Skocz do zawartości

Wylewka


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich chciałbym w domu zrobić wylewkę łączna ilość to 80m 2 , ile będę potrzebował styropianu tzn paczek 6cm (wystarczy tyle ) plus wylewka tez 6 cm możne tak być prosze o opinie i porady pzdrawiam
Napisano
Doprecyzuj pytanie.
Gdzie ta wylewka, jaka grubość izolacji, czy pod ogrzewanie podłogowe, jak miałaby być wylewana ta posadzka?
Napisano (edytowany)
zamierzam zdjąć stare deski a w nich miejsce zrobić wylewkę. Wylewka pokój 42 m 2 , mniejszy pokój , 15 m 2, przedpokój 9m2 , no i kuchnia 10 m2 , bez ogrzewania podłogowego wylewana z betoniarki grubość 6 cm styropianu i 6 cm wylewki tak to widzę , jak źle to widzę to proszę o poprawy i podpowiedzi Edytowano przez robson8787 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

zamierzam zdjąć stare deski a w nich miejsce zrobić wylewkę. Wylewka pokój 42 m 2 , mniejszy pokój , 15 m 2, przedpokój 9m2 , no i kuchnia 10 m2 , bez ogrzewania podłogowego wylewana z betoniarki grubość 6 cm styropianu i 6 cm wylewki tak to widzę , jak źle to widzę to proszę o poprawy i podpowiedzi


Czyli to podłoga ma być na gruncie, tak? Styro jak zmieścisz to 15 cm wylewki tak około 8 cm.
A co jest teraz pod tymi deskami piach czy jakaś posadzka?
Napisano
Cytat

posadzki niema jest piach



jaki by był koszt styropianu lacznie wyjdzie 80m2 w całym domu


To najpierw należy jakoś ustabilizować-wyrównać ten piach.
Nie wiem jaki koszt, to zależy za ile kupisz, a za ile jest styro to ja nie wiem icon_cool.gif Wiem, że powinien to być styro na podłogi i o taki pytaj u siebie po hurtowniach. Do tego nie zapomnij o foli i o dylatacji zewnętrznej, odizolowanie posadzki od ścian zewnętrznych i działowych.
Napisano (edytowany)
80m2 to 8m3 (10cm grubości) x cena jaka sobie znajdziesz na swoim terenie.
Jeśli masz miejsce to daj 15cm styro (12m3) + 8cm wylewka.
Jak miejsca brakuje to warstwę styropianu zmniejsz do 12cm i ewentualnie pokombinuj z lambdą (8cm wylewka cały czas w domyśle).


edit: wyprostowanie skrótu myślowego Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

no to jeszcze wyrównanie podkładu, czyli chudziak.


Przydałby się zrobić chudziaka, ale jeżeli ten piach tam zalega od x lat to wystarczyło by wyrównać ,ewentualnie zagęścić i ułożyć styro i zrobić wylewkę zrobić.
Tylko z tą wylewką to nie jest tak siup, zrobić wylewkę z betoniarki to trzeba umieć aby była była równiutka a nie miała góry i doliny a w dodatku była porowata.
Napisano (edytowany)
Cytat

Przydałby się zrobić chudziaka, ale jeżeli ten piach tam zalega od x lat to wystarczyło by wyrównać ,ewentualnie zagęścić i ułożyć styro i zrobić wylewkę zrobić.



Nie da rady. Przechodziłem ten ból rok temu. Piach może i zalega, ale myszy robią swoje. Jakiekolwiek nierówności wylazłyby juz na etapie kładzenia styro, a wtedy utrzymanie tych min. 8 cm posadzki to marzenia ściętej głowy. Chyba, ze się od razu zaplanuje 20 cm, tylko po co?
Reasumujac, ja robiłem tak:
1. Po wyliczeniu odpowiedniej nisko połozonej bazy, została ona wyznaczona poziomicą laserową i obrysowana na całym obwodzie. Zbedny piasek został wybrany w miarę równo.
2. Następnie nawrzucałem na niego dość cienką warstwę potłuczonych dachówek - miałem tego od groma od czasów, kiedy na budynku gospodarczym kładlem blachę. Gruz został udeptany butami i mniej więcej wyrównany.
3. Całość została zalana rzadkim, chudym betonem i wyrównana po prowadnicach! Szwagier to robił, więc było równo.
4. Po jakimś czasie (nie pamiętam jak długim), została położona folia, styro, nawrzucana cienka warstwa niezbyt mokrego betonu, kręconego we własnej mieszarce, na to poszła siatka zbrojeniowa, reszta betonu i znowu szwagier wyrównywał całość do zaznaczonej wysokości.
5. A ja na drugi dzień zacierałem. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak jak to opisałeś. Nic dodać nic ująć.
A pisząc o równej posadzce to własnie to naniesienie poziomu niwelatorem i zatarcie do tego poziomu betonu da satysfakcjonujący efekt, w innym przypadku posadzka samopoziomująca, a to już trochę kosztuje.
Jak zrobi się gęsty beton z plastifikatorem to można w ten sam dzień zacierać i wyrównywać do poziomu.
Napisano
Daj 300 kg cementu na metr sześcienny betonu.
Więc 80 mkw x 0,08 m grubości wylewki daje 6,4 m sześcienne potrzebnego betonu.Mnożąc 300 kg przez ilość metrów wychodzą dwie tony z lekkim zapasem.Jeśli chcesz żeby szybciej wiązał to daj cement tzw "jedynkę",jeśli nie zależy Ci na szybkości to możesz dać i teoretycznie gorszy (rozumiem że robisz wewnątrz i masz tam temp przynajmniej kilka stopni powyżej zera).
Rozumiem też że chcesz to robić sam+pomocnicy.Wiem - koszty.Ale nigdy nie zrobisz tego tak równo jak mixokretem.Jeśli jest dobry fachowiec to zrobi równiutko.Właśnie dwa dni przed wigilią robił u mnie taki i wierz mi że sprawdzając dwumetrową łatą nie wsadziłbym paznokcia pod nią.A jeśli zrobisz trochę nierówno to potem dochodzi koszt wylewki samopoziomującej,ewentualnie koszt dużej ilości kleju do płytek.
No i do mixokreta potrzebujesz trochę mniej cementu,około półtorej tony.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Mam pytanko chce zrobic wylewke 4cm w pokojach czy jest możliwość polozenia steropianu 2cm i wylewki 2cm lub steropian 1cm i wylewka 3cm albo czy moNa polozyc plyty osb i na to wylewka
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Mam pytanko chce zrobic wylewke 4cm w pokojach czy jest możliwość polozenia steropianu 2cm i wylewki 2cm lub steropian 1cm i wylewka 3cm albo czy moNa polozyc plyty osb i na to wylewka



2 cm to gruz po miesiącu. Niedawno był na forum temat o wylewkach.
W ogóle o 4 cm to zapomnij.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...