Skocz do zawartości

Koszty CO i reszty inst. Co wy na to?


Recommended Posts

Napisano
Witam. Proszę o opinie na temat kosztów. Dom parterowy 106m2
Koszt robocizny ins. C.O ,Wod-kanalizacjyjnej , podłączenie pieca zasypowego i bojlera, ogrzewanie podłogowe to 6100 zł. Co sadzicie o tej kwocie za robociznę?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam. Proszę o opinie na temat kosztów. Dom parterowy 106m2
Koszt robocizny ins. C.O ,Wod-kanalizacjyjnej , podłączenie pieca zasypowego i bojlera, ogrzewanie podłogowe to 6100 zł. Co sadzicie o tej kwocie za robociznę?


Ocipiał ten monter .
Szuka jelenia głupszego od siebie.
Wg mnie tak ogólnie rzecz ujmując to max 4 tys.
Jeszcze napisz jak sprawa wygląda z instalacja kanalizacją, na jakim etapie jest już zrobiona czy jej wcale nie ma.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Witam. Proszę o opinie na temat kosztów. Dom parterowy 106m2
Koszt robocizny ins. C.O ,Wod-kanalizacjyjnej , podłączenie pieca zasypowego i bojlera, ogrzewanie podłogowe to 6100 zł. Co sadzicie o tej kwocie za robociznę?


Koszty w normie ale węglem to Ty zagotujesz ten dom,komin będziesz wymieniał co roku a większość ciepła wyjdzie ci z dymem.
Jeśli uparłeś się na węgiel to musisz w tym domu mieć bufor ciepła,który zgromadzi nadmiar energii grzewczej na potem.
Ty potrzebujesz do grzania źródło ciepła o mocy max.5kW a takich kotłów na dzisiaj nie ma.

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Koszty w normie ale węglem to Ty zagotujesz ten dom,komin będziesz wymieniał co roku a większość ciepła wyjdzie ci z dymem.
Jeśli uparłeś się na węgiel to musisz w tym domu mieć bufor ciepła,który zgromadzi nadmiar energii grzewczej na potem.
Ty potrzebujesz do grzania źródło ciepła o mocy max.5kW a takich kotłów na dzisiaj nie ma.


icon_eek.gif
O czym Ty piszesz?
Może na innych rzeczach się znasz , ale co do tego coś tu napisał to głęboko się pochyl i przeproś autora tematu za wprowadzanie w błąd.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

icon_eek.gif
O czym Ty piszesz?
Może na innych rzeczach się znasz , ale co do tego coś tu napisał to głęboko się pochyl i przeproś autora tematu za wprowadzanie w błąd.


Obciążenie cieplne nowego domu o pow.106m2,budowanego "normalnie" czyli spełniającego jedynie normy na przenikalność cieplną ścian przy temperaturach -20st.C +22st.C to ok.5kW to znaczy,że przy temperaturze na zewnątrz -20st.C urządzenie grzewcze o mocy 5kW zagrzeje nam dom do 22st.C wewnątrz.
Jak widać,przy wyższych temperaturach zewnątrznych potrzebujemy znacznie mniej mocy czyli ok.2-3kW.
Nie spotkałem się jeszcze z urządzeniem na węgiel,które przy pracy ciągłej czyli z największą sprawnością zejdzie do poziomu 3-5kW.Jeśli nie zejdzie to znaczy,że pracuje ze zdecydowanie wyższą mocą grzewczą niż jest akurat potrzebna a to znaczy,że nadmiarowa moc grzewcza czyli ciepło albo zostanie w domu przegrzewając nam dom albo zostanie wyrzucona z dymem przez komin czyli sprawność kotłą drastycznie maleje do ok.40-50% a to się przekłada na to,że 40-50% kasy za węgiel puszczana jest z dymem.
Dławienie mocy kotła powoduje problematyczne sterowanie kotłem oraz niskie temperatury spalin co skutkuje niszczeniem komina.
Chcąc wykorzystać pełną moc kotła musimy nadmiarową moc przechować na potem czyli do tego niezbędny jest bufor ciepła lub inne bardziej skomplikowane rozwiązania typu magazyn ciepła pod domem ale nikt nic z tego tutaj nie zrozumie także nie będę przytaczał dalej ;)

