Skocz do zawartości

Remont tarasu nad pomieszczeniem ogrzewanym


Recommended Posts

Witam.
Na wstępie chciałem się przywitać z wszystkimi forumowiczami liczę na pomoc i chętnie również pomogę.

Proszę o poradę na temat tarasu nad pomieszczeniem ogrzewanym. Nie dawno przy okazji ocieplenia elewacji podjąłem decyzję o generalnym remoncie tarasu. Dodatkowo zdecydowałem o wykonaniu nowej balustrady i zadaszeniu poliwęglanem na konstrukcji drewnianej. Płyta stropowa wykonana jest stropem żerańskim a w trakcie skuwania starej wylewki okazało się że izolacja z papy dawno przestała spełniać swoją rolę i płyta zamokła i zzieleniała. Po intensywnym suszeniu w 30-to stopniowych upałach płyta jest sucha, więc czas na remont generalny. Pod tarasem planuje wykonać ogrzewane pomieszczenie gospodarcze, więc przydała by się jakaś izolacja termiczna.
Proszę o poradę jakie materiały i technologie zastosować dodam, że trochę się orientuję w remontach, ale tego typu inwestycji nie wykonywałem. Dodam że widoczna przerwa na dole ocieplenia to warstwa po starej wylewce.

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg



DSC01446.jpg



DSC01446.jpg


Link do komentarza
Cytat

Witam.
Na wstępie chciałem się przywitać z wszystkimi forumowiczami liczę na pomoc i chętnie również pomogę.

Proszę o poradę na temat tarasu nad pomieszczeniem ogrzewanym. Nie dawno przy okazji ocieplenia elewacji podjąłem decyzję o generalnym remoncie tarasu. Dodatkowo zdecydowałem o wykonaniu nowej balustrady i zadaszeniu poliwęglanem na konstrukcji drewnianej. Płyta stropowa wykonana jest stropem żerańskim a w trakcie skuwania starej wylewki okazało się że izolacja z papy dawno przestała spełniać swoją rolę i płyta zamokła i zzieleniała. Po intensywnym suszeniu w 30-to stopniowych upałach płyta jest sucha, więc czas na remont generalny. Pod tarasem planuje wykonać ogrzewane pomieszczenie gospodarcze, więc przydała by się jakaś izolacja termiczna.
Proszę o poradę jakie materiały i technologie zastosować dodam, że trochę się orientuję w remontach, ale tego typu inwestycji nie wykonywałem. Dodam że widoczna przerwa na dole ocieplenia to warstwa po starej wylewce.


Cześć arturobr icon_biggrin.gif
Co do izolacji termicznej to po fotkach widzę,że za dużo miejsca na nią nie masz,bo wyżej niż te drzwi balkonowe posadzki dać nie możesz. Dobry ale dość drogi jest styropian XPS,nienasiąkliwy i ma dobry współczynnik przenikana ciepła.
Jako izolacje poziomą to można dać papę albo taniej i również będzie dobrze folię budowlaną czarną i na to styro XPS (taki niebieski na zakładkę) no i do wylewki dodać włókna PP aby wzmocnić posadzkę bo zapewne tez nie będzie ona za gruba.
Dobrze by było jakbyś jeszcze podał ile centów masz od posadzki po próg drzwi balkonowych.
Może ktoś jeszcze lepiej doradzi ,poradzi icon_smile.gif
Link do komentarza
Ze względu na małą powierzchnię do zaizolowania i bardzo ograniczona ilość miejsca (grubość izolacji) może warto jednak zainwestować w sztywne płyty z zamknięto-komórkowej piany fenolowej które mają lambdę = 0,021-0,023W/mK, więc są jednym z materiałów o najniższym współczynniku przewodzenia ciepła na rynku.
Słabsza jakościowo izolacja może nie do końca sprostać oczekiwaniom.
Link do komentarza
O skutecznym ociepleniu płyty tarasowej można praktycznie zapomnieć - wymaga to doniesienia poziomu podłogi o przynajmniej 10 cm a więc powyżej poziomu progu drzwi balkonowych.

