Skocz do zawartości

montaż żyrandola w stropie drewnianym


iqor

Recommended Posts

Napisano
Mam problem. Chciałbym zamontować ciężki żyrandol na poddaszu. Sufit wykonany jest z płyty kartonowo-gipsowej. Piętro wyżej jest strych wybudowany na stropie drewnianym. Pomiędzy płytą K-G a warstwą desek na strychu położona jest wełna mineralna o gr. 30 cm. Chciałbym zamontować żyrandol właśnie do tego stropu (o ile dobrze pamiętam tak właśnie był zamontowany żyrandol w filmie "Wojna państwa Rose" ).
Jakiego mocowania należy użyć w tym przypadku? Nie mogę znaleźć żadnych kołków o długości 30 -40 cm. Facet w sklepie nie miał pojęcia o czym do niego mówię . Czy mocowanie to należy wykonać do belki nośnej?
Napisano
Cytat

Mam problem. Chciałbym zamontować ciężki żyrandol na poddaszu. Sufit wykonany jest z płyty kartonowo-gipsowej. Piętro wyżej jest strych wybudowany na stropie drewnianym. Pomiędzy płytą K-G a warstwą desek na strychu położona jest wełna mineralna o gr. 30 cm. Chciałbym zamontować żyrandol właśnie do tego stropu (o ile dobrze pamiętam tak właśnie był zamontowany żyrandol w filmie "Wojna państwa Rose" ).
Jakiego mocowania należy użyć w tym przypadku? Nie mogę znaleźć żadnych kołków o długości 30 -40 cm. Facet w sklepie nie miał pojęcia o czym do niego mówię . Czy mocowanie to należy wykonać do belki nośnej?


Ile ten żyrandol waży?
Najlepiej tak Jani radzi, a przypadkiem nie wiesz czy jak robili zabudowę z płyt to w miejscu gdzie wychodzi kabel od oświetlenia fachowcy nie dali kawałka deski czy płyty aby móc przymocować żyrandol. Z drugiej strony może być problem z podciągnięciem kabla w inne miejsce ,bliżej tej belki.
Można jeszcze rozwiązać problem dwoma prętami np grubości 3-4 mm i dł np 10-15 cm ale im dłuższe tym lepsze. Jak wywiercisz otwór czy nawet powiększysz ten z którego wychodzi kabel to włożysz dwa pręty w ten otwór ,potem je tak okręcisz aby dolegały do płyty ,skrzyżujesz je i na środku skrzyżowania zakręcisz jakieś uch czy haczyk aby powiesić żyrandol.
Skrzyżowanie prętów daje to że siła nacisku rozłoży się na większą powierzchnię a tym samym wytrzymałość się zwiększy.Aby lepiej dolegały do płyty to w jednym pręcie w połowie jego długości można go lekko podgiąć na pół okrągło, a po co to już chyba sam się domyślisz icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Jakiego mocowania należy użyć w tym przypadku? Nie mogę znaleźć żadnych kołków o długości 30 -40 cm. Facet w sklepie nie miał pojęcia o czym do niego mówię . Czy mocowanie to należy wykonać do belki nośnej?



A po co takie kołki?
W płycie g/k otwornicą wycinasz największą dziurę, abyś mógł włożyć dłoń. Rozsuwasz wełnę i w deskowaniu stropu wiercisz odpowiedni otwór wiertarką z długim wiertłem i w ten otwór wkręcasz hak odpowiedniej średnicy i wytrzymałości. Jak już zamocujesz hak, wykonujesz łącznik przedłużający, z odpowiednio grubego drutu stalowego, zakładasz go na hak, a jego drugi koniec ma wystawać ponizej poziomu g/k i ma być zakończony tak, aby powiesić na nim żyrandol.
A potem tylko porządkujesz wełnę, po czym nad płytę g/k wkładasz kawałek listwy drewnianej, do ktorej umocujesz wkrętami wyciete kółko otworu. Listwę oczywiście też przykrecasz do płyty g/k. I pozostaje tylko zaszpachlowanie rzazu otwornicy, oraz późniejsze zamalowanie.
Napisano
Cytat

Jako przykład podaje film "Wojna państwa Rose", więc może i jego żyrandol waży kilkaset kilogramów. icon_biggrin.gif


Znam ten film, nie raz go oglądałem icon_biggrin.gif Ale nie do przesady bez jaj icon_lol.gif
Napisano
Otwornicą dziurę w płytach. W to wkładamy (jak nie ma miejsca na krzyż z pretów wg. mhtyl) płaskownik z nawierconym otworem na haczyk, poziomujemy, wkręcamy (mocujemy) hak, uzupełniamy braki i szpachlujemy - i finito.
Napisano
Albo taki kołek z hakiem, tylko wszystko zależy od wagi tego żyrandola.
Napisano
Dziękuję wszystkim za fachową pomoc. A co się tyczy podanego przeze mnie przykładu z filmu, to chodziło mi raczej o zobrazowanie sposobu mocowania, a nie wielkości żyrandola .
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Chciałem się pochwalić, że niedawno udało mi się powiesić ten żyrandol Użyłem gwintowanego pręta i zabezpieczyłem dwoma nakrętkami na strychu. Trzyma się aż miło.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Chciałem się pochwalić, że niedawno udało mi się powiesić ten żyrandol Użyłem gwintowanego pręta i zabezpieczyłem dwoma nakrętkami na strychu. Trzyma się aż miło.


Rozumiem, że próba wytrzymałości była, może nie taka jak u Państwa Rose ale chyba podobna icon_lol.gif
Napisano
Była, była Na tych kołkach do płyt kartonowo- gipsowych też pewnie by nie spadł, ale kto wie czy za jakiś dłuższy czas nie puściłyby mocowania karton- gipsu do stelaży i sufit by się nie wygiął Na pewno ten sposób montażu jest solidny i nic nie powinno się stać.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Była, była Na tych kołkach do płyt kartonowo- gipsowych też pewnie by nie spadł, ale kto wie czy za jakiś dłuższy czas nie puściłyby mocowania karton- gipsu do stelaży i sufit by się nie wygiął Na pewno ten sposób montażu jest solidny i nic nie powinno się stać.


Żyrandol z filmu mega icon_biggrin.gif tam to chyba do stropu był przypięty ;) sposób z hakiem jest dobry oby wytrzymał Twój żyrandol dałbyś zdjęcie Twojego jak wyszło byśmy ocenili icon_smile.gif
Napisano
Hak to dobre rozwiązanie, ale hak hakowi nierówny, lepiej więc pomyśleć o czymś solidnym, wypróbowanym, najlepoiej kupić taki hak w sklepie z akcesoriami tego typu. Żeby potem nie było problemu, że hak jest niestabilny, no i żeby się noe obawiać, że spadanie - bo szkoda by było....
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Hak to dobre rozwiązanie, ale hak hakowi nierówny, lepiej więc pomyśleć o czymś solidnym, wypróbowanym, najlepoiej kupić taki hak w sklepie z akcesoriami tego typu. Żeby potem nie było problemu, że hak jest niestabilny, no i żeby się noe obawiać, że spadanie - bo szkoda by było....


icon_biggrin.gif A widziałeś aby hak do montażu np żyrandola można było kupić w spożywczym albo w monopolowym?
Nikt o zdrowym rozsądku nie kupi "haczyka" do ciężkiego żyrandola, a nawet gdy się nie ma pojęcia jaki kupić to w dobrym sklepie sprzedawca doradzi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...