Mój dom posiada obciążenie cieplne przy -20st.C +22st.C ok.3,5kW (118m2) i nie jest tak bardzo energooszczędny. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Z jedną rzeczą którą mogę się zgodzić to ,to że nie doczytałem że autor tematu pisze o kotle zasypowym. Faktycznie do tak malej powierzchni to pomyłka.
Powinien kupić jakiego UKS-a górnokanałowego, o ile go interesuje palenie paliwem stałym.
Natomiast co do wyliczeń to mnie to nie rajcuje (bez obrazy) bo cyferki swoje a praktyka swoje. Ja się w to nie bawię icon_biggrin.gif nie zagłębiam się .
Ale Ty Arturo z tego co pamiętam to masz PCi.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Z jedną rzeczą którą mogę się zgodzić to ,to że nie doczytałem że autor tematu pisze o kotle zasypowym. Faktycznie do tak malej powierzchni to pomyłka.
Powinien kupić jakiego UKS-a górnokanałowego, o ile go interesuje palenie paliwem stałym.
Natomiast co do wyliczeń to mnie to nie rajcuje (bez obrazy) bo cyferki swoje a praktyka swoje. Ja się w to nie bawię icon_biggrin.gif nie zagłębiam się .
Ale Ty Arturo z tego co pamiętam to masz PCi.



Nie jest istotne czym grzejemy,obciążenie cieplne domu inaczej zapotrzebowanie domu na moc grzewczą do ogrzania nie jest zależne od urządzenia grzewczego i jest konkretne dla konkretnego domu.
Dla urządzeń posiadających blisko 100% sprawności,które możemy zatrzymać w każdej chwili nie jest aż tak bardzo istotne poza wyższą ceną mocniejszego urządzenia ale dla paliw stałych,gdzie sprawność zależy od ciągłości grzania jest bardzo istotne z uwagi na koszty paliwa,które uchodzą kominem.
Napisano
Cytat

Natomiast co do wyliczeń to mnie to nie rajcuje (bez obrazy) bo cyferki swoje a praktyka swoje.



Jak są dobrze zrobione (a nie na allegro) to cyferki = praktyka, czego liczne dowody są udokumentowane w przyrodzie.


Ps. A kotły zasypowe , a także z podajnikiem, o mocy znamionowej 7kW z "modulacją" 3 - 7kW (mocy znamionowej) dostępne są od kilku lat icon_mrgreen.gif
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Natomiast co do wyliczeń to mnie to nie rajcuje (bez obrazy) bo cyferki swoje a praktyka swoje. Ja się w to nie bawię icon_biggrin.gif nie zagłębiam się .
Ale Ty Arturo z tego co pamiętam to masz PCi.



jak się w to nie zagłębiasz i nie znasz się na tym, to się nie wypowiadaj w tej kwestii

nie ma znaczenia czy to piec na węgiel, kocioł gazowy czy PC.
Projektowe obciążenie cieplne domu we wszystkich przypadkach jest takie same. I jak pisał bajbaga, jak dobrze zrobione OZC, to się sprawdza później w rzeczywistości.
Napisano
Cytat

Chcąc wykorzystać pełną moc kotła musimy nadmiarową moc przechować na potem czyli do tego niezbędny jest bufor ciepła lub inne bardziej skomplikowane rozwiązania typu magazyn ciepła pod domem ale nikt nic z tego tutaj nie zrozumie także nie będę przytaczał dalej ;)


Czy Ty aby mnie nie obrażasz? icon_lol.gif


Cytat

Jak są dobrze zrobione (a nie na allegro) to cyferki = praktyka, czego liczne dowody są udokumentowane w przyrodzie.


Sama prawda i tylko prawda icon_smile.gif
... podobnie jak to
Cytat

Nie jest istotne czym grzejemy,obciążenie cieplne domu inaczej zapotrzebowanie domu na moc grzewczą do ogrzania nie jest zależne od urządzenia grzewczego i jest konkretne dla konkretnego domu.


Gość mhtyl
Napisano
Cytat

jak się w to nie zagłębiasz i nie znasz się na tym, to się nie wypowiadaj w tej kwestii


A czy się wypowiadam? icon_smile.gif
Wyliczenia i obliczenia potrzebne są do PCi i do Reku , a ja tego nie posiadam więc nie wnikam głębiej w temat.
Co do pieca na paliwo stałe to jaka różnica ,że będę wiedział (oczywiście dobrze wiedzieć) ale kiedyś ktoś o takich wyliczeniach słyszał i robił? a jakoś domy ogrzewali icon_biggrin.gif Ja osobiście nie robiłem i na dobór pieca ani na zbytnie spalanie nie narzekam a ciepło w chałupie mam icon_smile.gif
Nie róbcie, proszę z mojej wypowiedzi wojny forumowej icon_lol.gif bo nie o to mi chodzi, szanuje innych poglądy i jak również rozumiem, że owe wyliczenia że są potrzebne.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

A czy się wypowiadam? icon_smile.gif
Wyliczenia i obliczenia potrzebne są do PCi i do Reku , a ja tego nie posiadam więc nie wnikam głębiej w temat.


