Gość arturo72 Napisano 12 maja 2016 Udostępnij #51 Napisano 12 maja 2016 Cytat Jaka jest kubatura domu? Czy jest w nim ogrzewany garaz na dwa auta?Jaki rodzaj bramy? Stefan. 125m2 pow.do ogrzania,kubatura 350m3,nie mam warsztatu w garażu a autu nie służy grzanie tak wiec garaż nie ogrzewany i odizolowany od reszty domu a pomimo tego w garażu temp.nigdy nie spadła pon.0Brama Krispol panelowa. Link do komentarza
majkaistefan Napisano 12 maja 2016 Udostępnij #52 Napisano 12 maja 2016 Cytat 125m2 pow.do ogrzania,kubatura 350m3,nie mam warsztatu w garażu a autu nie służy grzanie tak wiec garaż nie ogrzewany i odizolowany od reszty domu a pomimo tego w garażu temp.nigdy nie spadła pon.0Brama Krispol panelowa. To przy tej kubaturze moze tak byc.W moim przypadku nie chodzi o warsztat (choc czasem to i miotle oprawie) tylko o to zeby rano wsiasc do cieplego auta. Stefan. Link do komentarza
aaaa Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #53 Napisano 13 maja 2016 Cytat -no tak tyle tylko ze te 5 KW do ogrzania wiekszego garazu tylko wystarczy.A gdzie reszta? nie kompromituj się więcej....u mnie około tyle potrzeba do ogrzania całego domu(zakładając że na zewnątrz jest -20C a w środku +23C)a spory garaż dwustanowiskowy jest nieogrzewany i nie ma takiej potrzeby, temperatura w garażu nigdy nie spadła poniżej 0C Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #54 Napisano 13 maja 2016 (edytowany) Dodam tylko, że wklejona charakterystyka (tej samej PCi), jest dość leciwej powietrznej pompy ciepła ze sprężarką ON/OFF,Było to celowe działanie - tylko w ramach edukacji, bo współczesna pompa ciepła ze sprężarką inwerterową, byłaby na takim poziomie dyskusji, nie do ogarnięcia. Ps. I też w ramach edukacyjnych, różnice między tymi rozwiązaniami - oczywiście upraszczając: Edytowano 13 maja 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
majkaistefan Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #55 Napisano 13 maja 2016 Witam! Milo sie rozmawia ale powoli juz przestaje to ogarniac.Caly czas mowie o tym ze jesli temp nosnika spada to i sprawnosc ukladu leci na leb.Z wypowiedzi kolegow wynika ze dom mam do niczego (pewnie za duzy)a garaz powinienem zamurowac albo rano wsiadac do zimnego auta i miotle oprawiac w korzuchu.Zycie ciekawe jest. Pozdrawiam.Stefan. Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #56 Napisano 13 maja 2016 Cytat Milo sie rozmawia ale powoli juz przestaje to ogarniac.Caly czas mowie o tym ze jesli temp nosnika spada to i sprawnosc ukladu leci na leb. O czym mowa ? Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #57 Napisano 13 maja 2016 Ps. Co do ogrzewania garażu - jak ktoś chce, to czemu nie ale ............Ale dobierając każdy kocioł grzewczy, musi do mocy grzewczej wymaganej dla powierzchni domu i CWU dodać to co potrzebuje garaż.Przez analogie, jak chce ogrzewać np. szklarnie, to czemu nie, ale tez musi uwzględnić potrzeby szklarni przy doborze mocy urządzeń grzewczych. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #58 Napisano 13 maja 2016 Cytat Witam! Milo sie rozmawia ale powoli juz przestaje to ogarniac.Caly czas mowie o tym ze jesli temp nosnika spada to i sprawnosc ukladu leci na leb. Pozdrawiam.Stefan. Mylisz się i to bardzo bo jest wręcz odwrotnie.Im niższa temperatura zasilania tym sprawność pompy ciepła jest wyższa. Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #59 Napisano 13 maja 2016 (edytowany) Cytat Im niższa temperatura zasilania tym sprawność pompy ciepła jest wyższa. Zasilania czego ?To samo pytanie zadałem wyżej.Jest zasadnicza różnica w wpływie na sprawność PCi, temperatury GZ lub DZ. Edytowano 13 maja 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #60 Napisano 13 maja 2016 (edytowany) Cytat Zasilania czego ?To samo pytanie zadałem wyżej. Za nośnik energii uważam wodę zasilającą podłogówkę czy tam grzejnik. Bo temp.powietrza czyli DZ ma jedynie wpływ na sprawność czyli COP.Poniżej widać jak to się odbywa,akurat jest to pompa,która nie zależnie od temp.powietrza posiada cały czas stałą moc grzewczą czyli 9kW czyli dla "bardzo dużych garaży" ;): Edytowano 13 maja 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
