Skocz do zawartości

Sufit podwieszany z wełną a grzyb


Recommended Posts

Napisano
Witam,
kupiliśmy nowe mieszkanie w stanie deweloperskim. Nad nami wprowadzili się sąsiedzi z non-stop biegającymi dziećmi. Kilka miesięcy męczenia i zgłosiliśmy deweloperowi w listopadzie reklamację akustyki stropu. Warstwy stropu to: strop żelbetowy 18cm, styropian eps 100 4cm, wylewka 4cm. Sąsiedzi mają panele. Jako że oczekiwanie na odpowiedź dewelopera przedłużało się (w umowie mają 60 dni na usunięcie usterki, jeśli można ją tak nazwać), to w styczniu, w oczekiwaniu na badanie natężenia przechodzącego do naszego mieszkania dźwięku, postanowiliśmy wykonać sufity podwieszane wypełnione wełną akustyczną. Tydzień temu weszła ekipa, zrobili dwa pokoje, przedpokój i aneks kuchenny i został jeszcze duży pokój, który zostawiliśmy do czasu wykonania badań. Wczoraj przyszli przedstawiciele z lokalnej politechniki w celu zostawienia rejestratorów dźwięku i jak zobaczyli sufity to złapali się za głowę i od razu nam wywróżyli grzyba. Nie dziś, nie jutro, ale za rok, dwa na bank będzie grzyb, bo prędzej czy później jakaś wilgoć dostanie się do wełny i będzie masakra. Mamy teraz do wyboru - wykonać izolację i oczekiwać grzyba we względnej ciszy, czy zerwać te sufity, które są zrobione i żyć w hałasie... Proszę o jakąś opinię, bo przeglądając wpisy nie spotkałam nikogo z takim problemem, a po wczorajszej wizycie jesteśmy załamani. Pani, która wykonuje te badania zajmuje się mikroklimatem w budynkach, rzeczami związanymi z grzybami itp i wydaje się, że nie z palca wyssała swoją opinię.
Napisano
Raczej wyssała z palca... jest to normalne wygłuszenie, w tamtym roku widziałem tego typu roboty u dużego dewelopera wykonywane w blokach mieszkalnych...
Napisano
Fachowcy z politechniki niech lepiej zajmą sie sprzedażą lodów a nie opiniowaniem. Grzyb może pojawić się w przypadku kondensacji pary wodnej, co może mieć miejsce przy przegrodach zewnętrznych a nie na stropie miedzypiętrowym obustronnie ogrzewanym.

Inna sprawa, że skuteczność takiego wyciszenia jest dość problematyczna - przenoszone są głownie dźwięki materiałowe (uderzeniowe) rozchodzące się również przez ściany a istnieje też ryzyko rezonansu płyt i stelaża. Błąd projektowy lub
wykonawczy polegał na zastosowaniu zwykłego styropianu na stropie a nie miękkiego tzw. akustycznego. Generalnie zdecydowana poprawę akustyki można uzyskać jedynie poprzez izolację od strony podłogi u sąsiada.
Napisano
Tak, wiemy, że to byłby najlepszy sposób, ale póki co jest kwestia ustosunkowania się dewelopera. W naszym pokoju, nad którym pokój mają dzieci sąsiadów, gdzie mamy już wykonany sufit (10cm wełny niby do celów akustycznych) + pianka 2mm + 12,5 mm płyty gk, wieszaki i profile obwodowe podklejone pianką dylatacyjną, efekt jest odczuwalny, choć nie idealny - dźwięk jest jeszcze słyszalny, ale jest stłumiony - nie ma takiego dudnienia jak wcześniej. Jeśli choć jedna osoba by mi potwierdziła, że rozbierając sufit podwieszany odkryła grzyba, to już bez wahania podjęłabym decyzję, a tak to nie wiadomo co robić. icon_cry.gif
Napisano
Teoretycznie "samoistne" wykraplanie (i grzyb) może nastąpić tylko na styku ze ścianą zewnętrzną.
Takie ryzyko jest zwielokrotnione w przypadku kiedy ściana nie jest ocieplona.
Ale to dotyczy każdego "wygłuszenia".

Realnie większe jest ryzyko zalania i grzyb z tego (takiego) powodu.
Napisano
  Cytat

Wczoraj przyszli przedstawiciele z lokalnej politechniki w celu zostawienia rejestratorów dźwięku i jak zobaczyli sufity to złapali się za głowę i od razu nam wywróżyli grzyba. (...)
Pani, która wykonuje te badania zajmuje się mikroklimatem w budynkach, rzeczami związanymi z grzybami itp i wydaje się, że nie z palca wyssała swoją opinię.

