Maciej S. Napisano 13 października 2014 #1 Napisano 13 października 2014 Witam, jestem przed etapem wykonania klimatyzacji i wentylacji. Firmy wybrane, sprzęt też. Ale mam dylemat - okazuje się że ceny na np. rekuperator i klimatyzator które podają sprzedawcy z 8% VAT z oficjalnych cenników firmowych od dystrybutora (wykonawca na tym nie zarabia), są o wiele wyższe (nawet 30-40%) niż ceny takich samych urządzeń w sklepach internetowych. Z czego wynikają takie olbrzymie różnice? W tej sytuacji nawet kupując sam urządzenie z 23% VAT wychodzę dużo na plus. Gdzie jest haczyk? Przecież gwarancja jest zwykle udzielana prze firmę produkującą sprzęt (akurat tutaj Zehnder dla rekuperatora i Samsung dla klimatyzatora) . Sklep utrzymuje że urządzenie jest nowe. Przykład: http://www.megamaszyny.com.pl/samsung-klim...u-id-40684.aspxW cenniku oficjalnym ten sam sprzęt kosztuje 8499 netto. Podobnie jest np. z Zehderem 550. Ja rozumiem że firma chce zarobić ale żeby aż tak robić w jajo? A jak wy zrobiliście na swoich budowach?
kdd Napisano 14 października 2014 #2 Napisano 14 października 2014 Cytat Witam, jestem przed etapem wykonania klimatyzacji i wentylacji. Firmy wybrane, sprzęt też. Ale mam dylemat - okazuje się że ceny na np. rekuperator i klimatyzator które podają sprzedawcy z 8% VAT z oficjalnych cenników firmowych od dystrybutora (wykonawca na tym nie zarabia), są o wiele wyższe (nawet 30-40%) niż ceny takich samych urządzeń w sklepach internetowych. Z czego wynikają takie olbrzymie różnice? W tej sytuacji nawet kupując sam urządzenie z 23% VAT wychodzę dużo na plus. Gdzie jest haczyk? Przecież gwarancja jest zwykle udzielana prze firmę produkującą sprzęt (akurat tutaj Zehnder dla rekuperatora i Samsung dla klimatyzatora) . Sklep utrzymuje że urządzenie jest nowe. Przykład: http://www.megamaszyny.com.pl/samsung-klim...u-id-40684.aspxW cenniku oficjalnym ten sam sprzęt kosztuje 8499 netto. Podobnie jest np. z Zehderem 550. Ja rozumiem że firma chce zarobić ale żeby aż tak robić w jajo? A jak wy zrobiliście na swoich budowach? Oficjalny cennik firmowy jest dla konsumenta, cena dla dystrybutora różni się (oczywiście w dół) o 30-40% od ceny cennikowej. Mam znajomego który ma warsztat i u niego kupuję części do samochodu bo ma rabaty do 50% w hurtowni w stosunku do cen dla konsumenta.
bajbaga Napisano 14 października 2014 #3 Napisano 14 października 2014 Bo sprzedawca-instalator, przy reklamacji (niezgodności towaru z umową) ponosi wszelkie koszty związane z transportem, instalacją, itp. Inwestor zgłasza sprzedawcy a ten wszystko i na własny koszt załatwia.Przy zakupie samego urządzenia, przy reklamacji, koszty demontażu, transportu do i od sprzedawcy, oraz powtórnego montażu i uruchomienia, ponosi inwestor (kupujący).
kdd Napisano 14 października 2014 #4 Napisano 14 października 2014 Cytat Bo sprzedawca-instalator, przy reklamacji (niezgodności towaru z umową) ponosi wszelkie koszty związane z transportem, instalacją, itp. Inwestor zgłasza sprzedawcy a ten wszystko i na własny koszt załatwia.Przy zakupie samego urządzenia, przy reklamacji, koszty demontażu, transportu do i od sprzedawcy, oraz powtórnego montażu i uruchomienia, ponosi inwestor (kupujący). Tyż prawda
Maciej S. Napisano 14 października 2014 Autor #5 Napisano 14 października 2014 OK. Czyli "oficjalne cenniki" są po to by dystrybutor mógł sobie bezkarnie (bez narzekania klientów) zarobić na sprzęcie? Druga sprawa - to z gwarancją to jest rzeczywiście ból. I tak jest nawet jak gwarantem jest firma produkująca a nie montażysta?
bajbaga Napisano 14 października 2014 #6 Napisano 14 października 2014 Cytat I tak jest nawet jak gwarantem jest firma produkująca a nie montażysta? Upraszczając - ze wszystkim na co nie naliczono 8% podatku VAT. Cytat OK. Czyli "oficjalne cenniki" są po to by dystrybutor mógł sobie bezkarnie (bez narzekania klientów) zarobić na sprzęcie? A co - ma dopłacać I dlaczego bezkarnie - płaci za lokal, pracowników, serwis, itp.
