Skocz do zawartości

adaptacja poddasza by sauer89


Recommended Posts

Witam wszystkich. Dostałem poddasze i chce je zaadoptować jako mieszkalne. Krótki opis jak to wygląda. Dach został wymieniony 5 lat temu. Nowa wiezba na to płyta osb, folia i gont. Strop stary szlakowy. Wymiary 8.5m x 9m. Chciałbym położyć legary na stropie tak aby spieraly sie na ścianach nośnych. Miedzy nie wełna i na koniec płyta osb. Ścianki działowe na stelażu z gips-kartonu. A teraz moje pytania: jaki wymiar powinny mieć takie legary? Rozstaw bedzie co 50cm.
Czy stelaż ścianki mocować do podłogi po przykreceniu osb czy przed mocujac go do legarów? Czy najpierw podwiesic cały sufit i montować do niego ścianki czy stelaż ścianki najpierw do jętek a później sufity osobno w każdym pomieszczeniu?
Link do komentarza
Witaj
Co do legarów to nie odpowiem Ci,tu musi wypowiedzieć się fachowiec lepszy ode mnie.
Tym bardziej że nie napisałeś czy oprócz ścian nośnych zewnętrznych są i w środku.Bo rozpiętość 8.5 i 9 m jest bardzo duża.
Co do reszty,ja zrobiłbym to tak:
1. wykonanie podłogi
2. ocieplenie dachu łącznie z położeniem np. płyt gk
3. montaż ścianek działowych
Link do komentarza
Decydująca dla dobrania konstrukcji podłogi będzie wytrzymałość istniejącego stropu z uwzględnieniem przewidywanych obciążeń. Przy braku dokumentacji projektowej konieczne będzie wykonanie ekspertyzy technicznej i zaprojektowanie ewentualnego wzmocnienia.

Legary pełniące jedynie rolę podkładu podłogowego mogą mieć przekrój ok. 5x5 cm. Stelaż ścianek g-k mocuje się do płyt podłogowych z wykorzystaniem profili UW. Przy ocieplaniu dachu trzeba pamiętać o utworzeniu pustki wentylacyjnej
pod pokryciem dachowym - w opisanym przypadku należy w odległości ok. 3 cm od spodu poszycia zamocować folię paroprzepuszczalną i zapewnić przepływ powietrza od okapu dachu do kalenicy bądź wentylowanej przestrzeni nad jętkami.
Link do komentarza
Ekspertyza była robiona kilka lat wcześniej projektant stwierdził że trzeba wzmocnić strop dwoma drewnianymi belkami 16x16cm w poprzek stropu które miały by się spierać na ścianach nośnych. Ściany nośne są też pod stropem w kształcie + mniej więcej na środku. Dodam że te dwie belki były projektowane pod ścianki działowe murowane. Ja chcę zrobić zabudowę z gk wiec będzie lżejsza. Pomyślałem ze można by to rozwiązać w taki sposób żeby położyć legary długie na ok 4,5m co 50cm w taki sposób aby spierały się z jednej strony na ścianie nośnej bocznej a z drugiej na ścianie nośnej środkowej. I wtedy użyć np legarów 6x10. Wtedy strop na całej powierzchni byłby równomiernie odciążony. Proszę o opinię na te temat. Mam jeszcze pytanie czy jeśli przykręcę profile UW do OSB a u góry do podwieszonego już sufitu ściany nie będą pękały? Biorę pod uwagę pracę płyt OSB względem sufitu. Czy można zrobić to w taki sposób że płytę gk przykręcić ok 1cm wyżej niż osb a szczelinę wypełnić akrylem? Czy lepiej Profil zamocować do legarów płytę gk przykręcić poniżej poziomu OSB i zachować dylatację ok 1cm. Boje się że jeśli stelaż przykręcę prosto na OSB nawet z zastosowaniem pianki to beda przenoszone drgania na sciany...
Link do komentarza
W świetle tego co napisałeś wnoszę że nie masz pojęcia z czym się chcesz zmierzyć.
Wyrokowanie odnośnie stropu na odległość na łamach forum byłoby przejawem nieodpowiedzialności.

Co się zaś tyczy stawiania ścian z K-G to najlepiej weź się za czytanie zeszytów instruktażowych któregoś z systemodawców.
Tłumaczenie w kilku słowach tego na co oni przeznaczyli kilkadziesiąt stron komuś kto nie ma o tym pojęcia mija się trochę z celem.., tak jak pisanie od nowa podręcznika.

Możesz też przeszukać fora na których podobne pytania już padły.
Miedzy innymi na konkurencyjnym Forum jest wątek w którym w formie pigułki są zebrane wszystkie odpowiedzi na pytania jakie mogą Ci jeszcze przyjść do głowy z racji planowanych działań.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Znalazłem stronę https://spednet.pl/pompy-ciepla-warszawa/ wygląda spoko, ale wiadomo – papier wszystko przyjmie, a w praktyce bywa różnie. Może ktoś z Was brał od nich albo zna jakieś inne pewne ekipy?   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...