Skocz do zawartości

Problem z drewnianymi drzwiami


Recommended Posts

Gość mhtyl
Nie chcę być złym prorokiem ale nie da się ich wyprostować, one same się wyprostują za jakiś czas.
Błąd najprawdopodobniej był taki, że użyto nie wysezonowanego drewna.
Link do komentarza
Gość mhtyl
  Cytat

Drzewo było kupione /sprzedawca mówił, ze z suszarni/ leżało u nas ok. 2 lat.
Później z tego były robione drzwi.
Największy problem jest z drzwiami do pokoju córki a najmniejszy kotłownia/garaż

Rozwiń  

To jeszcze pozostaje źle dobranie kierunków słoi desek czy jakoś tak. Zapomniałem jak to się fachowo nazywa, ale deski musza być składane wg kierunku słoi aby równomiernie pracowały.
Link do komentarza
  Cytat

Skrzydło jest wygięta i potrzeba siły by je docisnąć do futryny i zamknąć drzwi.
Po zamknięciu np. u dołu skrzydło z ościeżnicą się styka, a górą jest szczelina na ok. 1,5 - 2 cm

Rozwiń  


Czasem miałem do czynienia z takimi szparami ale wynikało to raczej z krzywo osadzonej futryny.Radziłem sobie wtedy w ten sposób że różnice w domykaniu kompensowałem wykręcaniem zawiasa z futryny lub "deformowaniu" części zawiasa z drzwi tzw "samicy".W imadle mocowałem tą część zawiasa i stukając młotkiem wyginałem tak że drzwi potem były nieco odsunięte od futryny.Lepiej żeby ta operacja odbywała się na dolnym zawiasie,wtedy jest to mniej widoczne.
No i oczywiście jest to tylko półśrodek jeśli nie ćwierćśrodek.
Link do komentarza
  Cytat

Drzwi podlegają jeszcze gwarancji ?
Nawet jeśli "wygasła" gwarancja, to pozostała niezgodność towaru z umową (24 m-ce od daty zakupu).

Rozwiń  


Robił to sąsiad stolarz, praktycznie od urodzenia w tym fachu.
Były robione jesień/zima 2 lata temu i po zrobieniu obsadzone na swoim miejscu /26 m-cy temu/
Mieszkamy w nowym domu 1,5 roku /więc i tyle je użytkujemy/

więc chyba roszczenia już odpadają
Link do komentarza
Gość mhtyl
  Cytat

Robił to sąsiad stolarz, praktycznie od urodzenia w tym fachu.
Były robione jesień/zima 2 lata temu i po zrobieniu obsadzone na swoim miejscu /26 m-cy temu/
Mieszkamy w nowym domu 1,5 roku /więc i tyle je użytkujemy/

więc chyba roszczenia już odpadają

Rozwiń  

Widzę, że w innym temacie dałaś plusa koledze za to że zachwala że ma drzwi robione u stolarza icon_biggrin.gif
Jak dla mnie to nie do końca ma on rację, przykład? choćby Twój. A to, że pisze, że są trudno do uszkodzenia to chyba tylko jak by były z blachy bo z drewna każde idzie uszkodzić, a że miał problem z klamką? przecież stolarz klamek nie robi więc nie rozumiem po co wspomina o problemie z klamkami.
Sama piszesz, że robił te drzwi stolarz który jest stolarzem od urodzenia, i jaki z tego morał? każdemu może się zdarzyć (ale nie powinno) zrobić bubla.
Link do komentarza
Drzwi drewniane dobrze zrobione, z dobrego materiału i dobrze zabezpieczone służą prze stulecia.
Zlecając wykonanie drzwi do mojego domu też liczyłam, że takowe będą.

Nie neguję pracy żadnego rzemieślnika i dlatego jestem delikatnie mówiąc rozczarowana, że moje nie spełniają oczekiwań.

Zachwalam i zachwalać będę rękodzieło, ale szukam przyczyny dlaczego u mnie jest ten problem z drzwiami
Link do komentarza
Gość Strawman
  Cytat

sosna

Rozwiń  

Ten gatunek nie powinien sprawiać większych problemów - sam kiedy zamawiam drzwi pozostawiam materiał na głowie stolarza - zawsze trzymają na swoje potrzeby pierwszy gatunek - schnie sobie i czeka na klienta.
Nie każde drewno nadaje się na drzwi - musi być przede wszystkim bezsęczne o prostym przebiegu włókien.
Wystarczy sęk powodujący zmianę kierunku włókien i ten fragment będzie pracował przy zmianach temperatury, czy wilgotności, powodując "paczenie" drzwi.

