Skocz do zawartości

dobudowa piętra


Recommended Posts

Napisano
witam wszystkich.
planuję dobudować piętro domu rodziców i tam zamieszkać. sprawa ma się tak iż przy początkowej budowie postawione zostały dwie ściany piętra (z drzwiami balkonowymi) a kolejne dwie to wysokość ok 3 pustaków. ogólnie wygląda to jak niskie poddasze. chciałbym podnieść dach, (właściwie to już potem postawić nowy pokryty blachodachówką), i dobudować ściany aby zrobić z tego normalne piętro. czy ktoś się orientuje jak będą wyglądać sprawy prawne i ogólne ich koszta? czy sąsiedzi muszą być informowani o moich zamiarach i czy muszą wyrazić zgodę?
z góry dziękuję za podpowiedzi
pozdrawiam
Napisano
Potrzebny będzie projekt, pozwolenie na budowę ,kierownik budowy no i sąsiedzi będą o tym fakcie poinformowani. A tak to powinieneś zacząć od gminy i tam pytać czy takie coś będziesz mógł zrobić.
Ja okaże się ,że WZ pozwalają na taka rozbudowę to wtedy będzie można podyskutować bardziej konkretniej.
Napisano (edytowany)
byłem w urzędzie. dobudowa jest możliwa a zarazem miła pani uprzedziła mnie o dużych kosztach i sprawach papierkowych. nie wiem co mnie czeka więc może ktoś miał podobną sytuację do mojej i wie co i jak. sądze że to troche inn sprawa niż dobudowa piętra od zara. Edytowano przez winiar87 (zobacz historię edycji)
Napisano
Projekt od kilku do kilkunastu tys,zależy jak drogiego znajdziesz projektanta czy architekta.
Na kierownika spokojnie możesz liczyć ,że wydasz od tys wzwyż.
A pozwolenie na budowę jest za darmo.
Napisano
w interneci jest dużo gotowych projektów domów w cenach 1900-3000. chcecie mi powiedzieć że projekt takiej dobudowy będzie droższy niż domu "od zera"?
Napisano
Cytat

w interneci jest dużo gotowych projektów domów w cenach 1900-3000. chcecie mi powiedzieć że projekt takiej dobudowy będzie droższy niż domu "od zera"?



Tak. Nic w tym dziwnego .Twój projekt 'sprzeda' się w jedynym egzemplarzu.
To tak jak z obrazem i reprodukcją - obraz to autentyk , reprodukcję można powielić trylion razy .
Napisano
Cytat

w interneci jest dużo gotowych projektów domów w cenach 1900-3000. chcecie mi powiedzieć że projekt takiej dobudowy będzie droższy niż domu "od zera"?


Nie radziłbym porównywać cen projektów typowych gdzie występują powtarzające się rozwiązania do projektu jaki musi wykonać projektant dla Ciebie. Jesienią zeszłego roku za projekt z ekspertyzą i uzgodnieniami podziału kuchni na kuchnię i łazienkę w mieszkaniu komunalnym klient zapłacił 2800zł. Chodziło o postawienie jednej ścianki działowej z gips kartonu plus wykucie jednego otworu w ścianie nośnej .

Zapomniałem jeszcze dodać że te projekty o których wspomniałeś sprzedają się nierzadko w sporych ilościach tak że tu projektant mimo niższej ceny i tak wychodzi na swoje.
Napisano
Cytat

w interneci jest dużo gotowych projektów domów w cenach 1900-3000. chcecie mi powiedzieć że projekt takiej dobudowy będzie droższy niż domu "od zera"?


Bo oprócz projektu potrzebna będzie jeszcze ekspertyza czy ściany,fundamenty wytrzymają dodatkowe obciążenie.
I przede wszystkim to co napisał R-ka jest to projekt tylko i wyłącznie robiony dla Ciebie.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
witam ponownie. wszystko na dobrej drodze i do przodu. mam pozwolenie, mam mapki z geodezji. po niedzieli ma przyjechac pan i robic zdjęcia domu rodziców, wtedy dokładniej porozmawiamy. takie pytanie do was, czy wszystkie ściany nośne muszę stawiać tak jak na dole? moge zrobic sobie jakiś projekt graficzny z moją koncepcją i mu przedstawić czy jednak jestem uzależniony wyłącznie ze zdaniem pana architekta?
Napisano
Cytat

Oby tego optymizmu Ci nie zabrakło na później ....

