Skocz do zawartości

Montaż drzwi z ościeżnicą NIEregulowaną


Recommended Posts

Mam do Was takie pytanie

Chciałbym zamontować drzwi z ościeżnicą wręgowaną czyli bez regulacji ale grubości ścian do montażu drzwi nie są idealnie jednakowe.

Czasami różnica w grubości muru wynosi od 5 do 7mm.

Czy w takiej sytuacji jest możliwe aby zamontować ościeżnicę wręgowaną czyli nieregulowaną.
Link do komentarza
Cytat

Raczej opcja mało realna do wykonania.


A jaki powod tego?
Mylisz ,że wszystkie otwory u wszystkich były czy są idealne,ja u siebie też doklądalem tynku tu i tam aby wyrównać.
Link do komentarza
Cytat

Zrób rysunek, szkic, może być odręczny, na czym polega Twój problem.



Jest np tak na jednej ścianie pod nadprożem jest grubość 15,8cm na dole 15.3cm na przeciwległej ścianie pod nadprozem jest 16.0cm a przy podłodze 15.7cm grubość na nadprożu jest 15.8 do 16.1cm

Takie są różnice grubości po całym obwodzie otworu do mocowania drzwi
Link do komentarza
Z tego co wiem to ościeżnice daje się z jednej strony ściany a nie w środku .Tam gdzie drzwi otwierasz z ta ściana powinna ościeżnica licować i mało tego powinna mieć pion a potem musisz wszystkie braki wyrównać,najlepiej tynkiem.
Link do komentarza
Cytat

Z tego co wiem to ościeżnice daje się z jednej strony ściany a nie w środku .Tam gdzie drzwi otwierasz z ta ściana powinna ościeżnica licować i mało tego powinna mieć pion a potem musisz wszystkie braki wyrównać,najlepiej tynkiem.


Ale tu będzie ościeżnica na grubość muru, z tym że bez regulacji. I takie odchyłki to norma na naszych budowach, tyle że w dużej części przypadków regulacje je maskuje.
Link do komentarza
Cytat

Jest np tak na jednej ścianie pod nadprożem jest grubość 15,8cm na dole 15.3cm na przeciwległej ścianie pod nadprozem jest 16.0cm a przy podłodze 15.7cm grubość na nadprożu jest 15.8 do 16.1cm

Takie są różnice grubości po całym obwodzie otworu do mocowania drzwi




I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować... Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować...


Tak samo robiłem u siebie jak retro pisze.A tynkowałem tynkiem MP75l Knaufa.
A jeszcze odaro nie wspomniał o szerokości otworu bo zapewne też jest większa aniżeli ościeżnica.
Link do komentarza
Cytat

I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować...



Ja mam tynki wapienno-cementowe mułkowane piaskiem kwarcowym.

Rozmawiałem na temat wyrównania z tynkarzem jak jeszcze nie miałem gotowej drewnianej podłogi to kręcił nosem że nie da się tego tak zrobić żeby ściana ładnie wyglądała.


Pytam się o ościeżnicę nieregulowaną ponieważ jak wezmę regulowaną wtedy opaska tej ościeżnicy nie zakryje mi tynku od góry. Ma wysokości otworów od 2006 do 2009mm

Chodzi konkretnie o drzwi CAL wewnętrzne które są tak dziwnie zrobione że góra opaski ościeżnicy regulowanej standardowych drzwi kończy się na wysokości 2075mm a ja potrzebuje 2011mm.

Natomiast przy ościeżnicy wręgowanej firm CAL można te 2011mm wyciągnąć.



Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ja mam tynki wapienno-cementowe mułkowane piaskiem kwarcowym.



Natomiast przy ościeżnicy wręgowanej firm CAL można te 2011mm wyciągnąć.


