Skocz do zawartości

Czy da sie podłączyć kanalizację?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Mam w drodze kanalizację. Z mapy geodezyjnej odczytałem rzędne kolektora 7,17/3,97 Chodzi tu prawdopodobnie o wysokość włazu studzienki w ulicy 7,17m nad poziom Wisły i wysokość zagłębienia kolektora 3,97m nad poziom Wisły. Działka do której chcę doprowadzic kanalizację leży 120m od kolektora i ma rzędną 6,4m Wiec przyjmuję ze to znaczy 6,4m nad poziom Wisły. Czy mając takie można określić techniczną możliwość pobudowania przyłacza do kanalizacji i jego orientacyjny koszt?
Napisano
Jaki poziom Wisły? A może chodzi o poziom Odry? icon_biggrin.gif
Każdy poziom na mapie jest podawany wg poziomu morza, nie chodziłeś na geografię?
Napisano
Cytat

Jaki poziom Wisły? A może chodzi o poziom Odry? icon_biggrin.gif
Każdy poziom na mapie jest podawany wg poziomu morza, nie chodziłeś na geografię?


Masz może coś bardziej merytorycznego do dodania? Jeśli nie, to poczytaj:
http://www.budkom.pl/projekty/wisla.htm

http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_wysokości_Zero_Wisły

Mam nadzieję że nie będziesz odwracał Wisły kijem i poprawiał urzędowych map geodezyjnych bo coś tam niedosłyszałeś na geografii icon_smile.gif


Napisano
I po co ? Jak i tak się porównuje do poziomu morza. To tak jakbyś podawał temperaturę w F a i tak mało kto ma odniesienie do tej skali i przelicza na C. Ale jak kto lubi sobie głowę i życie utrudniać to niech sobie liczy od Wisły.
Napisano
Cytat

I po co ? Jak i tak się porównuje do poziomu morza. To tak jakbyś podawał temperaturę w F a i tak mało kto ma odniesienie do tej skali i przelicza na C. Ale jak kto lubi sobie głowę i życie utrudniać to niech sobie liczy od Wisły.


Po to, że nie lubię sobie utrudniać życia, a tak sie to u mnie przedstawia na mapach. NIE MA innej rzędnej w innej skali odniesienia na mapach do celów projektowych uzyskiwanych ze składnicy map. Skoro MPWiK czy geodeci na tym pracują to chyba oczywiste, ze nie będę mówił do nich po marsjańsku i podawał wysokości w innym systemie. Takie są wymagania urzedowe czy Ci się to podoba czy nie wiec Twoje rady o liczeniu rzędnej n.p.m. niczego nie wnoszą a mogą jedynie spowodować problemy.
Jeśli jednak nie ogarniasz sprawy, zadam pytanie inaczej
Czy różnica w wysokości terenu 2,4m na długości ok 120m technicznie tzn. z zachowaniem odpowiedniego spadku , z uwzględnieniem przemarzania terenu , pozwoli na podłączenie sie do kanalizacji?
Napisano
To jest cytat z Wikipedii mówiący o układzie wysokości Zero Wisły
Cytat

Poziom zera Wisły odpowiada 77,8746 m n.p.m. w układzie Kronsztad 86 (dla starszych opracowań lub dla opracowań opierających się na starych danych może to być też 77,9646 m n.p.m. w układzie Kronsztad 60[2]), jednak w niektórych powołaniach można znaleźć również wartości 78,129 oraz 78,66 m n.p.m.
W opracowaniach branżowych spotkać można wiele różnych oznaczeń wysokości w tym układzie, np. nad zero Wisły, nad poziom Wisły, n0W (n.0 W.), npW, np0W itd.
Najwyższe wartości oznaczeń wysokości powierzchni terenu spotykanych w okolicach Warszawy oscylują około 40 m npW.


Czy te wartości są dokładne? A jeżeli są to które? Bo poziom n.p.m jest stały a nie wg układu takiego czy takiego ,z lat tych czy z tamtych.
I nie mam do Ciebie o to pretensji bo tyś tego nie wymyślił,ale sam widzisz to mieszanie ludziom w głowach nie potrzebne i zbędne jak i tak wszystko odnosi się do n.p.m
Napisano
Cytat

Tak... to dokładnie wymagane 2% spadku.


No tak, ale przecież kanaliza z domu wychodzi z jakieś 0,5-1 m poniżej gruntu żeby nie przymarzło to co tam płynie icon_smile.gif. Są chyba na to jakieś normy. Zostaje wiec realnie z 1,5-1,8m spadku na 120m a to już będzie poniżej 2%. Da sie coś z tym zrobić?
Napisano
Przy wyjściu z domu przy głębokości 0,5 m możesz ocieplić rurę styropianem aż do głębokości 1 m. Ja tak u siebie zrobiłem i jak na razie nic nie zamarzło i oby nie icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To jest cytat z Wikipedii mówiący o układzie wysokości Zero Wisły

Czy te wartości są dokładne? A jeżeli są to które?


