

sztachety muszą być kręcone do stalowych profili (rygli). Potrzebuję rozwiązać parę kwestii technologicznych:
- sposób montażu rygli do stalowych słupków
- wybrać słupki - jaka grubość ścianki i jaki przekrój? Cynkowane? Malowane?
- jaki przekrój, grubość itd. słupków pod furtki (standardowa + do śmietnika)?
- lać fundament pod bramę przesuwną od razu, czy zostawić to na później ekipie?



Jakbym mój płot widział.
1. Ja spawałem wąsy (płaskownik) do słupków i potem profil przykręcałem do wąsa pojedynczymi śrubami M8.
Miało to tę zaletę, że jak mi ciężarówka wjechała centralnie w przęsło, to zerwały się śruby od wąsów, profil wygiął się regularnie i przęsło odpadło w komplecie. Tylko dwie sztachety były uszkodzone, a słupki niemal nie drgnęły. I fundament też ocalał. I wszystko dało się wyprostować, teraz nie ma śladu po kolizji.
2. Jakie to ma znaczenie? Przecież nie będziesz robił zapory przeciwczołgowej! Wystarczy więc takie, żeby Ci pijany sasiad nie zawalił płotu.
3. Pod furtkę takie jak wszystkie. Może dałbym nieco dłuższe na wszelki wypadek, czyli więcej zagłębione. Czyli u mnie zwykła czarna rura dwucalowa.
4. Zostawiłbym ekipie. Nigdy nie wiadomo co trzeba będzie pod bramą poprowadzić, jakieś kable, dreny, jaka głębokość, zbrojenie itd, itp. Nie twórz okazji do narzekania na poprzedników. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jakbym mój płot widział.
1. Ja spawałem wąsy (płaskownik) do słupków i potem profil przykręcałem do wąsa pojedynczymi śrubami M8.


masz ocynkowane slupki? nie wiem, jak wyglada kwestia spawania ocynkowanej blachy
Cytat

2. Jakie to ma znaczenie? Przecież nie będziesz robił zapory przeciwczołgowej! Wystarczy więc takie, żeby Ci pijany sasiad nie zawalił płotu.


nie mam doswiadczenia i nie wiem, jaka grubosc scianki potrzebna, zeby 2m przeslo ze sztachetami jej nie wygielo, albo wiatr napierajacy na taki "zagiel" nie polozyl.
Napisano
Cytat

masz ocynkowane slupki? nie wiem, jak wyglada kwestia spawania ocynkowanej blachy

nie mam doswiadczenia i nie wiem, jaka grubosc scianki potrzebna, zeby 2m przeslo ze sztachetami jej nie wygielo, albo wiatr napierajacy na taki "zagiel" nie polozyl.



Należy usunąć warstwę ocynku w miejscu planowanego szwu ,z marginesem ok 10mm.
Zapobiegnie to zanieczyszczeniu samej spoiny,oraz ułatwi-umożliwi samo spawanie.
Napisano
Takie przęsło trochę będzie ważyć.
Ja zamiast słupków dałbym jakiś solidniejszy (od słupka) dwuteownik stalowy np. 50x100
Dopiero do niego spawać wąsy.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Należy usunąć warstwę ocynku w miejscu planowanego szwu ,z marginesem ok 10mm.
Zapobiegnie to zanieczyszczeniu samej spoiny,oraz ułatwi-umożliwi samo spawanie.


Czy ktos widzial gdzies systemowe obejmy roznych rozmiarow? Cos takiego, jak to:






Tutaj system tylko pod jeden wymiar - 35x35mm. Koszt kompletu 30 zl (4 obejmy) + slupek 51x51x2400mm 140zl. "ocynk ogniowy, czyszczenie fosforowe, powłokę epoksydową oraz lakier proszkowy.", 20 lat gwarancji przed korozja.

Znalazlem 1 (slownie: jedna) taka oferte w znanych mi internetach. Niestety rygli poziomych pod sztachety nie sprzedaja.

Interesuja mnie tez slupki z nawierconymi juz przed cynkowaniem i lakierowaniem otworami montazowymi pod uchwyty dowolne, np. zwykle stalowe katowniki.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Odświeżę bo potrzebuję porady/pomocy.

