Skocz do zawartości

Połączenie betonu komórkowego i silikatu ?


Recommended Posts

Czy są jakieś przeciwwskazania do łączenia Silki z Ytongiem (np. firmy Xella)? Czy połączenia tych dwóch bloczków będą pracowały nierównomiernie i spowodują jakieś pęknięcia na łączeniach? Teoretycznie Ytong docieplony styropianem da bardzo ciepłą ścianę zewnętrzną, a Silka na ścianach wewnętrznych będzie akumulowała temperaturę i izolowała pomieszczenia akustycznie. wymiary mają identyczne, różnią się tylko długości jeden 599 a drugi 333 ?! Tak jest już teraz nawet w projektach budowlanych na ten rok , jak znajdę link do strony to podrzucę. Bardziej martwi mnie jednak to że ściana murowana z betonu jest dużo lżejsza niż taka sama z silikatu o tej samej szerokości i żeby później nie okazało się że fundament pod nią bardziej osiądzie od ciężaru i mogą zacząć pękać tynki, nie wspominając o stropie. Może myślę bardzo ekstremalnie no ale wszystko może się zdarzyć ? ? ? Jeśli jestem w błędzie proszę o poprawę, bo taka technologia jest ciekawa i jak najbardziej interesująca. Warto przedyskutować za i przeciw i posłuchać bardziej doświadczonych forumowiczów... Na chwilę obecną nastawiony jestem tylko i wyłącznie na silikaty no ale może ? ? ? Szukam szukam podobnych tematów no ale coś ciężko idzie nawet wujek google nie jest w stanie pomóc no albo najzwyczajniej nie potrafię skutecznie szukać? !
Przykładowy dziennik budowy : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...e-i-chyba-tanio
Link do komentarza
Przepraszam animus źle się chyba wyraziłem i dlatego ta cisza ? Chcę zbudować ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 plus 20 cm styro grafitowego frezowanego ( myślę że wyjdzie dobre U ) a ściany wewnętrzne w tym ściany nośne z silki 24 i reszta ścian działowych z silki 12. Lepszy współczynnik przenikania ciepła ma zdecydowanie ytong natomiat akustyka w wewnątrz domu jest dla mnie też bardzo ważna dlatego zdecydowanie silka. Kompromis wydaje się bardzo dobry a nawet powiedziałbym zbliżony do mojego ideału. Wcześniej zdecydowany byłem na silkę po całości ale mam działkę na typowej glinie, silka jest ciężka i nie chcę mieć z tego tyłu w przysżłości za parę lat jakiś niemiłych niespodzianek w postaci pęknięć ścian czy rys ? Może przesadzam no ale nie jestem z zawodu budowlańcem i wolę dopytać ?
Link do komentarza
Cytat

Przepraszam animus źle się chyba wyraziłem i dlatego ta cisza ? Chcę zbudować ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 plus 20 cm styro grafitowego frezowanego ( myślę że wyjdzie dobre U ) a ściany wewnętrzne w tym ściany nośne z silki 24 i reszta ścian działowych z silki 12.



Patrz strona 4/5 poradnika, do którego Ci link podałem powyżej. ;)
Link do komentarza
Bo jeszcze pod uwagę biorę zrobić ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 i ściany wewnetrzne nośne ytong 24 600. Natomiast działowe dać z silki 12 i wtedy równomierny ciężar każdej ze ścian przenosił się by na fundamenty i nie musiałbym bym się już martwić ! A w tym pierwszym przypadku ściany zewnętrzne z ytonga miały by mniejszy ciężar niż te ściany wewnetrzne nośne z silki ( mówimy o 24 cm) i właśnie się o to martwię czy ta ściana z silki może np. szybciej na tej glinie osiadać i powodować jakieś później pęknięcia a tego bym nie chciał ?! Może już ktoś budował np. w takiej technologi i chciałby się podzielić swoim dziennik budowy chociażby ?
A może zrobić po całości silkę i dać na to 20 cm styro frezo szarego i już nie kombinować ? Wtedy też wyjdzie bardzo dobry współczynnik ?
Link do komentarza
Zapytaj projektanta, na jakie obciazenia liczyl fundamenty i bedziesz mial spokojny sen.