Rozwiń  

Bo to wróżbici byli na pół etatu.
A ta pani "mikroklimatolog" skoro jest tak opiniotwórcza, to niech publicznie zaneguje wszystkie ścianki wewnętrzne wykonane w systemie suchej zabudowy z wypełnieniem wełną mineralną.
Politechnika się pewnikiem wyprze.

Resztę napisali przedmówcy.



PS.
Skoro to nowy budynek prosto od dewelopera to problem wystąpienia kondensacji wilgoci na styku ściany zewnętrznej i stropu będzie pomijalny.
Budynek jest na 100% ocieplony
Napisano
Tak, ocieplony 12cm styropianu. Myślę, że mogła mieć na myśli parę z kuchni wytwarzaną podczas gotowania, bo w końcu to aneks i można powiedzieć, że przestrzeń kuchni, dużego pokoju i przedpokoju jest nieograniczona drzwiami i ta para będzie mogła sobie swobodnie krążyć. Wiadomo - będzie okap, są nawiewniki (niehigrosterowane), ale może właśnie tę parę miała na myśli, że będzie wnikała w sufit itd. Poza tym duży pokój to część narożna budynku - nie wiem jaki to by miało wpływ, kiedy jest on ocieplony. Tynki mieliśmy robione w kwietniu jak dobrze pamiętam, więc na (mam nadzieję) względnie przesuszone ściany. Sąsiedzi w bloku obok dostali grzyba w gratisie (ujawnił się jak odstawili szafę od ściany), mają dwoje małych dzieciaczków, dlatego tak na nas zadziałała wizja niewidocznego, a potencjalnie rozwijającego się w wełnie grzyba, podczas gdy sami chcieliśmy się zająć prokreacją icon_smile.gif Wystarczy nam problem z hałasem.
Napisano
A szafa stała przy ścianie zewnętrznej... nie mylę się prawda?
Nadprodukcja wilgoci podczas gotowania nie stwarza żadnych problemów pod warunkiem że wentylacja jest sprawna i wydolna.
Sprawdzenie jej wydolności na obecnym etapie powinno rozwiać Twoje wątpliwości, albo będzie to kolejny element sporu między Tobą a deweloperem. Oby nie.
Napisano
  Cytat

podczas gdy sami chcieliśmy się zająć prokreacją icon_smile.gif

Rozwiń  


A widzisz - bzykanie jest zabójcze dla grzybów, bo organizm ma większe zapotrzebowanie na tlen, a mając to na uwadze nie zamykasz szczelnie okien lub (i) nawiewników. icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

A szafa stała przy ścianie zewnętrznej... nie mylę się prawda?
Nadprodukcja wilgoci podczas gotowania nie stwarza żadnych problemów pod warunkiem że wentylacja jest sprawna i wydolna.
Sprawdzenie jej wydolności na obecnym etapie powinno rozwiać Twoje wątpliwości, albo będzie to kolejny element sporu między Tobą a deweloperem. Oby nie.

Rozwiń  


O dziwo nie - szafa stała przy ścianie międzylokalowej - w mieszkaniu za ścianą jest kuchnia i szereg kanałów wentylacyjnych. Mieszkanie na 4tym piętrze, parujące okna mimo odkręconych nawietrzników i nadmuchiwane przez komin powietrze. Dopiero uchylenie okien nawraca ciąg we właściwą stronę. Trochę im się naskraplało pod oknami, panele się rozeszły, na "progu" pod drzwiami balkonowymi też się grzyb pojawił.

U nas (3 piętro) przy zamkniętych oknach i odkręconych nawiewnikach jedną kratką wentylacyjną nawiewa, pozostałymi dwiema wywiewa. Dziś w nocy w kuchni tak nawiewało, że trzeba było kaloryfery podkręcić icon_smile.gif Przy otwartych oknach tasiemka powieszona w kratce pięknie ucieka wgłąb komina i wszystkie kanały wywiewają.

Czyli sądzicie, że demontaż tych sufitów nie jest konieczny? Tak pomyślałam, że może jak będą pomalowane farbą lateksową, to ona też po części będzie zatrzymywała przepływ pary wgłąb sufitu... O ile dobrze rozumuję icon_smile.gif
Napisano
Przy odwróconej wentylacji ściana z kanałami wentylacyjnymi stała się ścianą zewnętrzną... i to zimną.
Z Twego opisu wynika że jednak będziesz miała problem z deweloperem... a problem ten będzie dotyczył nieprawidłowo wykonanej wentylacji.
Problem akustyki tym samym zszedł na plan dalszy
Napisano
Pozostaw sufity i powalcz z wentylacją, znając deweloperów będzie to ciężka przeprawa. Możesz zainwestować w urządzenia wspomagające wentylacje... nie chce mówić "często wietrzcie mieszkanie" bo nie o takie rozwiązanie przecież chodzi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...