Izolację przeciwwodną przy małej grubości dyspozycyjnej można wykonać z zaprawy wodoszczelnej, tzw. szlamu, co pozwala na bezpośrednie przyklejanie płytek ceramicznych.

Tradycyjne rozwiązanie z izolacją z papy np. termozgrzewalnej wymaga dociśnięcia jej wylewką betonową grubości, co najmniej 3,5 cm.

Oczywiście w obu rozwiązaniach konieczne będzie wyrównanie podłoża i utworzenie spadku przy użyciu cienkowarstwowych wylewek posadzkowych.
Link do komentarza
Cytat

Ze względu na małą powierzchnię do zaizolowania i bardzo ograniczona ilość miejsca (grubość izolacji) może warto jednak zainwestować w sztywne płyty z zamknięto-komórkowej piany fenolowej które mają lambdę = 0,021-0,023W/mK, więc są jednym z materiałów o najniższym współczynniku przewodzenia ciepła na rynku.
Słabsza jakościowo izolacja może nie do końca sprostać oczekiwaniom.


Jani daj jakiś link do tych płyt co o nich piszesz bo przyznam się ,że o nich nie słyszałem,a może słyszałem ale pod inną nazwą icon_smile.gif tak czy inaczej jestem ciekaw jak to wygląda i ile kosztuje.
Patrząc na fotki tego tarasu to powierzchnia nie jest duża i koszty też nie będą jakieś kosmiczne nawet gdyby miał kupić droższy materiał.
Link do komentarza
Cytat

Mówisz - masz icon_wink.gif

http://www.netweber.pl/zaprawy-techniczne-...eber-ph930.html

Cenę łatwo znajdziesz w necie, choć ostrzegam... drogie to ustrojstwo icon_mad.gif



Muszę przyznać, że taki materiał może mi poszerzyć możliwości remontu. Widzę, że mają płyty o grubości nawet 20mm, więc jakaś szansa izolacji termicznej pojawia się na horyzoncie. Tylko ta cena 700pln za paczkę, masakra.

cennik
Link do komentarza
Cytat

Muszę przyznać, że taki materiał może mi poszerzyć możliwości remontu. Widzę, że mają płyty o grubości nawet 20mm, więc jakaś szansa izolacji termicznej pojawia się na horyzoncie. Tylko ta cena 700pln za paczkę, masakra.

cennik


Może istnieje możliwość kupienia na sztuki albo odkupienia od kogoś komu zostało.kto szuka nie błądzi icon_smile.gif

Jeszcze dorzucę bo wspominałeś o zadaszeniu tego tarasu daszkiem,co do mocowania słupów zamiast tradycyjnej kotwy może takie coś by się lepiej sprawdziło

albo takie cuś

Chodzi o to aby w zimie mróz nie rozsadził posadzki.
Link do komentarza
Cytat

O skutecznym ociepleniu płyty tarasowej można praktycznie zapomnieć - wymaga to doniesienia poziomu podłogi o przynajmniej 10 cm a więc powyżej poziomu progu drzwi balkonowych.


Zakładając, że płyta konstrukcyjna posiada już wyprofilowany spadek, rozkładam izolację przeciw wodną (papa termozgrzewalna lub gruba folia izolacyjna w jednym kawałku, wywinięta na ścianę. Na to układam folię wytłaczaną dla zapewnienia odpływu wody spod ocieplenia, piankę fenolową o grubości zależnej od ilości miejsca, warstwa dociskowa 3-4 cm, ponowna izolacja przeciw wodna (tym razem folia w płynie z elastycznym połączeniem wywinięcia na ścianę (specjalna taśma izolacyjna), i na to płytki na kleju elastycznym. Grubość całości przy minimalnym ociepleniu (2cm) to ok. 12-13 cm.
Na moje oko chyba się zmieści icon_smile.gif

Link do komentarza
Chyba umknęło Ci, że opisałem sposób wykonania z zastosowaniem podwójnej izolacji - z obu stron ocieplenia!
Dodatkowo wentylację z wytłaczanej folii (dziś to standard).