Co do ścian to zawsze możesz k-g postawić




masz na myśli to że czeka mnie długa i mozolna droga?
co do k-g to nie będzie problemu z dachem?
Napisano (edytowany)
Cytat

Co do ścian to zawsze możesz k-g postawić



Myślę, że Winiarowi chodziło o to, czy ściany nośne na parterze, muszą być "przedłużone" na poddasze; czy będzie mógł zaprojektować przestrzeń według swojego pomysłu.

Drogi Winiarze, o to musisz pytać projektanta. pewnie któreś ściany będziesz mógł (lub nie) zastąpić słupami, ale wymaga to konkretnych obliczeń. Edytowano przez solange63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

masz na myśli to że czeka mnie długa i mozolna droga?




oj ... długa i mozolna
Papierologia jedno
Utarczki z budowlańcami drugie
rzeczy które nie idą po Twojej myśli trzecie

I najważniejsze - kryzys tak około drugiego/trzeciego roku budowy /dobudowy w Twoim przypadku/
Napisano
Cytat

I najważniejsze - kryzys tak około drugiego/trzeciego roku budowy /dobudowy w Twoim przypadku/



masz złe doświadczenia czy jakaś wróżka z ciebie "stokrotka.35". tylko bez obrazy icon_biggrin.gif

Cytat

Myślę, że Winiarowi chodziło o to, czy ściany nośne na parterze, muszą być "przedłużone" na poddasze; czy będzie mógł zaprojektować przestrzeń według swojego pomysłu.



tak właśni o to mi chodziło. dzięki za dopowiedzenie tego czego ja nie potrafiłem. poprostu jestem "ciemny" w tych sprawach i dlatego pytam o byle szczegół
Napisano (edytowany)
Cytat

masz złe doświadczenia czy jakaś wróżka z ciebie "stokrotka.35". tylko bez obrazy icon_biggrin.gif



tak właśni o to mi chodziło. dzięki za dopowiedzenie tego czego ja nie potrafiłem. poprostu jestem "ciemny" w tych sprawach i dlatego pytam o byle szczegół





Ja własnie to samo robiłam w ubiegłym roku,ale bez żadnego pozwolenia,no ale ja mam dobrych sąsiadow którzy pomagali,a nie szkodzili.Podniosłam do góry dom,przebudowałam dach,poszerzyłam i powiekszylam,docieplałam i robiłam elewacje.Na wszystko to miałam zgłoszenie do powiatu o wymianie dachówki na blachodachówke.Mam znajomego wlasnie w powiecie tam gdzie dają takie pozwolenia i sam mi powiedział,że to masa papierkow,czekania na pewno nie wyrobilabym się z tym wszystkim w dwoch miesiącach tak jak to miało miejsce.U mnie był jeszcze jeden minus,bo nie mialam starego planu mojego domu. Edytowano przez gośiówa (zobacz historię edycji)
Napisano
OK, PRZEJDŻMY DO KONKRETÓW. JAKI MATERIAŁ POLECACIE NA ŚCIANY? jedni wolą cienkie ściany i grubsze ocieplenie, inni nie sugerują jakiegoś ocieplenia odbiegającego od standardów. forumowicze co na to??
Napisano
Cytat

OK, PRZEJDŻMY DO KONKRETÓW. JAKI MATERIAŁ POLECACIE NA ŚCIANY? jedni wolą cienkie ściany i grubsze ocieplenie, inni nie sugerują jakiegoś ocieplenia odbiegającego od standardów. forumowicze co na to??