aaaa Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #61 Napisano 13 maja 2016 Cytat Milo sie rozmawia ale powoli juz przestaje to ogarniac.Caly czas mowie o tym ze jesli temp nosnika spada to i sprawnosc ukladu leci na leb.Z wypowiedzi kolegow wynika ze dom mam do niczego (pewnie za duzy)a garaz powinienem zamurowac albo rano wsiadac do zimnego auta i miotle oprawiac w korzuchu.Zycie ciekawe jest. to ja ci jeszcze napiszę, że ja w garażu mam 2 duże grzejniki (przewymiarowane). Są skręcone, bo czy grzałem czy nie, to temperatura była taka sama. Trzeba sobie zdawać sprawę z ograniczeń garażu pod kątem jego ogrzewania.(nieszczelna brama garażowa,wentylacja) Dzisiaj nie robiłbym ogrzewania w garażu w ogóle, ta kasa na te grzejniki to były wyrzucone pieniądze - ale jak ktoś chce grzać, to niech grzeje.Co do twojego domu to się nie wypowiem, bo nie pisałeś chyba nic o nim - dyskusja zaczeła się od pytanie o koszt nośników energii, nie było mowy o zapotrzebowaniu konkretnego domu na COnośnik to woda zasilająca podłogówkę, więc jest tak jak pisze arturoa zanim użyje się sformułowania, że sprawność leci na łeb - warto wiedzieć przez jaki okres w skali roku pompa będzie pracować ze "spadnietą na łeb" sprawnością....wtedy uniknie się wielu nieporozumień Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #62 Napisano 13 maja 2016 Cytat .................. Bo temp.powietrza czyli DZ ma jedynie wpływ na sprawność czyli COP............Poniżej widać jak to się odbywa,akurat jest to pompa,która nie zależnie od temp.powietrza posiada cały czas stałą moc grzewczą czyli 9kW .............. Nie do końca, bo mimo, że COP jest niby ten/taki sam, to wzrasta lub maleje, moc sprężarki (inwerterowej - patrz post #54). a tym samym, wzrasta lub maleje zużycie prądu .I zwracam uwagę na chwyt marketingowy, przemycony w tabelce zapodanej przez Arturo.Wg. tej tabelki PCi pracuje przy temperaturze powietrza +7 stopni, dokładnie z taka samą mocą jak przy -15.Jeszcze raz odsyłam do postu #54 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #63 Napisano 13 maja 2016 (edytowany) Cytat I zwracam uwagę na chwyt marketingowy, przemycony w tabelce zapodanej przez Arturo.Wg. tej tabelki PCi pracuje przy temperaturze powietrza +7 stopni, dokładnie z taka samą mocą jak przy -15. Nie do końca chwyt marketingowy bo dane są jak najbardziej zgodne. Bardziej prztyczek dla konkurencji ;)Wiadomo,że im niższa temp.DZ tym moc grzewcza spada ale dzięki sprezarce 16kW tam w środku ograniczyli elektronicznie jej moc grzewczą przy 7st.C do 9kW by przy -15st.C przy naturalnym spadku mocy osiągnąć również 9kW Ale jak zwał tak zwał bo dla inwestora najważniejsza jest moc grzewcza przy najniższej temp.obliczeniowej w danej strefie A jaka będzie moc grzewcza przy 7st.C mało istotne jest bo na pewno nie będzie niższa niż przy np.-20st.C Edytowano 13 maja 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #64 Napisano 13 maja 2016 Cytat Nie do końca chwyt marketingowy bo dane są jak najbardziej zgodne. Dane są zgodne i nie kwestionuję tego.Natomiast umiejętne ich wykorzystanie - to inna sprawa, choćby z tym prztyczkiem. Link do komentarza
