Skocz do zawartości

wewnętrzna obróbka okna / glifu


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Trwa generalny remont w kuchni, więc i nierówna i marnie wykonana obróbka okienna też została skuta.

Chciałem zrobić to tak: zaprawa wyrównująca CEKOL ZW-04, masa uszelniająca (nie folia), płyta GKBI na klej gipsowy
Tylko czy w takiej opcji nie będzie pleśni/wilogoci przy oknach
Jaka inne wykończenie będzie lepszym rozwiązaniem?

teraz wygląda to tak...

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


Napisano
Najnormalniej daj tynk a nie kombinuj i nie baw się w jakieś masy wyrównujące ,to nie podłoga.
Tynk może być np Mp75 Knaufa,fajnie się go nakłada a po wyrównaniu gładki jest jak pupa niemowlęcia icon_biggrin.gif
Napisano
ok, może być i MP75, a co dalej na to?
a czy jeśli cała obróbka będzie "gipsowa" no bo MP75 to tynk gipsowy, płyta gipsowa.
czy to nie spowoduje lepszego i szybszego rozwoju wilgoci.
sprawna wentylacja przecież nie wyklucza jej wystąpienia.
Napisano
Cytat

ok, może być i MP75, a co dalej na to?
a czy jeśli cała obróbka będzie "gipsowa" no bo MP75 to tynk gipsowy, płyta gipsowa.
czy to nie spowoduje lepszego i szybszego rozwoju wilgoci.
sprawna wentylacja przecież nie wyklucza jej wystąpienia.


A po co jeszcze coś na tynk?
Sam tynk wystarczy. A wilgoć jak masz to nic nie ucieknie przed nią,no chyba że obróbkę dasz z nierdzewki icon_biggrin.gif
A co według Ciebie nie wyklucza wilgoci ?Tylko wentylacja tylko jest jeden warunek- musi być sprawna wentylacja icon_smile.gif
Napisano
Okna wstawiane były kilka lat temu przez fachowców (wtedy nie miałem jeszcze o tym zielonego pojęcia jak powinno to prawidłowo wyglądać) i są źle wymierzone i wstawione.
Jeśli dam sam tynk licując z obecnym tynkiem glifu dojdzie on tylko do krawędzie ramy. a jeśli dam jeszcze płytę ładnie zajdzie ona na ramę, tym samym uszczelni i nie będzie szczelny (nie pojawi się efekt oddzielenia ramy od ściany).

Głównie chodzi mi jak to zrobić aby zminimalizować ewentualny efekt pojawienia się tych czarnych plam grzyba.
czy zastosowanie na mp75 masy uszczelniające nie za bardzo uszczelni i obróbka nie będzie "oddychac", a moze poporostu zastosować folię paroszczelną wew?
Napisano
Cytat

Okna wstawiane były kilka lat temu przez fachowców (wtedy nie miałem jeszcze o tym zielonego pojęcia jak powinno to prawidłowo wyglądać) i są źle wymierzone i wstawione.
Jeśli dam sam tynk licując z obecnym tynkiem glifu dojdzie on tylko do krawędzie ramy. a jeśli dam jeszcze płytę ładnie zajdzie ona na ramę, tym samym uszczelni i nie będzie szczelny (nie pojawi się efekt oddzielenia ramy od ściany).


Od środka obrabia się okna tak ,że tynk styka się z zew krawędzią ramy.Jak zrobisz za małą wnękę to nie będziesz mógł okna całkowicie otworzyć. Co do docieplenia to od zewnątrz się to robi ,tam możesz a nawet powinieneś zakryć około połowy ramy okna styropianem i problem z głowy.
A żeby nie pojawił się jak to ładnie napisałeś "efekt oddzielenia ramy od ścian" to połączenie czy styk ściany z rama należy wypełnić akrylem,wtedy pęknięć nie będzie.
Jak dasz płytę to i tak ona odejdzie po jakimś czasie od ramy okiennej ,ja tez trzeba potraktować akrylem.
Napisano (edytowany)
Glif jest bardzo nierówno wykonany, na dole do wyrównania z krawędzią okna brakuje 0,5cm a na gorze 2cm, dlatego płytę chciałem żeby wyrównać. Po dołożeniu płyty okno otwiera się na 90stopi z lekkim luzem gdzie myślę ze na styk zmieści się jeszcze kaseta rolety.
Ewentualnie skuje tynk glifu i zrobię cały na nowo jesli bedzie to lepsze rozwiązanie.
To że ociepla się z zew. to wiem. Czytałem gdzieś o stosowaniu przy takiej obróbce taśmy paroszczelnej od wewnątrz oraz paroprzepuszczalnej od zewnątrz, ale nie wiem czy coś to zmieni?
Do tej pory przy oknie o którym mowa były rurki na kable więc mikrowentylacja była i miedzy innymi pewnie przyczynilo sie to do braku wiloci przy oknach natomiast od zew strony jest kamien elewacyjny wiec o syropianie narazie nie ma mowy.

