Skocz do zawartości

Spadek obróbek blacharskich na balustradach loggii


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam serdecznie,
właśnie jestem po pierwszej próbie odbioru mieszkania w Krakowie, ale było kilka niedoróbek i czekam na drugie podejście ;)
Zaciekawiło mnie jedna rzecz, a mianowicie nachylenie blachy na balustradzie loggii. Jest ewidentnie do wewnątrz i spadek widoczny gołym okiem. Mam żygacz na środku balkonu, spad na kafelkach, więc jakiś odpływ jest. Natomiast dziwi mnie to, że przecież ta woda spływając będzie ciekła po elewacji i tak nasiąknie, że grzyb pewny :/
Co ciekawe moja znajoma odebrała mieszkanie 2 tygodnie temu, ten sam budynek u niej jest prosto.
Czy moglibyście mi potwierdzić czy takie są "praktyki budowlane" jak określił to inspektor, bo jakoś ciężko mi w to uwierzyć?

Pozdrawiam
Paweł Dz. Edytowano przez działek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Wydawałoby się logiczne, natomiast otrzymałem oficjalną odpowiedź:
"dotyczy: spadek obróbek blacharskich na balustradach loggii
Informuję, że spadki obróbek blacharskich na balustradach loggii zgodnie ze sztuką budowlaną powinny być wykonane „do wnętrza”, czyli w kierunku loggii, a nie na „na zewnątrz” – zapobiega, to nadmiernemu pojawianiu się zacieków na elewacji budynku."

No tak, ale zacieki u mnie na elewacji, wewnątrz loggi to już mogą powstać?
Nie wiem na co mogę się powołać w tej sprawie? Jest jakiś przepis, który to reguluje? Szukałem w Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2002 r., Nr 75, poz. 690)
Dział VII BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWANIA oraz Dział VIII HIGIENA I ZDROWIE, ale nie widzę tam konkretów :/

Niestety na chwilę obecną zdjęcia nie mogę załatwić, bo nie ma mnie na miejscu. Edytowano przez działek (zobacz historię edycji)
Napisano
Spadek na ogniomurach, murach tarasowych powinien być do środka. Przede wszystkim ze względu na niebezpieczeństwo wystąpienia sopli. Jeśli kapinos będzie po obu stronach i odsunięty od ściany 3 cm to nie będzie zacieków. Jan
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

No tak, ale zacieki u mnie na elewacji, wewnątrz loggi to już mogą powstać?


Zacieki raczej nie powstaną, a w każdym razie jest mniejsze prawdopodobieństwo niż na elewacji. Bo obróbka blaszana zapewne wystaje kilka centów i w loggii nie wieje wiatr, zmieniający pionowy tor spadania kropli wody.
Jak dodamy do tego toru spadania drogę, czyli jej długość, to zawsze wyjdzie że mniejsze prawdopodobieństwo zabrudzenia jest przy spadku wewnętrznym, gdy deszcz spłukuje z tej płaskiej powierzchni nagromadzony miejski syf.
Jak do tego dodamy sople Mistrza Jana, to chyba wszystko staje się jasne, czy jakoś tak. icon_lol.gif
Napisano
Tu nie ma co obalać! Po prostu obróbka powinna być zamontowana poziomo i tyle. Argumenty o zaciekaniu na elewację są bezsensowne. Napisałem wcześniej, że wówczas parapety okienne powinny mieć spadek w stronę okien a pewno są szersze od tej balustrady więc i zacieki i "sople" będą większe. Czy to nie oczywiste, że takie rozumowanie jak i argumenty są bzdurne. Pozdrawiam.
Napisano
Janie z całym szacunkiem, ale spytam w jakim celu spadek obróbki na "balustradzie" loggii. Tu decydują względy estetyczne. Ile wody znajdzie się na takiej obróbce? Przyznasz, że argumenty o zaciekającej elewacji są bezwartościowe a sopelki do pominięcia. icon_cool.gif Serdecznie Cię pozdrawiam.

p.s.
Żyć zamierzam długo ale nie zamierzam o tym pamiętać icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...