majkaistefan Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #65 Napisano 13 maja 2016 Cytat Dane są zgodne i nie kwestionuję tego.Natomiast umiejętne ich wykorzystanie - to inna sprawa, choćby z tym prztyczkiem. Dalej"Ale jak zwał tak zwał bo dla inwestora najważniejsza jest moc grzewcza przy najniższej temp.obliczeniowej w danej strefie A jaka będzie moc grzewcza przy 7st.C mało istotne jest bo na pewno nie będzie niższa niż przy np.-20st.C icon_smile.gif " No to ja juz dziekuje. Pozdrawiam.Stefan. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #66 Napisano 13 maja 2016 Cytat ........nie będzie groźna bo mamy do dyspozycji oprócz mocy grzewczej z pompy dodatkowo moc grzewczą grzalki.Zatem nie widzę tu "niepotrzebnych" kosztów chociaż kominek to fajna sprawa ale nie jest koniecznością przy pompie p-w O ile prądu nie wyłączą Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #67 Napisano 13 maja 2016 Cytat O ile prądu nie wyłączą Tyle, że bez prądu, to w zasadzie każde ogrzewanie padnie - no może śmieciuch + grawitacyjne ogrzewanie jest wyjątkiem. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #68 Napisano 13 maja 2016 Cytat Tyle, że bez prądu, to w zasadzie każde ogrzewanie padnie - no może śmieciuch + grawitacyjne ogrzewanie jest wyjątkiem. Padnie tylko pompka obiegowa i wentylator. Czyli w sumie padnie na amen. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #69 Napisano 13 maja 2016 Cytat No to ja juz dziekuje. Pozdrawiam.Stefan. Za ?Tak wogole o co Ci chodzi bo niezbyt jarze ? Link do komentarza
Leszek4 Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #70 Napisano 13 maja 2016 Cytat Padnie tylko pompka obiegowa i wentylator. Czyli w sumie padnie na amen. Tak, ale to są obwody pomocnicze, niskoprądowe.Wystarczy im więc akumulator i przetworniczka napięcia na pełny sinus, aby ogrzewanie (tu: pompka obiegowa) nadal hulało bez prądu z sieci.Można kupić zestaw UPS dedykowany do CO, albo poradzić sobie tak, jak to nieraz robiłem u znajomej moim zestawem wędkarskim: akumulator żelowy 63 Ah + przetwornica pełny sinus 1000 W (mam akurat taką, ale do pompki obiegowej wystarcza dużo mniejsza, a więc i tańsza). Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #71 Napisano 13 maja 2016 Tiaaa. I wytrzyma np. 1 tydzień ?Przeca te urządzenia są dedykowane jako zabezpieczenie kotła lub elektroniki, na czas wygaszenia/zamknięcia.Już nie wspominam, że dla współczesnego domu nawet kilka godzin bez ogrzewania i to przy ponad -20 na zewnątrz, to nie tragedia - temperatura w domu obniży się nieznacznie (o 1 - 2 stopni). Link do komentarza
Leszek4 Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #72 Napisano 13 maja 2016 Cytat Tiaaa. I wytrzyma np. 1 tydzień ? Nie, ale mój akumulator 63Ah wystarczył na 2 dni.Przerwy w dopływie prądu są dłuższe?Nawet gdyby, to w 10 godzin akumulator taki doładuję we wsi obok. Cytat Już nie wspominam, że dla współczesnego domu nawet kilka godzin bez ogrzewania i to przy ponad -20 na zewnątrz, to nie tragedia - temperatura w domu obniży się nieznacznie (o 1 - 2 stopni). To i śmieciucha w nowoczesnym domu (czytaj: energooszczędnym) nie trzeba podtrzymywać. Link do komentarza
majkaistefan Napisano 13 maja 2016 Udostępnij #73 Napisano 13 maja 2016 Cytat To i śmieciucha w nowoczesnym domu (czytaj: energooszczędnym) nie trzeba podtrzymywać. Moj dom to taki bylejaki moze i jest ale mam kominek i solaranlage ktora z pewnoscia doladuje akumulator a moze i pompe ciepla zasili. Pozdrawiam.Stefan. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #74 Napisano 31 maja 2016 Cytat Tak, ale to są obwody pomocnicze, niskoprądowe.Wystarczy im więc akumulator i przetworniczka napięcia na pełny sinus, aby ogrzewanie (tu: pompka obiegowa) nadal hulało bez prądu z sieci.Można kupić zestaw UPS dedykowany do CO, albo poradzić sobie tak, jak to nieraz robiłem u znajomej moim zestawem wędkarskim: akumulator żelowy 63 Ah + przetwornica pełny sinus 1000 W (mam akurat taką, ale do pompki obiegowej wystarcza dużo mniejsza, a więc i tańsza). Owszem, Akumulator zasilający przetwornicę i w drugą stronę. Trochę to masło maślane i łatwiej by było zrobić odwrotnie - czyli zasilacz buforowy na 12 V z bbuforem jako aku i silnik pompki ba 12 V co przy maksymalnej mocy dla pompy obiegowej c.o 65 W nie pobrało by więcej jak 10 A a dla pompy ciepła to już grubsza sprawa.O pompę ciepła głownie mi chodzi a nie o pompkę obiegową. Link do komentarza