Błąd w myśleniu,wyliczenia i obliczenia są potrzebne dla każdego domu,niezależnie czym się grzeje.
Jest to nieznajomość podstawowej wiedzy na temat budowy domu.
Wiesz czym grozi instalowanie kotła na ekogroszek o mocy np.30kW do domu,który potrzebuje tylko 5kW ?
Jeśli nie wiesz to masz pecha ;)
Podobną zasadę wyznają instalatorzy,wywodzący się z PRL-u dobierający kotły do domów,gdzie proporcje mocy dobrania do potrzeb są co najmniej nie odpowiednio dobrane.


Cytat

Czy Ty aby mnie nie obrażasz? icon_lol.gif


Gdzież bym śmiał icon_smile.gif
Tylko magazynowanie energii na później to temat bardzo obszerny i dla niektórych mogłoby być szokiem,że np.parafina czy lód także są materiałami zdolnymi do tego ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Błąd w myśleniu,wyliczenia i obliczenia są potrzebne dla każdego domu,niezależnie czym się grzeje.
Jest to nieznajomość podstawowej wiedzy na temat budowy domu.
Wiesz czym grozi instalowanie kotła na ekogroszek o mocy np.30kW do domu,który potrzebuje tylko 5kW ?
Jeśli nie wiesz to masz pecha ;)
Podobną zasadę wyznają instalatorzy,wywodzący się z PRL-u dobierający kotły do domów,gdzie proporcje mocy dobrania do potrzeb są co najmniej nie odpowiednio dobrane.


Nie przesadzaj icon_biggrin.gif 30 kW zamiast 5 kW. Wiem ,że przewymiarowałeś dla przykładu, ale każdy producent pieców na paliwo stałe podaje przybliżoną wartość do ogrzewanej powierzchni, więc chyba tylko głupiec kupił by piec dwa razy większy aniżeli potrzebuje.
Mi dobierali a raczej wyliczali moc kotła, doradcy techniczny producentów kotłów. I nie bazowałem na jednym wyliczeniu, tylko kilku. W większości wartości się powtarzały więc to tylko było kwestią od kogo kupie dany piec odpowiedniej mocy.
Przy piecu na węgiel jeżeli jest on ciut większy od potrzebnej mocy to nic strasznego się nie stanie, natomiast przy PC już raczej nie jest to wskazane.

Zresztą to zeszliśmy z tematu głównego, który był o kosztach , ale wykonawstwa a nie doboru pieca icon_biggrin.gif prawda?
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie przesadzaj icon_biggrin.gif 30 kW zamiast 5 kW. Wiem ,że przewymiarowałeś dla przykładu, ale każdy producent pieców na paliwo stałe podaje przybliżoną wartość do ogrzewanej powierzchni, więc chyba tylko głupiec kupił by piec dwa razy większy aniżeli potrzebuje.
Mi dobierali a raczej wyliczali moc kotła, doradcy techniczny producentów kotłów. I nie bazowałem na jednym wyliczeniu, tylko kilku. W większości wartości się powtarzały więc to tylko było kwestią od kogo kupie dany piec odpowiedniej mocy.
Przy piecu na węgiel jeżeli jest on ciut większy od potrzebnej mocy to nic strasznego się nie stanie, natomiast przy PC już raczej nie jest to wskazane.

Zresztą to zeszliśmy z tematu głównego, który był o kosztach , ale wykonawstwa a nie doboru pieca icon_biggrin.gif prawda?


Jeśli kocioł dobierali Ci doradcy techniczni producentów kotłów,to gwarantuje Ci,że nie masz ciut przewymiarowanego a ponad 100% icon_smile.gif
Na domek 135m2 powinieneś posiadać kocioł max.10kW a bliżej 6-7kW biorąc pod uwagę pracę ze sprawnością 75-80%,zakładając,że budowałeś wg norm,nic nie ulepszając.
A jaką moc kotła posiadasz ? Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jeśli kocioł dobierali Ci doradcy techniczni producentów kotłów,to gwarantuje Ci,że nie masz ciut przewymiarowanego a ponad 100% icon_smile.gif
Na domek 135m2 powinieneś posiadać kocioł max.10kW a bliżej 6-7kW biorąc pod uwagę pracę ze sprawnością 75-80%,zakładając,że budowałeś wg norm,nic nie ulepszając.
A jaką moc kotła posiadasz ?


