Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
huhra

wewnętrzna obróbka okna / glifu

Recommended Posts

Witam.
Trwa generalny remont w kuchni, więc i nierówna i marnie wykonana obróbka okienna też została skuta.

Chciałem zrobić to tak: zaprawa wyrównująca CEKOL ZW-04, masa uszelniająca (nie folia), płyta GKBI na klej gipsowy
Tylko czy w takiej opcji nie będzie pleśni/wilogoci przy oknach
Jaka inne wykończenie będzie lepszym rozwiązaniem?

teraz wygląda to tak...

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Najnormalniej daj tynk a nie kombinuj i nie baw się w jakieś masy wyrównujące ,to nie podłoga.
Tynk może być np Mp75 Knaufa,fajnie się go nakłada a po wyrównaniu gładki jest jak pupa niemowlęcia icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ok, może być i MP75, a co dalej na to?
a czy jeśli cała obróbka będzie "gipsowa" no bo MP75 to tynk gipsowy, płyta gipsowa.
czy to nie spowoduje lepszego i szybszego rozwoju wilgoci.
sprawna wentylacja przecież nie wyklucza jej wystąpienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ok, może być i MP75, a co dalej na to?
a czy jeśli cała obróbka będzie "gipsowa" no bo MP75 to tynk gipsowy, płyta gipsowa.
czy to nie spowoduje lepszego i szybszego rozwoju wilgoci.
sprawna wentylacja przecież nie wyklucza jej wystąpienia.


A po co jeszcze coś na tynk?
Sam tynk wystarczy. A wilgoć jak masz to nic nie ucieknie przed nią,no chyba że obróbkę dasz z nierdzewki icon_biggrin.gif
A co według Ciebie nie wyklucza wilgoci ?Tylko wentylacja tylko jest jeden warunek- musi być sprawna wentylacja icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Okna wstawiane były kilka lat temu przez fachowców (wtedy nie miałem jeszcze o tym zielonego pojęcia jak powinno to prawidłowo wyglądać) i są źle wymierzone i wstawione.
Jeśli dam sam tynk licując z obecnym tynkiem glifu dojdzie on tylko do krawędzie ramy. a jeśli dam jeszcze płytę ładnie zajdzie ona na ramę, tym samym uszczelni i nie będzie szczelny (nie pojawi się efekt oddzielenia ramy od ściany).

Głównie chodzi mi jak to zrobić aby zminimalizować ewentualny efekt pojawienia się tych czarnych plam grzyba.
czy zastosowanie na mp75 masy uszczelniające nie za bardzo uszczelni i obróbka nie będzie "oddychac", a moze poporostu zastosować folię paroszczelną wew?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Okna wstawiane były kilka lat temu przez fachowców (wtedy nie miałem jeszcze o tym zielonego pojęcia jak powinno to prawidłowo wyglądać) i są źle wymierzone i wstawione.
Jeśli dam sam tynk licując z obecnym tynkiem glifu dojdzie on tylko do krawędzie ramy. a jeśli dam jeszcze płytę ładnie zajdzie ona na ramę, tym samym uszczelni i nie będzie szczelny (nie pojawi się efekt oddzielenia ramy od ściany).


Od środka obrabia się okna tak ,że tynk styka się z zew krawędzią ramy.Jak zrobisz za małą wnękę to nie będziesz mógł okna całkowicie otworzyć. Co do docieplenia to od zewnątrz się to robi ,tam możesz a nawet powinieneś zakryć około połowy ramy okna styropianem i problem z głowy.
A żeby nie pojawił się jak to ładnie napisałeś "efekt oddzielenia ramy od ścian" to połączenie czy styk ściany z rama należy wypełnić akrylem,wtedy pęknięć nie będzie.
Jak dasz płytę to i tak ona odejdzie po jakimś czasie od ramy okiennej ,ja tez trzeba potraktować akrylem.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Glif jest bardzo nierówno wykonany, na dole do wyrównania z krawędzią okna brakuje 0,5cm a na gorze 2cm, dlatego płytę chciałem żeby wyrównać. Po dołożeniu płyty okno otwiera się na 90stopi z lekkim luzem gdzie myślę ze na styk zmieści się jeszcze kaseta rolety.
Ewentualnie skuje tynk glifu i zrobię cały na nowo jesli bedzie to lepsze rozwiązanie.
To że ociepla się z zew. to wiem. Czytałem gdzieś o stosowaniu przy takiej obróbce taśmy paroszczelnej od wewnątrz oraz paroprzepuszczalnej od zewnątrz, ale nie wiem czy coś to zmieni?
Do tej pory przy oknie o którym mowa były rurki na kable więc mikrowentylacja była i miedzy innymi pewnie przyczynilo sie to do braku wiloci przy oknach natomiast od zew strony jest kamien elewacyjny wiec o syropianie narazie nie ma mowy.

