Skocz do zawartości

Montaż drzwi z ościeżnicą NIEregulowaną


Recommended Posts

Napisano
Mam do Was takie pytanie

Chciałbym zamontować drzwi z ościeżnicą wręgowaną czyli bez regulacji ale grubości ścian do montażu drzwi nie są idealnie jednakowe.

Czasami różnica w grubości muru wynosi od 5 do 7mm.

Czy w takiej sytuacji jest możliwe aby zamontować ościeżnicę wręgowaną czyli nieregulowaną.
Napisano
Wydaje mi się, że wyrównać mur to najprościej i najrealniej, zostaje Ci jeszcze zmienić stolarkę drzwiową.
W ostateczności, na partyzanta: zamontować jak jest a szczeliny wypełnić silikonem w kolorze futryny.
Napisano
Cytat

Raczej opcja mało realna do wykonania.


A jaki powod tego?
Mylisz ,że wszystkie otwory u wszystkich były czy są idealne,ja u siebie też doklądalem tynku tu i tam aby wyrównać.
Napisano
Cytat

a szczeliny wypełnić silikonem w kolorze futryny.


Sądzisz że silikony są w tak bogatej ofercie kolorystycznej?
W praktyce robi się inaczej: akryl, jest "malowalny" i pokrywa się go farbą jak ściany.
Napisano
Cytat

Zrób rysunek, szkic, może być odręczny, na czym polega Twój problem.



Jest np tak na jednej ścianie pod nadprożem jest grubość 15,8cm na dole 15.3cm na przeciwległej ścianie pod nadprozem jest 16.0cm a przy podłodze 15.7cm grubość na nadprożu jest 15.8 do 16.1cm

Takie są różnice grubości po całym obwodzie otworu do mocowania drzwi
Napisano
Z tego co wiem to ościeżnice daje się z jednej strony ściany a nie w środku .Tam gdzie drzwi otwierasz z ta ściana powinna ościeżnica licować i mało tego powinna mieć pion a potem musisz wszystkie braki wyrównać,najlepiej tynkiem.
Napisano
Cytat

Z tego co wiem to ościeżnice daje się z jednej strony ściany a nie w środku .Tam gdzie drzwi otwierasz z ta ściana powinna ościeżnica licować i mało tego powinna mieć pion a potem musisz wszystkie braki wyrównać,najlepiej tynkiem.


Ale tu będzie ościeżnica na grubość muru, z tym że bez regulacji. I takie odchyłki to norma na naszych budowach, tyle że w dużej części przypadków regulacje je maskuje.
Napisano (edytowany)
Cytat

Jest np tak na jednej ścianie pod nadprożem jest grubość 15,8cm na dole 15.3cm na przeciwległej ścianie pod nadprozem jest 16.0cm a przy podłodze 15.7cm grubość na nadprożu jest 15.8 do 16.1cm

Takie są różnice grubości po całym obwodzie otworu do mocowania drzwi




I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować... Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować...


Tak samo robiłem u siebie jak retro pisze.A tynkowałem tynkiem MP75l Knaufa.
A jeszcze odaro nie wspomniał o szerokości otworu bo zapewne też jest większa aniżeli ościeżnica.
Napisano (edytowany)
Cytat

I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować...



Ja mam tynki wapienno-cementowe mułkowane piaskiem kwarcowym.

Rozmawiałem na temat wyrównania z tynkarzem jak jeszcze nie miałem gotowej drewnianej podłogi to kręcił nosem że nie da się tego tak zrobić żeby ściana ładnie wyglądała.


Pytam się o ościeżnicę nieregulowaną ponieważ jak wezmę regulowaną wtedy opaska tej ościeżnicy nie zakryje mi tynku od góry. Ma wysokości otworów od 2006 do 2009mm

Chodzi konkretnie o drzwi CAL wewnętrzne które są tak dziwnie zrobione że góra opaski ościeżnicy regulowanej standardowych drzwi kończy się na wysokości 2075mm a ja potrzebuje 2011mm.

Natomiast przy ościeżnicy wręgowanej firm CAL można te 2011mm wyciągnąć.



Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ja mam tynki wapienno-cementowe mułkowane piaskiem kwarcowym.



Natomiast przy ościeżnicy wręgowanej firm CAL można te 2011mm wyciągnąć.


No to dodaj trochę piasku do tynku gipsowego i zatrzyj na ostro,powinieneś uzyskać podobną strukturę tynku tego nowego do reszty.
Możesz wyciągnąć do 2011 mm ale jak na to drzwi?Nie będziesz miał za dużej szczeliny pod drzwiami?
Napisano
Cytat

No to dodaj trochę piasku do tynku gipsowego i zatrzyj na ostro,powinieneś uzyskać podobną strukturę tynku tego nowego do reszty.
Możesz wyciągnąć do 2011 mm ale jak na to drzwi?Nie będziesz miał za dużej szczeliny pod drzwiami?



Pod drzwiami standardowo 8mm

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...