Skocz do zawartości

Suszenie domu


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam pytanie odnośnie suszenia domu. Dom jest świeżo postawiony ,zadaszony i teraz pytanie - ile powinien się suszyć by nie doszło do sytuacji takiej,że gdzieś wyjdzie wilgoć itp ?

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Dom jest świeżo postawiony ,zadaszony



Zadaszony, ale czy zamknięty icon_rolleyes.gif , wstawione okna i drzwi, czy wewnątrz otynkowany, czy wylane posadzki icon_rolleyes.gif
Woda z murowania ścian, "fruwająca" to tylko maleńka część wilgoci w porównaniu do ilości wody powstałej w czasie dojrzewania i suszenia paruset metrów kwadratowych tynków na ścianach i sufitów oraz stu kilkudziesięciu (przeważnie) metrów posadzek icon_confused.gif
Bez otwierania na oścież okien, drzwi woda się będzie "kisić" wewnątrz i parę miesięcy icon_confused.gif Przy kolejnych pracach wykończeniowych trzeba - w miarę możliwości - wietrzyć, otwierać drzwi, z tym, że przeciągi mogą nie być korzystne...
Napisano
Cytat

Zadaszony, ale czy zamknięty icon_rolleyes.gif , wstawione okna i drzwi, czy wewnątrz otynkowany, czy wylane posadzki icon_rolleyes.gif
Woda z murowania ścian, "fruwająca" to tylko maleńka część wilgoci w porównaniu do ilości wody powstałej w czasie dojrzewania i suszenia paruset metrów kwadratowych tynków na ścianach i sufitów oraz stu kilkudziesięciu (przeważnie) metrów posadzek icon_confused.gif
Bez otwierania na oścież okien, drzwi woda się będzie "kisić" wewnątrz i parę miesięcy icon_confused.gif Przy kolejnych pracach wykończeniowych trzeba - w miarę możliwości - wietrzyć, otwierać drzwi, z tym, że przeciągi mogą nie być korzystne...



Budynek zadaszony, zamknięty ( zabite okna i drzwi) - posadzki wylane ok - 2 tygodni temu. ściany - goła cegła. Przez te dwa tygodnie okna i drzwi nie były zabite na czas "wietrzenia". Mam nadzieję,że pogoda będzie dopisywać, ciepły wiatr to może szybciej do środka się wejdzie z wykończeniem.
Napisano
Susz ile się da jeśli jest pogoda. Nie ma to jakiejś złotej recepty, że mniej więcej miesiąc starczy. Dodasz tynki i zabawę zaczniesz od początku.
Pytanie do bardziej doświadczonych czy można zrobić przeciąg poprzez odjęcie jednej deski na przestrzał z okien zabitych dechami? To może by się sprawdziło?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
U nas paliliśmy w piecu, okna otwarte i mąż kupował takie sączki wilgoci. Po 3 - 4 dniach już się nie napełniały, więc oznaczało to, że wilgotność spadła.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

U nas paliliśmy w piecu, okna otwarte i mąż kupował takie sączki wilgoci. Po 3 - 4 dniach już się nie napełniały, więc oznaczało to, że wilgotność spadła.



No i woda jeszcze przez jakiś czas będzie wychodzić. Ale nie przejmowałbym się tym, bo to nieuniknione.

Ja do własnego domu z pustaka ceramicznego wprowadziłem się jeszcze w tym samym sezonie icon_smile.gif Oczywiście dopłacałem do ogrzewania, ale liczyłem się z tym. Po prostu nie miałem wyjścia. Dom nie puścił mnie z torbami - być może z powodu dobrych materiałów, a być może z powodu względnie łagodnej zimy a.d. 2012 icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam. Mam pytanie odnośnie suszenia domu. Dom jest świeżo postawiony ,zadaszony i teraz pytanie - ile powinien się suszyć by nie doszło do sytuacji takiej,że gdzieś wyjdzie wilgoć itp ?

Pozdrawiam


Pytanie za pytanie: a co zamierzasz? Bo prace wewnątrz możesz prowadzić, ale ocieplenie dachu musi być wykonane jednym ciągiem, i to od razu z wewnętrzaną folią. Inaczej mogą być kłopoty, jak wełna nasiąknie, a przecież ogrzewania nie uruchomisz bez zamknięcia otworów. Bo, jak zrozumiałem, nie masz okien i drzwi, tylko "zabite" otwory? Jeśli będzie wewnętrzna izolacja ocieplenia dachu oraz szczelne okna i drzwi, to można grzać i pracować, ale wentylacja musi być intensywna - nie tak, jak przy "zabitych" otworach, ale tak, żeby zachować równowagę między ucieczką ciepła a ucieczką wilgoci. Najlepszy byłby rekuperator. Jedynie prace z drewnem będzie trzeba odłożyć, aż wilgoć przestanie być problemem.
Napisano
Cytat

Pytanie za pytanie: a co zamierzasz? Bo prace wewnątrz możesz prowadzić, ale ocieplenie dachu musi być wykonane jednym ciągiem, i to od razu z wewnętrzaną folią. Inaczej mogą być kłopoty, jak wełna nasiąknie, a przecież ogrzewania nie uruchomisz bez zamknięcia otworów. Bo, jak zrozumiałem, nie masz okien i drzwi, tylko "zabite" otwory? Jeśli będzie wewnętrzna izolacja ocieplenia dachu oraz szczelne okna i drzwi, to można grzać i pracować, ale wentylacja musi być intensywna - nie tak, jak przy "zabitych" otworach, ale tak, żeby zachować równowagę między ucieczką ciepła a ucieczką wilgoci. Najlepszy byłby rekuperator. Jedynie prace z drewnem będzie trzeba odłożyć, aż wilgoć przestanie być problemem.


Co to za wykład fizolozoficzno-teoretyczny?
Przecież to co napisałeś nie trzyma się kupy icon_smile.gif Pomieszałeś kilka etapów budowy w jeden ciąg technologiczny icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam duży problem a mianowicie muszę wypełnić otwór w suficie o głębokości ok 25-20 cm kotwą chemiczną najszczelniej jak się da. Aplikacja może odbyć się od dołu do góry...inaczej sie nie da. Dzióbek do aplikacji ma dlugość 10-15 cm  czyli zostanie pusta przestrzeń 10-15 cm .Jak to zrobić wg Was, żeby wcisnąć tę masę najdalej jak się da, najlepiej do samego końca pod górę. Myślałem, żeby jakimś kołkiem tam to wcinąć ale możnaby jakoś ten "dzióbek " przedłużyć ....? To taka nietypowa sytuacja, co radzicie ?Jakies pomysły ?    Drugie pytanie - czy znacie jakaś kotwę chemiczną dedykowaną do sufitów , dachów ? właśnie z dłuższym "dzióbkiem" do aplikacji? Czy wystarczy zwykła z marketu budowlanego? Aczkolwiek patrzyłem tam to bieda straszna  o doradztwie nie wspominam, bo co jeden sprzedawca to lepsze "porady" daje ...
    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...