Zamiast folii w płynie można by, tak jak to napisał Budujemy Dom - budownictwo i instalacje zastosować legendarny szlam, ale pozostaje kwestia szczelności połączenia ze ścianą, co w przypadku folii w płynie jest rozwiązane systemowo.

Papę V60S30, jeśli w ogóle, układam na gorąco - pisałem termozgrzewalna!

Nie teoretyzuję, ale piszę o realizacjach które mają za sobą okres próby - jakieś 15 lat.
Wody nie ma na suficie, w ścianach, a płytki trzymają się świetnie.
Link do komentarza
Wymyśliłem takie coś, wyczyścić konstrukcje z zadziorów, na to gruba folia budowlana. Potem na ocieplenie styropian XPS. Wylewka z gęstego betonu z włóknem polimerowym, może jakąś kratkę zgrzewaną zbrojeniową. Na koniec izolacja ze szlamu, widziałem takie dwuskładnikowa i glazura. Co na to forumowicze? icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Wymyśliłem takie coś, wyczyścić konstrukcje z zadziorów, na to gruba folia budowlana. Potem na ocieplenie styropian XPS. Wylewka z gęstego betonu z włóknem polimerowym, może jakąś kratkę zgrzewaną zbrojeniową. Na koniec izolacja ze szlamu, widziałem takie dwuskładnikowa i glazura. Co na to forumowicze? icon_smile.gif


Folia budowlana dla pewności podwójna,wylewka z włóknami PP i z dodatkiem plastyfikatora oraz nie zapomnij o dylatacji wylewki od muru,ściany budynku a siatkę jak dałbyś na samym obrzeżu to by wystarczyło ale patrząc na gabaryty można dać też po całości. I co jeszcze a o czym zapomniałeś to klej powinien być elastyczny jak i fuga odpowiednia.
Link do komentarza
Nie stosowałem nigdy takiego połączenia - jeśli będzie skuteczne, to ok, ale mam wątpliwości...
Prawidłowe wykończenie tarasu to suma szczegółów, które muszą być wykonane właściwie.
Sprawdź w instrukcji producenta, czy te materiały są "kompatybilne".

A wracając do samego ocieplenia - decydujesz się na 5cm XPS, a ja jednak dałbym w takim przypadku 5 cm piany fenolowej! Zrobisz raz a dobrze i zapomnisz. Szkoda później sobie wypominać, że poszło o kilka setek...
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Być może zaraz posypią się gromy, ale spytać muszę. Czy w chodzi w grę podniesienie poziomu tarasu docelowo wyżej niż rama okna tak z 1,5cm od uszczelki. Dokonałem dzisiaj pomiarów, taras ma spadek większy niż myślałem. Tak robili "fachowcy" w poprzedniej epoce. Pierwsza płyta ma na końcu w zasadzie zero do spodu ramy okna i zachodzi na końcu do 11cm. Druga płyta jest równo posadowiona i ma od dołu ocieplenia czyli poziomu okna do płyty jest 11cm. Zastanawiam się czy nie zrobić ocieplenia tylko na tej części równej, na drugiej płycie. Z pierwszą jest ciężko bo dam radę tylko dolać na zero.

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg

Edytowano przez arturobr (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Być może zaraz posypią się gromy, ale spytać muszę. Czy w chodzi w grę podniesienie poziomu tarasu docelowo wyżej niż rama okna tak z 1,5cm od uszczelki. Dokonałem dzisiaj pomiarów, taras ma spadek większy niż myślałem. Tak robili "fachowcy" w poprzedniej epoce. Pierwsza płyta ma na końcu w zasadzie zero do spodu ramy okna i zachodzi na końcu do 11cm. Druga płyta jest równo posadowiona i ma od dołu ocieplenia czyli poziomu okna do płyty jest 11cm. Zastanawiam się czy nie zrobić ocieplenia tylko na tej części równej, na drugiej płycie. Z pierwszą jest ciężko bo dam radę tylko dolać na zero.