No to dodaj trochę piasku do tynku gipsowego i zatrzyj na ostro,powinieneś uzyskać podobną strukturę tynku tego nowego do reszty.
Możesz wyciągnąć do 2011 mm ale jak na to drzwi?Nie będziesz miał za dużej szczeliny pod drzwiami?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • @retrofood Teraz zajmuje się prawą stroną kuchni (zdjęcia: kuchnia_prawa_strona.jpg/kuchnia_prawa_strona_2.jpg), gdzie mam ściankę działową 6 cm(bez tynku), chciałbym tu zastosować płytkie puszki lub bardziej prawdopodobnie nadtynkowe gniazda ukryte w meblach. Zastosowałem tu rurki RLM 16 mm, ponieważ nie wiem jeszcze jak ostatecznie będzie wyglądała moja kuchnia. Po pierwszych materiałach dot. instalacji dowiedziałem się, że najlepiej robić ją jak ma się już wybraną kuchnię, niestety nie mam na to czasu i nie wyobrażam sobie, że w środku remontu będę wybierał kuchnię, więc nastawiłem się tutaj na elastyczność. Jak już będę miał większe rozeznanie w kuchniach, to będę wprowadzał przewody... Niektórych pewnie nie wprowadzę. Natomiast w każdą rurkę wsadzę swojego pilota. Pytanie tylko czy prowadzenie przewodów można uznać za prawidłowe, wychodzą z górnej strefy? I tak od lewej mamy: - Przewód do roboczych gniazdek (w blacie), który będzie koło zabudowanego pionu, wyjście będzie pod blatem. - Ewe. zabudowany ekspres do kawy. - Przewód 12/24 V światła nadblatowe LED w dole górnych szafek. - Ewe. zabudowana mikrofalówka. - Podłączenie górnego sprzętu AGD w zabudowie (pion/komin/słupek), koncepcja jest taka, że nie wiem jeszcze na jakiej wysokości on się znajdzie. I dzięki rurce mogę w dowolnym miejscu go wyciągnąć (przy dostawaniu się do tego miejsca przewód będzie wycofany) i zainstalować gniazdko nadtynkowe. - Przewód 12/24 V dolna strefa LED, pod dolnymi szafkami. - Podłączenie dolnego sprzętu AGD w zabudowie (pion/komin/słupek) prawdopodobnie zmywarka.
    • 1. Poszukać lokalu o lepszym standardzie.   2. Wspomnieć  właścicielowi, że będziesz musiał poszukać innego mieszkania z powodu grzyba.   3. Kupić farbę przeciwplesniową, pomalować. https://allegro.pl/oferta/farba-przeciw-plesni-i-grzybom-galvi-9810352181   4. Kupić osuszacz na prąd, lub pochłaniacz wilgoci do łazienki i wymieniać co pewien czas wkłady. https://allegro.pl/oferta/duzy-pochlaniacz-wilgoci-osuszacz-powietrza-xxl-pilot-led-cichy-90w-2200-ml-14869498575   5.Pozostawiać klamkę w oknie w pozycji  rozszczelnienia - mikrowentylacja okna.     6. Wypić z co najmniej 10 schnapsów  i ręcznie wytłumaczyć szwabowi.  
    • Mieszkam na stałe w Niemczech, tu nie ma niestety takiego prawa…
    • Czyli jest to łazienka wygospodarowana w jakimś fragmencie innego pomieszczenia? Bo wg. prawa budowalnego łazienka bez wentylacji nie ma prawa istnieć. Właściciel takiej samoróbki jak to sobie wyobrażał funkcjonowanie takiej łazienki? IMHO - ty, jako wynajmujący powinieneś, zgodnie z prawem olać temat i zażądać naprawy od właściciela mieszkania. Bo zwalczanie grzyba to nie jest bieżące utrzymanie. To wada lokalu. Piszesz pismo o usunięcie usterki.
    • Czesc!Masz rację, elewacja drewniana to świetny wybór, który dodaje uroku każdemu domowi.Przy wyborze drewna warto zwrócić uwagę na jego odporność na warunki atmosferyczne oraz sposób konserwacji.Architekt pomoże dobrać odpowiedni gatunek i kolor, co jest kluczowe dla estetyki. ;)
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...