Gdzies tam kiedys liczylam w dzienniku budowy, ze dla mojego domu, roznica w cenie ogrzewania, silikat kontra BK wynioslaby 80 zl rocznie, grzejac gazem ziemnym. Sam zadecyduj czy to duzo czy malo.
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
U mnie będzie napewno ekogroszek. Nie mam innej możliwości. Długi ten twój dziennik, kiedyś go tam trochę czytałem, ale to lektura na długie jesienne wieczory. W projekcie jest gazobeton, ale przy zmianie materiału wystarczy podpis kierownika w dzienniku budowy nie potrzeba zmiany PnB. No chyba że się mylę. Działka na glinie dlatego martwi mnie ta silka. A włąsciwie jej ciężar. Domek parterowy http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...ry-katy-ii.html Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
A ja myślałem że Ty jakąś chawirę o nieregularnej bryle co ma co najmniej 300m2 stawiasz.
Przy takim projekcie uważam że przesadzasz w swoich obawach, choć od stwierdzenia czy ostatecznie wszystko będzie dobrze czy nie, to i tak jest projektant/konstruktor któremu dostarczysz badanie geologiczne gruntu.
Link do komentarza
No niestety ja takich badań nie zrobiłem niestety ? Bo nic o tym projektant nie wspominał ?!! Może coś przegapiłem wszak to moja pierwsza budowa w życiu. Może przed rozpoczęciem budowy zrobić badania i wtedy podjąć decyzję o tym jaki materiał będzie brany pod uwagę. Ja chcę na pierwszym miejscu silka xella po całości ale po głowie chodzi mi też rozwiązanie o którym piszę w tym temacie. I wydaje mi się że do tego rozwiązania chyba te badania nie będą potrzebne ? Tak jak już wspominałem teren to glina. Wkleję zdjęcie. Badania geologiczne robi się tylko w celu wyboru materiału na ściany ? Czy może w jakimś innym celu, pytanie , napewno w jakimś innym tylko jakim ? ?

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Tak jak już wspominałem teren to glina. Wkleję zdjęcie. Badania geologiczne robi się tylko w celu wyboru materiału na ściany ? Czy może w jakimś innym celu, pytanie , napewno w jakimś innym tylko jakim ? https://forum.budujemydom.pl/?act=attach&am...st&id=18651


Zdaje się że zamuliłeś rów odprowadzający wody opadowe z tego terenu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
To samo tłumaczyłem firmie która tą przyłącze wykonywała, że ta skrzynka za blisko drobi, że w rowie melioracyjnym a oni swoje . Jak samochód wjedzie albo płóg do odśnieżania to zrobią drugą i naprawią. Takie jest tłumaczenie panów z energetyki. Nie wspomnę że nie wiem którędy będzie ten rów melioracyjny biegł, kiedy ja już się wprowadzę na tą działkę. Na razie nie ma problemów bo na tej ulicy po mojej stronie tylko jedna budowa rozpoczęta i na razie nie zapowiada się na więcej. No chyba że rów melioracyjny będzie znajdował się za przyłączem energetycznym. Albo później tę skrzynkę przestawią.
Link do komentarza
lukaszek1232, ja bym na Twoim miejscu zweryfikował jeszcze swój wybór. O ile beton komórkowy to moim zdaniem bardzo dobry pomysł, to producentów jest więcej i rodzime bloczki Termalica przy podobnej cenie są o 20% wyższe co da oszczędność także w robociźnie a wsp. przenikania ciepła, o które tuaj chodzi także wypadają lepiej.
Link do komentarza
No tak ale akustyka między pokojami też jest dla mnie bardzo ważna nie wspominając o akumulacyjności. To bardzo dobre połączenie. Czytałem trochę na temat termalici ale niestety przy wyższym wymiarze nie dobiorę do tego żadnego silikatu a napewno nie silki na którą już się nastawiłem. Poprostu teraz obecnie mieszkam w mieszkaniu gdzie ściany są z karton gipsu i mam chęć wysłać teściową na misję na marsa. Taka trauma już mnie prześladuje. A przy niskich gęstościach bk nie chcę do końca życia słuchać co za ścianą się dzieje. Wybacz. Edytowano przez lukaszek1232 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...