Skocz do zawartości

Ościeżnica -szpara między maskownicą a ścianą


Recommended Posts

Witam,
zamówiłem drzwi DRE. Czas do montażu 3 tygodnie. Podczas pomiarów okazało się, że jeden ze słupów, na którym będzie montowana ościeżnica regulowana jest mniejszy o 1cm od drugiego (grubość muru). Problem w tym, że obie grubości nie mieszczą się w przedziale regulowania jednej ościeżnicy. Dlatego też montażyści zalecają dodatkowy tynk i wyrównanie do grubszego muru. Sęk w tym, że jest już pomalowane, a dodatkowo wszelkie ekipy odradzają taką robotę, sugerując że i tak nie wiadomo co z tego wyjdzie i czy nowy tynk będzie się trzymał. Rada kolejna to zamontować drzwi i potem myśleć, jak wypełnić lukę 1cm, w tym obróbka tynkiem po obklejeniu ościeżnicy folią (bo się odparzy). Inne opcje to ćwierć wałek, styropian w lukę i okleina. Nie wiem jak podejść do tematu. Jakieś rady?
Link do komentarza
Cytat

Dalej nie kumam, bo z rysunku wynika, że albo ościeżnica nie mieści się w otworze z jednej strony, tak? Albo otwór jest za duży nawet jak do ościeżnicy z listwą maskujacą...


Ościeżnica ma opaski które zachodzą na mur z obu stron,opaski są z jednej strony na sztywno przymocowane do ościeży a z drugiej teleskopowo wysuwają się dopasowując do grubości muru .Grubości muru nie jest jednolita z lewej jest 1 cm mniej, opaska ta regulowana, z prawej oprze się już o mur a z lewej pozostanie szczelina. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Zamontować ościeżnicę ,wypełnić pozostałą przestrzeń akrylem ,podmalować .



Nie tak. przestrzeń wewnątrz pianka i dopiero na wierzch wyrownać akrylem ze ścianą i podmalować.


Cytat

Ościeżnica ma opaski które zachodzą na mur z obu stron,opaski są z jednej strony na sztywno przymocowane do ościeży a z drugiej teleskopowo wysuwają się dopasowując do grubości muru .Grubości muru nie jest jednolita z lewej jest 1 cm mniej opaska ta regulowana z prawej oprze się już o mur a z lewej pozostanie szczelina.



Jeśli tak, to dobrze napisałeś.
Link do komentarza
Cytat

Z tego co napisał, wnioskuję, że nie chodzi o światło, tylko o grubość muru - różną po obu stronach "opaski".


Dokładnie ,tynk został nałożony na ścianę z otworem drzwiowym z obu stron a nie został dokonany pomiar grubości muru w tym otworze w trakcie wykańczania pomieszczeń .
Link do komentarza
Cytat

I prawdę powiedziawszy, nie wiem dlaczego nie zastosować ościeżnicy bardziej "regulowalnej" - zwłaszcza jeśli w cenie był montaż (bo wtedy to sprawa sprzedawcy i zastosowania przepisu o niezgodności towaru z umową)


Nie widziałem ,"bardziej regulowanej" ościeżnicy ,można jedynie zastosować zwykłą bez regulacji z opaską montowaną naklejaną na ścianę a z drugiej ćwierćwałek . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Chodzi o różnicę w grubości muru - on ma 1 cm, a te można dostosować do różnicy prawie 1,9cm.



Z każdej strony jest po około 1 cm - razem około 2 cm


Na krzywizny niema futryn ,gdyby inaczej przebiegała ta krzywizna to można z jednej strony trochę głębiej wsunąć opaskę ,ale tu przeszkadza (rysunek https://forum.budujemydom.pl/?act=attach&am...t&id=18638) krzywizna ta na górze,ona musiała by być z klina na całej długości,a urywa się w połowie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dla fachowca żaden problem - jak pomyśli.

