Skocz do zawartości

Wieje z wentylacji


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mieszkam w bloku z wielkiej płyty i mam problem, ponieważ z wentylacji mi... wieje. Problem jest głównie w zimie - ściana w której jest kratka wentylacyjna jest ścianą graniczną z korytarzem. Gdy jest zimno staje się to o tyle nieznośne, że wentylacja jest praktycznie cały czas niemal całkowicie zasłonięta (w nocy nie da się spać, bo wieje po nogach). Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną - ilekroć chodzą panowie sprawdzać, czy gaz się nie ulatnia, to każą mi odsłonić wentylację, a jak pytam czemu z niej wieje to wzruszają ramionami... Już nie wiem co mam z tym zrobić.

Jakieś pomysły?
Napisano
Cytat

Uszczelnij drzwi na klatkę, rozszczelnij okna.
To jest taka podręcznikowa rada, ale często pomaga.



Dzięki, spróbuję i zobaczymy czy to coś da... Po rozmowie z sąsiadami wiem, że u nich jest podobnie, więc obawiam się, że niewiele to da...
  • 1 rok temu...
Napisano
poinformuj administrację budynku i nie odpuszczaj, podbija ci to rachunki za ogrzewanie i może mieć niekorzystny wpływ np. na wentylacje spalin z piecyka gazowego
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Wprawdzie w bloku nie mieszkam, ale ma podobny problem w kuchni. W domu mam wentylację grawitacyjną. W kuchni oddzielny kanał do wyciągu i oddzielny do wentylacji. W tym roku jeszcze tego nie zauważyłam, ale w zeszłym podczas mrozów przez tę dziurę wiało masakrycznie. W najzimniejszych dniach wpakowałam tam... ręcznik. Wiem, niespecjalnie mądre, ale skutecznie. Dlaczego tak się dzieję? Okna szczelne trzyszybowe w większości, wietrzę dość często, ale nawiewników nie mam. Czy to normalne? Czy coś jest źle zrobione?
Napisano (edytowany)
Cytat

Dlaczego tak się dzieję? Okna szczelne trzyszybowe w większości, wietrzę dość często, ale nawiewników nie mam. Czy to normalne? Czy coś jest źle zrobione?



Dlatego - pogrubione.
Jak nie ma nawiewników, to okna powinny być rozszczelnione.

W zasadzie w pomieszczeniu w którym jest wentylacja grawitacyjna, okapu być nie powinno (bo jak działa to jest to wentylacja mechaniczna wywiewna).

Aby zaradzić cofkom z kanałów, należy zamontować na nich "kratki" z zaworami zwrotnymi,np:

lub:

zapobiegnie to także napływowi zimnego powietrza.

dopisałem:

Ps. Zalecam zawór przeponowy (ten pierwszy)- łatwiej go zamontować. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dlatego - pogrubione.
Jak nie ma nawiewników, to okna powinny być rozszczelnione.

W zasadzie w pomieszczeniu w którym jest wentylacja grawitacyjna, okapu być nie powinno (bo jak działa to jest to wentylacja mechaniczna wywiewna).

Aby zaradzić cofkom z kanałów, należy zamontować na nich "kratki" z zaworami zwrotnymi,np:

lub:

zapobiegnie to także napływowi zimnego powietrza.

dopisałem:

Ps. Zalecam zawór przeponowy (ten pierwszy)- łatwiej go zamontować.




Dzięki za radę. Nawiewniki miały być, ale właśnie z uwagi na ew. wwiewanie przez nie zimą zimnego powietrza, zrezygnowałam z nich. Kupię taki zawór w markecie budowlanym? Jak on działa? Pasuje na każdą "dziurę"?
Napisano
ale podejście pierwsza klasa, nie dała nawietrzaków bo może wwiewać :hahaha2:

a tak już dywagując, żeby taki układ hulał to może trzeba doprowadzić powietrze w okolice kuchenki jak do kominka :scratching:
Napisano
Cytat

ale podejście pierwsza klasa, nie dała nawietrzaków bo może wwiewać :hahaha2:

a tak już dywagując, żeby taki układ hulał to może trzeba doprowadzić powietrze w okolice kuchenki jak do kominka :scratching:




Nie ma się co cieszyć icon_biggrin.gif Często tak jest, człowiek czyta, dokształca się, a jak przychodzi co do czego to i tak swoje wie icon_biggrin.gif
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Może tu poczytaj mają bardzo kilka artykułów na temat wentylacji:
http://kominy-polska.pl/content/21-zakloce...stsze-przyczyny
Co do przepustnicy będziesz ją pewnie miał do pierwszego przeglądu kominiarskiego.

Wydaje mi się że najlepiej napisać skargę do administracji oni wzywają kominiarza który powinien usunąć usterkę.
Czasami trzeba być upierdliwym ale często pomaga.

Ewentualnie mogę Ci podać numer do kominiarza który robi u nas przeglądy. Pamietaj tylko że kominiarz a kominiarz też różnica ale nie będę już pisał o swoich przygodach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...