Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Warstwy ocieplenia hali


Recommended Posts

Witam. Mam pytanie co do sposobu położenia warstw na dachu hali (załączony obrazek). Jest to budynek inwentarski , ma co najmniej 12 lat, więc możliwe że teraz stosuje się inne warstwy ocieplenia.
Zaczynając od góry: 1 warstwą jest blacha trapezowa (położona na folii przeciwwiatrowej) przymocowana do
płatwi dachowej C100 opierającej się na dźwigarze ramy I300. I tutaj nasuwa mi się pytanie czy aby ta folia przeciwwiatrowa nie powinna być przypadkiem umiejscowiona pomiędzy płatwią a dźwigarem?
Dalej kolejno do dźwigara jest przymocowana płatew C100. Z rysunku domyślam się, że ta płatew jest przyspawana do środnika rygla (od osi symetrii rygla w kierunku dołu). Następnie według mojego rozumowania w przestrzeń pomiędzy przyspawaną płatwią układamy wełnę mineralną o grubości 10cm. Od dołu warstwę ocieplenia osłaniają folia paroizolacyjna oparta na ruszcie C75 do którego są przymocowane płyty G-K.
Zasadniczo nie podoba mi się umieszczona wysoko nad blachą ta folia przeciwwietrzna.
Czy moje domysły wydają się być słuszne ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

DSC01446.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam. Mam pytanie co do sposobu położenia warstw na dachu hali (załączony obrazek). Jest to budynek inwentarski , ma co najmniej 12 lat, więc możliwe że teraz stosuje się inne warstwy ocieplenia.
Zaczynając od góry: 1 warstwą jest blacha trapezowa (położona na folii przeciwwiatrowej) przymocowana do
płatwi dachowej C100 opierającej się na dźwigarze ramy I300. I tutaj nasuwa mi się pytanie czy aby ta folia przeciwwiatrowa nie powinna być przypadkiem umiejscowiona pomiędzy płatwią a dźwigarem?
Dalej kolejno do dźwigara jest przymocowana płatew C100. Z rysunku domyślam się, że ta płatew jest przyspawana do środnika rygla (od osi symetrii rygla w kierunku dołu). Następnie według mojego rozumowania w przestrzeń pomiędzy przyspawaną płatwią układamy wełnę mineralną o grubości 10cm. Od dołu warstwę ocieplenia osłaniają folia paroizolacyjna oparta na ruszcie C75 do którego są przymocowane płyty G-K.
Zasadniczo nie podoba mi się umieszczona wysoko nad blachą ta folia przeciwwietrzna.
Czy moje domysły wydają się być słuszne ? Z góry dziękuję za odpowiedź.


Pańskie domysły są jak najbardziej zasadne. Prawidłowo warstwa folii powinna znajdować się pomiędzy płatwią a dźwigarem. Dodatkowo płatwie powinny być perforowane aby zapewnić swobodną cyrkulację powietrza pod pokryciem. Podejrzewam jednak, że ze względów montażowych (płatwie przyspawane do dźwigarów) zastosowano takie rozwiązanie, które Pan przedstawił.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z tego względu warto czasami dołożyć i kupić raz a dobrze coś porządnego. Ja mojemu synowi kupiłem coś takiego: https://mkdesk.pro/produkt/biurko-z-elektryczna-regulacja-wysokosci-standard-mdf/ . Biurko jest stabilne, blat ze strukturą, gwarancja i jakość w cenie. 
    • Kolego, nie twierdzę, że mój pomysł ok, inne be, bo tego nie ANALIZUJĘ i nie zamierzam w uproszczeniu -murłatę zastępujesz wieńcem żelbetowym, czyli kwestia montażu belek do żelbetu, a nie drewna, niemniej robisz "pełnokrwisty" strop drewniany, który chcesz obciążyć w zasadzie jak pełną klasyczną kondygnację, a to moim zdaniem nie strop poddasza, gdzie "coś" ale nie za wiele się dzieje na mój gust usztywnienie końca belek to pełne utwierdzenie, a powinny być swobodnie podparte, stąd moja propozycja; utwierdzenie byłoby konieczne wtedy kiedy te belki miałyby rolę spinającą mury, żeby się nie rozjechały, ale to to jest cały układ, nie można tego traktować oddzielnie od reszty konstrukcji   a tak ogólnie - to projekt masz moim zdaniem bardzo "niefortunny" bo prościej można było wylać płytę żelbetową, pewnie z max 15 cm grubości, a jak tęsknisz za stropem drewnianym to można było wtedy dać łaty drewniane od spodu i byłoby to samo (nawet pomiędzy "belkami" wyklepać boazerią jak fascynacja drewnem graniczy z fiksacją), zyskałbyś na wysokości, nośności, pewnie akustyce i co tam jeszcze
    • a tu akurat pozytywne zakończenie takiej sprawy, więc można
    • Gość Agent
      Gdzie jest zapis o tym że może wezwać policje ? Mój sąsiad ma samowole którą użytkuje i nic mu nadzór nie może zrobić. Nawet jest sądowny nakaz rozbiórki podtrzymany....
    • Zarówno wieszaki jak i kątowniki wydają się dobrym rozwiązaniem. Tylko cały czas martwi  mnie to ze przy wieszakach muszę zrobić min. 2 otwory na stronę L+P czyli 8 na Belkę  Kątownik wymaga 1 otworu na stronę czyli 4 na belkę Natomiast szpilka tylko 2 otwory na Belkę. Przy 15 belkach to przy szpilkach tylko 30 otworów a przy Wieszakach 120.    przy 120 otworach prawdopodobieństwo ze któryś wypadnie na zbrojeniu jest dosyć spore dodatkowo szpilkę wiercę centralnie w środku wieńca kątowniki tez. Przy wieszakach wypadało by zrobić to w otworach najdalej od siebie odsuniętych. Duże prawdopodobieństwo pęknięcia wieńca. Tak mi się wydaje. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...