Skocz do zawartości

różnice w poziomach stropu i poziomu bloczków jak wyrównać


leeyo

Recommended Posts

Witam!
Buduję ścianę jednowarstwową termalica 48cm. Przy stropie nad garażem szalunek boczny zrobiłem z bloczków termalica 12cm docieplonych styropianem od wewnątrz. Bloczki mają 25cm wysokości, a płyta stropu dużo mniej, tak że powstała teraz różnica między poziomem stropu, a bloczków, którymi szalowałem. Kładąc kolejną warstwę bloczków czym uzupełnić warstwę ściany, gdzie znajduje się strop. Jest tam około 4cm niżej od poziomu bloczków. Poza tym podobny problem jest na ścianie garaż-dom. Tam ze względy na ścianę 24cm nie mogłem dać bloczków przy szalowaniu i ogólnie na całej ścianie mam poziom około 4cm niższy od poziomu bloczków... Kierownik powiedział, żeby użyć zaprawy ciepłochronnej, ale mnie nie za bardzo się to wydaje dobrym pomysłem ze względu na grubość spoiny, która by musiała mieć właśnie koło 4cm...

Pozdrawiam
Maciek
Link do komentarza
Strop nie może spoczywać bezpośrednio na "miękim" materiale.
Z tego co piszesz to jest jaki typ stropu? To płyta kanałowa z bk? Jeżeli tak to wystarczy obmurować po obwodzie cegłą i wysokość powinna się zgadzać, ewentualnie wylać poduszkę cementową po uprzednim zaszalowaniu brzegów.
A tak na zakończenie to jeżeli budujesz systemem to to powinno być ujęte w projekcie.
Link do komentarza
Cytat

wiesz zastanawiam się kto z was dwóch ma uprawnienia icon_smile.gif
jak za drogo zaprawą to uzupełnij betonem



Nie chodzi o koszt, a grubość zaprawy. W opisach zapraw ciepłochronnych nie znalazłem takiej, którą można kłaść grubo na 4cm. Max. 2cm... I o to mi chodziło tylko. A pytam bo to w laiku jakim jestem wzbudza niepewność czy jest to ok rozwiązanie...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Cytat

Nie chodzi o koszt, a grubość zaprawy. W opisach zapraw ciepłochronnych nie znalazłem takiej, którą można kłaść grubo na 4cm. Max. 2cm... I o to mi chodziło tylko. A pytam bo to w laiku jakim jestem wzbudza niepewność czy jest to ok rozwiązanie...

Pozdrawiam


wiesz

wszystko zależy
czy rozmawiamy o różnicy szalunku traconego w stosunku do góry stropu
czy o różnicy ściany względem szalunku gdzie musisz coś wyrównać by równo wylać strop
ja zrozumiałem opcję 1
Mhtyl opcję 2

zakładam że chodzi o jakieś stosunkowo niewielkie na głębokość choć wysokie na 4 cm wypełnienie nad stropem
to się za bardzo z kierownikiem bym nie kłócił .
zawsze możesz wziąć piłę do gazobetonu i nadmiar obciąć będzie równo bez kombinacji z podlewaniem

opcja 2
jeżeli chodzi o cały przekrój ściany odpowiedź masz wyżej
najlepiej wklej zdjęcia będziemy widzieć w czym problem
Link do komentarza
Ale widzisz Szponiasty, autor tematu był tu na forum po naszych [postach dzisiaj ale widocznie olał Nas aby odpowiedzieć na zadane pomocnicze pytania. Nie rozumiem takich ludzi co wołają o pomoc ale jak człowiek wyciąga do nich rękę to olewają.
Tak jak piszesz mogą być dwie opcję, a my nie wiemy która jest ta właściwa, te nasze wywody to takie zgaduj zgadula.

Cytat

Różnicę poziomów likwiduje się przy użyciu wylewki betonowej np. z keramzytobetonu, a pierwszą warstwę pustaków układa się na zaprawie ciepłochronnej.


Ale po co? W tym przypadku nie ma mowy o mostku bo czoło jest ocieplone od samego spodu czyli jak autor pisze pustak obmurówki wieńca ma wysokość 25 cm i jest ocieplony od wewnątrz, czyli jaka będzie warstwa wyrównująca nie ma znaczenia.
O jakiej pierwsze warstwie pustaków kolega pisze? że trzeba układać na zaprawie ciepłochronnej. Przecież to jest ściana 1W z ciepłego bk.
Link do komentarza
Cytat

Ale po co? W tym przypadku nie ma mowy o mostku bo czoło jest ocieplone od samego spodu czyli jak autor pisze pustak obmurówki wieńca ma wysokość 25 cm i jest ocieplony od wewnątrz, czyli jaka będzie warstwa wyrównująca nie ma znaczenia.




bo to się nazywa zachowawczość
jeżeli Ty miałeś rację to beton
jeżeli kierownik zaprawa ciepłochronna - bo taki jest system
pogodzenie obu
keramzytobeton
ciepły
i może być materiałem konstrukcyjnym icon_biggrin.gif

choć i tak nie ma to większego znaczenia
bo ciepły szalunek na czole stropu jest cieńszy
czyli w porównaniu do reszty będzie mostkiem
Link do komentarza
Spokojnie nikogo nie olewam - też tam jestem, a sami wiecie jak się wraca z budowy to się nic nie chce. Zrobiłem zdjęcia - co prawda w nocy, ale widać o co chodzi. bloczek, styropian i strop około 4cm niżej.