bajbaga Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #75 Napisano 31 maja 2016 (edytowany) Cytat O pompę ciepła głownie mi chodzi a nie o pompkę obiegową. Kupuje się agregat prądotwórczy z demobilu (np. zespół spalinowo-elektryczny PAB-4-3/400) i ........ finito. Edytowano 31 maja 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #76 Napisano 31 maja 2016 Cytat Kupuje się agregat prądotwórczy z demobilu (np. zespół spalinowo-elektryczny PAB-4-3/400) i ........ finito. W sumie mamy 4kW za 1200 PLN i finito - jak to pieknie ująłeś bajbaga Wiersz 7-11 z zestawienia - cena z 2013 rokua w kolejnym przetargu nawet taniej. Link do komentarza
bajbaga Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #77 Napisano 31 maja 2016 Tylko z obowiązku "kronikarskiego".Podana/ne cena/y dotyczy/ą takiego stanu urządzenia:Czyli albo nie śmigane nówki, albo mało śmigane - do 200 motogodzin. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #78 Napisano 31 maja 2016 Cytat Tylko z obowiązku "kronikarskiego".Podana/ne cena/y dotyczy/ą takiego stanu urządzenia:Czyli albo nie śmigane nówki, albo mało śmigane - do 200 motogodzin. Na marginesie - ten sprzedawca ma w mojej okolicy monopol na różne produkty z wojskowych magazynów.Wracając do tematu - co zrobimy, gdy pompa ciepła się wyłączy z powodu braku zasilania - a nie są to sporadyczne przypadki w naszym klimacie. Nie mając zasilania awaryjnego. Link do komentarza
majkaistefan Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #79 Napisano 31 maja 2016 Cytat W sumie mamy 4kW za 1200 PLN i finito - jak to pieknie ująłeś bajbaga Wiersz 7-11 z zestawienia - cena z 2013 rokua w kolejnym przetargu nawet taniej. - i tu sie z kolega calkowicie zgadzam w kwesti "finito". Te "wojenne" agregaty sa napedzane dwusuwowymi silnikami na benzyne olowiowa z oliwa.Z kilometra slychac jakby pszczolki w ulu sie roily...A coz dopiero mieszkanie z takim "potworem"? A gdzie do tego "automatyczny wajchowy" do rozruchu przy zaniku napiecia? To juz znacznie lepiej pare groszy dolozyc i wspolczesnego KIPORA nabyc z napedem gazowym i pelna automatyka za pare groszy.. Stefan.. Link do komentarza
bajbaga Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #80 Napisano 31 maja 2016 Mistrzu drogi.Tam jest czterosuwowy (dwu lub jednocylindrowy UD-25 lub UD-2) silnik (moc 6 - 7 kW), przeznaczony do pracy ciągłej, chłodzony powietrzem, odpalanie kopką, albo z akumulatora.Sam reguluje swoje obroty w zależności od obciążenia. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 31 maja 2016 Udostępnij #81 Napisano 31 maja 2016 (edytowany) Cytat Wracając do tematu - co zrobimy, gdy pompa ciepła się wyłączy z powodu braku zasilania - a nie są to sporadyczne przypadki w naszym klimacie. Nie mając zasilania awaryjnego. Nic,temperatura w domu dzięki akumulacji ciepła w podłodze i bezwladnosci domu spadnie nam o ok.0,5st.przez 12h awarii tym bardziej w nowych domach.Ja mam moc grzewczą pompy większą niż wynika to z potrzeb domu i przy -18st.C pompa grzeje max.10h na dobę zeby utrzymac temp.w domu czyli to jest tak samo jakbym przez 14h nie miał prądu Edytowano 31 maja 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Eksperci marki Bosch Termotechnika Napisano 30 