Jednak w innym pomieszczeniu (1 sezon po wykonaniu) po dodaniu styropianiu 2cm fasadowy zaciagniety klejem i zostawiony do oklejenia jeszcze kamieniem elewacyjnym efakt jest taki: ...!?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jednak w innym pomieszczeniu (1 sezon po wykonaniu) po dodaniu styropianiu 2cm fasadowy zaciagniety klejem i zostawiony do oklejenia jeszcze kamieniem elewacyjnym efakt jest taki: ...!?


Taki efekt świadczy o złej wentylacji i jeżeli nawet dasz płytę rg to i tak po jakimś czasie będzie pleśń wychodzić.
Może pomogło by zastosowanie nawiewników okiennych.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzę to, albo zastosuję wymuszoną wentylację zamiast grawitacyjnej ale to późniejszy plan.
Wracając do tych glifów... lepiej skuć stary tynk i zrobić nowy niż dawać ta płytę żeby wyrównać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sprawdzę to, albo zastosuję wymuszoną wentylację zamiast grawitacyjnej ale to późniejszy plan.
Wracając do tych glifów... lepiej skuć stary tynk i zrobić nowy niż dawać ta płytę żeby wyrównać?


Ja bym zbił ten stary tynk ,w narożnikach zew powinieneś dać kątowniki aby wzmocnij i uchronić w razie czego od uszkodzenia narożnik a przede wszystkim łatwiej będzie Ci się tynkować do kątownika bo już będziesz miał bazę do której będziesz się dopasowywał z tynkiem.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przyszła mi do głowy nowa koncepcja do zrobienia glifów.
Tynki zbite. Trzeba wprawnej ręki żeby wykonać je równo i gładko. I jak dla mnie dość pracochłonny zabieg.

Z racji pozostałego materiału z sufitu (płyty k-g zielone).
Chcę na listwach drewnianych 20mm grubości (bo tylko taka się zmieści) przykręcić płytę a szczelinę pod płytą wypełnić pianką.
Czy taka opcja będzie dobra?

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nic tylko napraw węgarki tynkiem.


rozumiem że tynkiem byłoby najlepiej ale w moim przypadku to ogromny nakład czasu i poprawiania, równania potem.

Cytat

A może dobrym rozwiązaniem byłaby opaska drewniana na okno, np coś podobnego ...


opaska wygląda całkiem elegancko, jednak myślę że do białego okna opaska drewnopodobna nie pasuje, a biała opaska do białego okna wyglądałaby jeszcze gorzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

rozumiem że tynkiem byłoby najlepiej ale w moim przypadku to ogromny nakład czasu i poprawiania, równania potem.


Sorrki,ale wnioskuję że Ty nie umiesz tynkować,jeżeli piszesz że to duży nakład czasu.
Takie rzeczy najlepiej robi się tynkiem maszynowym LP75 Knaufa,szybko,sprawnie,ładnie ale trzeba troszkę wiedzieć co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tam nie wilgoć i wentylacja, tylko oddziaływanie mostka termicznego, jaki wytwarza się poprzez te "kamienne" ozdoby z zewnątrz. Tam (u góry okna) ściana ma niższą temperaturę i "wykrapla" się wilgoć.

Moim zdaniem, należy ocieplić od wewnątrz (najlepiej multiporem) co najmniej "wnękę" okienną od góry - a najlepiej całą.

Poglądowo: http://www.youtube.com/watch?v=-k3tnGPXwvk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

opaska wygląda całkiem elegancko, jednak myślę że do białego okna opaska drewnopodobna nie pasuje, a biała opaska do białego okna wyglądałaby jeszcze gorzej



A mi się wydaje, że drewno dobrze się komponuje z prawie każdym materiałem

I białe okno z drewnem byłoby naprawde fajnym rozwiązaniem ..... ale każdy wybiera to co mu się podoba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sorrki,ale wnioskuję że Ty nie umiesz tynkować,jeżeli piszesz że to duży nakład czasu.
Takie rzeczy najlepiej robi się tynkiem maszynowym LP75 Knaufa,szybko,sprawnie,ładnie ale trzeba troszkę wiedzieć co i jak.


Fakt, wcale nie będę się upierał że umiem. Sam Pan potwierdza że trzeba posiadać jakieś minimum wiedzy aby to poprawnie wykonać.

Cytat

Tam nie wilgoć i wentylacja, tylko oddziaływanie mostka termicznego, jaki wytwarza się poprzez te "kamienne" ozdoby z zewnątrz. Tam (u góry okna) ściana ma niższą temperaturę i "wykrapla" się wilgoć.