Wyrównywanie bloczków do poziomu stropu nie wchodzi w grę - piłując nad garażem bloczki powstanie różnica poziomów w bloczkach względem reszty budynku, a chodzi właśnie o to, żeby zachować jeden poziom...

DSC01446.jpg



Czyli różnicę poziomu wypełnię keramzytobetonem, a później kolejna warstwa na klej...

Pytanie jeszcze odnośnie samego keramzytobetonu - coś gotowego czy mieszanka jakaś?

Dzięki za pomoc. Edytowano przez leeyo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Po trzykrotnym przeczytaniu wątku i głębokim przemyśleniu problemu uważam że koledzy i kierownik budowy mają rację:
albo użyłbym zaprawy ciepłochronnej i kładł ją dwukrotnie co da pożądaną grubość 4 cm
albo wylałbym betonem grubości tychże 4 cm np "szalując" od wewnątrz łatą o tejże wysokości
albo najprawdopodobniej użyłbym zaprawy ,takiej zwykłej murarskiej,gęstą da się położyć na tą lub zbliżoną grubość
potem,jeśli murujesz zaprawą cienkowarstwową położyłbym pierwszą warstwę bloczków na zwykłą zaprawę a dalej stosował już cienkowarstwową.
I tyle
Chyba że źle zrozumiałem opis problemu
Link do komentarza
No właśnie po to zależy mi na wyrównaniu poziomów, żeby kolejną warstwę bloczków jaką położę na szalunku traconym murować cienką warstwą, a nie tworzyć mostka murując zwykłą zaprawą. Mam świadomość, że mostek i tak wystąpi na wysokości stropu gdzie bloczek szalunku ma gęstość 600 i jest docieplony styropianem, ale uparłem się, żeby kolejna warstwa była na kleju więc zrobię tak, że zaszaluję sobie krawędź, doleję w miarę możliwości wysoko poziom stropu i położę na kleju. W tym przypadku co mogę zrobić, żeby nie był to zwykła zaprawa tylko coś bardziej ciepłego...

Pozdrawiam
LEEYO
Link do komentarza
mieszanka
keramzyt ,cement , woda, piach
ziarno keramzytu 4 - 8
ładujesz do betoniarki
cement dajesz normalnie
wody troszkę mniej
na 150 l szły 3 łopaty piachu
szaluneczek i lejesz

sprawdzałem w google nazwę która podałeś wyszło mi że biały
patrzę na zdjęcie
i widzę keramzyt
nawet materiału nie zmienisz icon_smile.gif Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

No właśnie po to zależy mi na wyrównaniu poziomów, żeby kolejną warstwę bloczków jaką położę na szalunku traconym murować cienką warstwą, a nie tworzyć mostka murując zwykłą zaprawą. Mam świadomość, że mostek i tak wystąpi na wysokości stropu gdzie bloczek szalunku ma gęstość 600 i jest docieplony styropianem, ale uparłem się, żeby kolejna warstwa była na kleju więc zrobię tak, że zaszaluję sobie krawędź, doleję w miarę możliwości wysoko poziom stropu i położę na kleju. W tym przypadku co mogę zrobić, żeby nie był to zwykła zaprawa tylko coś bardziej ciepłego...

Pozdrawiam
LEEYO


Żeby było to fachowo zrobione to ten szalunek musi być bardzo dokładnie wypoziomowany tzw "zero" aby po położeniu stropu nie było nierówności.
Natomiast kładąc pierwsza warstwę bloczków na stopie powinno użyć zaprawy czy zwykłej czy ciepłochronnej to już nie ma znaczenia bo przecież ta spoina będzie grubości około 1 cm a i tak daje się potem styropian pod wylewkę więc żadnego mostka nie będzie.
Link do komentarza
Mostek będzie... bo jest zawsze... mniejszy lub większy. A w ścianie 1W to już pewnikiem strop będzie mostkiem cieplnym. Strop nawet jak drewniany jest tam jakimś mostkiem cieplnym w stosunku do litej ściany (przegrody).
Strop ciepło z domu odbiera nie tylko z góry, ale i z dołu, a nikt nie ociepla sufitów między pomieszczeniami ogrzewanymi. icon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...