września 2016 Udostępnij #82 Napisano 30 września 2016 Cytat Słuszna uwaga, wciąż się mówi o grzaniu a przecież to ciepłe powietrze nam ucieka - w większości przypadków - bez kontroli. Mało tego - mimo, że nam ucieka to w wielu mieszkaniach a nawet domach ma się często wrażenie, że jest duszno. Witam, Jednym ze sposobów ograniczenia wentylacyjnych strat ciepła w budynku, jest zastosowanie wentylacji mechanicznej z rekuperatorem. Takie rozwiązanie poprzez odzysk ciepła pozwoli na obniżenie kosztów ogrzewania przy jednoczesnym polepszeniu komfortu wewnątrz budynku.Przy okazji chciałbym polecić rekuperator AerastarComfort marki Junkers, który jest dostępny w trzech rozmiarach przystosowanych do nominalnych przepływów powietrza wynoszących: 140 m3/h, 230 m3/h oraz 350 m3/h. Urządzenie cechuje wysoka efektywność odzysku ciepła, nawet do 90%, co pozwala na duże oszczędności kosztów ogrzewania i jednocześnie zapewnia zawsze świeże i czyste powietrze w pomieszczeniach. Więcej informacji o produkcie można znaleźć na stronie internetowej: http://www.junkers.pl/produkty/rekuperacja...tarcomfort.html. Możliwy jest również kontakt telefoniczny pod numerem infolinii: 801 600 801.W razie pytań, pozostaję do dyspozycjiPozdrawiam, ________________________________ Konsultant marki Junkers Link do komentarza
pikuś1 Napisano 4 października 2016 Udostępnij #83 Napisano 4 października 2016 wszystko to tylko rozważania teoretyczne - jak postawi się solidnie ocieplony dom- nie termos /ze styropianu /- to rachunki wyjda jak w bloku , piec sobie ledwie pali , i cały rok temperatura taka sama . Link do komentarza
Gość czerwony łeb Napisano 4 października 2016 Udostępnij #84 Napisano 4 października 2016 Cytat wszystko to tylko rozważania teoretyczne - jak postawi się solidnie ocieplony dom- nie termos /ze styropianu /- to rachunki wyjda jak w bloku , piec sobie ledwie pali , i cały rok temperatura taka sama . I cóż dodać do takiej wypowiedzi żeby nie sprowokować dyskusji jakiś forumowych maniaków a pomóc innym mniej świadomym ?Może tylko tyle,że ze względu na mój czerwony łeb nie posiadając żadnego "pieca" za ogrzewanie za sezon grzewczy płace 500zl czyli tyle ile za miesięczny czynsz w bloku To nie magia,to mój czerwony łeb to sprawił I to nie rozważania teoretyczne ale po 4 letnim czary mary hokus pokus jeśli chodzi o przeprowadzkę z mieszkania w bloku do domu Miesiąc temu przyszła mi podwyżka czynszu na mieszkanie na 509zl za 52m2....Miesiąc temu przyszła mi podwyżka czynszu na mieszkanie na 509zl za 52m2.... Link do komentarza
wybicki Napisano 6 października 2016 Udostępnij #85 Napisano 6 października 2016 A ile metrów w domu ogrzewasz? Link do komentarza
Gość czerwony łeb Napisano 6 października 2016 Udostępnij #86 Napisano 6 października 2016 Cytat A ile metrów w domu ogrzewasz? 125m2 Link do komentarza
zenek Napisano 26 stycznia 2017 Udostępnij #87 Napisano 26 stycznia 2017 Dnia 16.09.2014 o 12:33, darful napisał: Znacie jakieś dobre sposoby na oszczedność na ogrzewaniu? No to mam takie doświadczenie - ciekawe co wy na to? Grzanie całodobowe jest mniej oszczędne, niż z przerwą np. 8 - 10 godzinną. Nie opłaca się też - przynajmniej w moim przypadku - grzanie krocej niż 6- 8 godzin na dobę. Zdecydowanie najmniej oszczędne jest grzanie 24 godziny. mam CO grawitcyjne, piec gazowy stary. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 stycznia 2017 Udostępnij #88 Napisano 26 stycznia 2017 1 godzinę temu, zenek napisał: No to mam takie doświadczenie - ciekawe co wy na to? Grzanie całodobowe jest mniej oszczędne, niż z przerwą np. 8 - 10 godzinną. Nie opłaca się też - przynajmniej w moim przypadku - grzanie krocej niż 6- 8 godzin na dobę. Zdecydowanie najmniej oszczędne jest grzanie 24 godziny. mam CO grawitcyjne, piec gazowy stary. Masz grzejniki czy podłogówkę? Link do komentarza
