Skocz do zawartości

Jak to jest z betonem komórkowym


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
To, że jakaś firma krzak sprzedaje pelikanom wybrakowany towar TYPU YTONG wcale nie oznacza, że istnieje YTONG drugiego gatunku ;)

Cytat

I jeszcze jedna sprawa. Oznaczenie PP to nic innego, jak informacja, że bloczek jest bardzo "dokładny" i przeznaczony do cienkiej spoiny.
Czyli jak nie trzyma wymiarów, to nie ma oznaczenia PP.



Nigdzie nie kupisz YTONGA bez oznaczenia PP icon_smile.gif
Edytowano przez passiv (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czyli mam rozumieć każdy bloczek pojedynczo jest frezowany przez operatora? icon_smile.gif
Zamawiałem YTONGA na jakieś 20 domów i jeszcze nigdy nie spotkałem się z rozróżnianiem na I i II gatunek...
No ale jeżeli tak mówisz to pewnie tak jest. A może dałeś się "przerżnąć" na kaskę? icon_biggrin.gif


Nie wiem czy każdego osobno czy taśmowo frezują.
Nie spotkałeś bo II gatunkiem handlują tylko wybrani sprzedawcy , i na kaskę się nie dałem naciągnąć bo I gatunek jest pakowany w żółtą folie z napisem firmowym a II w przeźroczystą bez napisu.

Cytat

aby rozwiać wątpliwości wrzucam to coś co mi wszechwiedząca wyszukiwarka wyswietliła


Tylko po pierwsze to nie sprzedaje firma Xella tylko jakaś tam podrzędna hurtownia, a po drugie wymiar podany w tym artykule to nie wymiar bloczków Ytong . Ytong ma wysokość 20 cm a nie 24,9 cm (chyba że te bloczki to Ytong sprowadzony z Niemiec),a po trzecie te bloczki są sprzedawane nie na sztuki tylko na m2 ,pisałem o tym wyżej że zakład produkcyjny w Miliczu takie bloczki sprzedaje jako "gruz" i cenę podaje za m3.
I jak mnie poinformowali w zakładzie w Miliczu z II gatunku dom można stawiać ,natomiast z tych uszkodzonych jedynie jakieś typu gospodarczego.

W razie kolejnych pytań ,czy niejasności macie tel do zakładu w Miliczu ,kto jest dociekliwi albo niedowiarek niech dzwoni ,co mu powiedzą przez telefon ,nie wiem ale sądzę że podzieli się z nami tymi informacjami icon_biggrin.gif
.(0–71) 384–14–63
Napisano
Cytat

.... I gatunek jest pakowany w żółtą folie z napisem firmowym a II w przeźroczystą bez napisu.



Ważniejsze jest to

Cytat

Do każdej palety produktów YTONG idołączane są etykiety CE, będące potwierdzeniem pochodzenia i właściwości materiału. Prosimy o ich zachowanie.



Jak sądzę, ten (niby) II gatunek, czegoś takiego nie posiada - przypominam o Prawie Budowlanym. icon_cool.gif

Ytong jako taki nie "produkuje" i nie sprzedaje II gatunku.
Napisano
Cytat

Ważniejsze jest to



Jak sądzę, ten (niby) II gatunek, czegoś takiego nie posiada - przypominam o Prawie Budowlanym. icon_cool.gif

Ytong jako taki nie "produkuje" i nie sprzedaje II gatunku.


Przecież tez o tym pisałem,że każda paleta bloczków posiada taka "karteczkę", II nie wiem czy taka posiada bo jego nie kupiłem A widziałem na placu w owym zakładzie produkcyjnym jak stały palety ustawione i owinięte w przeźroczystą folię.
Rysiu ,wiem co mowie i pamiętam co mi mówili - a dla jasności to nie Ytong produkuje tylko Xella produkuje Ytonga icon_biggrin.gif i Xella tak jak już kilka razy wspominałem w Miliczu sprzedaje II gatunek i jest dopuszczony jako materiał konstrukcyjny.
Proszę dzwonić i napisać co powiedzieli (ale tylko prawdą i tylko prawdą się podzielić) icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

i to niezależnie od koloru kropki


ześ się doje.. do tej kropki :bezradny:
możliwe że znakują zanim ofoliują, żeby się nie pop... przy pakowaniu icon_rolleyes.gif

a drugi gatunek? jeżeli xella takiego nie produkuje formalnie to nie oznacza, że zakłady produkcyjne nie potrafią zrąbać partii materiału, wtedy niektórzy tłuką (szczególnie ceramika), a niektórzy pewnie sprzedają noname, a pochodzenie jest tajemnicą poliszynela
Napisano
Cytat

