Skocz do zawartości

Połączenie betonu komórkowego i silikatu ?


Recommended Posts

Czy są jakieś przeciwwskazania do łączenia Silki z Ytongiem (np. firmy Xella)? Czy połączenia tych dwóch bloczków będą pracowały nierównomiernie i spowodują jakieś pęknięcia na łączeniach? Teoretycznie Ytong docieplony styropianem da bardzo ciepłą ścianę zewnętrzną, a Silka na ścianach wewnętrznych będzie akumulowała temperaturę i izolowała pomieszczenia akustycznie. wymiary mają identyczne, różnią się tylko długości jeden 599 a drugi 333 ?! Tak jest już teraz nawet w projektach budowlanych na ten rok , jak znajdę link do strony to podrzucę. Bardziej martwi mnie jednak to że ściana murowana z betonu jest dużo lżejsza niż taka sama z silikatu o tej samej szerokości i żeby później nie okazało się że fundament pod nią bardziej osiądzie od ciężaru i mogą zacząć pękać tynki, nie wspominając o stropie. Może myślę bardzo ekstremalnie no ale wszystko może się zdarzyć ? ? ? Jeśli jestem w błędzie proszę o poprawę, bo taka technologia jest ciekawa i jak najbardziej interesująca. Warto przedyskutować za i przeciw i posłuchać bardziej doświadczonych forumowiczów... Na chwilę obecną nastawiony jestem tylko i wyłącznie na silikaty no ale może ? ? ? Szukam szukam podobnych tematów no ale coś ciężko idzie nawet wujek google nie jest w stanie pomóc no albo najzwyczajniej nie potrafię skutecznie szukać? !
Przykładowy dziennik budowy : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...e-i-chyba-tanio
Link do komentarza
Przepraszam animus źle się chyba wyraziłem i dlatego ta cisza ? Chcę zbudować ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 plus 20 cm styro grafitowego frezowanego ( myślę że wyjdzie dobre U ) a ściany wewnętrzne w tym ściany nośne z silki 24 i reszta ścian działowych z silki 12. Lepszy współczynnik przenikania ciepła ma zdecydowanie ytong natomiat akustyka w wewnątrz domu jest dla mnie też bardzo ważna dlatego zdecydowanie silka. Kompromis wydaje się bardzo dobry a nawet powiedziałbym zbliżony do mojego ideału. Wcześniej zdecydowany byłem na silkę po całości ale mam działkę na typowej glinie, silka jest ciężka i nie chcę mieć z tego tyłu w przysżłości za parę lat jakiś niemiłych niespodzianek w postaci pęknięć ścian czy rys ? Może przesadzam no ale nie jestem z zawodu budowlańcem i wolę dopytać ?
Link do komentarza
Cytat

Przepraszam animus źle się chyba wyraziłem i dlatego ta cisza ? Chcę zbudować ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 plus 20 cm styro grafitowego frezowanego ( myślę że wyjdzie dobre U ) a ściany wewnętrzne w tym ściany nośne z silki 24 i reszta ścian działowych z silki 12.



Patrz strona 4/5 poradnika, do którego Ci link podałem powyżej. ;)
Link do komentarza
Bo jeszcze pod uwagę biorę zrobić ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 i ściany wewnetrzne nośne ytong 24 600. Natomiast działowe dać z silki 12 i wtedy równomierny ciężar każdej ze ścian przenosił się by na fundamenty i nie musiałbym bym się już martwić ! A w tym pierwszym przypadku ściany zewnętrzne z ytonga miały by mniejszy ciężar niż te ściany wewnetrzne nośne z silki ( mówimy o 24 cm) i właśnie się o to martwię czy ta ściana z silki może np. szybciej na tej glinie osiadać i powodować jakieś później pęknięcia a tego bym nie chciał ?! Może już ktoś budował np. w takiej technologi i chciałby się podzielić swoim dziennik budowy chociażby ?
A może zrobić po całości silkę i dać na to 20 cm styro frezo szarego i już nie kombinować ? Wtedy też wyjdzie bardzo dobry współczynnik ?
Link do komentarza
Zapytaj projektanta, na jakie obciazenia liczyl fundamenty i bedziesz mial spokojny sen.

