Skocz do zawartości

Front do zmywarki


MrTomo

Recommended Posts

Napisano
Kurna chata - czy jest tu ktoś kto się na tym zna?
Znalazłem takie coś
front_sz73125
ale nie wiem czy to spasuje do mojej SMV53L50EU (panel zakryty)

Napisałem zapytanie do "ekspertów bosha", do sklepu i NIC.

Pomocy - bo stanąłem z robotą icon_exclaim.gif
Napisano
Z mojego doświadczenia to aby zgadzały się wymiary wys X szer bo uchwyty do przykręcania frontu każda zmywarka pod zabudowę ma swój.
Napisano
No tak tylko ja w instrukcji nie widzę żadnych wymiarów jakie powinny być to po pierwsze.
Po drugie ten front jest stalowy? Nie widzę drugiej strony i nie wiem do czego tam się wkręcić?
Po trzecie nie wiem jak się ma wysokość frontu do wysokości blatu aby zmywarka zechciała się w ogóle otworzyć?!
Zmywarka ma bodaj 81,5 cm wys. a blat (spód blatu) mam 82 cm od podłogi

Choinka - znalazłem coś takiego (dopiero teraz...)
wymiary

Mogę się na tym oprzeć?
Napisano
Cytat

No tak tylko ja w instrukcji nie widzę żadnych wymiarów jakie powinny być to po pierwsze.
Po drugie ten front jest stalowy? Nie widzę drugiej strony i nie wiem do czego tam się wkręcić?
Po trzecie nie wiem jak się ma wysokość frontu do wysokości blatu aby zmywarka zechciała się w ogóle otworzyć?!
Zmywarka ma bodaj 81,5 cm wys. a blat (spód blatu) mam 82 cm od podłogi


Zmywarka ma na dole taki uskok coś około 10 cm, więc sam front wysoki powinien mieć coś około 70 cm a szerokość 60 cm.
Stalowy raczej nie tylko tak pomalowany, albo tylko ma powłokę metalizowaną bo grubość musi być tego frontu tak jak grubość pozostałych frontów przy meblach kuchennych coś koło 2 cm.

Cytat

Choinka - znalazłem coś takiego (dopiero teraz...)
wymiary

Mogę się na tym oprzeć?


Spoko, masz podane wymiary z tolerancją bo zmywarka ma nóżki do regulacji aby podrasować do mebli wysokość.
Czyli te wymiary co Ci podałem są spoko.
Napisano
Chyba już załapałem o co w tym chodzi.
Muszę dokładnie to pomierzyć.
Jaki powinien być minimalny odstęp pomiędzy frontem a blatem?
Ten front ma 72cm, to wyszłoby mi około 1cm. Nie za mało?
Napisano
Cytat

Chyba już załapałem o co w tym chodzi.
Muszę dokładnie to pomierzyć.
Jaki powinien być minimalny odstęp pomiędzy frontem a blatem?
Ten front ma 72cm, to wyszłoby mi około 1cm. Nie za mało?


U mnie jest od posadzki do dołu blatu 82,5 cm, cokolik ma wysokość 10 cm, front od zmywarki ma wys.71,5 cm a szer 60 cm. Odstępy między frontem a blatem i cokolikiem jest około 0,5 cm.

Cokolik też ma przerwę 0,5 cm do dolnej krawędzi mebli kuchennych.
Napisano
Cytat

U mnie jest od posadzki do dołu blatu 82,5 cm, cokolik ma wysokość 10 cm, front od zmywarki ma wys.71,5 cm a szer 60 cm. Odstępy między frontem a blatem i cokolikiem jest około 0,5 cm.

Cokolik też ma przerwę 0,5 cm do dolnej krawędzi mebli kuchennych.



Dzięki!
To chyba wszystko co było mi potrzebne
Napisano
Cytat

Dzięki!
To chyba wszystko co było mi potrzebne


Nawet gdy już przykręcisz front to jak dobrze pamiętam to masz możesz go jeszcze przesunąć wtą i wewtą bo na uchwytach jest możliwość malej korekty.
Poleciłbym bym Ci jeszcze dół blatu i boki sąsiednich szafek obkleić folią aluminiową po to aby po otwarciu zmywarki para nie wciskała się w meble. Folia skutecznie temu zapobiega.
Napisano
Cytat

Jaki powinien być minimalny odstęp pomiędzy frontem a blatem?
Ten front ma 72cm, to wyszłoby mi około 1cm. Nie za mało?


Typowy front meblarski dla szafki "60-tki" ma wymiary 713x596 mm.
Jeśli masz standardowe wymiary szafek (Ikea robi szafki o wysokości 70cm na przykład), to przy tych wymiarach powinno sie wszystko ładnie zgrać... z uwzględnieniem wysokości cokołu.
Napisano (edytowany)
Cytat

..
Poleciłbym bym Ci jeszcze dół blatu i boki sąsiednich szafek obkleić folią aluminiową po to aby po otwarciu zmywarki para nie wciskała się w meble. Folia skutecznie temu zapobiega.


A co to za folia do oklejania?

Czy ja dobrze widzę
kosz do zmywarki za 900??
kosz
a ten za 20
kosz2

To chyba jakaś pomyłka? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A co to za folia do oklejania?

Czy ja dobrze widzę
kosz do zmywarki za 900??
kosz
a ten za 20
kosz2

To chyba jakaś pomyłka?



Folia taka lub podobna jak poniżej. Oklejasz ja boki i gore na szerokość 5-10 cm.


A z tymi koszami to coś im się pomerdało, jakiś chochlik się im wkradł icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...