Skocz do zawartości

Ocieplenie garażu styropianem


Rawgor

Recommended Posts

Napisano
Witam,
Mam blaszany garaż i chciałbym go ocieplić styropianem. Widziałem, że są specjalne kleje do styropianu w piance, tylko nie za bardzo wiem, czy to dobre rozwiązanie, czy styropian da się tym przykleić do blachy i jak długo to wytrzyma?

Dziękuję za pomoc.
Napisano
ocieplenie z wew czy zew? klej poliuretanowy przyczepia się do większości materiałów a stosowany jest głównie do klejenia styropianu. do blachy powinien też przykleić, ale jak z wytrzymałością to chyba tylko metoda próby.
Napisano
Do klejenia płyt styropianowych na metalu możesz zastosować klej Tytan EOS. Ma on doskonałą przyczepność zarówno na pustaku, cegle, masie bitumicznej jak również na drewnie i metalu. Tak więc zgodnie z jego zastosowaniem możesz go również użyć do ocieplenia blaszanego garażu, a ocieplenie będzie trwałe na długie lata.
Napisano
  Cytat

Do klejenia płyt styropianowych na metalu możesz zastosować klej Tytan EOS. Ma on doskonałą przyczepność zarówno na pustaku, cegle, masie bitumicznej jak również na drewnie i metalu. Tak więc zgodnie z jego zastosowaniem możesz go również użyć do ocieplenia blaszanego garażu, a ocieplenie będzie trwałe na długie lata.

Rozwiń  


i kupuj go tylko w Castoramie - najlepsza cena ;)
Napisano
  Cytat

i kupuj go tylko w Castoramie - najlepsza cena ;)

Rozwiń  

I najlepsza waga ,bynajmniej z Casto we Wrocławiu gdzie leży sobie pod chmurką a cena faktycznie najlepsza nikt jej nie przebije bo wszyscy maja taniej niż Castorama.
Napisano (edytowany)
  Cytat

I najlepsza waga ,bynajmniej z Casto we Wrocławiu gdzie leży sobie pod chmurką a cena faktycznie najlepsza nikt jej nie przebije bo wszyscy maja taniej niż Castorama.

Rozwiń  


Jaka znowu waga? Nawet jeżeli to co metalowej puszce szkodzi leżenie pod chmurką? Edytowano przez passiv (zobacz historię edycji)
Napisano
przeczytaj jeszcze raz, dokładnie i uważnie post kolegi Ekspert Domu Modelowego. A jeżeli Ci się nie chce to Ci podpowiem, pisał on o KLEJU DO STYROPIANU! Tytan EOS, taki w puszcze, nakręcanej na pistolet, taka pianka, rozumiesz? icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

przeczytaj jeszcze raz, dokładnie i uważnie post kolegi Ekspert Domu Modelowego. A jeżeli Ci się nie chce to Ci podpowiem, pisał on o KLEJU DO STYROPIANU! Tytan EOS, taki w puszcze, nakręcanej na pistolet, taka pianka, rozumiesz? icon_biggrin.gif

Rozwiń  

Przeczytałem icon_redface.gif A ja głupi pisałem o styro a nie doczytałem (bo z zasadzie jakbyś zacytował poprzednika to bym się nie machnął icon_biggrin.gif ) że przedostatni post był o kleju.
  • 1 rok temu...
Napisano
Biorąc się teraz za klejenie lub piankowanie z wykorzystaniem tytana w puszce warto teraz zwrócić uwagę na nowy pistolet tytan standard max. Teraz z tej samej puszki możemy uzyskać do 30% więcej! Jednak Selena nie oferuje tego pistoletu w bezpośredniej sprzedaży tylko dokłada za złotówkę przy zakupie 3 kartonów pian tytan lub 2 kartonów piano-klejów.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Biorąc się teraz za klejenie lub piankowanie z wykorzystaniem tytana w puszce warto teraz zwrócić uwagę na nowy pistolet tytan standard max. Teraz z tej samej puszki możemy uzyskać do 30% więcej! Jednak Selena nie oferuje tego pistoletu w bezpośredniej sprzedaży tylko dokłada za złotówkę przy zakupie 3 kartonów pian tytan lub 2 kartonów piano-klejów.

Rozwiń  


...uśmiałem się jak norka ...poważka


  Cytat

Biorąc się teraz za klejenie lub piankowanie z wykorzystaniem tytana w puszce warto teraz zwrócić uwagę na nowy pistolet tytan standard max. Teraz z tej samej puszki możemy uzyskać do 30% więcej! Jednak Selena nie oferuje tego pistoletu w bezpośredniej sprzedaży tylko dokłada za złotówkę przy zakupie 3 kartonów pian tytan lub 2 kartonów piano-klejów.