Maciej S. Napisano 14 października 2014 Autor #7 Napisano 14 października 2014 Nie neguję konieczności zarobku przez niego bo wiadomo że ma koszty - ale powinien być to zarobek za usługę montażu a nie ukryty w "oficjalnych" cenach sprzętu. Poza tym 40% to chyba ciut za dużo?Ale z tego co wiem to Zehnder ma taką gwarancję z dojazdem do każdego miejsca w Polsce.
bajbaga Napisano 14 października 2014 #8 Napisano 14 października 2014 Cytat Ale z tego co wiem to Zehnder ma taką gwarancję z dojazdem do każdego miejsca w Polsce. Kto Ci takich głupot naopowiadał. Dojazd serwisanta jest płatny (tak samo jak obowiązkowe przeglądy, wymagane co 12 m-cy, a zalecane co 6 m-cy)Z warunków gwarancyjnych: Cytat 3. Gwarancja dotyczy ewentualnej wymiany części urządzenia, nie dotyczy ona natomiast świadczenia usług ..........11. Gwarancją nie są objęte koszty dojazdu serwisanta wyznaczonego przez producenta w przypadku braku możliwości demontażu urządzenia. 14. Naprawa gwarancyjna nie obejmuje czynności przewidzianych w instrukcji obsługi do wykonywania których zobowiązany jest użytkownik we własnym zakresie i na koszt własny tj. -uruchomienie sprzętu -sprawdzenie działania, -konserwacja, (w tym wymiana filtrów oraz czyszczenie anemostatów)
Maciej S. Napisano 14 października 2014 Autor #9 Napisano 14 października 2014 OK. Ktoś mi w takim razie głupot naopowiadał. Czyli reasumując - kupno w internecie na moje ryzyko w razie awarii. Chociaż nie sądzę że za przyjazd serwisanta zapłącę 40% ceny urządzenia.
bajbaga Napisano 14 października 2014 #10 Napisano 14 października 2014 Nie obraź się, bo to nic osobistego.Ale mam wrażenie, że tacy jak Ty są niemiłosierni strzyżeni - ba, mało tego, chyba sprawia to im przyjemność.
Maciej S. Napisano 14 października 2014 Autor #11 Napisano 14 października 2014 Zaraz, to mnie oświeć bo w końcu nie wiem jakie masz zdanie w kwestii powyżej. Czy mam rozumieć że nawet jak wezmę usługę z montażem z 8% VAT to i tak płacę za przyjazd serwisanta, podobnie jak bym wziął sprzęt z internetu? I pomyśl - gdyby mi sprawiało przyjemność strzyżenie, to nie szukał bym w internecie alternatyw dla zakupu, i bym takiego posta nie napisał. Ale boję się że tu zaoszczędzę a potem będę w czarnej d... w razie awarii
kubalo Napisano 16 października 2014 #12 Napisano 16 października 2014 znajomy spotkał się kiedyś z sytuacją kiedy dostawa ze sklepu była za 1 zł... przedmiot spory bo meble drewniane... pomyślał - biorę, dobra oferta. Panowie przywiezli wielkie pudła i postawili przed klatką a on na 3 piętrze miesszka... wiec dostawa to jedno a wniesienie i rozłożenie pudeł i zmontowanie mebli wyszło go kolejne 150 zł... dziękuje bardzo ;) teraz na wszystkim sie robi pieniądze :/
Jani_63 Napisano 16 października 2014 #13 Napisano 16 października 2014 No chyba ten Twój znajomy nie myślał że kurier mu jeszcze meble zmontuje.Tak dobrze nie ma nawet w Erze.
Gość mhtyl Napisano 16 października 2014 #14 Napisano 16 października 2014 Zapewne nie chodzi o kuriera, tylko o własny transport producenta czy sklepu.Nawet od "Bodzia" jak zawożą meble pod dany adres to nie wnoszą ani nie montują bo to jest dodatkowa płatna opcja.Zresztą jak jest sam kierowca (a przeważnie jeździ sam, mowa tu o Bodziu) to dziwne aby wniósł na któreś tam piętro i sam zmontował kilka paczek mebli.
bajbaga Napisano 16 października 2014 #15 Napisano 16 października 2014 No, a dodatkowo za ten 1 zł - panienka do towarzystwa
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się