Akurat tam gdzie są widocznie te czarne plamy wilgoci to, nie ma kamienia tylko styropian 2cm (błąd że 2cm a nie 5cm).


Tylko dalej nie rozumiem dlaczego bardziej zalecane jest wykonanie tynkowania (np. LP75) zamiast obróbki płytą k-g, skoro jedno i drugie jest produktem gipsowym. Płyta dodatkowo zabezpieczona przeciwwilgociowo i pianka pod nią da dodatkową izolacje.
Może problemem jest za mala ilość pianki? Teraz pianki jest tylko 7cm czyli tyle ile ma szer. rama okna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tylko dalej nie rozumiem dlaczego bardziej zalecane jest wykonanie tynkowania (np. LP75) zamiast obróbki płytą k-g, skoro jedno i drugie jest produktem gipsowym. Płyta dodatkowo zabezpieczona przeciwwilgociowo i pianka pod nią da dodatkową izolacje.


Ano dlatego ja polecam tynk bo szybciej się zrobi to tynkiem niż płytą rg, i taniej licząc materiał i robociznę.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huhra, kombinujesz, oj, kombinujesz.
Chcesz gipskarton - rób gipskartonem.
Tnij płyty,
przyklejaj łapiąc pion i poziom,
potem tylko wklej narożniki,
zaciągnij wszystko gipsem,
popraw,
po wyschnięciu przetrzyj papierem ściernym,
znów zaciągnij, bo krzywo,
papierem ściernym,
zagruntuj,
pomaluj.
I czekaj na pęknięcia, które zakryjesz akrylem.

Albo baw się tynkiem gipsowym.
zaciągaj,
poprawiaj,
zaciągaj,
poprawiaj.

Na jedno wychodzi: samo się nie zrobi.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Huhra, kombinujesz, oj, kombinujesz.
[...]
Na jedno wychodzi: samo się nie zrobi.



Co racja to racja, dzięki.

Cytat

Ano dlatego ja polecam tynk bo szybciej się zrobi to tynkiem niż płytą kg, i taniej licząc materiał i robociznę.



...a jeśli już... Na co zwrócić uwagę przy tynkowaniu? Pion poziom sprawa oczywista.
Czy na ramę nakleić taśmę tynkarską i potem odciąć namiar, czy przy tynku nie będzie tego pęknięcia które w przypadku kg należy uzupełnić akrylem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...a jeśli już... Na co zwrócić uwagę przy tynkowaniu? Pion poziom sprawa oczywista.



A właśnie że nieoczywista!! Jeśli masz krzywo osadzone okno, to jak otynkujesz do pionu/poziomu, to krzywiznę jeszcze uwydatnisz. Trzebać wtedy lekko zwichrować, skrzywić iżby wyprostować!

Cytat

Czy na ramę nakleić taśmę tynkarską i potem odciąć namiar, czy przy tynku nie będzie tego pęknięcia które w przypadku kg należy uzupełnić akrylem?



Coś tam się nakleja. Ja nie naklejałem. I popękało.
Więc naklej.

Dla dodania Ci otuchy przed tym jakże skomplikowanym i nieodwracalnym w skutkach wyzwaniem, tak wyglądało pierwsze otynkowane przeze mnie okno:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dla dodania Ci otuchy przed tym jakże skomplikowanym i nieodwracalnym w skutkach wyzwaniem, tak wyglądało pierwsze otynkowane przeze mnie okno



Niezła rozpierducha ;)


Doczytałem jeszcze że nie powinno się kleić glazury na glify otynkowane zaprawą gipsową. A u mnie taka opcja jednak wystąpi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...a jeśli już... Na co zwrócić uwagę przy tynkowaniu? Pion poziom sprawa oczywista.
Czy na ramę nakleić taśmę tynkarską i potem odciąć namiar, czy przy tynku nie będzie tego pęknięcia które w przypadku kg należy uzupełnić akrylem?


Ja u siebie żadnej taśmy nie dawałem,potem styk ramy z obrobionym glifem przeciągnąłem akrylem i zamalowałem.Przed tynkowaniem możesz taśmą ramę okleić,zapobiegnie to zabrudzeniom i ewentualnemu uszkodzeniu mechanicznemu,jakieś rysy,zadrapania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oklej ile dasz radę. gazety połóż. worki po cemencie.
wbrew pozorom, wszelki wysiłek włożony w przygotowanie frontu robót i zabezpieczenie tego-co-ma-zostać-nieotynkowane, zaowocuje z procentem.
Mniej roboty ze sprzątaniem, doczyszczaniem. Rysy.
Wbrew pozorom - tego okna nie porysowałem. Mokrą szmatą - zaraz po tynkowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
    • A podzielisz się, tak w skrócie, czym uzasadnia to że te szmaragdy tańsze? Bardzo mnie to zaintrygowalo. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...