W tym podłogówka 70m2 a całość 140m2, bojler 140 i reszta grzejniki, domowników 5 a kocioł 20 kW Defro Optima Plus. Z wyliczeń wychodziło min15- max18 kW ale wziąłem 20 bo o takiej mocy mieli, znaczy się 15 kW a potem 20 kW.
Po paleniu już prawie drugi rok nie mogę narzekać, acz kolwiek mogło by być dobrze i z tym 15 kW icon_biggrin.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

W tym podłogówka 70m2 a całość 140m2, bojler 140 i reszta grzejniki, domowników 5 a kocioł 20 kW Defro Optima Plus. Z wyliczeń wychodziło min15- max18 kW ale wziąłem 20 bo o takiej mocy mieli, znaczy się 15 kW a potem 20 kW.
Po paleniu już prawie drugi rok nie mogę narzekać, acz kolwiek mogło by być dobrze i z tym 15 kW icon_biggrin.gif


No to sobie teraz odpowiedz,obciążenie cieplne masz ok.7kW a kocioł 20kW czyli wcisnęli Ci kocioł o ok.300% przewymiarowany.
7kW potrzebujesz przy -20st.C,przy ok.-5st.C potrzebujesz jedynie 3kW a grzejesz kotłem 20kW,który największą sprawność ma przy pracy z pełną mocą.
Dusisz go cały czas czym zmniejszasz sprawność kotła a tym samym więcej kasy za węgiel wyrzucasz kominem przy odstawieniu niż grzejesz dom.
Gdybyś miał kocioł 7kW byłoby ok,grzałbyś z optymalną sprawnością czyli najbardziej ekonomicznie.
Dalej twierdzisz,że wyliczenia są zbędne ? Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Czy zbędne? Nie wiem? Mogą być błędne icon_biggrin.gif
W największe mrozy jakie tej zimy były to spalałem , a pale głównie drewnem to spaliłem, że tak to obrazowo dwa worki drewna (worek który pomieści tzw 50 kilowy) na dobę, dla mnie to nie jest dużo, i jak już napisałem jestem zadowolony.
Na piecu 55 stopni ustawione.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Mogą być błędne icon_biggrin.gif


Jak najbardziej,ale to zależy od tego czego oczekujemy od domu.
Jeśli lejemy nasz nowy dom i nie oczekujemy od niego więcej niż tylko dachu nad głową i zdajemy się tylko na zrządzenie losu to znając polskie realia wyniki wyliczeń mogą się różnić od tego co wybudowaliśmy.
Nie drastycznie ale ok.30% od teoretycznych wyliczeń.
Jeśli natomiast nasz nowy dom jest naszym oczkiem w głowie,budowany z myślą o dłuższym pobycie to nie sądzę,że inwestor nie zdaje sobie sprawy z tego i buduje poprawnie a wtenczas wybuduje dom z maksymalnym odchyłem od wyliczeń rzędu 15%.
Ale w dalszym ciągu nie ma to uzasadnienia do przewymiarowania źródła ciepła o 300% w stosunku do potrzeb.
Także pod tym względem trzeba "nauczać" inwestorów,żeby nie robili podobnego babola ;)

Napisano
CHyba temat zszedł w innym kierunku. Chodzilo mi o koszty takiej instalacji wraz z grzejnikami i pompami do podlogowki. Jezeli chodzi o piec to chodzilo mi o piec z podajnikiem 15kw na ekogroszek i pellet. Kilku moich znajomych ma taki piec i sa zadowoleni i nie maja z tym zadnych problemow
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam. Proszę o opinie na temat kosztów. Dom parterowy 106m2
Koszt robocizny ins. C.O ,Wod-kanalizacjyjnej , podłączenie pieca zasypowego i bojlera, ogrzewanie podłogowe to 6100 zł. Co sadzicie o tej kwocie za robociznę?




Cytat

CHyba temat zszedł w innym kierunku. Chodzilo mi o koszty takiej instalacji wraz z grzejnikami i pompami do podlogowki. Jezeli chodzi o piec to chodzilo mi o piec z podajnikiem 15kw na ekogroszek i pellet. Kilku moich znajomych ma taki piec i sa zadowoleni i nie maja z tym zadnych problemow


Pytałeś o robociznę i otrzymales odpowiedź.
Piszesz podłogówka a teraz jeszcze grzejniki icon_eek.gif jak byś był tak miły to napisz raz jeszcze ze szczegółami jaka tą instalacje chcesz robić, bo widzę ,że co post to inna koncepcja. A ten piec to lekka przesada icon_biggrin.gif Kupujesz bo znajomi mają, a znajomi jaką powierzchnie do ogrzania posiadają?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

a znajomi jaką powierzchnie do ogrzania posiadają?


Powierzchnia grzania jest mało znacząca i nic nikomu nie mówiąca i nie można opierać się na niej przy wyborze źródła ciepła.
Pow.grzania+izolacja może powiedzieć coś więcej a już wszystko powie pow.grzania+wentylacja+izolacja+przeszklenia icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...