Bloczki ytonga są też w II gatunku i o ile dobrze pamiętam to I gatunek jest znakowany farbą zieloną ,jedno maźnięcie na jednym bloczku od czoła na całą paletę, a II gat jakimś innym kolorem.


żem się doj...ł bo to dla mnie bzdura

tzn może i są maźnięcia ale do tego musi być też wyraźna informacja
Napisano
Cytat

żem się doj...ł bo to dla mnie bzdura

tzn może i są maźnięcia ale do tego musi być też wyraźna informacja


To nie bzdura,jakby tak nie było to bym głupot nie pisał.
Czy wszystkie zakłady stosują takie oznakowanie?,nie wiem , ten z którego brałem bloczki takie coś mają.
A co do wyraźnej informacji to też pisałem ,że taka każda paleta posiada, kawałek karteczki z różnymi danymi technicznymi.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Jesli chodzi o klasy dokładności BK:
za:archeton
"Oznaczenie bloczka z betonu komórkowego jako GPLM mówi nam, że produkt przeznaczony jest do wznoszenia murów ze spoinami wykonanymi z zapraw zwykłych lub lekkich. Dla bloczków GPLM tolerancja odchyleń jest największa i - w przypadku długości i szerokości - może wynosić do 3 mm więcej lub 5 mm mniej od wartości deklarowanej przez producenta. Do wznoszenia murów o cienkich spoinach przeznaczone są bloczki określane jako TLMA i TLMB. W przypadku wyrobów TLMA wysokość i szerokość nie może różnić się od deklarowanej niż ?2 mm, natomiast tolerancja wymiarowa dla długości wynosi ?3 mm. Najbardziej rygorystyczne wymagania dotyczące dokładności wymiarowej odnoszą się do bloczków TLMB. Tolerancja dla długości i szerokości takich wyrobów wynosi ? 1,5 mm, a dla wysokości ? 1 mm."

Jeśłi mówimy o producentach to poza YTONG mamy H+H i SOLBET (które mi sprzedano), THERMALICA

Jesli masz ścianę dwuwarstwową, to kupuj najtańsze dostępne (oczywiscie w TLMB jesli cienka spoina).
Ciepło w Twoim domu i tak trzyam nie bloczek tylko styropian.

Do murownia używam kleju systemowego.
Wzmocnienia pod oknami (nie wiem czy nie wzmocnić winkli) czyli cienkie siatki w fudze
Nadproża z belek do 2,4m (trochę drogo... ale trzyma spójność) powyżej 2,4m trzeba rzeźbić kształtkami U albo dawać zwykłe z żelbetu.
W środku dam już nadproża żelbetowe - w końcu walory cieplne nie maja tu sensu.

Technika montażu jest prosta:
Jeżeli warstwa bloczka jest nie równa można ją lekko zestrugać w celu wyrównania przed nałożeniem kleju.
Jeżeli masz bloczki P+W w pionie nie trzeba dawać kleju, jak gładkie, to trzeba.
Klej nakładasz łycha która ułatwia dozowanie. Instrukcja do kleju na opakownaiu (mieszsz tylko z wodą)

Jeżeli zapytasz czemu wybrąłem BK a nie ceramikę?
Dziś już nie jestem pewien. ale chyba przekonało mnie, pytanie kumpla: "jak na ceramice powiesić szafki w kuchni, albo wieszak w przedpokoju?" - "na słowo honoru"

Nie wiem co jeszcze może Cie interesować? 24cm jest ok. Wygląda solidnie. 12cm to ścianka działowa (na sztukę). Edytowano przez micro (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...