A co mnie to obchodzi? Nie jestem geodetą. Mam na mapie konkretne rzędne i nie wnikam czy układ jest z Kronsztad czy z Pcimia. W omawianym przypadku nie ma to absolutnie żadnego znaczenia i nic nikomu nie miesza. Rzędne są czytelne i spełniają swoją rolę. Ale częściowo sam jestem sobie winien. Gdybym nie napisal zbyt szczegółowo to byś mi nie wyskoczył z lekcjami geografii i spokojnie czekałbym na merytoryczną odpowiedź.
Myślę że nie ma co dalej drążyć OT, bo w Warszawie jest jak jest i oficjalną podstawą rzędnych na mapach do celów projektowych jest poziom Wisły. Żeby nie robić zamieszania trzymajmy się tego.

Cytat

Przy wyjściu z domu przy głębokości 0,5 m możesz ocieplić rurę styropianem aż do głębokości 1 m. Ja tak u siebie zrobiłem i jak na razie nic nie zamarzło i oby nie icon_biggrin.gif

Zostaje mi wiec ok głębokości 1,9m na 120m. To jakieś 1,6% spadku. Obawiam się że może być za mało.
Napisano
Cytat

Zostaje mi wiec ok głębokości 1,9m na 120m. To jakieś 1,6% spadku. Obawiam się że może być za mało.


To tak na razie teoretycznie ,może jak zaczniesz kopać okaże się że ten spadek uzyskasz lub nie . Gdyby się okazało ,że spadek za mały to można zastosować pompę.
Możesz dla rozwiania swoich wątpliwości wynająć geodetę i wtedy będziesz wiedział dokładnie jaki będzie spadek.
Zresztą i tak będziesz chyba musiał mieć zrobiony projekt przyłącza do kanalizy, więc geodeta Cię nie ominie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
    • Bardzo dziękuję!   I powiadasz, że ten wiatr gwiżdże sobie  i z gęstości, i z temperatury...   Filmik mi podesłałeś, ale chyba go nie obejrzałeś...
    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
    • Czy ten sufit na fotografiach jest podwieszony czy płyty g/k są klejone do sufitu właściwego? To pytanie zasadnicze, chodzi o to czy jest przestrzeń do prowadzenia przewodów. Bo jeśli taka przestrzeń jest, to wybierasz sobie rodzaj i ilość punktów oświetleniowych, trasujesz ich położenie na suficie i rozprowadzasz przewody w tej przestrzeni. Jak to zrobić? Ano wiercisz otwory i wsuwasz stalkę tak, aby dotarła do drugiego otworu i tam ją wyciągasz.  Przewody doczepia się do stalki. Jeśli płyty g/k są przyklejane, to nie ma innego wyjścia jak wycinać w nich kanały do rozprowadzenia przewodów.     Miejsca na lampy wpuszczane w sufit określasz omijając profile konstrukcyjne (ich przebieg masz wyznaczony przez zaszpachlowane wkręty). Lampy wypuszczane odwrotnie, starasz się mocować do profili, to jest pewniejsze niż wszelkie "wynalazki" do mocowania w płycie g/k.    Jeszcze jedna uwaga. Lampy sie grzeją i przy lampach wpuszczanych w sufit ja stosowałem zabezpieczenia folii przed ciepłem w postaci zwyczajnych, ceramicznych doniczek, Trzeba je włożyć nad sufit w miejscu wpuszczanego "oczka" oświetleniowego tak, aby zmieścić ją pod folią. Przy zastosowanej wełnie mineralnej i tak nie pogorszy warunków chłodzenia lampy, a zapewni odsunięcie folii na bezpieczną odległość, aby ciepło od lampy nie powodowało filii jakiejś szkody. Otwory na wsuwanie doniczek trzeba wyciąć, a po ich włożeniu ponownie załatać, nie ma innego wyjścia.    Przy lampach wypuszczanych nie ma tego problemu.  
    • Dzień dobry. Żaden środek nie pomoże jeśli to drewno nie wyschnie, to jest podstawa. Wszystko czego użyjesz będzie na bazie wody, która też będzie musiała odparować.  Tutaj raczej żadne osuszanie nie pomoże.  Teraz ta wełna leży na konstrukcji sufitu podwieszanego? Z tego co widzę to sznurki zostały obcięte i wełna opadła  właśnie na konstrukcje. Jeśli miałaś umowę z wykonawcą to możesz z nim walczyć. Wszytsko zalezy co miałaś zapisane w tej umowie. Jeśli chciałabyś to teraz wszystko wymieniać, to musisz wiedzieć, że koszt suchego drewna, które można by "zamknąć" izolacją będzie 2-3 krotnie wyższy od tego zastosowanego przez wykonawcę. Deskowanie będzie pewnie jeszcze droższe. A jeśli chodzi o twojego majstra: - albo jest totalnym paprokiem, który nie wiedział co się może wydarzyć - albo wiedział Cię lubi i zrobił to z premedytacją - albo jedno i drugie powyżej.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...