Skocz do zawartości

Ocieplenie domu od wewnątrz - etapy prac i koszty


Recommended Posts

Napisano
Do niedawna twierdzono, że ocieplanie od wewnątrz przenosi punkt rosy w głąb ściany. Co się zmieniło, że już jest inaczej? Nie rozumiem również dlaczego ta sama technologia zastosowana wewnątrz ma mostki termiczne a na zewnątrz ich nie ma?
Napisano
Cytat

Do niedawna twierdzono, że ocieplanie od wewnątrz przenosi punkt rosy w głąb ściany. Co się zmieniło, że już jest inaczej? Nie rozumiem również dlaczego ta sama technologia zastosowana wewnątrz ma mostki termiczne a na zewnątrz ich nie ma?


Przekazujemy odpowiedź menadżera produktu z firmy Xella:

Rozwiązanie podające sposób ocieplenia ścian od wewnątrz z zastosowaniem płyt Multipor nie zmienia w żadnym przypadku zasad fizyki budowli, jaka rządzi rozkładem temperatur i zawartości pary wodnej w przegrodzie. Ocieplenie od wewnątrz zawsze zmienia rozkład temperatur i przepływu pary wodnej w przegrodzie.

Płyty Multipor to materiał wysoce paroprzepuszczlany, który umożliwia wnikanie w swoja strukturę pary wodnej. W związku z tym wewnątrz porów płyt Multipor następuje kondensacja cząstek pary wodnej w okresie jesienno-zimowym, która zostaje oddana z powrotem do otoczenia w okresie wiosenno-letnim. Ta zdolność to zjawisko sorpcji i resorpcji, która charakteryzuje się Multipor. Aby zastosować płyty Multipor jako ocieplenie od wewnątrz trzeba wykonać analizę cieplno-wilgotnościową, na wynik której mają wpływ warunki klimatyczne, funkcja ocieplanych pomieszczeń, wentylacja, stan wilgotnościowy planowanych do ocieplenia ścian.

Ocieplenie od wewnątrz zazwyczaj pokrywa w 100% całą powierzchnię danej fasady. Odpowiednio dobrane i obliczone jest rozwiązaniem, które niweluje mostki termiczne na danej elewacji. W przypadku ocieplenia od wewnątrz, nawet przy założeniu ocieplenia wszystkich powierzchni ścian zewnętrznych nie ma możliwości ocieplenia miejsc połączeń ścian wewnętrznych i zewnętrznych. Dlatego tez właściwym jest rozwiązanie montażu min. jednej warstwy płyt Multipor na prostopadłych powierzchniach stropu i ścian wewnętrznych.

Pozdrawiam
Małgorzata Bartela
_______________________________
Product Manager
Xella Polska Sp. z o.o.
  • 4 tygodnie temu...
Gość Maciek
Napisano
Szanowna Redakcjo.

Proponuję przyłożyć się od strony merytorycznej do treści artykułów. Ocieplenie od wewnątrz nie jest cudownym panaceum na dolegliwości związane z brakiem możliwości docieplenia od zewnątrz, a taki wniosek można wysnuć z niniejszego tekstu.
Brakuje tu min. podstawowej informacji, że ściany muszą być suche. W przeciwnym razie wykonywanie takiego docieplenia mija się z celem. Do rozwiązania pozostaje także problem obecności soli budowlanych w przekroju ścian.
Odpowiedź Xelli także nie jest wyczerpująca (można rzec, że połowiczna, zabrakło podstawowej informacji, że powinna to być analiza dla tzw. stanu niestacjonarnego, co powoduje, że metoda Glasera, którą wykorzystuje się do analiz stacjonarnych jest zupełnie nieprzydatna).
Parę innych nieścisłości (żeby nie powiedzieć błędów) w tym tekście także można znaleźć
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Maciek, wydaje mi się, że akurat informacja, że ściany muszą być suche, jest dość intuicyjna. Ale fakt, temat jest ogólnie bardziej złożony niż wynikałoby z artykułu, sam bym się nie zdecydował projektować docieplenie na własną rękę, bo od pierwszego sezonu grzewczego zaczyna się płacić za ewentualne błędy.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jest lepszy sposób .Można ocieplić dom od wewnątrz przy pomocy masy aerogelowej o grubości jedynie 1 mm
  • 1 rok temu...
Napisano

polecam masę aerogelową o grubości 1mm a izolującą jak 10 cm styropianu

  • 3 miesiące temu...
Gość Patryk
Napisano

Ja bym nie ryzykował i ocieplił dom sprawdzoną od lat metodą czyli styropianem, najlepiej od renomowanego producenta. Mamy wówczas pewność że inwestycja nie pójdzie w błoto

Napisano
Dnia 18.06.2017 o 15:30, Gość Patryk napisał:

Ja bym nie ryzykował

No tak - ale artykuł mówi o tych warunkach, gdy nie można ocieplić od zewnątrz. 

Takim sztywnym zakazem są objęte zabytki. 

W artykule zabrakło mi więcej opcji - wiem, że są specjalistyczne płyty gipsowe, pewnie są inne metody, np ze szczeliną wentylacyjną.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ociepliłem kilka lat temu od wewnątrz korytarz zewnętrzny - ściana 24 - bloczkami termoizolacyjnymi grubości 6 cm - sposobem na klej - mimo że budynek jest położony na wysokości ok. 600 m w terenie górskim - od pięciu lat czyli od ocieplenia , a korytarz jest nieogrzewany nie nastąpiło ,,przemrożenie,, co charakteryzowało się czarnymi plamami w kątach i na dole przy posadzce.
Napisano
10 minut temu, Gość olej napisał:

od pięciu lat czyli od ocieplenia , a korytarz jest nieogrzewany nie nastąpiło ,,przemrożenie

No i tak jest, jak powinno być. Skoro korytarz nie jest ogrzewany, jest zewnętrzny - nie następuje przemrożenie. Mogło by wystąpić, gdyby był ogrzewany.

Ale  temat dotyczy pomieszczeń ogrzewanych i problemu ich ocieplenia od wewnątrz.

Napisano

Szanowni Państwo,

gdy budynek jest zabytkowy, ma charakterystyczną elewację, konserwator nie wydaje zgody na prace ociepleniowe – wówczas pozostaje termoizolacja od wewnątrz. W pozostałych przypadkach warto ocieplać budynki w oparciu o jeden, kompletny system oparty na wełnie lub styropianie. Takie systemy oferuje FOVEO TECH. Zalet użycia takiego rozwiązania jest wiele: gwarancja producenta na materiały, wysoka jakość materiałów i ich dostępność, niższa cena (niż w przypadku zakupu wszystkim materiałów oddzielnie), estetyczna i trwała elewacja (odporna na zabrudzenia, występowanie pleśni, alg, działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych).

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik Foveo Tech

  • 3 lata temu...
Napisano

Jeśli chodzi o ocieplanie od wewnątrz to oprócz budynku pod pieczą konserwatora zabytków, również zabudowa bliźniacza podchodzi pod to. Dokładniej chodzi o ścianę wspólną z sąsiadem. Czasem jej ocieplenie jest konieczne i tutaj izolacja od wewnątrz bardzo się sprawdza. Inny przypadek to stare budynki, w których sami chcemy zachować piękno starej cegły. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...