Planowałem ogrodzenie z siatki a od frontu z paneli. Ale zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem. Czy wkopanie profili na około metr, rozciągnięcie pomiędzy nimi płaskowników i do tego dokręcenie sztachet wytrzymałoby taki ciężar? Czy musiałbym to bardziej wzmacniać?
Napisano
Cytat

Odświeżę bo potrzebuję porady/pomocy.

Planowałem ogrodzenie z siatki a od frontu z paneli. Ale zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem. Czy wkopanie profili na około metr, rozciągnięcie pomiędzy nimi płaskowników i do tego dokręcenie sztachet wytrzymałoby taki ciężar? Czy musiałbym to bardziej wzmacniać?



1. Na metr? Chce Ci sie tyle kopać? Ja mam słupki najwyżej 50 cm w ziemi, oczywiście oblane betonem. Czarne słupki, malowane.
2. Płaskownik jest nie najlepszy. Albo profil kwadratowy, albo ceownik. Może być gięty.
3. Wzmacniać? Jak rząd przyjmie uchodźców to może...

Sztachety tylko z olchy, nie daj se wcisnąć innego materiału.
Napisano
Cytat

1. Na metr? Chce Ci sie tyle kopać? Ja mam słupki najwyżej 50 cm w ziemi, oczywiście oblane betonem. Czarne słupki, malowane.
2. Płaskownik jest nie najlepszy. Albo profil kwadratowy, albo ceownik. Może być gięty.
3. Wzmacniać? Jak rząd przyjmie uchodźców to może...

Sztachety tylko z olchy, nie daj se wcisnąć innego materiału.



1. Świdrem glebowym załatwię sprawę - przynajmniej taką nadzieję mam....
2. Nie nie płaskownik - mam możliwość kupienia (nie wiem jak fachowo się to nazywa) "kwadratowych" rur 4cm x 4cm - nada się toto? I właśnie chciałem się upewnić czy przykręcone poprzeczki z takiego samego profilu do słupków nadadzą się do utrzymania sztachet?
3. icon_smile.gif

Z olchy powiadasz. Zapisałem/zapamiętałem.
  • 11 miesiące temu...
Napisano

dobre panelowe na podmurówce najlepiej h=30cm co by psy nie ryły pod spodem

dobre znaczy się nie z castoramy itp.  bo to jest papier nie płot.

Panel drut fi 5mm oczko 50x200 , słupki ze scianką 2mm,  brama pod system panelowy taka jak ogrodzenie, przesuwna czy rozwierna to bez znaczenia.

Napisz skąd jesteś, pomogę namierzyć jakiegoś dobrego dostawcę w okolicy

Napisano

Myślałem jeszcze nad takim rozwiązaniem:

Konkretnie coś takiego: Prz%C4%99s%C5%82oP-1-1024x488.jpg

Czyli bez typowej podmurówki, ale z takimi płytami zamontowanymi do podłoża.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Owszem to też jest dobre rozwiązanie

Napewno jest sztywniejsze i bardziej wytrzymałe niż panele, przy psach będzie na duży +

Będzie też nieco droższe ale raczej bez tragedii, ważne aby nie kierować się tylko ceną .... niech to będzie droższe ale ocynkowane, pozwoli Ci zapomnieć o potrzebie przemalowywania korodujących zakamarków i zacieków z niedomalowanych miejsc.

Wystrzegaj się takich "papierowych" płotów z Casto-marketów bo osiwiejesz z nerwów malując to co sezon :)

Płyta podmurówkowa na ceownikach ( tzw. jednoelementowa) może być stosowana wszędzie, panel palisada , siatka, ... nie ma znaczenia, byle byłoby do czego ceownik przykręcić,

U Ciebie jak znalazł, śmiało zakładać

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano

Co do płyt zgadzam się, jednak taki typ ogrodzenia ze szpiczastą górą jest dla mnie mało atrakcyjny, a i też średnio bezpieczny jak mamy na działce biegające dzieci, które chcą wszędzie wejść.

Napisano

Akurat jeżeli chodzi o ogrodzenie, to ja polecam postawić na stal ocynkowaną, to samo zresztą w przypadku bramy, ponieważ sprawdzi się zdecydowanie najlepiej pod względem jakości czy trwałości przez lata.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...