zenek Napisano 26 stycznia 2017 Udostępnij #89 Napisano 26 stycznia 2017 (edytowany) 3 godziny temu, mhtyl napisał: Masz grzejniki czy podłogówkę? grzejniki oczywiście - stare, żeliwne. To stara instalacja - 20 lat? Wiem że podłogowka działa długodystansowo, ale za to z niska temperaturą. Ja zwykle daje na kotle 53 - 58 st (wyjątkowo ponad 60 st). - a w domu dawniej srednio 19, teraz 20, 21. W nocy 19. Edytowano 26 stycznia 2017 przez zenek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 stycznia 2017 Udostępnij #90 Napisano 27 stycznia 2017 17 godzin temu, zenek napisał: grzejniki oczywiście - stare, żeliwne. To stara instalacja - 20 lat? Wiem że podłogowka działa długodystansowo, ale za to z niska temperaturą. Ja zwykle daje na kotle 53 - 58 st (wyjątkowo ponad 60 st). - a w domu dawniej srednio 19, teraz 20, 21. W nocy 19. Wymiana grzejników na konwektory wraz z rurami + ewentualnie nowy kocioł gazowy i będziesz płacił za gaz mniej niż teraz. Teraz masz zapewne dużej średnicy rury a i grzejniki żeliwne tez maja dużą objętość tak więc i masz więcej wody do ogrzania. Link do komentarza
zenek Napisano 27 stycznia 2017 Udostępnij #91 Napisano 27 stycznia 2017 11 minut temu, mhtyl napisał: Teraz masz zapewne dużej średnicy rury a i grzejniki żeliwne tez maja dużą objętość tak więc i masz więcej wody do ogrzania. No mam - ale przeciez ta woda oddaje ciepło do budynku. Gorące są w 25 minut przy 55 st wody na piecu. Mogę wymienić wszystko - tylko kiedy mi sie to zwróci. Rozmawiałem z fachowcem - sam miał taką sytuację z domem rodziców którzy mieli w miarę jeszcze niestarą starą instalację CO - przeliczył,i stwierdził, że gra nie warta świeczki. Ale podstawa to ocieplone dobrze glówne ciągi (głóowne ciągi mam ocieplone w ocieplonym kanale) i piony. A grzejniki żeliwne są niezawodne - przynajmniej u mnie . Ale chętnie wymienię argumenty...... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 stycznia 2017 Udostępnij #92 Napisano 27 stycznia 2017 9 minut temu, zenek napisał: No mam - ale przeciez ta woda oddaje ciepło do budynku. Gorące są w 25 minut przy 55 st wody na piecu. Mogę wymienić wszystko - tylko kiedy mi sie to zwróci. Rozmawiałem z fachowcem - sam miał taką sytuację z domem rodziców którzy mieli w miarę jeszcze niestarą starą instalację CO - przeliczył,i stwierdził, że gra nie warta świeczki. Ale podstawa to ocieplone dobrze glówne ciągi (głóowne ciągi mam ocieplone w ocieplonym kanale) i piony. A grzejniki żeliwne są niezawodne - przynajmniej u mnie . Ale chętnie wymienię argumenty...... Jeżeli teraz masz w instalacji np 200 litrów to po założeniu konwektorów i wymianie rur na cieńsze będziesz miał np 50 l. Co szybciej nagrzejesz? 200 l czy 50 l? To samo dotyczy grzejników, konwektory szybciej rozprowadza ciepło po pomieszczeniu niż żeliwne. Link do komentarza
zenek Napisano 27 stycznia 2017 Udostępnij #93 Napisano 27 stycznia 2017 10 minut temu, mhtyl napisał: Jeżeli teraz masz w instalacji np 200 litrów to po założeniu konwektorów i wymianie rur na cieńsze będziesz miał np 50 l. Co szybciej nagrzejesz? 200 l czy 50 l? To samo dotyczy grzejników, konwektory szybciej rozprowadza ciepło po pomieszczeniu niż żeliwne. Zgadzam się - ale o ile szybciej - bo to nie będzie w domu jednorodzinnym 50 l tylko przynajmniej 200 (teraz mam ze 400 pewnie). Zgadzam się - bezwładność mam większą, ale nie potrzebuję pompy, bo mam grawitację, a że m się zagrzeje o 10, 15 min szybciej? - za to ostygnie mi też 15 min później. To raczej nie są oczywiste argumenty poniesienia kosztów i trudow (instalacje mam w ścianach) gruntownej przeróbki. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się