Cytat

Na krzywizny niema futryn ,gdyby inaczej przebiegała ta krzywizna to można z jednej strony trochę głębiej wsunąć opaskę ,ale tu przeszkadza (rysunek) krzywizna ta na górze,ona musiała by być z klina na całej długości,a urywa się w połowie.



Gdzie tam widzisz krzywiznę ?

Tam jest jak byk własnie klin, zniwelowany (zapewne) "jednostronnie"regulacja "opaski" - dalej zabrakło (fachowcowi) wyobraźni.
Jeszcze raz, dla fachowca nie powinno to stanowić problemu.
Link do komentarza
Cytat

Gdzie tam widzisz krzywiznę ?

Tam jest jak byk własnie klin, zniwelowany (zapewne) "jednostronnie"regulacja "opaski" - dalej zabrakło (fachowcowi) wyobraźni.
Jeszcze raz, dla fachowca nie powinno to stanowić problemu.


Tu (rysunek https://forum.budujemydom.pl/?act=attach&am...t&id=18638)
może trochę nieudolnie zrobiony ,ale dla mnie wystarczy .

krzywizna jest tylko na odcinku około 35cm a opaska futryny od góry ma co najmniej 80 cm Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Napiszę to tak - dla mnie nie ma problemu, choć być może należy zastosować ościeżnicę o innej grubości muru.


Zmiana ościeżnicy o większej lub mniejszej regulacji czy grubości muru nic nie da ,ponieważ futryna teleskopowa rozsuwa się równolegle .Można czasami zniwelować 1-3 mm ale nie tyle ,tu skutecznie blokuje jakąkolwiek manipulację ten tynk z garbem nad otworem drzwiowym . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Animus i bajbaga załapali problem icon_wink.gif - grubość muru! I gdyby jeden mur miał grubość 262mm, a drugi 272mm to ościeżnica regulowana załatwiłaby problem. Jest jednak tak, że jeden mur ma 274mm, a drugi 282mm. To oznacza, biorąc pod uwagę przytoczone powyżej tabelki, że nie ma ościeżnicy regulowanej w zakresie np. 270 - 300mm.
Link do komentarza
Dlatego musisz brać futrynę do muru 282mm ,przyciąć pióro regulacyjne ,wchodzące w szczelinę futryny z jednej strony o te kilka mm ,lub zostawić tak jak jest ,założyć a szczelinę pomiędzy ścianą a opaską wypełnić akrylem ,przy następnym remoncie pogrubisz ,nadłożysz ten kawałek ściany do narożnika do uskoku, tynkiem gipsowym wyrównasz krzywiznę i zapomnisz .

Masz jeszcze jedno wyjście ,zakładasz futrynę nieobejmującą całego otworu drzwiowego ,wtedy masz z jednej strony opaskę a z drugiej ćwierćwałek.


To są futryny niwelujące takie krzywizny.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jest jednak tak, że jeden mur ma 274mm, a drugi 282mm.



icon_eek.gif ale to jest mniej niż 1cm.
DRE ma ościeżnice o regulacji + 2cm.
Mają ościeżnice 260 - 280 - czyli różnica (ewentualna) to tylko 2mm, a nie 10mm


Te brakujące 2mm (no może 4mm) "zdrapiesz" sobie byle czym i opaska załapie grubość.

dopisałem:

Pogoń tych "fachowców" i zagroź, że skoro nie potrafią, to drzwi zamówisz gdzie indziej.

Tak czytając DT dla ościeżnic BRE, wychodzi mi, że zastosowano ościeżnicę 280 - 300 i stąd te 10mm różnicy. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Czyli krzywizny nie ma icon_mrgreen.gif

Każ zainstalować tą "mniejszą" ościeżnicę.

Różnicę tych kilku milimetrów, zniwelujesz nawet tarnikiem do gipsu, ale odstawiam, że korekta ściany będzie dużo mniejsza, albo niepotrzebna.

Jaki to problem wziąć jeden element mniejszej ościeżnicy i sprawdzić ile tych mm będzie do korekty ?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...