Skocz do zawartości

Warstwy ocieplenia hali


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam pytanie co do sposobu położenia warstw na dachu hali (załączony obrazek). Jest to budynek inwentarski , ma co najmniej 12 lat, więc możliwe że teraz stosuje się inne warstwy ocieplenia.
Zaczynając od góry: 1 warstwą jest blacha trapezowa (położona na folii przeciwwiatrowej) przymocowana do
płatwi dachowej C100 opierającej się na dźwigarze ramy I300. I tutaj nasuwa mi się pytanie czy aby ta folia przeciwwiatrowa nie powinna być przypadkiem umiejscowiona pomiędzy płatwią a dźwigarem?
Dalej kolejno do dźwigara jest przymocowana płatew C100. Z rysunku domyślam się, że ta płatew jest przyspawana do środnika rygla (od osi symetrii rygla w kierunku dołu). Następnie według mojego rozumowania w przestrzeń pomiędzy przyspawaną płatwią układamy wełnę mineralną o grubości 10cm. Od dołu warstwę ocieplenia osłaniają folia paroizolacyjna oparta na ruszcie C75 do którego są przymocowane płyty G-K.
Zasadniczo nie podoba mi się umieszczona wysoko nad blachą ta folia przeciwwietrzna.
Czy moje domysły wydają się być słuszne ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

Witam. Mam pytanie co do sposobu położenia warstw na dachu hali (załączony obrazek). Jest to budynek inwentarski , ma co najmniej 12 lat, więc możliwe że teraz stosuje się inne warstwy ocieplenia.
Zaczynając od góry: 1 warstwą jest blacha trapezowa (położona na folii przeciwwiatrowej) przymocowana do
płatwi dachowej C100 opierającej się na dźwigarze ramy I300. I tutaj nasuwa mi się pytanie czy aby ta folia przeciwwiatrowa nie powinna być przypadkiem umiejscowiona pomiędzy płatwią a dźwigarem?
Dalej kolejno do dźwigara jest przymocowana płatew C100. Z rysunku domyślam się, że ta płatew jest przyspawana do środnika rygla (od osi symetrii rygla w kierunku dołu). Następnie według mojego rozumowania w przestrzeń pomiędzy przyspawaną płatwią układamy wełnę mineralną o grubości 10cm. Od dołu warstwę ocieplenia osłaniają folia paroizolacyjna oparta na ruszcie C75 do którego są przymocowane płyty G-K.
Zasadniczo nie podoba mi się umieszczona wysoko nad blachą ta folia przeciwwietrzna.
Czy moje domysły wydają się być słuszne ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Rozwiń  

Pańskie domysły są jak najbardziej zasadne. Prawidłowo warstwa folii powinna znajdować się pomiędzy płatwią a dźwigarem. Dodatkowo płatwie powinny być perforowane aby zapewnić swobodną cyrkulację powietrza pod pokryciem. Podejrzewam jednak, że ze względów montażowych (płatwie przyspawane do dźwigarów) zastosowano takie rozwiązanie, które Pan przedstawił.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Potwierdzam, tylko tynk i nic więcej nie trzeba robić. Widać, że jak na prawie 100 lat budynek jest w doskonałym stanie, więc pozbyć się tylko tej słomy, zatynkować i zapomnieć o temacie. Pogoda nie sprzyja takim pracom, więc pilnuj tylko wilgotności, bo te kilka centymetrów może schnąć nawet dwa miesiące, a przy dużej wilgotności jak teraz, gdzie w mieszkaniu będzie 50%, jak te tynki zaczną parować, to warto rozważyć delikatne osuszanie, żeby nie zostać z wilgocią na jesień. Kup najtańszy higrometr za 20zł i pilnuj, żeby wilgotność nie przekraczała 60%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Generalnie jak nie ma tam wilgoci i w zależności jak długo ta glina jest w środku, to raczej jest już na tyle stabilnie ubita, że nie ma opcji żeby cokolwiek się tam ruszyło. Obstawiam że 5-6 bloczków to jest jakiś metr wysokości i nie ma żadnego w tej sytuacji parcia na ściany. Oczywiście jak byłoby rok temu nasypane, to tak, ryzyko jest, natomiast np za 5 lat glina pod swoim ciężarem ubije się w jeden klocek, który raczej na boki sam się nie rozejdzie. Firmy drenarskie zalecają odkopywać maksymalnie po 2m, ja miałem podobnie, ale fundamenty są z piaskowca, glina na posadzce w dwóch z czterech piwnic, ale do wysokości fundamentów, więc od wewnątrz nic nie naciskało, ale ryzyko było ze względu na ciężar całego domu. W jeden dzień odkopane po całej ścianie, w drugi zasypane. W najgłębszym miejscu było 1.5m. Zrobione i zapomniane o temacie. Ale ja dawałem tylko folię kubełkową, żadnej izolacji, u Ciebie oczyszczenie, izolacja, przyklejenie styropianu to kupa czasu, kiedy fundament będzie odkopany. Na Twoim miejscu jak to jest tylko garaż, jeszcze w trakcie budowy, odkopałbym całą ścianę, bo według mnie większa siła jest od góry, niż na boki od środka. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Hej na allegro pojawiło się pełno nowego sprzętu w bardzo niskich cenach https://allegro.pl/oferta/mlotowiartarka-aku-makita-dhr171rax3-sds-2x2ah-akcesoria-16284295510 sprzedawca informuje że to oryginalny sprzęt ale z dystrybucji „europejskiej” i gwarancja tylko u sprzedawcy. Ktoś z was ma wiedzę na ten temat? 
    • Dokładnie. Gram na nim z bratankami w piłkę, biegają, a ja lubię między drzewami i kwiatami wysadzanymi pod kontrolą rozłożyć sobie leżak i poczytać przy piwku książkę. Tak jest pięknie.
    • Na wydzielonych obszarach, gdzie samosiew łąki nie zagrozi ogrodom.  Bo tu zdjęcie jednego z trawników zrobione 8 godzin temu:   Na szybko przejrzałam profil na FB Uniwersytetu w Oksfordzie i nigdzie się na chwalą widokiem owej łączki. Same wystrzyżone trawniki. Pewnie nie wygląda najlepiej.   W miejscach publicznych jak najbardziej łąki są do wprowadzenia. Ale Łuczaj skupił się na przydomowych ogródkach ze swoim apelem.  Trawnik nie jest łąką. Pełni inne funkcje. Zamiast zakazywać koszenia trawników należałoby się skupić na propagowaniu łąki jako elementu ogrodu/parku . 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...