Rozwiń  

:hahaha2:

Jak to nie reklama - to ja jestem rura z kremem icon_cool.gif
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Ja ocieplałem jakiś czas temu co prawda nie garaż ale dom. Postawiłem nn styropian i kleje EOS Tytana. Dla mnie ten zestaw był naturalnym wyborem. Do styropianu jako materiału do ocieplania mam po prostu największe zaufanie - do spełnia swoją rolę i nie obciąża zbyt mocno ścian. Tytanowi ufam, że względu na jakość. Poza tym jakiś czas temu zacząłem korzystać z programu Mistrzowie Tytana: http://mistrzowietytana.pl/rewards/category/53/#top, gdzie za wszystkie punkty zebrane z opakowań można wybierać sobie nagrody. Fajna opcja, szczególnie dla osób, które mają wielu klientów i mogą uzbierać punkty na naprawdę fajne nagrody.
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Kolega miał podobny dylemat, ale jemu klej nie utrzymał styropianu, który zaczął odpadać.

Rozwiń  


Może zaczął odpadać z powodu zbyt słabego przyklejenia? Garaż blaszak to przecież zwykle blacha trapezowa, więc trzebaby kleić pasami nakładanymi na płaski grzbiet fali w panelu blachy. Blachę oczywiście wcześniej porządnie oczyścić i odtłuścić.
Ciekawe z resztą jak ma się przyczepność takiego mocowania płyt pasami do stalowej blachy. A do tego jeszcze stalowa konstrukcja mocno "pracuje" przy zmianach temperatury.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jeszcze dwie sprawy. Należałoby zadbać o wentylację (drożność) kanałów, które powstaną pomiędzy blachą i styropianem. Głównie chodzi o możliwość odpływu wilgoci skraplającej się z powietrza. Jak to będzie się gdzieś gromadzić, blacha zacznie rdzewieć.
Druga rzecz to wrażliwość styropianu nawet na opary rozpuszczalników organicznych, w tym benzyny. Ostrzegają o tym producenci, ale nie wiem czy u kogoś jest to realny problem. Osobiśie raczej wątpię, ale nie sprawdzałem.
Napisano (edytowany)
Podłącze się pod temat, być może ktoś z Was będzie mi w stanie pomóc. Mam dom z garażem w bryle. Docelowo w garażu będzie grzejnik być może nawet i 2. Od garażu mam od razu przejście do salonu - pytanie czy to ocieplać? Za garażem jest kotłownia - więc tutaj raczej nie ma sensu.

Myślałem o styropianie 5 cm, na ścianę łączącą z domem i sufit (nad garażem będzie sypialnia). Edytowano przez featmilka (zobacz historię edycji)
Napisano
Zdecydowanie ocieplać. I to wszystkie ściany i strop za którymi masz jakieś pomieszczenie. Kotłowni nie wyłączając. Przecież w zimie nie będziesz w garażu utrzymywał +20°C tylko raczej +5°C, bo i po co więcej. 5 centymetrów to bardzo cienko, dając grubszą warstwę wiele w sumie nie dopłacisz, a robota ta sama. Ewentualnie warto pomyśleć o styropianie grafitowym, bo jednak lambdę ma o 1/4 niższą i ocieplenie będzie lepsze przy tej samej grubości. A co planujesz dać na styropian?
Napisano
Dolny pas płytek to dobry pomysł. Dałbym tylko pod nie płynną folię, a potem dobrą fugę. A wyżej farbę odporna na zmywanie. Jakoś tak garaż lubi się brudzić. A tak będziesz mógł chociaż umyć ubłocone koła wodą z węża i nie martwić się o ściany.
No i dobry klej do płytek, bo podejrzewam, że takie podłoże producenci zaliczą do tzw. krytycznych.
  • 1 rok temu...
Napisano
  Dnia 30.11.2015 o 08:46, el-instalator napisał:

Druga rzecz to wrażliwość styropianu nawet na opary rozpuszczalników organicznych, w tym benzyny.

Rozwiń  

Oczywiście, że styropian znika (ulatnia się, czy jak kto woli) pod wpływem oparów benzyny i rozpuszczalników.

Dlatego dawniej, gdy nie było pianki - niektórzy kleili styropian lepikiem na zimno (no bo od gorąca sie topi) i znikał.Powinno się go było kleć lepikiem na gorąco (nie wrzącym) i przyjąć mały ubytek od topienia- oczywiście gorący lepik też nie był idealny, ale przynajmniej nie miał szkodliwych oparów. 

Pewna firma robiła nawet styropian z papą (na piwnice i na dachy) klejone lepikiem na zimno. po pewnym czasie duża częśc styropianu znikała, a reszta wyglądała jak rzeszoto.

Napisano
  Dnia 30.01.2017 o 19:44, zenek napisał:

Pewna firma robiła nawet styropian z papą (na piwnice i na dachy) klejone lepikiem na zimno. po pewnym czasie duża częśc styropianu znikała, a reszta wyglądała jak rzeszoto.

Rozwiń  

Ciekawe do jakiej temperatury nagrzewa się ciemny dach pokryty papą...

Napisano
  Dnia 30.01.2017 o 19:53, Razmes napisał:

Ciekawe do jakiej temperatury nagrzewa się ciemny dach pokryty papą...

Rozwiń  

Słuszna uwaga - a styropian podobno zaczyna degradację w temp. powyżej 100 st - ale nie sprawdzałem tego. 

I zawsze miałem wątpliwości do ocieplania dachu styropianem - raczej wełna, albo kombinacja

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...