Skocz do zawartości

łóżko na antresoli


Recommended Posts

Napisano
Drugi pilny temat:

Potrzebuję zrobić dwa łóżka - takie na antresoli.
Właściwie to jedno ale podwójne. Jednak podwójnie nie na szerokość a na długość.

Wymyśliłem sobie, że środkowe nogi będą wspólne dla dwóch łóżek.

Generalnie nie ma tu zbyt wiele do roboty, mam jednak pytanie:
W jaki sposób wykonać połączenia nóg z ramami.
Nogi będą mieć 6cm grubości.

Czy ramy zamocować na zwykłych kołkach stołkach stolarskich (nawiercone nogi oraz ramy i kołek na kleju)
i tylko wzmocnić śrubą?

Normalnie zrobiłbym gniazdo i wpust,
ale nie wiem jak to zrobić, gdy schodzą się dwie prostopadłe ramy na jednej wysokości nogi.

Próbowałem podpatrzeć jak robią to inni, ale widzę śruby tylko z jednej strony.
Zaznaczyłem o co mi chodzi na pierwszym lepszym zdjęciu.

DSC01446.jpg

Napisano
Robiłem kiedyś podobne łóżka, np jakieś 35 lat temu, z tym, że pod łóżkiem mój syn miał swój "pokoik", w którym od strony drabinki był stolik z półką nad nim, a z drugiej strony szafka na zabawki na całej wysokości pod tym łóżkiem.
"Nogi" robiłem z desek tak ok 2x10 cm, a skręcałem bez żadnych kołków śrubami fi 6mm z kulistymi łbami (z zewnątrz), dużymi podkładkami i nakrętkami - chyba z kontrmutrami, teraz można dać nakrętkę z teflonem - samohamowną.
Całą konstrukcję stabilizował ten stoliczek i szafka na zabawki.
A stabilizacja była potrzebna, bo przychodziło mnóstwo dzieciarni i wszystkie naraz chciały być na górze i oglądać świat spod sufitu icon_lol.gif no i wtedy syn miał kilka "narzeczonych"
Szukałem zdjęć, ale niestety nie znalazłem icon_confused.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Potrzebna mi pomoc. postaram się najprościej wytłumaczyć o co mi chodzi.
Nie mogę nigdzie dostać sosnowych legarów a chciałem kupić/zamówić o wymiarach 60x120x3600 mm
Namierzyłem z modrzewia o wymiarach 45x70x3600 mm

Chcę "zawiesić" dwa takie legary pomiędzy ścianami (czyli dwa punkty podparcia na końcach), bez nóg.
Czy legary o takim przekroju wytrzymają obciążenie materiału (jedna poręcz, deski i materac) i dwójki dzieci?
Nie chcę wstawiać nogi (słupa) pośrodku. Mogę ewentualnie przymocować środek legara do sufitu.

Czy ktoś mógłby policzyć jakie obciążenie (nośność?) miałyby dwa legary o podanych parametrach
lub wyliczyć jakie powinny być?

Chodzi o to, żeby nie wygięły się w łuk...
Napisano
Hm... Widziałeś kiedyś sosnę bez sęków?

Wygiąć się nie wygnie, ale dzieci ktore nie skaczą jeszcze nie widziałem. To się zlamie. Trzeba inny gatunek drzewa.
Napisano
a tak na marginesie, po cholerę takie to grube? Pamietaj, że tylko kobieta na płask wytrzyma tyle ile deska na sztorc. Jesli dąb, to zwykła calówka, czyli 25 mm, a sosna to np. 32 mm grubości i np. 18 cm szerokości. I to wszystko! Wytrzyma, badź spokojny.

Deski sosnowe o tej długości można znaleźć bez sęków, miałem takie w tym roku, ale już sprzedałem. Są bardzo poszukiwane przez stolarzy, a mnie się dwie takie sosny w tym roku trafiły.
Napisano (edytowany)
A u mnie wkoło sam świerk.
25mm wydaje mi się zbyt wiotkie.
Może się pokrzywić.
Zastanawiam się czy po prostu nie skleić lub (i) skręcić dwóch legarów, dostałbym wtedy 45x140 mm? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Właściwie to może i tak.
Dałbym zamiast legara dwie deski równolegle a pomiędzy nie wkręciłbym poręcz.
Może coś z tego wyjdzie. Musze to sobie narysować...
Napisano
Cytat

A u mnie wkoło sam świerk.
25mm wydaje mi się zbyt wiotkie.
Może się pokrzywić.
Zastanawiam się czy po prostu nie skleić lub (i) skręcić dwóch legarów, dostałbym wtedy 45x140 mm?



Prędzej się sam skrzywisz. Opanuj się! Toż to nie ma być przeciwczołgowe!
Napisano
Cytat

Prędzej się sam skrzywisz. Opanuj się! Toż to nie ma być przeciwczołgowe!


U mnie wszystko takie musi być.
Dobrze, że mojej wiaty nie widziałeś. icon_mrgreen.gif
Napisano
Rozwalam własnie stare łożko z desek debowych, bo go z jednej strony korniki zjadły. Deska gr. 20 mm. długość 2 metry. Łożko dla dorosłych!!! Cały ciężar poprzecznych desek wsparty na listwie (jeden bok, drugi to samo) 2,5 x 2,5 cm przykreconej sześcioma wkrętami do deski. Daj se siana, takie grube to nieestetyczne. Zresztą, rób jak uważasz.
Napisano
Na zachętę - u mnie cała sypialnia jako antresola nad kuchnią z widokiem na salon.

DSC01446.jpg


Nie wiem tylko co dać na tregry? Boazerię czy coś jak płyta GK? Chciałbym zachować widoczne tregry drewniane ale pomiędzy nimi myślałem nad czymś jak właśnie GK. Jak myślicie?
Napisano
Cytat

Bogata sypialnia icon_biggrin.gif



Będzie tam tylko łóżko i jakaś niewielka szafa. Rozmiar 3,5x4m tak mniej więcej. Powinno starczyć, bo to powierzchnia przeciętnego pokoju w bloku. Minus za ustawność pomieszczenia z racji antresoli otwartej - a'la półka zawieszona w domu.
Napisano
No - łóżko skończone.
Właśnie dosycha lakier.
Nie myślałem, że tyle czasu mi to zajmie.
Gdybym miał zrobić takie, jak pierwotnie założyłem, to chyba jeszcze kilka dni bym się z tym "bujał". icon_biggrin.gif
Później wstawię fotkę.
Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Cytat

W tą podporę to bym za bardzo nie wierzył.
Chyba że drabina jest przytwierdzona na stałe do podłogi... wtedy tak. icon_smile.gif


Drabina jest skręcona z ramą łózka i jest na gumowych podstawkach, więc nie ślizga się po podłodze.
Nie jest to typowa podpora, ale usztywniła całość i jednak stanowi oparcie.
Jak trzeba będzie to przykręcę do podłogi icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Nogi oczywiście przycięte do poziomu podłogi

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie jest to typowa podpora, ale usztywniła całość i jednak stanowi oparcie.
Jak trzeba będzie to przykręcę do podłogi icon_biggrin.gif


Właśnie o tym mówię... a dziecko(ci) potrafi(ą) icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...