Podpinam się pod to pytanie. Jesteśmy na etapie ... hmmm nazwijmy to "przed adaptacją projektu".
Projekt zakłada Ściany zewnętrzne-beton komórkowy YTONG ENERGO - 24 cm + styropian TERMO ORGANIKA typ Fasada 12 cm. A my kompletni nie wiemy, czy zostawić to, jak jest, czy zdecydować się np. na ścianę jednowarstwową z YTONG ENERGO 36,5? (lub 48?). A może w ogóle z Ytonga zrezygnować?
Wybaczcie moje naiwne pytania, ale naprawdę potrzebuję porady osób, które mają o tym więcej pojęcia, niż ja.
Napisano
Cytat

OK, PRZEJDŻMY DO KONKRETÓW. JAKI MATERIAŁ POLECACIE NA ŚCIANY? jedni wolą cienkie ściany i grubsze ocieplenie, inni nie sugerują jakiegoś ocieplenia odbiegającego od standardów. forumowicze co na to??



ja ściany mam o grubości 15 cm a ocieplenie 20 cm
po pierwszej całej zimie stwierdzam, że warto było
Napisano
Cytat

witam ponownie. wszystko na dobrej drodze i do przodu. mam pozwolenie,



Nie bardzo rozumiem - jakie pozwolenie, bo dalej piszesz, że jesteś na etapie projektowania.
A jak na etapie projektowania, to "wymyśl" sobie to co chcesz, a projektant to "ubierze" w realia.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Podpinam się pod to pytanie. Jesteśmy na etapie ... hmmm nazwijmy to "przed adaptacją projektu".
Projekt zakłada Ściany zewnętrzne-beton komórkowy YTONG ENERGO - 24 cm + styropian TERMO ORGANIKA typ Fasada 12 cm. A my kompletni nie wiemy, czy zostawić to, jak jest, czy zdecydować się np. na ścianę jednowarstwową z YTONG ENERGO 36,5? (lub 48?). A może w ogóle z Ytonga zrezygnować?
Wybaczcie moje naiwne pytania, ale naprawdę potrzebuję porady osób, które mają o tym więcej pojęcia, niż ja.


Jeżeli chcesz budować z ytonga ścianę 2W to zrezygnuj z energo i kup zwykły i 15 cm styro.Piszę abyś zrezygnowała z energo przy ścian e 2W go to droższy materiał os zwykłego a lepiej w to miejsce dać grubsze ocieplenie. Natomiast jeżeli chcesz ścian ę 1W to na pewno opłaci się kupić energo.
Napisano
Cytat

Jeżeli chcesz budować z ytonga ścianę 2W to zrezygnuj z energo i kup zwykły i 15 cm styro.Piszę abyś zrezygnowała z energo przy ścian e 2W go to droższy materiał os zwykłego a lepiej w to miejsce dać grubsze ocieplenie. Natomiast jeżeli chcesz ścian ę 1W to na pewno opłaci się kupić energo.


Dzięki icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dzięki icon_smile.gif


Zawsze do usług, znaczy się pomocy icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Jeżeli chcesz budować z ytonga ścianę 2W to zrezygnuj z energo i kup zwykły i 15 cm styro.Piszę abyś zrezygnowała z energo przy ścian e 2W go to droższy materiał os zwykłego a lepiej w to miejsce dać grubsze ocieplenie. Natomiast jeżeli chcesz ścian ę 1W to na pewno opłaci się kupić energo.



śledzę ostatnio ceny i bywa, że energo można kupić w tej samej cenie (lub bardzo zbliżonej), co zwykły. w takim wypadku warto icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

:scratching: taniej jeszcze nie wypatrzyłam...


Nie wypatrzyłaś bo okularów nie założyłaś icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

w interneci jest dużo gotowych projektów domów w cenach 1900-3000. chcecie mi powiedzieć że projekt takiej dobudowy będzie droższy niż domu "od zera"?



Jak znajdziesz w internecie projekt dobudowy do dokładnie takiego domu jak Twój to pewnie będzie miał podobną cenę. Ale większe szanse masz na 6-stkę w lotto icon_smile.gif Dobudowa to indywidualny problem, chociażby ze względu na wszystkie instalacje itd.
Napisano
tak, już wiem. dzięki pomocy forumowiczów. projekt ma być gotowy pod koniec czerwca. metrarz 9x10m kw. plus klatka 3x5.5m kw. cena 3700. myślalem że będzie gorzej icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...