Gdzies tam kiedys liczylam w dzienniku budowy, ze dla mojego domu, roznica w cenie ogrzewania, silikat kontra BK wynioslaby 80 zl rocznie, grzejac gazem ziemnym. Sam zadecyduj czy to duzo czy malo.
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
U mnie będzie napewno ekogroszek. Nie mam innej możliwości. Długi ten twój dziennik, kiedyś go tam trochę czytałem, ale to lektura na długie jesienne wieczory. W projekcie jest gazobeton, ale przy zmianie materiału wystarczy podpis kierownika w dzienniku budowy nie potrzeba zmiany PnB. No chyba że się mylę. Działka na glinie dlatego martwi mnie ta silka. A włąsciwie jej ciężar. Domek parterowy http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...ry-katy-ii.html Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
A ja myślałem że Ty jakąś chawirę o nieregularnej bryle co ma co najmniej 300m2 stawiasz.
Przy takim projekcie uważam że przesadzasz w swoich obawach, choć od stwierdzenia czy ostatecznie wszystko będzie dobrze czy nie, to i tak jest projektant/konstruktor któremu dostarczysz badanie geologiczne gruntu.
Link do komentarza
No niestety ja takich badań nie zrobiłem niestety ? Bo nic o tym projektant nie wspominał ?!! Może coś przegapiłem wszak to moja pierwsza budowa w życiu. Może przed rozpoczęciem budowy zrobić badania i wtedy podjąć decyzję o tym jaki materiał będzie brany pod uwagę. Ja chcę na pierwszym miejscu silka xella po całości ale po głowie chodzi mi też rozwiązanie o którym piszę w tym temacie. I wydaje mi się że do tego rozwiązania chyba te badania nie będą potrzebne ? Tak jak już wspominałem teren to glina. Wkleję zdjęcie. Badania geologiczne robi się tylko w celu wyboru materiału na ściany ? Czy może w jakimś innym celu, pytanie , napewno w jakimś innym tylko jakim ? ?

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Tak jak już wspominałem teren to glina. Wkleję zdjęcie. Badania geologiczne robi się tylko w celu wyboru materiału na ściany ? Czy może w jakimś innym celu, pytanie , napewno w jakimś innym tylko jakim ? https://forum.budujemydom.pl/?act=attach&am...st&id=18651


Zdaje się że zamuliłeś rów odprowadzający wody opadowe z tego terenu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
To samo tłumaczyłem firmie która tą przyłącze wykonywała, że ta skrzynka za blisko drobi, że w rowie melioracyjnym a oni swoje . Jak samochód wjedzie albo płóg do odśnieżania to zrobią drugą i naprawią. Takie jest tłumaczenie panów z energetyki. Nie wspomnę że nie wiem którędy będzie ten rów melioracyjny biegł, kiedy ja już się wprowadzę na tą działkę. Na razie nie ma problemów bo na tej ulicy po mojej stronie tylko jedna budowa rozpoczęta i na razie nie zapowiada się na więcej. No chyba że rów melioracyjny będzie znajdował się za przyłączem energetycznym. Albo później tę skrzynkę przestawią.
Link do komentarza
lukaszek1232, ja bym na Twoim miejscu zweryfikował jeszcze swój wybór. O ile beton komórkowy to moim zdaniem bardzo dobry pomysł, to producentów jest więcej i rodzime bloczki Termalica przy podobnej cenie są o 20% wyższe co da oszczędność także w robociźnie a wsp. przenikania ciepła, o które tuaj chodzi także wypadają lepiej.
Link do komentarza
No tak ale akustyka między pokojami też jest dla mnie bardzo ważna nie wspominając o akumulacyjności. To bardzo dobre połączenie. Czytałem trochę na temat termalici ale niestety przy wyższym wymiarze nie dobiorę do tego żadnego silikatu a napewno nie silki na którą już się nastawiłem. Poprostu teraz obecnie mieszkam w mieszkaniu gdzie ściany są z karton gipsu i mam chęć wysłać teściową na misję na marsa. Taka trauma już mnie prześladuje. A przy niskich gęstościach bk nie chcę do końca życia słuchać co za ścianą się dzieje. Wybacz. Edytowano przez lukaszek1232 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...