Jednak w innym pomieszczeniu (1 sezon po wykonaniu) po dodaniu styropianiu 2cm fasadowy zaciagniety klejem i zostawiony do oklejenia jeszcze kamieniem elewacyjnym efakt jest taki: ...!?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jednak w innym pomieszczeniu (1 sezon po wykonaniu) po dodaniu styropianiu 2cm fasadowy zaciagniety klejem i zostawiony do oklejenia jeszcze kamieniem elewacyjnym efakt jest taki: ...!?


Taki efekt świadczy o złej wentylacji i jeżeli nawet dasz płytę rg to i tak po jakimś czasie będzie pleśń wychodzić.
Może pomogło by zastosowanie nawiewników okiennych.
Napisano
Sprawdzę to, albo zastosuję wymuszoną wentylację zamiast grawitacyjnej ale to późniejszy plan.
Wracając do tych glifów... lepiej skuć stary tynk i zrobić nowy niż dawać ta płytę żeby wyrównać?
Napisano
Cytat

Sprawdzę to, albo zastosuję wymuszoną wentylację zamiast grawitacyjnej ale to późniejszy plan.
Wracając do tych glifów... lepiej skuć stary tynk i zrobić nowy niż dawać ta płytę żeby wyrównać?


Ja bym zbił ten stary tynk ,w narożnikach zew powinieneś dać kątowniki aby wzmocnij i uchronić w razie czego od uszkodzenia narożnik a przede wszystkim łatwiej będzie Ci się tynkować do kątownika bo już będziesz miał bazę do której będziesz się dopasowywał z tynkiem.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Przyszła mi do głowy nowa koncepcja do zrobienia glifów.
Tynki zbite. Trzeba wprawnej ręki żeby wykonać je równo i gładko. I jak dla mnie dość pracochłonny zabieg.

Z racji pozostałego materiału z sufitu (płyty k-g zielone).
Chcę na listwach drewnianych 20mm grubości (bo tylko taka się zmieści) przykręcić płytę a szczelinę pod płytą wypełnić pianką.
Czy taka opcja będzie dobra?

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Nic tylko napraw węgarki tynkiem.


rozumiem że tynkiem byłoby najlepiej ale w moim przypadku to ogromny nakład czasu i poprawiania, równania potem.

Cytat

A może dobrym rozwiązaniem byłaby opaska drewniana na okno, np coś podobnego ...


opaska wygląda całkiem elegancko, jednak myślę że do białego okna opaska drewnopodobna nie pasuje, a biała opaska do białego okna wyglądałaby jeszcze gorzej
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

rozumiem że tynkiem byłoby najlepiej ale w moim przypadku to ogromny nakład czasu i poprawiania, równania potem.


Sorrki,ale wnioskuję że Ty nie umiesz tynkować,jeżeli piszesz że to duży nakład czasu.
Takie rzeczy najlepiej robi się tynkiem maszynowym LP75 Knaufa,szybko,sprawnie,ładnie ale trzeba troszkę wiedzieć co i jak.
Napisano
Tam nie wilgoć i wentylacja, tylko oddziaływanie mostka termicznego, jaki wytwarza się poprzez te "kamienne" ozdoby z zewnątrz. Tam (u góry okna) ściana ma niższą temperaturę i "wykrapla" się wilgoć.

Moim zdaniem, należy ocieplić od wewnątrz (najlepiej multiporem) co najmniej "wnękę" okienną od góry - a najlepiej całą.

Poglądowo: http://www.youtube.com/watch?v=-k3tnGPXwvk
Napisano
Cytat

opaska wygląda całkiem elegancko, jednak myślę że do białego okna opaska drewnopodobna nie pasuje, a biała opaska do białego okna wyglądałaby jeszcze gorzej



A mi się wydaje, że drewno dobrze się komponuje z prawie każdym materiałem

I białe okno z drewnem byłoby naprawde fajnym rozwiązaniem ..... ale każdy wybiera to co mu się podoba
Napisano
Cytat

Sorrki,ale wnioskuję że Ty nie umiesz tynkować,jeżeli piszesz że to duży nakład czasu.
Takie rzeczy najlepiej robi się tynkiem maszynowym LP75 Knaufa,szybko,sprawnie,ładnie ale trzeba troszkę wiedzieć co i jak.


Fakt, wcale nie będę się upierał że umiem. Sam Pan potwierdza że trzeba posiadać jakieś minimum wiedzy aby to poprawnie wykonać.

Cytat

Tam nie wilgoć i wentylacja, tylko oddziaływanie mostka termicznego, jaki wytwarza się poprzez te "kamienne" ozdoby z zewnątrz. Tam (u góry okna) ściana ma niższą temperaturę i "wykrapla" się wilgoć.