Dziś mało kto zna się na tym, więc najczęściej drzwi drewniane produkowane są z tzw. "klejonki" czyli wybranych kawałków bezsęcznych, sklejonych ze sobą.
Link do komentarza
Gość Strawman
  Cytat

a fotka? gdzie fotka z www? :bezradny:

Rozwiń  

Patron ocenił iż najprawdopodobniej drewno użyte do wykonania drzwi było wysuszone komorowo, ale bez wcześniejszego sezonowania! Takie przygotowanie drewna może wywołać wady, których nie da się zauważyć podczas odbioru z suszarni, ani podczas obróbki u stolarza. Naprężenia wynikające z nierównomiernego rozkładu wilgoci w elemencie lubią wychodzić po jakimś czasie, kiedy warunki w jakich element funkcjonuje niekorzystnie zmieniają zawartość wilgoci w poszczególnych warstwach drewna.

Stokrotko - jak drewno było przechowywane po odbiorze z suszarni, a przed wyrobieniem?

A, zapomniałbym - fotka icon_razz.gif

Tak powinno być przechowywane/sezonowane drewno przed suszeniem komorowym.
Po wysuszeniu komorowym powinno być przechowywane w przewiewnym ale zadaszonym miejscu - najlepiej od strony południowej (nasłonecznienie)!


Link do komentarza
Gość Strawman
  Cytat

Jeżeli tak jest składowane drewno przez kilka sezonów to się samo wysuszy, bo co jeszcze pchać je do komory?

Rozwiń  

Wszystko zależy od tego jaką wilgotność chcesz uzyskać - w sposób pokazany powyżej uzyskasz, w zależności od pory roku,
ok. 15-20%. Często bywa (no, nie przy drewnie konstrukcyjnym!) że potrzebne jest uzyskanie jeszcze niższej. Weźmy sobie taki np. parkiet - wilgotność w niewielkim zakresie 6-9% może się różnić w zależności od wilgotności panującej w budynku, w którym parkiet będzie układany. Identycznie rzecz się ma z drewnem na schody. Dla elementów które mają styczność z warunkami panującymi na zewnątrz (drzwi zewnętrzne) wilgotność powinna mieścić się w zakresie 10-15%
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

Zobacze jak to będzie wyglądało po sezonie grzewczym, bo problem się pojawił jesienią.

Latem od słońca powyginały się drzwi do kotłowni /są od strony południowej/ a teraz równo się schodzą, nawet nie ma najmniejszej szczeliny.

Możliwe jest by suche i ciepłe powietrze spowodowało te wygięcia skrzydeł?

Rozwiń  

Zmiana wilgotności robi swoje. Oczywiście, że jest to możliwe.
Link do komentarza
  Cytat

Zobaczę jak to będzie wyglądało wiosną, czy drzwi same się "wpasują" w futryne.
Czy trzeba będzie robić jakieś manewry by je wyprostować

Rozwiń  

W domu u szwagra jak drzwi powyginało (nie dużo) to tak zostały, od czasu do czasu było z nimi lepiej ale generalnie drzwi były wypaczone, przy zamykaniu prężyły.
Link do komentarza
  Cytat

a jakby tak na zawiasach ..... któryś przykręcić inny odkręcić.
Była by jakaś poprawa, czy raczej darować sobie

Rozwiń  

Można oczywiście, nie zaszkodzi spróbować. Jak się nie uda zawsze można wrócić do poprzedniego ustawienia.
Link do komentarza
Gość Strawman
  Cytat

a jakby tak na zawiasach ..... któryś przykręcić inny odkręcić.
Była by jakaś poprawa, czy raczej darować sobie

Rozwiń  

Wszystko zależy od miejsca i kierunku wygięcia, ale raczej nie wróżę powodzenia zmianą ustawienia zawiasów.
Jest opcja, że wilgotność powietrza ma znaczenie i po sezonie grzewczym drzwi dojdą do siebie...
Link do komentarza
  Cytat

a jakby tak na zawiasach ..... któryś przykręcić inny odkręcić.
Była by jakaś poprawa, czy raczej darować sobie

