Skocz do zawartości

Zadaszenie pawilonu ogrodowego


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie!


Założyłam konto aby zasięgnąć rad osób, mających dużo większe doświadczenie i wiedzę niż ja czy mój Mąż icon_biggrin.gif




Mamy taki pawilon ogrodowy (3x3m)



Kupiony 3 lata temu. Przez 3 letnie sezony miał swoje oryginalne materiałowe pokrycie dachu.
Niestety zaczęło już przeciekać, jest powyciągane i trzeba pomyśleć o czymś nowym.


Co moglibyście doradzić? Jak szybko i łatwo zrobić daszek?

Mój Mąż nie jest typem majsterkowicza ;) A jakoś musi to zrobić :] więc proszę tak łopatologicznie icon_lol.gif
Myśleliśmy o płytach bitumicznych. Jakie materiały i w jakiej ilości będą jeszcze potrzebne? Bo z moich wyliczeń 8 płyt + jakieś gąsiory icon_razz.gif

A może doradzicie coś innego? Żeby było łatwe w wykonaniu i dość tanio ;)

Bardzo proszę o szybką pomoc - muszę zamówić materiały, a nie wiem co icon_cool.gif


pozdrawiam
Napisano
Ja bym użył pleksy, przeźroczystej jeśli chcesz światła albo barwionej jeśli go nie chcesz. Można użyć takiej jak czasami przystanki autobusowe są wypełniane albo takiej zwykłej co kształtem eternit przypomina. To jest lekki materiał a to u Ciebie jest ważne.
Napisano
Cytat

Ja bym użył pleksy, przeźroczystej jeśli chcesz światła albo barwionej jeśli go nie chcesz. Można użyć takiej jak czasami przystanki autobusowe są wypełniane albo takiej zwykłej co kształtem eternit przypomina. To jest lekki materiał a to u Ciebie jest ważne.



swego czasu zastanawialiśmy się nad rulonami falistymi z poliestru icon_smile.gif oraz nad płytami falistymi/trapezowymi PVC - ale Mąż się boi, że to za bardzo przepuszcza światło ;) a chcemy mieć tam cień :]

Mamy też zamiar obudować balkon drewnianej altanki - żeby osłonić się przed deszczem. Do dzisiaj była wersja "płyty z poliwęglanu komorowego" (akurat jest promocja w markecie), a po przyjściu z pracy Mąż powrócił do płyt falistych z PVC, bo łatwiej zamontować. Prawda to?

co do tych płyt PVC byłoby potrzebne?
Napisano
Cytat

swego czasu zastanawialiśmy się nad rulonami falistymi z poliestru icon_smile.gif oraz nad płytami falistymi/trapezowymi PVC - ale Mąż się boi, że to za bardzo przepuszcza światło ;) a chcemy mieć tam cień :]

Mamy też zamiar obudować balkon drewnianej altanki - żeby osłonić się przed deszczem. Do dzisiaj była wersja "płyty z poliwęglanu komorowego" (akurat jest promocja w markecie), a po przyjściu z pracy Mąż powrócił do płyt falistych z PVC, bo łatwiej zamontować. Prawda to?
i
co do tych płyt PVC byłoby potrzebne?



Do PVC: kilka łat drewnianych, gwoździe, do mocowania płyt wkręty farmery, mała kątówka do cięcia, na gąsiory chyba najwygodniej paski wygiętej odpowiednio blachy, chyba, że można kupić elementy gotowe do pokrycia.

Ja osobiście na altanki kładłem gont bitumiczny (tutaj za dużo roboty, trzeba by wzmocnić konstrukcję i zrobić pełne deskowanie/przybić płytę OSB pod gont) i płyty z onduliny. Te drugie chyba by najbardziej Tobie pasowało, są lekkie, w miarę przystępna cena, do obróbki gąsiorów są produkowane gotowe elementy. Też trzeba przycinać, ale to już tak bywa przy daszkach kopertowych icon_wink.gif

Popytaj w okolicy w hurtowniach/marketach budowlanych icon_biggrin.gif
Napisano
Razmes - dziękuję za rady icon_smile.gif))

Z racji małego doświadczenia i umiejętności zdecydowaliśmy się na zrobienie dachu 2-spadowego ;) Bo to chyba jednak łatwiej? Czy tylko tak nam się wydaje? ;)


cały czas jednak nie możemy się zdecydować - onduline czy płyty z PET(nieprzejrzyste) lub płyty faliste WBS nieprzejrzyste :(
Napisano (edytowany)
Cytat

Z racji małego doświadczenia i umiejętności zdecydowaliśmy się na zrobienie dachu 2-spadowego ;) Bo to chyba jednak łatwiej? Czy tylko tak nam się wydaje? ;)


cały czas jednak nie możemy się zdecydować - onduline czy płyty z PET(nieprzejrzyste) lub płyty faliste WBS nieprzejrzyste :(



Dach dwuspadowy- mniej cięcia materiału, do obróbki kalenica, cztery wiatrówki i ewentualne okapy.
Dach kopertowy- docinanie materiału do kąta w kalenicach skośnych, obróbka czterech skośnych kalenic i ewentualny okap okap.

Szczerze, to bym pozostał przy kopertowym daszku, według mnie wygląda ciekawiej icon_wink.gif

Materiał rozłóż na ziemi, dotnij do trójkąta ( finalnie powinny być cztery identyczne ), odpad powinien pasować do następnych trójkątów icon_smile.gif .

Faktycznie jest troszkę zabawy, ale ile przyjemności mężowi sprawi taki własnoręcznie pokryty daszek icon_cool.gif Edytowano przez Razmes (zobacz historię edycji)
  • 8 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...