Akurat tam gdzie są widocznie te czarne plamy wilgoci to, nie ma kamienia tylko styropian 2cm (błąd że 2cm a nie 5cm).


Tylko dalej nie rozumiem dlaczego bardziej zalecane jest wykonanie tynkowania (np. LP75) zamiast obróbki płytą k-g, skoro jedno i drugie jest produktem gipsowym. Płyta dodatkowo zabezpieczona przeciwwilgociowo i pianka pod nią da dodatkową izolacje.
Może problemem jest za mala ilość pianki? Teraz pianki jest tylko 7cm czyli tyle ile ma szer. rama okna.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Tylko dalej nie rozumiem dlaczego bardziej zalecane jest wykonanie tynkowania (np. LP75) zamiast obróbki płytą k-g, skoro jedno i drugie jest produktem gipsowym. Płyta dodatkowo zabezpieczona przeciwwilgociowo i pianka pod nią da dodatkową izolacje.


Ano dlatego ja polecam tynk bo szybciej się zrobi to tynkiem niż płytą rg, i taniej licząc materiał i robociznę.
Napisano
Huhra, kombinujesz, oj, kombinujesz.
Chcesz gipskarton - rób gipskartonem.
Tnij płyty,
przyklejaj łapiąc pion i poziom,
potem tylko wklej narożniki,
zaciągnij wszystko gipsem,
popraw,
po wyschnięciu przetrzyj papierem ściernym,
znów zaciągnij, bo krzywo,
papierem ściernym,
zagruntuj,
pomaluj.
I czekaj na pęknięcia, które zakryjesz akrylem.

Albo baw się tynkiem gipsowym.
zaciągaj,
poprawiaj,
zaciągaj,
poprawiaj.

Na jedno wychodzi: samo się nie zrobi.
Napisano
Cytat

Huhra, kombinujesz, oj, kombinujesz.
[...]
Na jedno wychodzi: samo się nie zrobi.



Co racja to racja, dzięki.

Cytat

Ano dlatego ja polecam tynk bo szybciej się zrobi to tynkiem niż płytą kg, i taniej licząc materiał i robociznę.



...a jeśli już... Na co zwrócić uwagę przy tynkowaniu? Pion poziom sprawa oczywista.
Czy na ramę nakleić taśmę tynkarską i potem odciąć namiar, czy przy tynku nie będzie tego pęknięcia które w przypadku kg należy uzupełnić akrylem?
Napisano
Cytat

...a jeśli już... Na co zwrócić uwagę przy tynkowaniu? Pion poziom sprawa oczywista.



A właśnie że nieoczywista!! Jeśli masz krzywo osadzone okno, to jak otynkujesz do pionu/poziomu, to krzywiznę jeszcze uwydatnisz. Trzebać wtedy lekko zwichrować, skrzywić iżby wyprostować!

Cytat

Czy na ramę nakleić taśmę tynkarską i potem odciąć namiar, czy przy tynku nie będzie tego pęknięcia które w przypadku kg należy uzupełnić akrylem?



Coś tam się nakleja. Ja nie naklejałem. I popękało.
Więc naklej.

Dla dodania Ci otuchy przed tym jakże skomplikowanym i nieodwracalnym w skutkach wyzwaniem, tak wyglądało pierwsze otynkowane przeze mnie okno:

Napisano
Cytat

Dla dodania Ci otuchy przed tym jakże skomplikowanym i nieodwracalnym w skutkach wyzwaniem, tak wyglądało pierwsze otynkowane przeze mnie okno



Niezła rozpierducha ;)


Doczytałem jeszcze że nie powinno się kleić glazury na glify otynkowane zaprawą gipsową. A u mnie taka opcja jednak wystąpi.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

...a jeśli już... Na co zwrócić uwagę przy tynkowaniu? Pion poziom sprawa oczywista.
Czy na ramę nakleić taśmę tynkarską i potem odciąć namiar, czy przy tynku nie będzie tego pęknięcia które w przypadku kg należy uzupełnić akrylem?


Ja u siebie żadnej taśmy nie dawałem,potem styk ramy z obrobionym glifem przeciągnąłem akrylem i zamalowałem.Przed tynkowaniem możesz taśmą ramę okleić,zapobiegnie to zabrudzeniom i ewentualnemu uszkodzeniu mechanicznemu,jakieś rysy,zadrapania.
Napisano
Oklej ile dasz radę. gazety połóż. worki po cemencie.
wbrew pozorom, wszelki wysiłek włożony w przygotowanie frontu robót i zabezpieczenie tego-co-ma-zostać-nieotynkowane, zaowocuje z procentem.
Mniej roboty ze sprzątaniem, doczyszczaniem. Rysy.
Wbrew pozorom - tego okna nie porysowałem. Mokrą szmatą - zaraz po tynkowaniu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...