Skocz do zawartości

Grzyb, pleśń-walka z wilgocią.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Angela - i jak się sprawy mają? Mamy już grudzień...
Jest lepiej, gorzej? Jakieś działania budowlane były poczynione?

Wentylacja naturalna najgorzej działa na wiosnę i jesienią. Latem jest ciepło i można pozwolić sobie aby stosunkowo długo były otwarte okna. Zimą istnieje duża różnica temperatur na zewnątrz i wewnątrz więc istnieje duża różnica gęstości powietrza - więc występuje duża siła ciągu kominowego/wentylacyjnego. Mroźną zimą wentylacja naturalna działa najlepiej. Na wiosnę i jesienią warto włączać wentylatory wywiewne w łazience, WC i kuchni - aby wymusić wentylację.

Jeżeli szczelina pod drzwiami wewnętrznymi ma 1cm lub więcej to nie potrzeba robić dodatkowych otworów (takich jak w łazience).

Bardzo polecam abyś kupiła sobie miernik wilgotności względnej powietrza (higrometr). Powiedz nam jakie są wartości wilgotności i temperatury (to jest nierozłączna para parametrów) w różnych pomieszczeniach.

Potrzebne są nawiewniki nadokienne (w pokojach). Mikrowentylacja okienna to mikrośrodek.
W kuchni, łazience i WC nie stosuje się nawiewników lecz kratki wywiewne (przy kominie).

Powiedziałaś jak jest u sąsiadki powyżej (też grzyb ale w znacznie mniejszym stopniu). A jak jest u sąsiadów obok?

Jeżeli problem nadal występuje to polecam badania termowizyjne. To dobra metoda diagnozowania zawilgoceń. Wywnioskowałem, że mieszkanie masz na Śląsku. Jeżeli chcesz to mogę zrobić Ci takie badania na preferencyjnych warunkach. Edytowano przez termoobraz_pl (zobacz historię edycji)
  • 10 miesiące temu...
Napisano
szczerze nie zazdroszczę
to wygląda na wodę przede wzystkim od dołu
ściana fundamentowa jest zakopana zapewne bez zadnej izolacji (stary budynek)
i woda co najmniej opadowa, ale zapewne i gruntowa jest ścianą podciągana
nierównomiernie, w zależności od tego co w ścianie napotka
ale parter jest z najgorszym położeniu
obstawiłbym wymuszenie wykonania wykopu na sezon letni by trochę to przeschło
powinno być osuszaczem wyciągane ale z tym wiąą się spore koszty
najlepiej byłoby blokadę poziomą wykonać od wód gruntowych
a jeśli tylko od opadówki to styrodur i folia kubełkowa
i drenaż oczywiście z odwodnieniem, inaczej opadówka dostanie się znowu
przy budunku należy obsypać czymś, co łatwo przepuszcza wodę a nie ziemią organiczną
która ją z pewnścią utrzymuje
blokadę poziomą można zrobić jeśli ocieplenie z drenażem nie załatwią sprawy
gdyż będzie z pewnością wówczas odciągać z gruntu
i musicie pomyśleć o ociepleniu, wełną nie styropianem
bo całą wodę zamkniecie i jeszcze długo wychodzić będzie
u ąsiadki zapewne wykrapla się na przegrodzie po osiągnięciu p-tu rosy
słabo wentyluje i może oszczędnie grzeje
wielu innych opcji nie macie
Napisano
Cytat

najlepiej byłoby blokadę poziomą wykonać od wód gruntowych
a jeśli tylko od opadówki to styrodur i folia kubełkowa
i drenaż oczywiście z odwodnieniem, inaczej opadówka dostanie się znowu


icon_eek.gif
Żaden w wymienionych przez Ciebie materiałów nie jest izolacją przeciwwilgociową.

PS.
Twoja wiedza zakłada używanie znaków interpunkcyjnych i dużych liter, czy nie zniżasz się do takich błahostek?
Napisano
Cytat

szczerze nie zazdroszczę
to wygląda na wodę przede wzystkim od dołu
ściana fundamentowa jest zakopana zapewne bez zadnej izolacji (stary budynek)
i woda co najmniej opadowa, ale zapewne i gruntowa jest ścianą podciągana
nierównomiernie, w zależności od tego co w ścianie napotka
ale parter jest z najgorszym położeniu
obstawiłbym wymuszenie wykonania wykopu na sezon letni by trochę to przeschło
powinno być osuszaczem wyciągane ale z tym wiąą się spore koszty
najlepiej byłoby blokadę poziomą wykonać od wód gruntowych
a jeśli tylko od opadówki to styrodur i folia kubełkowa
i drenaż oczywiście z odwodnieniem, inaczej opadówka dostanie się znowu
przy budunku należy obsypać czymś, co łatwo przepuszcza wodę a nie ziemią organiczną
która ją z pewnścią utrzymuje
blokadę poziomą można zrobić jeśli ocieplenie z drenażem nie załatwią sprawy
gdyż będzie z pewnością wówczas odciągać z gruntu
i musicie pomyśleć o ociepleniu, wełną nie styropianem
bo całą wodę zamkniecie i jeszcze długo wychodzić będzie
u ąsiadki zapewne wykrapla się na przegrodzie po osiągnięciu p-tu rosy
słabo wentyluje i może oszczędnie grzeje
wielu innych opcji nie macie




temat odgrzewany wielce
a masło jest maślane .
jeszcześ diagnozy nie postawił a już chcesz leczyć ????
pani straciła zainteresowanie - może zmieniła już mieszkanie
bynajmniej od roku nie zapoznała nas z wynikami obrzędu gromnicznego.
czyli chce sobie poradzić sama

życzymy powodzenia
  • 2 miesiące temu...
  • 5 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...