Skocz do zawartości

Max. nachylenie podjazdu


astra

Recommended Posts

Napisano
Problem przeważnie tyczy zjazdu a nie podjazdu (dosłownie icon_biggrin.gif) pod górę.

Ale zapis mówi jednoznacznie:
"Dla samochodów w garażach indywidualnych - 25% "
Nie ma przepisu (puki co) który by Ci nakazał mieć tylko jeden samochód

... i rower.
Gość stach
Napisano
Wydaje mi się, że zacytowane tabelki dotyczą zjazdów do podziemnych czy wielopiętrowych garaży icon_rolleyes.gif
Ty u siebie na działce zrobisz podjazd do garażu z takim pochyleniem, które pozwoli dojechać do tego garażu w zależności od tego, jakie masz samochody ( terenowy pokona bardziej stromy podjazd, Trabant trochę mniej stromy icon_lol.gif ), czym (w sensie zapewnienia szorstkości nawierzchni) zamierzasz pokryć powierzchnię podjazdu, i jak będziesz utrzymywał przejezdność w czasie zimy - śnieg i lód (ewentualne instalacje odmrażające).
Napisano
Jeszcze nie wiem, z czego będzie nawierzchnia. Na pewno bedą pod nią kable grzejne.
Mój problem polega na tym, ze zarówno podjazd, jak i działka są na wzniesieniu, a architekt mówi, ze jego drogowiec twierdzi, ze nie można zrobić większego nachylenia podjazdu niż 15%. Od tego tez uzależnia rzedna terenu wokół domu. Na chwile obecna wyglada to tak, ze mam się wciac w to wzniesienei i oglądać prawie 5m skarpy z okien. Wieczorem wrzucę mapkę, może będzie latwiej mnie zrozumieć icon_smile.gif
Napisano
A ten architekt kiedy w górach był?
Przecież podjazd pod garaż to nie cała droga (w tym przepadku wewnętrzna/prywatna) od granic posesji do budynku.
Nawet w Beskidach, a nie są to wysokie góry icon_biggrin.gif, są drogi dojazdowe do posesji/domów bardziej strome niż 15%.

PS.
30-35m podgrzewanego kablami elektrycznymi podjazdu może sprawić bardzo niemiłą niespodziankę na fakturze z ZE icon_lol.gif
Napisano
Taka to działka jest icon_smile.gif
Jestem po rozmowie z architektem i dziś wyjaśnienie brzmiało trochę inaczej.
Ponoć chodziło mu o to, że nie można zastosować większego nachylenia podjazdu w warunkach panujących na naszej działce, nie w ogóle ;)

DSC01446.jpg




Jani_63
Myślisz, że zimowe rachunki za prąd będą masakryczne przez te kable?
Czy my w takiej sytuacji mamy w ogóle jakieś inne wyjście, jeśli chcemy zimą dojechać pod dom?
Napisano
Cytat

Jestem po rozmowie z architektem i dziś wyjaśnienie brzmiało trochę inaczej.
Ponoć chodziło mu o to, że nie można zastosować większego nachylenia podjazdu w warunkach panujących na naszej działce, nie w ogóle ;)



Co to znaczy "w warunkach panujących na naszej działce" ?

Moim zdaniem ten architekt do odstrzału - nie ma o tym pojęcia, o czym świadczy też to,że podaje niweletę w procentach a podana wartość to stopnie (tak mnie wychodzi z odczytu tej mapy).

Ten dojazd do domu to nic strasznego - przynajmniej w moich stronach. Przednionapędowy samochód da radę nawet w zimie, ale 4 x 4 byłby lepszy.

Moim zdaniem, przy tak zaawansowanych zmianach spływu wody (z jednej strony dość duża "niecka", z jednej strony domu wymaga większej uwagi co do odwodnienia (drenażu) terenu.
Napisano
Zastanów się jak będzie wyglądało podjeżdżanie autem w czasie zimy. Gdy na samym podjeździe zgromadzi się na przykład lód. To jest trochę irytujące.
Napisano (edytowany)
Cytat

Zastanów się jak będzie wyglądało podjeżdżanie autem w czasie zimy. Gdy na samym podjeździe zgromadzi się na przykład lód. To jest trochę irytujące.



1. To raczej droga dojazdowa do budynku a nie podjazd do garażu.
2. Jak ma wyglądać ? Normalnie - wrzucasz 2 i jazda.
3. Nie mam się co zastanawiać - w górach to normalne "zjawisko" i raczej ten, to łagodny dojazd do budynku.
4. To tylko 30m do utrzymania zimowego.
5. Mając na uwadze pkt. 1 - 4 - po pierwszej zimie będzie to dla nich mały Pan Pikuś. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czy my w takiej sytuacji mamy w ogóle jakieś inne wyjście, jeśli chcemy zimą dojechać pod dom?


Na terenach górskich ludzie żyją od lat i wynalezienie samochodu nie spowodowało ich (tych terenów) wyludnienia.
Na utrzymanie przejezdności takiej drogi/dojazdu sposobów jest kilka, jeśli nie kilkanaście... od szuflowania ręcznego począwszy icon_biggrin.gif
Dla takiej powierzchni bardziej opłaca się zainwestować w odśnieżarkę z własnym napędem niż grzać grunt bezpośrednio prądem.
I to przypuszczam że w skali nawet jednego (normalnego, śnieżnego) sezonu... i nie mam tu na myśli najtańszego modelu icon_biggrin.gif

Można tez w automacie, np grzać teren/grunt przy pomocy zewnętrznego ogrzewania płaszczyznowego zalanego glikolem.
Ale wymaga to przemyślanego zaprojektowania systemu grzewczego i odpowiedniego dobrania mocy wytwornicy ciepła.
Można też jak kto lubi zaprojektować taki układ w oparciu o powietrzną pompę ciepła wykorzystywaną tylko do tego celu (śnieg rzadko pada przy temperaturze zewnętrznej poniżej -15oC).
Sposobów jest mnóstwo, - od kabli grzejnych, do posypywania podjazdu żużlem.
Nie wspominając już o poruszaniu się odpowiednim samochodem obutym w odpowiednie opony, o czym zostało już wspomniane icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Czy my w takiej sytuacji mamy w ogóle jakieś inne wyjście, jeśli chcemy zimą dojechać pod dom?


Dojedzie, jak widzisz inni mogą to i u Ciebie też będzie można icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...