Skocz do zawartości

Dachówka cementowa vs ceramiczna


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Konstrukcja samej więźby i zabezpieczenia dachówek się generalnie nie zmienia. W zalażności od tego jaki masz stopień nachylenia dachu możesz sobie spróbować odpuścić też wykonywanie krycia wstępnego z desek. Teraz te dachówki są tak profilowane, że naprawdę trudno żeby podciekały. Kiedyś zabezpieczano się przed tym waląc zaprawę albo cement między dachówki ceramiczne, a teraz wystarczy je po prostu ułożyć zgodnie ze sztuką budowlaną i poczekać kilka- kilkanaście tygodni na porządną ulewę icon_smile.gif To co mi się podoba przy ceramice to naprawdę super warunki "bytowe" w sytuacji jak jest bardzo gorąco na zewnątrz, a my mamy użytkowe poddasze. U mnie w domu od dachu naprawdę nie szła w lipcu i sierpniu żadna szalona fala gorąca icon_smile.gif Wiem że teraz dachówki betonowe mają wprowadzać jakieś technologie, żeby produkt się mniej przegrzewał, ale nie ma co się łudzić, że to będzie choćby porównywalne z tym co daje dachówka ceramiczna!

Napisano
Cytat

U mnie w domu od dachu naprawdę nie szła w lipcu i sierpniu żadna szalona fala gorąca icon_smile.gif Wiem że teraz dachówki betonowe mają wprowadzać jakieś technologie, żeby produkt się mniej przegrzewał, ale nie ma co się łudzić, że to będzie choćby porównywalne z tym co daje dachówka ceramiczna!


icon_eek.gif
A ja gupi cały czas myślałem że to izolacja cieplna dachu ma jakieś znaczenie, a tu się okazuje że wystarczy sama dachówka ceramiczna... reszta to już tylko dodatek icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To co mi się podoba przy ceramice to naprawdę super warunki "bytowe" w sytuacji jak jest bardzo gorąco na zewnątrz, a my mamy użytkowe poddasze. U mnie w domu od dachu naprawdę nie szła w lipcu i sierpniu żadna szalona fala gorąca icon_smile.gif Wiem że teraz dachówki betonowe mają wprowadzać jakieś technologie, żeby produkt się mniej przegrzewał, ale nie ma co się łudzić, że to będzie choćby porównywalne z tym co daje dachówka ceramiczna!


icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif :takaemotka:
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja też pozwolę sobie zacytować jeszcze jedną złotą myśl tej błyskotliwej wypowiedzi:


Cytat

... W zalażności od tego jaki masz stopień nachylenia dachu możesz sobie spróbować odpuścić też wykonywanie krycia wstępnego z desek. Teraz te dachówki są tak profilowane, że naprawdę trudno żeby podciekały.



Takie kuriozalne rady mogą nie jeden dach doprowadzić do zagłady! icon_mad.gif
Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Takie kuriozalne rady mogą nie jeden dach doprowadzić do zagłady! icon_mad.gif
Pozdrawiam.



Nie rozumiem gdzie tu jest kuriozum. Ja mam dach bez krycia wstępnego, z membraną dachową bezpośrednio na krokwiach. To jest dopuszczalne rozwiązanie, wymaga tylko zastosowania innej technologii przy wykończeniu poddasza (płyty podwieszane na hakach, a nie na przykręcane bezpośrednio do więźby).

To, że Pan rekomenduje pełne deskowanie zawsze i wszędzie to Pana wizja. Proszę z niej nie robić prawdy objaawionej!
Napisano
Cytat

Ja mam dach bez krycia wstępnego, z membraną dachową bezpośrednio na krokwiach. To jest dopuszczalne rozwiązanie


icon_lol.gif icon_eek.gif icon_lol.gif
Chęć zamieszczenia spamu przysłoniła Ci logikę tego co piszesz, vel kompletnie nie wiesz co masz/piszesz. icon_biggrin.gif

zalamka.jpg
Napisano
Piszę to co uważam za stosowne a Ty na swoim dachu możesz sobie robić co chcesz. To Twój dach i Twoja kasa. To, że nie rozumiesz to normalne i nie masz się czy przejmować bo wielu nie rozumie. Właśnie dlatego czasami piszę mając nadzieję, że choć część zrozumie. Kuriozalne w tej wypowiedzi było stwierdzenie, że dachówki nie przeciekają! Warto czasem przed pierwszą przemądrzałą wypowiedzią uporządkować choć trochę swoją wiedzę. Skoro masz folię pod dachówką to ta folia jest kryciem wstępnym. Nic nie stoi na przeszkodzie aby przy takim kryciu montować sufit bezpośrednio do krokwi bo to krycie nie ma nic do tego. Oczywiście taki montaż gdy poddasze użytkowe jest błędny z innej przyczyny. Tą przyczyną jest wysokość krokwi, w której można zmieścić grubość izolacji cieplnej i mostek na krokwi. Dlatego stosuje się drugą warstwę izolacji cieplnej w poprzek krokwi i to ta warstw a odsuwa sufit od krokwi. Pozwolę sobie jeszcze raz powtórzyć, że folia na dachu choć dopuszczona jest najgorszym materiałem. Na szczęście każdy ma prawo wyboru. I to by było na tyle. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

To, że Pan rekomenduje pełne deskowanie zawsze i wszędzie to Pana wizja. Proszę z niej nie robić prawdy objaawionej!


W przeciwieństwie do Twojej żałosnej wypowiedzi ten Pan (mam na myśli Pana Andrzeja) wie co pisze i wie jak to się robi.
Za to Twoja wypowiedź objawiła się reklamą i to w marnym wykonaniu.
Uważaj aby firma którą tak nieudolnie reklamujesz ie założyła Ci sprawy w sądzie icon_biggrin.gif
Napisano
Dodam jeszcze, że przytoczony odnośnik to nie tylko spam ale i chłam bo występują w nim kuriozalne stwierdzenia takie jak: "membrany dachowe służą do ocieplenia", "ich zadaniem jest odprowadzenie pary wodnej, która powstaje w wyniku dobowych wahań temperatury". Pierwsze stwierdzenie nie wymaga żadnego komentarza bo poza demagogią niczego sensownego nie zawiera. Natomiast drugie stwierdzenie świadczy trochę o braku logiki bo na jakiej podstawie piszący zakłada, że w izolacji cieplnej jest woda czy lód? Oczywiście w ekstremalnych warunkach mogą być ale świadczyłoby to dobitnie o braku wentylacji warstwy izolacji cieplnej czyli złym wykonawstwie.
Para wodna w izolacji cieplnej jest zawsze. Folie wysokoparoprzepuszcalne nie odprowadzają pary wodnej! One co najwyżej umożliwiają jej przepływ ale w obie strony. Natomiast gdy po obu stronach folii będzie takie samo stężenie pary wodnej to żadnego przepływu nie będzie! Z całym szacunkiem dla firmy Koramic zamieszczony tekst nie jest najszczęśliwszy. Oczywiście można to wybaczyć producentowi doskonałej dachówki. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...