Jak zasłonisz otwory odwadniające w ramie okiennej to w krótkim czasie czeka cię wymiana drzwi balkonowych (zgniją profile wzmacniające) nie mówiąc już o utracie ciepłochronności a częściowe ocieplenie to tak jak by go nie było.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak 2cm na metr będzie ok. 90m2 to według norm powinien być zbiornik minimum 1000L. Ja płaciłem za auto 18 ton 1300zł. Nie wiem jak dużo będziesz miał metrów i jak głęboko będziesz kopał, bo ja liczyłem że wejdzie w granicach 18-20 ton, ale weszło 30 ton, choć koparkowy bardzo ostrożnie kopał. W każdym razie trzeba dobrze przeliczyć i może tak jak w moim przypadku wziać całe auto 18 ton, ja zamówiłem 1 po połowie wykopu i potem drugie na drugą stronę domu. A cena 140 za tonę podejrzewam jest na składzie, ja kupowałem bezpośrednio od kierowcy, który podjeżdża bezpośrednio pod wydobycie z rzeki. W każdym razie żeby Cię nie podkusiło wpuścić rynny do peszla melioracyjnego, bo podmyje fundamenty, a nie chcę nawet pisać czym to grozi. 16-32mm będzie idealny, choć ja miałem grubszy z pierwszego transportu, drugi już miałem 16-32 i uważam że jest wygodniejszy. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie doczytałem, 8mm kołek powinien być, 6mm za mały i za krótki. 6mm daje się np do montażu gniazdka czy lampy na suficie i to jeszcze lekkiej. Przy 6mm jest dużo większe prawdopodobieństwo obruszania się kołka. Ja do profili daje zawsze 8×6, a czasem dłuższe. Raz pamiętam zaślepialiśmy drzwi, czyli konstrukcja coś w rodzaju Twojej, dopiero kolek 10×200 chwycił profil. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobra, chyba wiem jak to połączyć najwyżej sam wrzucę szkic/rysunek dla potwierdzenia. Planuje zakupić łączniki firmy Polskiej na "D", mam tam otwory fi5 i fi11.  Chcę te otwory fi5 wykorzystać do wkręcenia w belkę drewnianą wkrętami fi5 lub fi6(z doś. wiem, że też wejdą) natomiast co do otworów fi11 to chciałem zastosować wkręty do betonu(Polskiej firmy na "D" ) modelu/typu PBW tylko nie wiem czy 10,5 czy 12,5...infolinia tej firmy, jak zwykle pomocna...żenada. Czy to dobry pomysł? Materiał to oczywiście stara pełna cegła. Proszę o doradzenie
    • 1. Proponuję spytać w banku. 2. Dużo zależy od robocizny, ale w przybliżeniu można tyle liczyć. 3. Zasadniczo najdroższa do wykończenia jest łazienka i ew. kuchnia, bo tam jest najwięcej instalacji i z reguły kładzie się płytki, a to jest najbardziej pracochłonne.  
    • Tylko to nie jest szukanie przyczyny. Bo kołek szybkiego montażu nie ma prawa wypadać z otworu.       Kołki z wkrętem przede wszystkim muszą być kompletne, czyli wkręt dobrany do samego kołka. Do takich spraw jak montaż konstrukcji g/k najczęściej stosuje się kołki szybkiego montażu, takie z kołnierzem, i wkręty z gwintem tolerującym wbijanie młotkiem.     Jeśli otwór jest zawsze za duży, to trzeba wymienić sprzęt na inny egzemplarz, bo ten może mieć bicie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...