Skocz do zawartości

izolacja piwnicy-kolejność


Recommended Posts

Napisano
witam budujemy dom podpiwniczony ściany piwnicy stoją teraz czas na izolacje majster przykleił mi najpierw styropian-10cm- na to siatka klej i na to dysperbit chce dać czy tak jest poprawnie czy może jeszcze na to folię( jak tak to jaką?)
Gość stach
Napisano
Cytat

witam budujemy dom podpiwniczony ściany piwnicy stoją teraz czas na izolacje majster przykleił mi najpierw styropian-10cm- na to siatka klej i na to dysperbit chce dać czy tak jest poprawnie czy może jeszcze na to folię( jak tak to jaką?)



A czy nie powinno być na odwrót: na ściany piwnicy izolacja przeciwwodna, np dysterbitem, potem styropian (estrudowany najlepiej, jako że jest nienasiąkliwy) jako izolacja termiczna, na to folia kubełkowa, jako zabezpieczenie mechaniczne styropianu przed działaniem ziemi obsypującej ściany piwnicy..
A majster skasował Cię za niepotrzebnie położony klej na siatce icon_rolleyes.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

Pytanie podstawowe jaką izolację zamówił sobie pytający , bo robi to różnicę.


Zamówił na pewno przeciwwilgociową - bo jest mowa o planach zastosowania dysperbitu - i ocieplenie - bo jest zastosowany styropian icon_rolleyes.gif
A jaką to robi różnicę, bo nie łapię icon_redface.gif

A co do warunków gruntowych, to może powinien być od razu wykonany drenaż icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

A czy nie powinno być na odwrót: na ściany piwnicy izolacja przeciwwodna, np dysterbitem, potem styropian (estrudowany najlepiej, jako że jest nienasiąkliwy) jako izolacja termiczna, na to folia kubełkowa, jako zabezpieczenie mechaniczne styropianu przed działaniem ziemi obsypującej ściany piwnicy..
A majster skasował Cię za niepotrzebnie położony klej na siatce icon_rolleyes.gif



Zaproponowany wyżej układ jest prawidłowy. Jako izolację cieplną można użyć zarówno styropian ekstrudowany (XPS) jak i styropian ekspandowany (EPS), ale tzw. hydrofobowy, czyli o obniżonej nasiąkliwością wodą. Nie ma styropianów nienasiąkliwych. O poziomie nasiąkliwości informuje parametr WL(T)i w kodzie oznaczenia styropianu, gdzie "i" oznacza deklarowaną przez producenta nasiąkliwość w procentach, np. WL(T)3, czy WL(T)1. Wartość deklarowanej nasiąkliwości wpływa na lambdę obliczeniową wyrobu. Im niższa lambda deklarowana i niższa nasiąkliwość, tym lepszą można osiągnąć izolacyjność cieplną.
Napisano
E-rzecznik PSPS chyba nie odróżnia izolacji przeciwwodnej od cieplnej. Izolacja przeciwwodna zależnie od wymaganego stopnia ochrony, układana jest na ścianie fundamentowej w postaci powłoki bitumicznej, papowej bądź wielowarstwowej
współpracującej z drenażem opaskowym.

Izolacja termiczna to inna bajka i kładziona jest na zewnątrz izolacji przeciwwodnej, a nie pod nią.
Napisano
warunki gruntowe dobre piaski i żwir drenażu wokół domu raczej nie robimy a jedynie rury drenażowe od rynien rozprowadzone na ogród
pod garażem będzie zjazd do piwnicy i tu jedynie problem z wodą deszczową- raczej też kratkę i drenaż rozprowadzony będzie by piwnicy deszczówka nie zalewała( chyba że podpowiecie inne rozwiązanie ale mi do głowy przychodzi tylko to lub studnia chłonna )
kierbut zaaprobował izolację wykonaną przez majstra..
Gość stach
Napisano
Cytat

kierbut zaaprobował izolację wykonaną przez majstra..


icon_eek.gif icon_rolleyes.gif icon_eek.gif
Może ze względu na warunki geologiczne icon_eek.gif
Może boi się kosztów rozebrania wykonanego już ocieplenia, zakupu nowego styropianu i roboty wszystkiego od początku icon_rolleyes.gif
Ale izolację dysperbitem po kleju z siatką to już można sobie darować, bo nawet jak się ten klej zamaluje, to woda do muru i tak się dostanie pod styropianem (przyklejonym zapewne na placki) icon_mrgreen.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Zamówił na pewno przeciwwilgociową - bo jest mowa o planach zastosowania dysperbitu - i ocieplenie - bo jest zastosowany styropian icon_rolleyes.gif
A jaką to robi różnicę, bo nie łapię icon_redface.gif

A co do warunków gruntowych, to może powinien być od razu wykonany drenaż icon_rolleyes.gif


Stasiu i już sobie odpowiedziałeś 2 posty niżej .
przeciwwodna ma nie dopuścić wody do ściany , natomiast przeciwwilgociowa tylko zatrzymać wilgoć.
czyli może być jak wyżej, jest to jakiś kompromis zastosowanych technologii do oczekiwań Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

E-rzecznik PSPS chyba nie odróżnia izolacji przeciwwodnej od cieplnej. Izolacja przeciwwodna zależnie od wymaganego stopnia ochrony, układana jest na ścianie fundamentowej w postaci powłoki bitumicznej, papowej bądź wielowarstwowej
współpracującej z drenażem opaskowym.

Izolacja termiczna to inna bajka i kładziona jest na zewnątrz izolacji przeciwwodnej, a nie pod nią.



Odróżnia, odróżnia icon_smile.gif , chodziło mi o układ zaproponowany wyżej przez Stacha (post #2), a nie pierwotny układ podany przez kkean`a.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...