Rozwiń  


Może by była, ale na Twoim miejscu udałbym się do wykonawcy, albo zadzwonił chociaż, aby obejrzał je na miejscu. jesli to rzemieślnik z honorem, to powinien sam je poprawić i/albo sam poregulować zawiasy. Tym bardziej, że to ktoś nie za górami.
Link do komentarza
Aby wykonać drzwi drewniane, które będą odporne na wypaczenia, należy wykorzystać do tego lite drewno dębowe. Nasza firma suszy je do wilgotności 12-14 %, a następnie klei warstwowo. Ma to na celu zminimalizowanie naturalnego naprężenia drewna, z którego składają się nasze drzwi. Drewno dębowe jest twarde i niepodatne na kurczenie, a przy tym łatwo poddaje się obróbce, można je wygiąć, skleić czy zabarwić.
Link do komentarza
  Cytat

Aby wykonać drzwi drewniane, które będą odporne na wypaczenia, należy wykorzystać do tego lite drewno dębowe. Nasza firma suszy je do wilgotności 12-14 %, a następnie klei warstwowo. Ma to na celu zminimalizowanie naturalnego naprężenia drewna, z którego składają się nasze drzwi. Drewno dębowe jest twarde i niepodatne na kurczenie, a przy tym łatwo poddaje się obróbce, można je wygiąć, skleić czy zabarwić.

Rozwiń  

Nie tylko dębowe, sosnowe klejone też.
Link do komentarza
W "BD" znalazłam

  Cytat

Z kolei sezonowe kłopoty z domykaniem drzwi drewnianych są efektem naturalnego pęcznienia drewna. Latem w powietrzu mamy więcej wilgoci, a ponadto wentylacja grawitacyjna często bywa mało skuteczna. W efekcie drzwi "puchną". Sposobem na to jest przede wszystkim dbanie o właściwe wietrzenie pomieszczeń, choćby przez otwieranie okien.

Rozwiń  


Pełny artykuł

https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/20055-jak-wyregulowac-drzwi
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Gość mhtyl
  Cytat

Gościu będzie w tym tyg. u mnie bo robi drzwi na góre.
Wie o problemie, ale jak to on mówi drzewo pracuje i nigdy nie wiadomo ja się będzie zachowywało w danych warunkach

Rozwiń  



  Cytat

Na Twoim miejscu po prostu zgłosiłbym się do tego sprzedawcy i poinformował co się dzieje z jego produktem. Jeśli zależy mu na opinii swoich klientów to poinformuje Cie rzetelnie co się stało i co możesz z tym zrobić, skoro mówił, że drzewo leżało u nich dwa lata.

Rozwiń  

Ależ On już był u niej , i to prawie miesiąc temu, więc rada jaka udzieliłeś jest już nie na czasie.
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez piotrek: To tak samo, jak z tymi dręczonym spamem alertów RCB, że też są obowiązkowe i na złość, by uniemożliwić czy utrudnić możliwość ich zablokowania są umyślnie przesyłane kanałem BTS, który nie podlega pod żaden numer, który by można normalnie zablokować oraz jako jednostronne bez możliwości odpowiedzi. I też nie trzeba się na nie zapisywać, natomiast wypisać się też nie można. Typowe zmuszanie na siłę, a nie każdy sobie życzy być tym spamem dręczony jako stalking. Teraz jeszcze z tymi czujkami, rozumiem hotele pensjonaty jako budynki do użyteczności publicznej, ale co kodo obchodzi czy ja we własnym domu mam czujnik czadu, jak to moje zdrowie życie to moja sprawa. Kolejny krok w kierunku dręczenie obywateli. Ten kraj żydopolin już się robi tak perfidny fałszywie uśmiechnięty, że oby jak najszybciej jakaś przyjazno obca armia rozgromiła ten kraj i w razie jakiegoś konfliktu nieistotne kto to będzie czy Niemcy Ruscy Ukraińcy Chińczycy to ja przejdę na stronę wroga i zaczne strzelać do swoich. Niedorzeczne być uszczęśliwianym na siłę i kary płacić za narażanie własnego zdrowia życia, mimo że nie mam ubezpieczenia.
    • Myślę, że warto przyjrzeć się podobnym produktom w sklepie globy platform . Zawsze istnieją produkty wysokiej jakości przeznaczone do różnych celów. Jestem bardzo zadowolony z usługi. Świetny sklep internetowy! Wszystko jest szybkie, wygodne i wysokiej jakości. Zamówię więcej produktów, których potrzebuję.
    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...