Skocz do zawartości

Ogrodzenie z kamienia lub piaskowca.


Recommended Posts

Napisano
Witam. Planuję wykonać przed domem ogrodzenie pełne z kamienia prawdopodobnie będzie to granit lub z piaskowca, a dokładnie
kamień murowy nieregularny (murak). I tu chciałbym abyście mi poradzili;
1-fundament poniżej poziomu przemarzania, ale jaki szeroki, myślałem aby mur nie był grubszy jak 25 cm /robiony z pojedynczych kamieni granitowych o wymiarach 20x25 lub piaskowiec o podobnej szerokości.
2 - czy trzeba fundament zbroić,
3. wysokość około 120 cm, wystarczy;
4. czy robić słupki np. co 2 metry, wtedy byłby szersze od całości muru i czy je zbroić w pionie jak słupki zalewane betonem i także zalewać od środka;
5. czy przy budowie murku w poprzeczne lub pionowe /ewentualnie w te i w te/ spoiny wkładać drut celem zbrojenia np. fi 6, a może fi4 czy jest to zbyteczne.

To tyle na początek co mi przychodzi do głowy.
Napisano
Jeżeli to ci pomoże to ja z kamienia grilla sobie murowałem.
Grill stoi 3 rok i nie ma problemu - murek w tym roku.
I tak - fundament kopany na 70cm szerokość coś koło 40cm - nie zbroiłem, chyba że jakieś docinki 30cm z fi 12 nazwac można zbrojeniem.
Słup z kamienia - nie dawałem pionowo zbrojenia - tylko wyżej kotwę /szpilę 1m do zamocowania krokwi
Reszta z kamienia - nie zbroiłem w ogóle - lepiej dopasować kamienie by się o siebie zazębiały - to moim zdaniem najlepsze zbrojenie
Napisano
Witam. I tak będę musiał pokombinować, ale fundament chyba lekko za zbroję, chociaż 2 x fi10 lub 12 żebro, bez strzemion, sam drut. Słupki raczej muszę zrobić co 2 lub 2,5 metra gdyż wydaje mi się, że będą to naturalne wzmocnienia całości. Nie wiem czy dobrze kombinuję.
Dzięki pozdrawia.
Napisano
Wysokość około 1,2m - fundament, zbrojenie filary (słupki) icon_eek.gif

Takie ogrodzenia stawia się bez zaprawy, wzmocnień, itp.



Ba nawet całe budowle:



które stoją nawet i 1000 lat icon_mrgreen.gif

Można też z wolnostojących gabionów




Napisano
Witam. Ma być tak jak na zdjęciu nr 1 jednak kamień trochę mniejszy i będzie stawiany na zaprawę, bez zaprawy wygląda fajnie, ale mam obawy gdyż kamień będzie mniejszy a co za tym idzie i węższy. Muszę zrobić fundament i murować.
Gabiony odpadają, chociaż są bardzo fajne.
Pozdrawiam
Napisano
Zaprawa do kamienia ci nie jest potrzebna - mi się najlepiej robiło na betonie w stosunku 1:4 - cement/piasek lafarge - wychodziła w miarę jasna fuga i dobrze wiązał. Cemex zielony - taki sobie, sporo popiołu miał i kolor zaprawy kijowy.
Tu naprawdę dużo idzie tej zaprawy - więc betoniarka nieodzowna - na jednej taczce idzie z 4-6 kamieni położyć ( takich po 20cm średnica). Po wszystkim weź sobie zmywak do naczyń i przetrzyj spoiny.
A i radziłbym kupić jeden rodzaj cementu na wszystko - u mnie w hurtowni co rusz ( no co sezon ;) ) mieli inny i to widać w kolorystyce spoin..


Kamień z odzysku z fundamentów - jak skończę to jakoś go oczyszczę i zaimpregnuję icon_smile.gif
Cegły krzywo wyszły bo lało bite 3 tygodnie i zaprawa rozmiękała podczas "zaskoczenia" ale mi tam to nie przeszkadza ąz tak bardzo.

