Skocz do zawartości

Izolacja pionowa fundamentów


maniek130

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Planuje pionową izolację fundamentów
Jaki styropian użyć?
Jakie klej do styropianu?
Czym wysmarować fundamenty?
Czy dawać również folie bąbelkową
Jak głęboko kopać, ponieważ tam gdzie była piwnica jest 1,60m a reszta fundamentów to 1m
Dom lat 60, bez piwnicy była kiedyś , ale została zamurowana wysokośc domu od powierzchni koło 50-70cm zależności od terenu.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam,



Tyle razy było to opisywane, może poszukaj trochę przed zadaniem pytania

A folię bąbelkową sobie użyję jako "odstresowacz" po napotkaniu i przeczytaniu Twojego pytania
Napisano
Cytat

A folię bąbelkową sobie użyję jako "odstresowacz" po napotkaniu i przeczytaniu Twojego pytania


icon_lol.gif
Napisano
żeby nie wyszło że taki nieuprzejmy jestem
i wredny wręcz
to dopiszę
izolacje się dobiera do konkretnego budynku
czyli
jego konstrukcji i materiałów z jakich został popełniony
oraz błędów które popełniono na etapie projektowania i budowy
że o zależności od warunków gruntowo wodnych to już tylko wspomnę.


w odniesieniu do zadanego pytania stwierdzam
daj folię budowlaną czarną
G pomoże
ale bynajmniej koszta niewielkie
Napisano
Cytat

teren gliniasty



No właśnie, teren gliniasty
Jak odkopiesz fundamenty wokół domu, stworzy się "miska" w którą - jeśli nie zrobisz drenażu i nie wykończysz od razu po zaizolowaniu opaską np. z kostki brukowej i skutecznym odprowadzeniem wód opadowych (z dachu i otoczenia budynku) - wpływać i stać będzie woda tuż przy fundamencie i ścianie od piwnicy i sprawy nie polepszysz

Tak więc odkopać aż po ławę - tylko nie od razu cały dom, żeby się nie rozleciał -podsuszyć, w międzyczasie założyć drenaż z odprowadzeniem wody, potem zamalować czymś czarnym, przykleić styropian, najlepiej xps, potem ta folia kubełkowa (to tylko osłona mechaniczna), potem delikatnie zasypać pospółką, ustabilizować i obrobić opaską, i już
Napisano (edytowany)
icon_biggrin.gif Drenaż juz jest, był wykonany 5 lat temu, więc jeden problem z głowy uff

Rozumiem, dom ma 11m więc odkopię 4m i zrobię izolację zasypię i zagęszczę mała zagęszczarką i dalej będę kopał
Dobrze przemyślałem sprawę Edytowano przez maniek130 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

potem zamalować czymś czarnym,





Stasiu i się nie czepiam
coś czarne to może być abizol , dysperbit względnie podobne coś czarne.
co nie znaczy właściwe.


a uzupełniająco
jak na tą miskę z gliny ułożysz przy samym budynku beton czy kostkę to jeszcze bardzie utrudnisz odparowanie wody jeżeli dren się zatka to się będzie kisić do dnia sądnego
czyli mam odmienne zdanie
ukształtować teren ze spadkiem - tak
przykryć betonem - nie

pytanko do pytającego
a czemu zamurowano piwnicę
oraz jak wygląda izolacja od wewnętrznej strony fundamentu ?
a dodatkowo jak wygląda izolacja pozioma
i na jakim jest poziomie????

Napisano
Ja to tak w skrócie napisałem, szczegóły znajdzie pomalutku
Napisano (edytowany)
Cytat

Stasiu i się nie czepiam
coś czarne to może być abizol , dysperbit względnie podobne coś czarne.
co nie znaczy właściwe.


a uzupełniająco
jak na tą miskę z gliny ułożysz przy samym budynku beton czy kostkę to jeszcze bardzie utrudnisz odparowanie wody jeżeli dren się zatka to się będzie kisić do dnia sądnego
czyli mam odmienne zdanie
ukształtować teren ze spadkiem - tak
przykryć betonem - nie

pytanko do pytającego
a czemu zamurowano piwnicę
oraz jak wygląda izolacja od wewnętrznej strony fundamentu ?
a dodatkowo jak wygląda izolacja pozioma
i na jakim jest poziomie????


Zamurowano piwnice, bo była w niej woda, woda tylko była w piwnic w tamtym roku ale było jej jakieś 10cm a wcześniejszych latach było to prawie 1m
Izolacja pozioma dobra bo nie podsiąka w ścianę
Piwnica była pod 1/4 domu izolacji od wewnątrz nie było
teren jest ze spadkiem Edytowano przez maniek130 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

no dobra pomalutku do przodu

wysokość warstwy izolacji poziomej
względem najwyższego lustra wody w piwnicy.
to ze na stoku nie zmienia nic w warunkach wodnych
woda płynie z górki



Wysokość to 80cm od lustra wody jak była 5 lat temu odkąd mam drenaż woda tylko raz była i to 10cm
To zaizolować ściany piwnic też od środka czymś ?
teren ze spadem nie zabetonowany
Spad na 50m/100cm
Napisano
A może zaizolować ściany wewnątrz piwnicy i ją zasypać
Napisano
Bo to w pdf
Cytat

Dane techniczne
Skład: wodna emulsja asfaltów,
kauczuków i dodatków uszlachetniających
Czas schnięcia: po ok. 5h
Czas między nanoszeniem
poszczególnych warstw: 5h
Odporność na deszcz: po ok. 5h
Temperatura stosowania:
od +5 oC do + 25 oC

Napisano
Cytat

o kurcze, trzeba mieć kupę czasu by zrobić cały dom



Ale jak już prawidłowo wszystko zrobisz, to już tylko mieszkasz i nie pływasz
Napisano
Cytat

o kurcze, trzeba mieć kupę czasu by zrobić cały dom



Eeee tam zaraz dużo czasu, trzeba tylko więcej czasu poświęcać budowie/budowaniu icon_biggrin.gif

Cytat

Ale jak już prawidłowo wszystko zrobisz, to już tylko mieszkasz i nie pływasz



Dokładnie icon_smile.gif
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam:)

Zakupiłem styropian austrotherm-035-expert, jak go zaciągnąć siatka jeżeli ma takie wypustki, zeszlifować to ??


O jakich wypustkach piszesz?
Jeżeli masz na myśli odciśnięte na froncie znaki po matrycy to przecież siatkę wtapiasz w klej. Czyli smarujesz całość klejem a potem siatka, chyba że masz na to inny pogląd. Niczym te "wypustki" nie przeszkadzają , a nawet wręcz przeciwnie pomagają lepszej przyczepności.
Napisano
Cytat

Witam:)

Zakupiłem styropian austrotherm-035-expert, jak go zaciągnąć siatka jeżeli ma takie wypustki, zeszlifować to ??


Jeśli chcesz zeszlifować "wypustki", to po kiego kupowałeś styropian ryflowany? icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Nie miałem pojęcia, że on tak wygląda icon_smile.gif


Ale to w niczym nie przeszkadza.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...