A tak odnośnie kamienia - widzieliście taki kamień ?
Znalazłem go przypadkiem i polałem olejem - wyszły takie minizwierzątka i jakby muszelki - ale kolorowe ???
Tam gdzie suchy to nic nie widać icon_smile.gif

Co to za kamień jest ? Bo na zabetonowane szczątki toto nie wygląda icon_smile.gif
Napisano
Dzięki za podpowiedzi. Draagon w tym kamieniu to wygląda jak zatopione rozwielitki.
A wracając do tematu, maił ktoś może styczność z piaskowcem. Interesuje mnie jak się go muruje, jaki wpływ mają na niego warunki atmosferyczne itp.
Pozdrawiam
Napisano
No i widzisz - ja też mam piaskowca.
Bardzo obrasta mchem. na pierwszy rzut oka słabizna - ale ja mam go z rozbiórki 80 letniej stodoły.
Murowanie - jak wyżej. Aczkolwiek nie wiem czy nie dałbym wapna do zaprawy.
Ja gu u siebie planuję pociąć na płyty i dać do ziemianki - o ile się keidyś obrobię z tym modelowaniem domu ;)
Napisano
No właśnie i ja się zastanawiam, jak pisałem wcześniej mogę kupić piaskowiec tzw. kamień murowy nieregularny (murak), jest nierówny i nie da się go pociąć na coś prostszego, aczkolwiek ma krawędzie proste, ale tymi bym murował.
Pozdrawiam
Napisano
Super wyglądają te wasz ogrodzenia, szczególnie motyw z kamieniami mi się podoba. Też się zastanawiam nad ogrodzeniem wokół swojej działki i na pewno nie zdecyduję się na zwykłą siatkę wokół, ewentualnie ogrodzenie panelowe. Myślałem nad betonowymi bloczkami Uni Split (w gruncie rzeczy imitacja kamienia), ładnie wyglądają na zdjęciach na stronie producenta. Ewentualnie trochę droższa opcja czyli betonowe bloczki z kutymi wstawkami. Ma ktoś z was takie ogrodzenie?
Napisano
Cytat

Super wyglądają te wasz ogrodzenia,....



Super to ja widze na codzien - nie wiem czy mogę zrobić fotki to bym wam pokazał..
Ale chwila może google street da radę..
1
2

To 2 dalej ma z kostki zrobione - też super
Napisano
Cytat

3 - a tu jak nie powinno wyglądać ogrodzenie - obstawiam za płytki fundament



Tutaj znany budowniczy z kamienia (znany, bo w TV kiedyś pokazali) nie wiem, czy to jeszcze ogrodzenie. To w naszej okolicy, bardziej w Twojej
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

Dzięki za podpowiedzi. Draagon w tym kamieniu to wygląda jak zatopione rozwielitki.
A wracając do tematu, maił ktoś może styczność z piaskowcem. Interesuje mnie jak się go muruje, jaki wpływ mają na niego warunki atmosferyczne itp. Pozdrawiam


Sorry - jakoś mi umknęło pytanie wcześniej i widzę, że może już nieaktualne...
ale zajrzyj do wątku: Okładzina z piaskowca

Coś takiego robiliśmy. Murowanie raczej na biały klej - trochę tego wychodzi...
Co do zachowania na zewnątrz - w miejscu narażonym na duży przepływ wody (okolice kosza dachu - bez rynien, bo strzecha) zachodzi glonami na zielono, ale myjka ciśnieniowa daje sobie z tym radę Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam. Nie jest za późno, jak najbardziej aktualne gdyż ogrodzenie dopiero będę robił, jednak teraz do piaskowca i granitu doszedł jeszcze łupany kamień polny. Ale dzięki.
Pozdrawiam
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Witam. Nie jest za późno, jak najbardziej aktualne gdyż ogrodzenie dopiero będę robił, jednak teraz do piaskowca i granitu doszedł jeszcze łupany kamień polny. Ale dzięki.
Pozdrawiam


Ja granit oraz kamień polny, łupany murowałbym bez wapna z dodatkiem plastyfikatora - na zaprawę cementową.
Tylko spoinę na mokro przejechać pędzlem, a zanim zaprawa całkiem zwiąże wyczyścić kamień szczotką.
Dla efektu można później pociągnąć wapnem samą spoinę - jakieśtakie bardziej swojskie wychodzi icon_wink.gif
i będzie się zgrywało z piaskowcem, jeśli gdzieś w pobliżu (?).

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Odświeżę temat. Skoro piaskowiec jest najprościej mówiąc - skałą - można go formować w różne kształtki i łupki. Słowo elastyczny raczej tu nie pasuje i trąci tanim chwytem reklamowym. Bez względu na fantazję marketingowców, trzeba piaskowiec zaimpregnować odpowiednimi substancjami. Po takim zabiegu nigdy nie będzie elastyczny (bo to akurat bzdura w tym przypadku) ale będzie bardziej odporny na wpływy atmosferyczne.
Impregnacja ma na celu, ogólnie mówiąc, zabezpieczenie przed substancjami agresywnymi, barwiącymi, etc.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...